Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- fred: Ja dat mag mits je het niet doet in het openbaar of bijzijn van kinderen.
- Monique: Mag je nou wel of niet een joint roken? Ik wordt hier niet wijs uit.
- Jan Beute: Nou Eddy op de markt onbewerkt en vers voedsel te gaan halen. Wat ik zoal om mij heen zie gebeuren al wonende op het platteland i
- RonnyLatYa: Dat kan best. Ik zeg ook niet dat dit niet zo is in Chachoengsao. Ik verduidelijk enkel hoe het normaal voorzien is volgens de vo
- Henriette: Makan makan, 168/1 Sukhumvit Soi 16, Khlong Toei, Khlong Toey, Bangkok, 10110 Niet ver van BTS Asoke. https://maps.app.goo.g
- Erik Kuijpers: John K. Haarlemmer, zie deze link: https://kpmg.com/xx/en/home/insights/2023/10/flash-alert-2023-189.html#:~:text=On%2015%20Se
- Cees 1: Wacht toch wat er echt gaat gebeuren. Iedereen bang maken en ” Belastingconsultanten ” Spekken terwijl nog niemand en
- Erik Kuijpers: Peter, jouw eerste zin bevat een fout. De Thaise wet praat niet van ‘geld’ maar van ‘income’. Naast de wij
- TheoSanam: Even ter verduidelijking van mijn inzending. Ik heb al 6 jaar hetzelfde paspoort, dus niet nieuw. Oktober 2022 heb ik een online 9
- Boris: Dapoer Selera Bangkok Staat op mijn lijstje, dus wie weet is dat wat. Ik vrees echter dat jij de Nederlands chineesindische keuk
- william-Korat: Wat eekhoorns betreft, heb ik hier de truc van plastiek flessen zonder bodem wel eens gezien met fruitbomen. Moet je natuurlijk w
- John K. Haarlemmer: De gewijzigde Thaise belastingregels met ingang van 2024 zal door het hoogste Thaise echelon nog eens goed gecommuniceerd moeten w
- John: In Chiang Mai oude centrum, Sanjan cafe. Prima eten, misschien een beetje te veel olie gebruikt bij het bereiden. Een Indonesische
- RonnyLatYa: Doen we ook rond o.a. de mango en is ook goed tegen o.a. vogels en andere insecten. Werkt inderdaad prima.
- RonnyLatYa: Inderdaad Addie, die herinneringsmail is een mogelijkheid om dat te controleren, maar niet altijd. Als aanvulling. Dat nieuw
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Ubon Ratchathani Candle Festival
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Nok Air annuleert vluchten door staking piloten
Nok Air annuleert vluchten door staking piloten
Nok Air heeft zondagavond acht binnenlandse vluchten moeten annuleren omdat er een wilde staking onder piloten was uitgebroken. Zeker duizend passagiers waren de dupe en kwamen vast te zitten op de luchthaven Don Mueang.
De directie van Nok Air noemde eerst ‘technische problemen’ als reden voor de annuleringen, maar later gaf directeur Patee toe dat tien piloten werk weigerden. Dit zou te maken hebben met de verhoogde eisen van het Flight Operations Department. Deze zijn in overeenstemming gebracht met die van het European Aviation Safety Agency. Enkele piloten voldeden niet aan de criteria en waren daar zo boos over dat ze weigerden te vliegen.
De vluchten die vervielen, hadden als bestemming Chiang Mai, Khon Khaen, Hat Yai, Nakhon Si Thammarat, Surat Thani, Phitsanulok, Phuket en Ubon Ratchathani. Nok Air heeft nog geprobeerd de passagiers bij andere maatschappijen onder te brengen maar die waren allemaal volgeboekt. Patee verwacht dat er maandag weer volgens dienstregeling gevlogen wordt. Het management beraadt zich over maatregelen.
De directeur van Don Mueang omschreef de situatie als ‘erg chaotisch’. Veel passagiers waren boos en klaagden over de gebrekkige informatie.
Bron: Bangkok Post
ik las dat het ging om piloten die alleen in Thailand mochten rondvliegen , en niet daarbuiten .
Hun vliegbrevet voldoet dus niet aan de internationale eisen om uberhaupt te mogen vliegen .
Misschien is het net zo iets als bij het Thaise rijbewijs .
Iedereen kan het halen , als je maar genoeg betaalt .
Jan Beute .
Dat zal het wel zijn Jan,
Internationaal wordt Thailand “op de korrel” genomen, nu Japan vindt dat Thailand maar “wat aanrommelt” met de voorschriften betreffende de “aircraft requirements” Nok Air gaat terecht de voorschriften van European Aviation Safety Agency volgen (wel erg laat) en dat daar veel personeel niet aan voldoet, ben ik van overtuigt.
Ik woon dicht bij Don Muang airport en ga daar regelmatig “even” koffie drinken en zie piloten met drie strepen lopen van nauwelijks 20 jaar!!!!!! dat kan natuurlijk niet. Ben op onderzoek uitgegaan waar die opgeleid worden.
In de Chiang Watthana Road, Lak-Si, Bangkok, heb je de CP Panyapiwat Institute of Management, een school waar kids worden opgeleid voor manager bij CP (vlees en 7 Eleven en veel meer) en deze doen er ook maar “effen” piloten en cabine personeel opleiden bij. Ik wil het niet zeggen, maar waar geld valt te verdienen is CP.
Ik heb de sluiting van Don Muang airport meegemaakt, de heropening en de komst van Oriëntal Thai, AirAsia en gevolgd door Nokair, slechts enkele vliegtuigen hadden ze. In terminal 1 liepen enkele mensen, ruimte in overvloed en een koffie tentje met ikke natuurlijk.
Gisteren was ik er weer, de tweede (van drie) terminal is in december geopend (heel mooi geworden), je brak je nek over de mensen, zoveel, ongelofelijk en eveneens zoveel vliegtuigen en tja, daar moeten natuurlijk ook piloten voor zijn, dus pakken wat je pakken kan. Leren doe je wel in de praktijk = Thai’s toch.
Tot op heden is het in Thailand altijd goed gegaan (gelukkig maar) dus maar hopen dat het goed blijft gaan, want ook ik maak elke maand gebruik van Air Asia. (3 á 5 duizend Bhat voor vlucht + hotel, laat je toch niet schieten)
Groetjes van Nico uit Lak-Si
‘Tot op heden is het in Thailand altijd goed gegaan’ – voor budget carrier One-Two-GO 269 in Phuket ging het niet zo goed helaas…
‘Enkele piloten voldeden niet aan de criteria en waren daar zo boos over dat ze weigerden te vliegen’
Ze MOCHTEN dus blijkbaar nog wel vliegen ook al voldeden ze niet aan de criteria, of neemt Nok Air het niet te nauw met die criteria?