Reisorganisator TUI Nederland wil de eigen luchtvaartmaatschappij ArkeFly de komende jaren flink laten groeien. Azië en met name Thailand en Indonesië worden door TUI-directeur Stefan van der Heijden genoemd als mogelijke nieuwe vliegbestemmingen.

Groei

“Met één tot twee toestellen per jaar. Op bestemmingen waar we zelf veel passagiers heen brengen, willen we eigen toestellen inzetten. Vanaf juni is dan ook naar Miami en Orlando. We willen in plaats van zes straks zeven keer per week naar de Antillen. Verder ligt heel Azië nog open, in het bijzonder Thailand en Indonesië”, schetst TUI-directeur Stefan van der Heijden de kansen. “Maar we hebben zoveel bestemmingen in onze gidsen staan, dat we altijd gebruik zullen blijven maken van maatschappijen als KLM en Transavia.” Overigens verkoopt ArkeFly ook losse vliegtickets via hun websites.

ArkeFly

ArkeFly, de eigen airline van TUI Nederland is sinds 2005 actief in de luchtvaart. ArkeFly maakt als onderdeel van World of TUI deel uit van het TUIfly-team, dat in totaal beschikt over een vloot van zo’n 155 vliegtuigen, variërend van de Boeing 747-400 tot de Fokker-100. ArkeFly is de eigen luchtvaartmaatschappij van de reisorganisatie TUI Nederland, die opereert onder de merknamen Holland International, Arke en KRAS.

Met 1,3 miljoen vakanties en een omzet van € 1,2 miljard is TUI Nederland de marktleider in Nederland en de enige reisorganisatie met een eigen luchtvaartmaatschappij. Internationaal is TUI de grootste reisorganisatie van Europa en werken ruim 200 reisorganisaties in zestien landen samen onder de paraplu van de World of TUI. In zes landen heeft TUI eigen airlines met een gezamenlijke vloot van ruim 155 toestellen.

ArkeFly opereert in Nederland met een vloot van B767 en B737-800. In de komende jaren zal de B767 vervangen worden door de hypermoderne B787 ‘dreamliner’ en wordt het aantal B737-800’s geleidelijk verder uitgebreid.


» Laat een reactie achter


No votes yet.
Please wait...

1 reactie op “ArkeFly: ambitie om ook op Thailand te gaan vliegen”

  1. Hans Bos zegt op

    Martinair (MP) heeft tot 1999 succesvol de driehoek AMS-Phuket-BKK gevlogen. Het vermoeden bestaat dat MP daar onder druk van KLM mee is opgehouden. Het zou een goede zaak zijn als een nieuwe Nederlandse airline (naast de dure) KLM de verbinding met Thailand gaat onderhouden. Concurrentie drukt de prijzen van de tickets en dat is niet alleen goed voor de passagiers, maar ook voor toeristisch Thailand. Hopelijk voert Stefan van der Heijden snel deze plannen uit.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website