Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Johannes: Heerlijk herkenbaar en humoristisch. Nu nog een smakelijk verhaal over de kunsten en fratsen die de hedendaagse barista’s ui
- bert: Deze trein heeft altijd nog veel meer stopplaatsen dan het vliegtuig. Zo heeft Korat geen vliegveld met operationele passagiersvlu
- Rob V.: Zo weinig? Ik denk eerder dat hij teveel stopt! Een echte HSL zou vanuit Bangkok minstens 300-400 km moeten rijden tot de volgende
- H.Revoort: ….Eikeltjeskoffieblues…..
- Huub Adank: Geachte heer Eric Donkaew, het tweede gedeelte van uw tekst is voor mij abacadabra en daarom maak ik gebruik van een visumburea
- bob mersie: waar woon je
- Willem: Geert bedankt voor het aanbod ,heb ondertussen iemand gesproken die me gaat helpen. Mocht het niet lukken dan neem ik contact met
- Erik Kuijpers: Je praat over grote afstanden, honderden of duizenden km, dus 100-200 km rijden met een boemeltje of bus/auto mag geen probleem zi
- Bert Matthys: “waar men blij is wanneer men een baantje heeft met 600 baht per maand.” …per dag dan toch bedoel je?
- Hans Udon: Prachtig geschreven! Maar ik moet opmerken dat over smaak wel valt te twisten. Ik ben zondermeer een koffie drinker. Had tot voor
- Chris: Dat het niet te vaak stopt is juist ene voordeel. Stoptreinen zijn er al genoeg. Denk je eens in hoe lang het straks duurt van B
- Kees Werkman: Weer uitermate vermakelijk geschreven, Lieven. Dank daar voor. Mijn lieve Thaise vriendin, welke ik nu ruim 5 jaar ken, vond het
- Teun: Wil je nu echt dat een hogesnelheidstrein om de 20 km een halte heeft? Een klein beetje logisch nadenken kan nooit kwaad. Als j
- Eric Donkaew: Wat Ronny ook zegt, het is best makkelijk. Zonde van die 14.000 baht. Zelfs een testament is al meer dan de helft goedkoper. Ge
- GeertP: Beste Rudolf,daar zullen de regionale vervoerbedrijven op inspelen net zoals dat gebeurt in Europa bij de hogesnelheidstreinen. I
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Tien nieuwe metro- en skytrainlijnen in Bangkok
Tien nieuwe metro- en skytrainlijnen in Bangkok
Geplaatst in Nieuws uit Thailand, Verkeer en vervoer
Tags: Bangkok, BTS Skytrain, Metro, Openbaar vervoer
Voor automobilisten is het minder leuk want het betekent extra verkeersoverlast: Bangkok krijgt tien nieuwe openbaar vervoersroutes die allen in 2023 klaar moeten zijn. Het netwerk bestaat deels uit ondergrondse metro en Skytrain tracés met verbindingen naar de buitenwijken van Bangkok.
De belangrijkste is misschien wel de verbinding tussen de Blue Line en de nieuwe Purple Line die nu vrijwel niet gebruikt wordt. Het gaat om een stuk van een kilometer tussen station Bang Sue en Tao Poon, deze ontbrekende schakel wordt al dit jaar in gebruik genomen. De uitbreiding van de Dark Green Line van Bearing naar Samut Prakan is de volgende lijn die gefaseerd oplevert wordt. Zie bovenstaande en onderstaande schema’s.
De overheid verwacht dat de uitbreiding van het openbaar vervoer netwerk in Bangkok zal leiden tot minder autogebruik. Dat is hard nodig want de stad is volledig dichtgeslibd.
Bron: Bangkok Post
Jammer dat er geen tijd vermeld staat voor de “Dark Redline” en voor het nieuwe hoofdstation “Bang Sue” Voor mij, kan niet snel genoeg gaan.
Wat mij opvalt: nauwelijks overstap-mogelijkheden van de ene lijn op de andere. Ik zie bijv de blauwe lijn, nr 6, vele andere lijnen kruisen, doch overstapstations ? De zoveelste gemiste kans bij overheidsbesluiten in TH ?
Ik zie toch echt van die combinatiestations.zoals we nu al bv Phetchaburi/Makkasan en Asok/Sukhumvit hebben. Door de drukte op het overzicht kan wat verwarring ontstaan zijn maar het ziet er uit als verbetering in ieder geval.
Volgens mij wordt er bij de planning van de bleu line een essentiële fout gemaakt . De bleu line moet een ring line zijn zonder een aftakking en is voorwaarde om efficiënt van de ene line op een andere te komen.
De bewering dat er te weinig overstap mogelijkheden deel ik niet want als je op kaart goed kijkt zijn er voldoende overstapstations zie daarom dat een ring line zeer belangrijk is om van a naar b te reizen.
Ben
Men moet ook zorgen dat er een mogelijkheden zijn om met de metro cq skytrain naar de busstations sai tai en het nieuwe busstation dat morchit gaat vervangen komen. Ekamai zou eigenlijk ook vervangen moeten worden maar zodanig dat het bij een metro cq skytrain station ligt.
Ben
Tja,
Wat ik ook vreemd vindt; is dat de “pink line” niet aansluit van Min Buri op het vliegveld BKK.
Dan hoeft het hele noorden, incl Nonthaburi niet door de binnenstad en zal Siam (nu al overvol) ontlasten.
Groetjes Nico vanuit Lak-Si
Ik woon zelf rand Minburi, maar het is nog best een eind naar de luchthaven vanaf Minburi zonder op dat traject verder nog hotspots te kruisen. Lat Krabang als uitzondering. Ik zou het ook heel graag willen, maar kan begrijpen dat daar (nu) niet voor gekozen wordt.
Bestaat er een skytrain of metro verbinding tussen vliegveld BKK en vliegveld DMK?
Bijna Michael,
Is over 3 jaar gereed en wel rechtstreeks.
MAAR;
Tot die tijd (als je een ticket heb voor vertrek vanaf Don Muang), rijd er een gratis bus.
Hou rekening met 2 á 3 uur reistijd (als het tegen zit)
Groetjes Nico