Beste lezers,

Ik heb 2 tickets geboekt voor 18-6-2020 tot 31-7-2020 bij Vliegtickets.nl maar zijn geannuleerd. Het was vanuit Brussel naar Bangkok. Ik heb mijn geld teruggevraagd, maar ik hoor maar niks.

Wat moet ik doen?

Groet

Dirk


» Laat een reactie achter


No votes yet.
Please wait...

12 reacties op “Lezersvraag: Vliegtickets zijn geannuleerd, wat moet ik doen?”

  1. gust feyen zegt op

    Beste,
    ik raad je aan een klacht in te dienen bij ECC België (ik veronderstel dat je Belg bent).
    Op hun website vind je allerlei info die jou aanbelangt én ook de mogelijkheid om een klachtenformulier in te vullen.
    Hun reactie kan wel wat op zich laten wachten, maar reageren doen ze in elk geval.
    Gust

  2. Liam zegt op

    Beste Dirk,
    Ik kan je alleen mijn eigen ervaring vertellen: In november ’19 geboekt bij Budgetair met de mastercard (platinum), Vlucht met Etihad. In juni’20 uiteindelijk formeel de vlucht geannuleerd en werd voucher aangeboden. Ik heb geld teruggevraagd en kreeg ontvangstbericht met verzoek om te wachten vanwege de grote werkdruk etc. In september jl. toch maar Mastercard gevraagd om het ‘verzekerde’ boekingsbedrag (4 reizenden) terug te vorderen. Binnen 1 week had ik mijn geld.
    Ik wens u eigen ook veel succes .
    Liam

  3. wibar zegt op

    Je kunt je rechtsbijstandverzekering daarbij inzetten. Heb je die niet dan is een incasso buro dat daarin gespecialiseerd is wellicht een optie. Maar dat kost wel een percentage van je te innen bedrag.
    Hierbij een voorbeeld van zo’n buro. Even googlen en je vindt er vast nog meer.
    Succes.
    https://www.juristu.nl/vliegticket/?gclid=CjwKCAjw_sn8BRBrEiwAnUGJDlobXfbgyQqBD6HsfsIErSPxo1oE0ELZqf0TNNTu9uDIFZWWU5QL-BoCBbwQAvD_BwE

  4. haki zegt op

    Heb je mijn inzending van vandaag gelezen over mijn ervaring met het refund van een ticket boeking? Dan kun je al lezen dat er mogelijk ook een derde partij tussen zit als ticketprovider hetgeen ook tot vertraging zal leiden. Maar ook in jouw geval is de vliegmaatschappij verantwoordeljk voor de refund, dus zou ik die maar eerst benaderen. Wat mij even niet duidelijk is, is of je de kwestie in Belgie of NL moet aankaarten omdat de vlucht vanuit Brussel is. In mijn geval was het een vlucht vanuit AMS.
    En je kunt in elk geval de website van het ILT bekijken omdat daar ook een goed schema staat om uit te zoeken wie verantwoordelijk is voor de refund. Dit zijn Europese regels en zouden dus ook in Belgie van toepassing zijn.

  5. John Chiang rai zegt op

    Wat je niet noemt in jou bovenstaande vraag,waar je precies jou refund vraag gesteld hebt?
    Heb je dit direct bij de vliegmaatschappij gedaan,of bij de vermiddelaar Vliegtickets nl.?
    Anders als velen vermoeden is alleen de vermiddelaar van het ticket ook toestandig van een eventuele refund, zodat ook de vliegmaatschappij je na hun weer verwijzen zal.
    Het nadeel is,omdat je de vermiddelaar met een refund procedure in feite weer een nieuwe opdracht geeft,dat hij ook per ticket vaak 75 euro of meer administratiekosten berekenen mag.
    In jou geval gewoon nog een keer een mail aan Vliegtickets nl. sturen,en mochten ze helemaal niet reageren,dreigen met een advocaat.

    • Christina zegt op

      Ter kennisgeving volgens de Europese wetgeving mogen er geen boekingskosten of administratie kosten in rekening worden gebracht. Dus klacht hierover indienen. (Bij terugbetalen tickets)

      • Cornelius zegt op

        Ik vrees dat wanneer de luchtvaartmaatschappij het volledige ticketbedrag aan de tussenhandelaar uitbetaalt en die vervolgens bij het doorsluizen naar de klant kosten inhoudt, de Europese wetgeving niet van toepassing is. Nóg een reden om voortaan rechtstreeks te boeken!

  6. Nesten zegt op

    Contact opnemen met vliegmaatschappij per e-mail of telefonisch wij hadden geboekt met Suisair voor vetrek 01 november tot 27 december en hebben netjes een antwoord gekregen met de opties omboeken naar 2021 of geld terug storten bij deze aangevraagd maar kan 12 maanden duren daar wij nog niet weten wanneer Thailand weer normaal toegankelijk wordt hebben wij geopteerd voor een terugbetaling en wachten dus af

  7. John Chiang rai zegt op

    Beste Christina,dat volgens de Europese wetgeving geen administratie en boekingskosten in rekening mogen worden gebracht,is een erg theoretische opvatting die in de praktijk op allerhande van manieren legaal omgaan word.
    Voor mijn geannuleerde vlucht bij Quatar Airways die ik via het online reisbureau Elumbus uit Berlijn geboekt heb,moest ik hoewel het reisbureau zich duidelijk op Europees grondgebied bevindt,75 euro per ticket aan administratiekosten vallen laten.
    Zo mij een vriend/advocaat hier in Duitsland mij bevestigde was dit, omdat vele bureaus deze wetgeving handig omgaan,gewoon wettelijk toelaatbaar.
    Ik denk dat het ongeveer o.a zo gaat, zo Cornelius het in zijn reactie ook reeds verklaard heeft,en dat je haast altijd beter af bent met een directe boeking bij de vliegmaatschappij.
    Recht hebben en recht krijgen,is afgezien dat het vaak duur kan worden,ook nog vaak twee paar schoenen.

  8. gust feyen zegt op

    Wij hadden ergens in juni bij Emirates geboekt via SUPERSAVER.NL. De vluchten werden na de boeking vrij snel geannuleerd, maar ongeveer 4 maanden later hebben we van -jawel- Supersaver onze centen terug op 50 € na (koerswijziging euro ? administratieve kosten ?)

  9. luc zegt op

    Goede raad, altijd rechtstreeks bij de vliegmaatschappij boeken zonder tussenpersoon en betalen met mastercard of visa. Minder narigheid bij situaties zoals nu.

  10. Fred zegt op

    ik had ticket voor JULI… nog net geen 4 maanden…
    speelbal tussen KILLROY en luchtvaartmaatschappij

    ben het ondertussen wat kotsbeu aan het worden….
    nog even wachten ?


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website