Probleempje met Transferwise

Door Cornelis
Geplaatst in Leven in Thailand
Tags: , ,
16 juli 2020

Casimiro PT / Shutterstock.com

Tot nu toe voedde ik mijn ‘monetaire behoeftes’ in Thailand door het overmaken van geld van mijn ING-rekening naar mijn rekening bij de Bangkok Bank, en door het meenemen van contant geld als ‘reserve’, om op een gepast moment om te wisselen.

Dat laatste blijf ik ook gewoon doen, maar wat het overmaken van geld betreft ben ik onlangs naar alternatieven gaan kijken. Op dit blog al over vele – meestal positieve – ervaringen met Transferwise gelezen, maar me er nooit verder in verdiept. Toch maar eens kijken, en ik zag al snel dat ik voor het soort bedragen dat ik overmaak aanzienlijk beter af zou zijn, zowel wat de gehanteerde koers als de in rekening gebrachte kosten betreft.

Ik registreerde me op de website van Transferwise en deed vervolgens een overschrijving. Tot mijn verbazing kreeg ik korte tijd later een bericht dat die overschrijving niet uitgevoerd kon worden omdat er twijfels waren of de ING-rekening waarvan ik overschreef wel van mij was. Ik moest een afschrift van de bank insturen waarop alle gegevens van de transactie naar Transferwise te zien waren. Ik stuurde vervolgens een schermfoto van mijn bank-app met de gegevens. Ook dat bleek onvoldoende en er werd een pdf gevraagd van de transactie zoals die op mijn digitale bankafschrift – dus niet op de app – stond. Ook gedaan, maar de transactie werd wéér geweigerd.

Het probleem bleek te zijn dat mijn wettelijke voornaam – die bij de eerste registratie wordt gevraagd – Cornelis is, maar de bankrekening mijn roepnaam ‘Cees’ vermeldt.

Daar heb ik in de vele tientallen jaren dat ik diezelfde rekening heb – ook bij de voorgangers van ING – nog nooit een probleem mee gehad. Ook op mijn creditcard staat ‘Cees’; bij het aanvragen daarvan krijg je expliciet de keuze voor een afwijkende naamsvermelding op de kaart. Als ik met die kaart online betaal wordt er zelfs uitdrukkelijk naar de naam op de kaart gevraagd. Omdat je bij Transferwise ook kunt kiezen voor betaling met een creditcard, stelde ik de vraag of die creditcard – met gebruik van de driecijferige ‘security code’ – dan wèl aanvaard zou worden, maar het antwoord bleef negatief.

Transferwise kan ik dus schrappen als alternatief………

Ik ben benieuwd, zijn er lezers met soortgelijke ervaringen?


» Laat een reactie achter


40 reacties op “Probleempje met Transferwise”

  1. Geert zegt op

    Cees of Cornelis,

    Jammer dat het voor jou niet lukt, maar tegelijkertijd ben ik ook wel blij dat ze bij Transferwise nauwgezet alles controleren en bij de minste twijfel de transactie tegenhouden.

    Gegroet,

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +34 (obv 34 stemmen)
  2. Jacques zegt op

    U kunt toch ook uw naam aanpassen bij de ING, conform uw naam op uw paspoort. Tenzij u er principiële bezwaren tegen heeft natuurlijk. Ik denk dat die moeite en kosten niet opwegen tegen de kosten die u wint op termijn met gebruik van transferwise. Transferwise is wel strikt in hun beleid wat betreft aantonen van de gevraagde gegevens.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +9 (obv 9 stemmen)
  3. Dree zegt op

    Normaal moet je de bank je echte naam geven zoals je geregistreerd bent normaal is er jaarlijks een controle door de bank, als je een reis met vliegtuig boekt moet je ook geen verkorte namen gebruiken.
    Ook iedereen kan geld naar u overschrijven met Transferwise of het nu van uw rekening of rekening van derde is er moet enkel vermeld worden wat de reden van betaling is.
    Ik gebruik Transferwise meestal via Sofort en ben zeer tevreden alles staat vlug op de Thaise rekening

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  4. Erik zegt op

    Op mijn ING rekening staan mijn voorletters, geen enkele naam. Wel heb ik TW een keer een kopie van mijn paspoort moeten sturen, elektronisch, ter verificatie. Ik deel de suggestie van Jacques om de bankrekening aan te passen aan de volledige naam. Ik heb met TW geen enkele negatieve ervaring tot nu toe.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +6 (obv 6 stemmen)
    • Cornelis zegt op

      Ik spreek hierboven ook niet van een negatieve ervaring, ik verwijt TW ook niets, ik ‘rapporteer’ alleen.
      TW hanteert bepaalde regels en is daar kennelijk consequent in. De communicatie verliep ook op een correcte wijze.
      Ik werd alleen verrast door het feit dat het gebruik van de roepnaam op mijn bankrekening/creditcard een probleem opleverde.Natuurlijk heeft de ING-bank mijn volledige wettelijke naam, maar je kunt zelf kiezen hoe de tenaamstelling van buitenaf zichtbaar is. Gedurende meer dan vijftig jaar leverde dat geen enkel probleem op, en ik ga dat nu ook niet veranderen.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +7 (obv 7 stemmen)
      • Ger-Korat zegt op

        Als je net zoals de overgrote meerderheid, zo niet bijna alle rekeninghouders, alleen met je initialen of de officiële naam op de bankrekening vermeldt en je wenst zoiets basics niet aan te passen en gebruikt een ander naam dan de officiële voornaam dan waarom kom je het het hier dan melden. Aanzienlijk beter af zou je zijn, schreef je zelf; kijk als je dan niet een kleine moeite doet en dat niet wenst om even de naam op de bankrekening aan te passen dan vind ik het ….(ja ik blijf beleefd maar ik denk wat anders) en je vindt het vreemd dat een derde partij welke volkomen correct handelt verwachten dat ze het wel even ruiken dat je een andere naam gebruikt.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: +18 (obv 18 stemmen)
        • Cornelis zegt op

          Wat een negatie reactie, Ger-Korat. Ik schrijf helemaal niet negatief over Transferwise. Ik schrijf evenmin dat ik de handelwijze van TW vreemd vind – ik weet het, lezen is niet eenvoudig. Ik schrijf over mijn ervaring omdat ik hier nooit eerder mee geconfronteerd ben en me ook nooit gerealiseerd heb dat mijn keuze een ‘probleempje’ zou opleveren in de zin van het niet gebruik kunnen maken van een bepaalde dienstverlening. Of dat voldoende aanleiding is om een bankrekening en een creditcard aan te passen is een persoonlijke keuze, waar jij ook al direct een oordeel over hebt, kennelijk.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Waardering: +9 (obv 9 stemmen)
          • Cornelis zegt op

            Negatie=negatieve

            VA:F [1.9.22_1171]
            Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
      • Rene zegt op

        ‘Probleempje met TW’ en “…….Transferwise kan ik dus schrappen als alternatief………” klinken anders niet erg positief ………..
        Het ‘probleempje’ ligt dus bij jou, niet bij TW.
        Nog nooit een probleem gehad met ze en tegenwoordig binnen een kwartier op mijn Thaise rekening tegen een goede koers, met lage kosten.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: +5 (obv 5 stemmen)
        • Cornelis zegt op

          Ik blijf het maar uitleggen: ik bekritiseer TW niet, ze staan wat mij betreft in hun recht. Het relativerende verkleinwoord ‘probleempje’ vat je negatief op, en dat TW voor mij dus geen alternatief is, is toch een volstrekt logische conclusie als ik niet van hun diensten gebruik kan maken? Verder vermeld ik ook nog dat de communicatie correct verliep, dus waar je het negatieve vandaan haalt begrijp ik ècht niet. Ik zeg op geen enkel punt iets negatiefs over TW omdat daar geen aanleiding voor is.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
  5. Caspar zegt op

    Bij mijn aanmelding bij TW vroegen ze of copie paspoort of rijbewijs , nu heb ik mijn Thaise Rijbewijs getoond en gewoon gelukt een account aan te maken.
    Op het thaise rijbewijs staat je naam en op de achter kant het woonadres, geen probleem bij TW.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
    • Cornelis zegt op

      Mijn identiteit of woonadres was niet het probleem, maar het gebruik van een roepnaam op mijn bankrekening……

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
      • Prawo zegt op

        Misschien heb je nog je geboortekaartje waar zowel je roepnaam als je wettelijke namen op staan?
        Stuur daar eens een kopie van in en kijkt hoe TW daar mee om gaat.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
    • joskeshake zegt op

      Bij mij ook copy paspoort was voldoende en alles loopt gelijk een trein 55

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  6. TheoB zegt op

    Toen ik zo’n 5 jaar geleden een account bij TransferWise aanmaakte hadden zij ook een probleem met het verschil tussen mijn volledige naam in het paspoort en de tenaamstelling van mijn bankrekening (alleen de initialen van mijn voornamen plus mijn volledige achternaam). Ik heb ze toen verteld dat dat heel gebruikelijk is in NL en voorgesteld dat ze het hoofdkantoor van mijn bank zouden contacteren om te verifiëren dat ik één en dezelfde persoon ben. Binnen een uur waren ze akkoord.
    Kennelijk moet in de UK bij de bankrekening ook minstens de eerste voornaam volledig overeenkomen met die in het paspoort (in Australië trouwens ook)
    Succes.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +5 (obv 5 stemmen)
  7. Wijnschenk zegt op

    Zonder opgaaf van reden heeft ing bank vorige week betaling en! Rekening geblokkeerd van een vriendin van mij.
    Om dit ongedaan te maken is ze twee dagen bezig geweest met ing bank zeeer slecht bereikbaar en incompetente antwoorden gehad.
    Uiteindelijk gelukt om over te maken met transferwise.
    Misschien…?? Ontmoedigingsbeleid van ing??
    Deze bank straalt al jaren niet echt vertrouwen uit.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +4 (obv 4 stemmen)
    • Henk zegt op

      Ze willen zelf geld verdienen met overschrijvingen. Ik liet in het verleden een van mijn pensioenen ( € 677) naar mijn Thaise bank overschrijven. Meer dan € 30 kostte dat elke maand weer. Schandalig hoge kosten. Sindsdien Tranferwise.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +11 (obv 11 stemmen)
  8. Robert zegt op

    ik lees dat bij TW gevraagd wordt om je identiteit aan te tonen en dat mensen dat gewoon doen. Dit is dé manier om identiteitsfraude via internet in de hand te werken. Voor mij zou dat al een reden zijn om niet meer met TW in zee te gaan.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
    • Jos zegt op

      Ik zou met Transferwise NIET in zee willen gaan, moesten die belangrijke informatie niet nodig hebben….

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +5 (obv 5 stemmen)
  9. Wil zegt op

    Ik gebruik TW ook al geruime tijd voor transfer naar Thailand. Ik maak uit uw verhaal op dat u het geld (eerst) overschrijft van uw ING rekening naar TW. Als ik geld overmaak naar Thailand dan betaal ik aan TW altijd via een iDEAL betaling van mijn ING rekening. Nog nooit een probleem gehad.
    Het is inderdaad aan te bevelen om tenaamstelling identiek te houden aan de tenaamstelling in het paspoort. Dat is bij vliegtickets namelijk ook van belang. En bij steeds meer instanties die een kopie van het paspoort vragen ter identificatie. Nieuwe tijden…

    Wil

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +6 (obv 6 stemmen)
    • Cornelis zegt op

      Ook bij mij ging het om een IDEAL betaling.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +1 (obv 1 stem)
  10. Guy zegt op

    Een nadenkertje bij deze.
    TransferWise heeft uiteraard gelijk in deze.
    Bankzaken dienen correct te worden uitgevoerd en gecontroleerd.
    TransferWise is nu eenmaal een systeem dat internationale transacties uitvoert en dus zeer grondig gecontroleerd word door de Overheden ivm ondermeer witwaspraktijken – dus correct is hier nogmaals niet overbodig.

    Denk ook eens aan de toekomst meer bepaald wat er kan gebeuren als jij er niet meer bent.
    Bankrekening op niet correcte naam en de attesten na overlijden worden uiteraard afgeleverd op de correcte naam……Vrijgave van de fondsen die er eventueel nog op staan zou wel eens een hel kunnen worden voor je naastbestaanden.

    Je bank dus de juiste gegevens laten opnemen in je dossier is hier een must en meteen is je probleem met TransferWise opgelost.

    Grtjs
    Guy

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +11 (obv 11 stemmen)
  11. Frits zegt op

    Dit is geen probleempje met Transferwise. Integendeel, gewoon een prima controle van Transferwise.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +9 (obv 9 stemmen)
    • Cornelis zegt op

      Ik had het eerste woord tussen aanhalingstekens kunnen zetten, maar ik dacht dat de verkleinvorm al voldoende relativering uitstraalde. Transferwise heeft het volste recht deze regels toe te passen, daar doe ik ook niks van af in mijn stukje.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +6 (obv 6 stemmen)
  12. Serge zegt op

    Ik gebruikte in mei 2020 voor het eerst TW om geld over te schrijven naar rekening van mijn vriendin in Cambodia (ABA bank), voordien en thans nu terug via Argentabank (kostprijs €15).
    Maar met TW liep het mis. Ik wou 300 euro overmaken en ze ontving slecht 268 USD en het duurde wel 14 dagen. Het was via swift gegaan …. en ik begreep er niets van want ik las daarvoor altijd goeie commentaren.
    Laatst via Argenta bank kreeg mijn vriendin van de €300 wel $328 en ik betaalde daarvoor €15 en het nam 5 dagen in beslag.
    Hoe werkt TW dan precies want ook via youtube kom ik er niet altijd uit ?
    Serge

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  13. Roger Rosseel zegt op

    Ik gebruik Xoom dat is een onderdeel van PayPal en werk super, rekent €3 onkosten en je kan alle bewerkingen volgen van begin tot einde, ik raad je aan eens te proberen met een klein bedrag en je zal zien dat je direct tevreden zal zijn, als je eenmaal je gegevens hebt invult moet je bij een tweede storting alleen nog het bedrag invullen en na twee of drie dagen staat het geld op je rekening, ik vind het super gemakkelijk en veiling.

    Roger

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
    • TheoB zegt op

      Xoom rekent €2,99 vaste kosten + een flink lagere wisselkoers dan de middenkoers.
      Transferwise rekent €1,53 vaste kosten + 0,615% koersopslag van de middenkoers.
      Azimo rekent €0,99 vaste kosten + een lagere wisselkoers dan de middenkoers.
      Wisselkoers nu (06:35u):
      Xoom: 1 EUR = 35,0511 THB https://www.xoom.com/thailand/send-money
      TW: 1 EUR = 36,0674 THB https://transferwise.com/transferFlow#/enterpayment
      Azimo 1 EUR = 35,99020 THB https://azimo.com/en/send-money-to-thailand
      Middenkoers: 1 EUR = 36,07316 THB https://www.xe.com/currencycharts/?from=EUR&to=THB&view=1D

      @Serge en @harm: Geld overmaken naar Cambodja is tot nog toe een probleem voor deze dienstverleners.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +4 (obv 4 stemmen)
      • Rob V. zegt op

        Toch knap dat Azimo onder de streep al maanden meer baht oplevert dan TransferWise. Ik heb een paar maanden lang enkele keren gekeken voor bedragen van o.a. 50, 100, 500 en 1000 euro. Heb voor mijn vader een account aangemaakt bij Azimo (want het voordeligst de afgelopen maanden, maar over een jaar kan dat natuurlijk weer anders liggen). 1ste transactie was fluitje van een cent, bij de tweede vroegen ze ID en toelichting relatie met de geldontvanger en exacte doeleinde van geld.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: +1 (obv 1 stem)
  14. Jan VAN DEN ECKER zegt op

    Ik werk al twee jaar met Transferwise. Heb niets dan positieve ervaringen, maar ze zijn zeer correct, en daar hebben ze gelijk in.
    Ze werken snel, aan een gunstig wisseltarief, vlugge transacties, gemakkelijk contact met de klantendienst.

    Niets dan lof hoor, sorry!

    Jan – Nakon Ratchasima

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +5 (obv 5 stemmen)
  15. harm zegt op

    beste Serge
    een poos geleden ben ik ditzelfde probleem tegengekomen en heb nu 2 alternatieven gevonden.
    geld overmaken via pay pall account kan heel gemakkelijk van bank naar bank . je hebt dan 2 emailadressen nodig waaraan je je bankrekeningen aan koppelt.
    voor geld naar derden gebruik ik Azimo. werkt stukken betere dan transferwise en is ook nog goedkoper.je kan daarmee ook prima op eigen buitenlandse rekening sturen. er is ook een app voor maar het werkt beter met je laptop.

    groeten Harm

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +5 (obv 5 stemmen)
  16. Jef zegt op

    Beste Cornelis (cees).
    Begrijp niet dat je zonodig je wettelijke naam wil verkorten.
    Was het niet eenvoudiger geweest en had je je niet veel moeite bespaard om je wettelijke naam aan alle belangrijke instanties op te geven. ??
    Succes met de overdracht van geld in de toekomst,

    Vr grtjs,

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
    • Cornelis zegt op

      Mijn wettelijke naam verkorten??? Wel eens van een ‘roepnaam’ gehoord? Mijn wettelijke naam ligt natuurlijk bij alle instanties, ook bij de ING, maar ik kon zelf kiezen welke naam op de rekening van buitenaf zichtbaar zou zijn. Dat heeft al dik 50 jaar prima gewerkt, en wat mijn creditcard betreft ook al 35 jaar.
      Intussen heb ik, n.a.v. enkele tips in de reacties, geld overgemaakt met Azimo (azimo.com), ook een hele goede koers, razendsnel en duidelijk voordeliger dan het rechtstreeks overschrijven vanaf m’n ING-rekening.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +1 (obv 1 stem)
  17. P. Keijzer zegt op

    AZIMO werkt heel prettig en beter dan TW.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
    • Cornelis zegt op

      Zojuist geprobeerd, werkt inderdaad uitstekend! Hele goede koers en de eerste 2 transfers kosteloos.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
  18. Kris Kras Thai zegt op

    Je kan bij TW een ‘bordless account’ openen. Je krijgt dan een IBAN nummer, in België zelf een Belgisch IBAN nummer. Vanuit je ING kan je dan storten op je ‘bordless account’, dit duurt nooit meer dan 1 bankdag. Vanuit je TW rekening verzend je vervolgens naar je Thaise rekening.
    Althans ik ga ervan uit dat iedereen geld op je TW rekening kan overmaken. Best eerst navragen.

    TW geeft ook debetkaarten van MasterCard uit. Deze worden bij de meeste Thaise handelaars aanvaard, bij 7-elegen vanaf 300 Baht.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  19. Frans zegt op

    TransferWise heeft mij ook veel problemen gegeven bij een overmaking naar Thailand..zij beweerden dat zij geen giften mochten sturen, regels die zij met Thailand hebben, uiteindelijk is dat niet gelukt.. bovendien beweren zij de beste koers te hanteren en dat is volstrekt onjuist. Remessa online en western union zijn veel gunstiger en voeren de overmaking perfect uit.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
    • Lessram zegt op

      Ik heb afgelopen maandag 1500 Baht naar TH overgemaakt via iDeal -> TransferWise, totale kosten die van mij bankrekening afgingen € 44,07 Volgens wat ik heb uitgezocht lukt me dat nergens goedkoper.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  20. Lessram zegt op

    Herkenbare situatie. Ik heb ook dit probleem recent gehad bij de eerste overboeking naar Thailand. Mij TW account staat op mijn naam, maar de bankrekening (een e/o rekening bij ABNAMRO) heeft de naam van mijn vrouw als eerste staan……
    Ik heb er een trucje voor gebruikt die gelukkig geaccepteerd werd; moest namelijk een afschrift in pdf of prt-scr van bankrekening/overboeking sturen. Bij ABNAMRO online hebben de rekeningen in basis de naam van de rekening houder, maar kun je de rekeningen een alias naam geven zoals “vakantie-sparen”, “huishouden”, “vaste lasten”. Dus heb ik de e/o rekening de alias gegeven van mijn eigen naam. Daar een screendump van gemaakt en dat werd geaccepteerd. Sindsdien is die rekening geaccepteerd en kan ik probleemloos via iDeal geld overmaken vanaf die rekening.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
  21. Willy Bécu zegt op

    Hallo Cees,
    Ik heb de voorbije week 2 overschrijvingen gedaan via Transferwise. Prima verlopen, de dag later stond het geld al op de bank. Minder kosten dan met Union Express en zeker dan met Mastercard!!! Ook zeer voordelige wisselkoers, nog beter dan bij Superrich!
    Maar jouw probleem stelde zich ook voor mij bij Western Union. In mijn opgegeven naam die door de “verstuurder” naar mij toe werd ingevuld, mankeerde de tussen P. Transactie geweigerd door Bangkok Bank. Moest opnieuw en dan lukte het wel.Dus goed opletten met hoe je naam staat vermeld in je paspoort, als je geld transfereert naar Thaïland via Western Union, wat ik niet aanbeveel. Transferwise is STUKKEN voordeliger en even correct…

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
  22. Rudolf P. zegt op

    Cees/Cornelis, dank voor de info. Altijd nuttig om te weten.
    Zelf maak ik al ruim 2,5 jaren elke maand geld over naar Thailand (geld voor de familie thuis naar Bangkok bank).
    Meestal met mijn (kostenloze) Barclays Card (wordt na ong. 2 weken van mijn Duitse bankrekening getrokken door Barclays – zonder rente te berekenen). Heb sinds kort Transferwise account en debitcard + bijbehorende app. Nu stort ik daarop met mijn Barclays en zodra de koers gunstig is gaat het gekd in een paar seconden naar Thailand (en kost ook nog eens ong. 3 Euro minder). Als ik over een paar jaar naar Thailand verhuis hen ik mijn boderless account waarop aow en pensioen komt dat ik dan overmaak naar mijn dan Thaise bank.
    Overigens, had tickets voor Santana gekocht via Viagogo (nooit doen!).Wegens coronawaan gecanceled maar geen geld terug. Veel gemaild, veel beloftes ontvangen maar geen geld. Chargeback via Barclays en geld weer terug

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)

Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website