Het gaat er om spannen met de Songkran-vakantie op Suvarnabhumi.

Tussen 9 en 18 april moet de luchthaven dagelijks 170.000 passagiers verwerken tegen normaal 160.000. Er zijn in die periode 9.437 extra vluchten met in totaal 1,73 miljoen passagiers. Het Immigration Bureau, toch al overwerkt, heeft de verzekering gegeven dat 80 tot 100 procent van de 198 balies in de vertrek- en aankomsthal bezet zullen zijn.

De afgelopen weken waren er veel klachten over de lange wachttijden bij de paspoortcontrole, die soms tot 2 uur opliepen. De luchthaven heeft 50 vrouwelijke agenten en 124 assistenten ingezet om passagiers te helpen bij het invullen van hun aankomst- en vertrekkaart. Een zigzagrij in plaats van afzonderlijke rijen in de vertrekhal zorgt ook voor enige ontlasting. Airports of Thailand, de beheerder van de luchthaven, heeft elke dag een budget van 100.000 baht beschikbaar gesteld voor overwerkvergoeding voor de douanebeambten.

www.dickvanderlugt.nl – Bron: Bangkok Post

 

Er zijn geen reacties mogelijk.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website