Heeft u vragen over uw reis– of annuleringsverzekering bij de Europeesche, naar aanleiding van de overstromingen in Thailand? Hieronder heeft deze reisverzekeraar de meest voorkomende vragen en bijbehorende antwoorden op een rij gezet.

Annuleringsverzekering

Mijn vlucht is geannuleerd door mijn reisorganisatie of luchtvaartmaatschappij. Valt dit binnen de dekking van mijn annuleringsverzekering?
De Europeesche adviseert u om contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij of reisorganisatie waar de reis geboekt is. De annuleringsverzekering biedt hiervoor geen dekking.

Ik wil mijn vakantie in Thailand annuleren of afbreken. Kan ik de kosten die ik hiervoor maak claimen op mijn annuleringsverzekering?
Annuleringen en afbrekingen als gevolg van angst en dergelijke zijn niet verzekerd. Deze kosten kunnen daarom niet worden geclaimd op de annuleringsverzekering. Heeft u de dekking ‘Samengestelde Reis’ afgesloten op uw annuleringsverzekering en vallen een of meer van de onderdelen uit door de overstroming? Dan worden de annuleringskosten van de overige onderdelen wel vergoed.

Reisverzekering

Ik moet door de overstroming langer blijven dan gepland. Blijft mijn reisverzekering geldig?
Ja, uw reisverzekering blijft gedurende die periode van kracht.

Door de overstroming ben ik mijn spullen kwijtgeraakt/zijn mijn spullen beschadigd. Vergoedt mijn reisverzekering deze kosten?
U krijgt een vergoeding voor beschadigde en verloren bagage, inclusief kleren en reisdocumenten. De maximumvergoeding is afhankelijk van de gekozen dekking.

Ik moet door de overstroming extra kosten maken. Kan ik deze kosten claimen op mijn reisverzekering?
U krijgt extra verblijfkosten vergoed, als u later naar huis terugkeert dan gepland. U krijgt ook extra telefoonkosten vergoed. Het maximumbedrag is afhankelijk van uw gekozen dekking. Neem voordat u extra kosten maakt contact op met de Europeesche Hulplijn +31 20 651 57 77. Telefoonkosten voor contact met de Europeesche Hulplijn worden onbeperkt vergoed.

Ik kan niet meer in mijn huisje/appartement/hotel door de overstroming. Krijg ik via mijn reisverzekering een vergoeding voor een vervangend verblijf?
Als uitzondering op de voorwaarden krijgt u ook een vergoeding voor extra verblijfkosten, als u niet meer in uw huisje, appartement of hotel kunt verblijven, maximaal € 500. U moet wel kunnen aantonen dat deze kosten noodzakelijk en extra waren.

Bron: Europeesche reisverzekeringen

15 reacties op “Overstroming Thailand en vragen over je reisverzekering”

  1. marjan zegt op

    We hebben geboekt bij Air Berlin en vertrekken a.s. dinsdag 1 november. De eerste 2 nachten hebben we in Bangkok geboekt, daarna zouden we verder zien waar we naar toe gaan. Is het nog wel verstandig om te gaan. En is het nog mogelijk om vanaf het vliegveld Suvarnabhumi een binnenlandse vlucht te boeken naar Chiang Mai.
    Marjan

    • phie -chaai Johan zegt op

      Zit me hetzelfde af te vragen..
      Ik vertrek op 22 november naar BKK en hoop dat tegen die tijd het water weer terug is op de plek waar het hoort te zijn..

      • Gijs zegt op

        Zou via de website van air asia vlucht naar chiang mai boeken! Ma vanuit A’dam met emirates naar Bangkok en Di 1-11 vliegen wij Savonds vanaf SUV naar chiang mai ! Vandaag loopt alles nog gewoon op schema (( volgens de site dan ))

  2. nok zegt op

    Of het verstandig is weet ik niet maar veel hotels zitten vol met evacue’s..vooral in Bkk.

    Vluchten naar Chiang mai gingen via Don Mueang airport maar dat is gesloten. Het lijkt me dat die nationale vluchten nu van Suvarnabhumi gaan maar ik weet het niet.

    Ook is er een drinkwaterprobleem in Bkk.

    • @ Alleen het goedkope drinkwater is schaars begreep ik van een lezer uit Bangkok. Dure merken zijn nog wel te krijgen.

      • Herman zegt op

        off topic: (Goedkoop of duur) drinkwater in flessen is nergens in Bkk te krijgen. Echt nergens!

        • erik zegt op

          ik was net bij FOODLAND water zat,maar alleen IMPORTWATER uit Frankrijk enz. Thais water geen druppel,hier zijn nu vliegende handelaren onderweg en verkopen Singhawater 1.5Liter voor 40 THB,goede winstmarge

      • Henk zegt op

        Goedkoop drinkwater is veranderd in duur drinkwater .
        De prijzen van het goedkope drinkwater is bijna verdubbeld

        • Nicole zegt op

          wij hebben een filtersysteem gekocht. gaat hartsikke goed . kostte 1400 bath

          • Henk zegt op

            Klopt Nicole .Wij hebben jaren gebruik gemaakt van een filtersysteem maar wij zijn afhankelijk van het water wat per vrachtauto aangevoerd word .En aangezien de Thaise mensen denken dat hun huidskleur ook lichter word als ze chloor aan het water toevoegen doen ze dat dus netjes op de waterzuivering .
            Echter onze filter krijgt die chloorsmaak niet weg dus zijn we aangewezen op tonnen (die ook maar een rare bijsmaak hebben)of flessen water

            • Nicole zegt op

              Dit vind ik wel vreemd. Wij hadden in europa ook al een waterfilter voor zowel de kalk als de chloorsmaak en daar hadden we nooit geen probleem mee. Wij hebben hier ook chloorwater, maar met de filter geen smaakje meer te bekennen.

  3. johan zegt op

    Gisteren was er op veel plekken op straat weer water te verkrijgen in de kleine flesjes

  4. l.lagemaat zegt op

    Zojuist geplaatst op klm.nl onder flight disruptions:
    Flooding in Bangkok
    Last update: Friday 28 October 2011, 10:00 hours / 10:00 AM (Amsterdam time)
    Currently all KLM flights are operating as scheduled.
    If your journey to, from or via Bangkok is between Saturday 22 October 2011 and Monday 7 November 2011 you may either change your travel dates, or change your destination. Please see below for more information.
    KLM will offer the following voluntary re-book options:
    1. Change of travel dates
    You may re-schedule your travel, using the following guidelines:
    •Outbound travel should occur no later than Tuesday 15 November 2011, the original duration of stay may be preserved.
    •Penalties and change fees do not apply
    •Change of 1 outbound journey and 1 inbound journey is permitted free of charge.
    •Re-booking is possible only if seats are available in the same booking class as stated in the original ticket.
    •If only a higher booking class then the one stated in the ticket is available, then the difference in fare will be charged when rebooking.
    •Rebooking must be completed at the latest on Tuesday 15 November 2011.
    2. Change of destination
    You may use the full value of your original tickets to buy new tickets of the same or a higher Air France, KLM and/or Delta Air Lines fare, using the following guidelines:
    •All penalties/ change fees will be waived, even if required by the ticketed fare basis.
    •Rebooking must be completed at the latest on Tuesday 15 November 2011.
    Refunds
    Full refunds will be offered in case of cancelled flights and flights delayed more than five hours.

    groet,

    Lodewijk

  5. Wesdex zegt op

    Komende vrijdag gaan wij naar Thailand en landen op Bangkok… Het waterpeil zakt na het weekend volgens de berichten, maar we hebben geen idee wat ons te wachten staat. Het water laat veel rotzooi achter en ellende achter, zoals een te kort aan voedsel en drinkwater. Zowel voor de tourist als de mensen daar natuurlijk. Vooralsnog gaan we vrijdag, want ons reisburo NRV lijkt niet open te staan voor terugbetalen bij annuleren, althans daar zijn ze zeer onduidelijk over. Eigenlijk is er geen verzekering die een plaatselijke watersnoodramp dekt, zeggen ze. Weet iemand hier meer over ?

    • kim zegt op

      Gewoon gaan! Echt super hier. Eten genoeg. En de mensen zijn goed voorbereid!


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website