()
(Redactionele bronvermelding: Koshiro K / Shutterstock.com)

Maandagochtend vroeg heb ik via Wise geld overgemaakt naar mijn Kasikorn rekening. Dat doe ik al jaren tot grote tevredenheid, want het bedrag wordt in enkele minuten bijgeboekt.

Niet deze keer, waar ik wel een melding kreeg van Wise dat het geld is overgemaakt. Maar geen beweging op mijn Kasikorn rekening. Vandaag (dinsdag) naar het Kasikorn kantoor geweest in de kelder van Bluport. 

De dame achter de balie verbond me direct telefonisch door met een perfect Engels sprekende collega op het hoofdkantoor in Bangkok. Zij zou het uitzoeken en me terugbellen. Inmiddels meldde zich mijn achterbuurman bij het loket. Hij wacht al 7 dagen op het geld via Wise overgemaakt.

Volgens de Bangkokse medewerker zit het probleem bij Wise, dat altijd direct overboekte naar Kasikorn bank, maar sinds kort Siam Commercial Bank gebruikt als tussenpersoon. Daar stokt het overboeken. Deze week hebben zich volgens haar al ruim honderd benadeelde klanten van Kasikorn bank gemeld.

Aan het probleem wordt volgens haar gewerkt, maar daar koop ik niets voor. Ik heb per e-mail opheldering gevraagd aan Wise, maar nog geen antwoord.

Hoe leuk of nuttig was deze posting?

Klik op een ster om deze te beoordelen!

Gemiddelde waardering / 5. Stemtelling:

Tot nu toe geen stemmen! Wees de eerste die dit bericht waardeert.

Omdat je dit bericht nuttig vond...

Volg ons op sociale media!

Het spijt ons dat dit bericht niet nuttig voor je was!

Laten we dit bericht verbeteren!

Vertel ons hoe we dit bericht kunnen verbeteren?

Over deze blogger

Hans Bos
Hans Bos
Bijna 20 jaar geleden verhuisde journalist Hans Bos naar Bangkok. Vrijwel vanaf het begin was hij betrokken bij de geboorte van Thailandblog. Als journalist werkte hij voor Limburgse dagbladen en voor de reis vakbladen van wat ooit Elsevier heette. Hans (76) woont sinds 14 jaar in Hua Hin, met vrouw Raysiya en dochter Lizzy. Hij was circa negen jaar secretaris en vicevoorzitter van de Nederlandse vereniging in Hua Hin en Cha am.

48 reacties op “Geld overgemaakt via Wise maar niets op je Kasikorn-rekening? Je bent niet de enige”

  1. Jan zegt op

    Ik heb vorige week donderdag morgen een bedrag overgemaakt en normaal staat er binnen een minuut erop maar ik keek bij de details dat het vrijdag morgen rond 9.15 erop zou staan ik kreeg om 8.55 een bericht van wise dat het was overgemaakt en ik keek op de Bangkok bank app 2 minuten later was het binnen.

    0
  2. Alex zegt op

    Ik gebruik ook al jaren Wise. Hier ook problemen met overmaken naar verschillende banken. Kasikorn kan je nog maar 2.000 bath per keer sturen. Dat is niet te doen. Ik heb dat deze week moeten doen en dan komt geld wel binnen met 1-2 dagen. Op Wise wordt dat ook gemeld sinds dinsdag. Echter probleem ligt bij de Thaise banken. Ook Bangkok bank en siam commercial bank kan maar kein bedrag per keer.

    0
    • VMKW zegt op

      Ik denk dat je je vergist.

      Het maximale bedrag is 2.000.000 thb en geen 2.000

      0
      • Hans Bos zegt op

        You can send up to 2,000,000 THB to Kasikorn Bank and Bangkok Bank, 1,499,999 THB to Siam Commercial Bank, and 500,000 THB to other banks

        0
  3. Frans zegt op

    Welk alternatief is er (voorlopig) tot dit is opgelost? Bestaat het problerm ook bij overboeking naar Krungsri bank of gebruikt WISE nu voor alle overboekingen SIAM commercial bank als tussenstap?

    0
    • Cornelis zegt op

      Probeer eens remitly.com – al jaren probleemloos in gebruik bij mij, met geld dat binnen een minuut aankomt.

      0
      • VMKW zegt op

        Net even een test gedaan met Remity en werkt inderdaad PERFECT. Binnen 30 seconden stond het geld op de BKK Bank
        Dank voor het advies

        0
  4. hansman zegt op

    Heb er ook een email aan gespendeerd met het volgende antwoord:

    Hello Johannes,

    Thanks for getting in touch with us.

    I understand you’d like to have a better processing time frame for THB transfers, however please kindly note that sometimes, we might send your transfer through a different banking partner who can’t provide a Confirmation Letter of International Fund Transfer. This might be because of a technical issue, or some other unforeseen event.

    I’ve passed your feedback to our team. We’re always looking to improve things for you, so this is really helpful.

    Learn all about THB transfer guide by clicking here.
    https://wise.com/help/articles/2932335/guide-to-thb-transfers

    If you have any more ideas, or suggestions, feel free to let us know.

    0
  5. Rob uit Sinsab zegt op

    Beste Hans, laat je ons ook weten wanneer het dan wel binnien is? Ik wil namelijk ook overmaken naar Kasikorn.
    Bedankt
    Rob

    0
    • Hans Bos zegt op

      Rob, het geld is inmiddels binnen op mijn rekening bij Kasikorn. Het antwoord van Wise is uitgebreid gebroddel over hoe goed Wise het wil doen. Volgens ene Jaime bij Wise is er geen sprake van dat niet meer wordt samengewerkt met Kasikorn.

      0
      • Rob uit Sinsab zegt op

        Bedankt Hans voor de update. Kan ik het AOW vakantiegeld van mijn vrouw naar haar overmaken. 🙂

        0
  6. John zegt op

    Heel vreemd. Ik heb net mijn maandelijkse bedrag van ING met Wise naar Kasikorn overgemaakt, en zoals gewoonlijk was het er ook deze keer in enkele seconden.
    Nog vreemder is het dat de SCB als tussenpersoon zou fungeren.

    0
  7. Louise zegt op

    Ik had het zelfde probleem, maar geld via Wise naar Bangkok Bank overgemaakt.
    In het verleden was het bedrag binnen enkele minuten op mijn rekening, maar nu duurde het 24 uur.

    0
  8. VMKW zegt op

    Ik wacht ook al enkele dagen……
    Krijgen wij van u een update als u iets hoort op uw e-mail naar Wise?

    BVD

    0
    • Hans Bos zegt op

      Het gebruikelijke marketing gebazel dat er in feite niets aan de hand is. Volgens Wise is de mededeling dat Wise tegenwoordig de SCB gebuikt als ontvangende bank niet waar. Moeilijk te bewijzen wie gelijk heeft.

      0
  9. René /phrae zegt op

    Heb net mijn boeking gedaan van wise naar mijn kasikorn rekening het heeft precies 10 seconden geduurd dat het op mijn rekening stond.

    0
  10. Friso K zegt op

    Ik heb vandaag 2x geld overgemaakt van wise naar kasikorn. Binnen 10 seconden binnen. Het probleem ligt waarschijnlijk bij t feit dat de kasikorn rekening op jouw naam staat en niet op je Thaise partner. Ze controleren nu streng op inkomend geld vanuit Europa en de VS. Als ik geld overmaak naar mijn eigen rekening duurt het ook veel langer sinds 2)3 weken. Dus ik gebruik die rekening niet meer.

    0
    • René /phrae zegt op

      Kasikorn rekening staat op mijn naam is geen enkel probleem met geld overmaken was binnen 10 seconden op mijn rekening

      0
  11. Paul zegt op

    Dag Hans,

    Ik heb contact opgenomen met “customer service” van Wise. Zij weten van dit probleem niets af en zeggen dat enkel het “payment processing team” hierop een antwoord kan geven. Op mijn vraag om mij dan in verbinding te stellen met dit “payment processing team” krijg ik geen antwoord.

    Kan je ons op de hoogte houden of en wanneer dit probleem opgelost is?

    Alvast bedankt.
    Paul

    0
  12. Hans Bos zegt op

    Vandaag, donderdag, nog maar eens geprobeerd. Zit nog steeds in de wacht.
    Thursday, 22 May at 15:06

    You set up your transfer
    Thursday, 22 May at 15:07

    We received your EUR

    Your money’s being processed
    Thursday, 22 May at 15:10

    We pay out your THB
    Thursday, 22 May at 15:25

    You receive your THB

    Waar zit de bottleneck, in Belgie of in Thailand?

    0
    • VMKW zegt op

      Volgens mij valt of staat de snelheid van overboeking met de Third Party Bank die detransfer uitvoert.
      Op pagina 2 van je receipt staat de Banking Partner vermeld.

      In mijn geval is dat TRANGLO SGP en ik ben er inmiddels achter dat Tranglo voor veel vertragingen zorgt.
      Ik wacht inmiddels al meer dan 30 uur maar 36 uur is geen uitzondering heb ik inmiddels van diverse mensen gehoord.

      0
      • Seantung Trat zegt op

        Ik heb enkele receipts gedownload. (ik ben een Krungsri klant)
        De vorige transacties verliepen via kasikorn volgens de afschriften.
        Die transacties had ik meestal binnen 5 minuten op mijn Krungsri rekening.
        De laatste transactie duurde ongeveer 6 uur en ging inderdaad via TRANGLO SGP.

        0
  13. Paul zegt op

    Dit is het antwoord dat ik ontving van Wise:

    “Thanks for your message. I understand your concern regarding this. As a reputable financial institution we take these issues seriously and our team have been working around the clock to update our list of THB banking partners in order to mitigate the issue. You can learn more about our recent update on this issue. Please have read and make sure your receiving or sending bank is on the list of supported banks.”

    The link van de recent update verwijst naar: “https://wise.com/help/articles/2932335/guide-to-thb-transfers” (ik heb deze link een tijdje geleden al gekregen van Wise zelf)

    Volgens hen is er dus niet aan de hand met Kasikorn, Bangkok Bank, …

    Vraag is of het antwoord van “Friso K” echt een oplossing is?

    0
  14. Hans Bos zegt op

    Eerst belooft Wise dat het bedrag 25 minuten na het begin van de transactie op de Thaise rekening staat. Als dat niet gebeurt, stelt Wise dat het twee dagen kan duren voordat dit werkelijk wordt bijgeboekt. Wie houdt nu wie voor de gek?

    0
  15. Jos zegt op

    Vandaag ook overgemaakt via Wise ook niets ontvangen op mijn Kasikorn rekening.
    Melding kan 2 dagen duren.

    0
    • VMKW zegt op

      Kijk eens wie de Banking Partner is.
      Op pagina 2 kun je dat zien van je receipt.

      Ik heb een vaag vermoeden dat het Banking Partner TRANGLO is die de vertragingen veroorzaakt.
      Ik wacht inmiddels al 30 uur…….

      0
  16. Jos zegt op

    Hier vandaag het zelfde verhaal.

    0
  17. HansHK zegt op

    Om 18:00 uur via WISE naar Kasikorn overgemaakt, kreeg melding “Your money’s taking longer to Pay out”,
    18:22 stond het op mijn Kasikorn rekening. Normaal is het bij mij secondenwerk.

    0
  18. Jos M zegt op

    Ik kreeg de mededeling dat het 18 minuten zou duren.
    Nu uren later zowel op de Kasikorn rekening van mijn vrouw zowel als op de mijne niets ontvangen
    Eric van de (help) desk bij Wise adviseerde om een receipt te downloaden van de transactie.
    Dus na enig puzzelen gedaan en het blijkt dat ze het geld niet meer rechtstreeks naar Kasikorn sturen maar naar Tranglo een Filipijns? bedrijf…
    Straks de receipts maar printen en dan morgen in de rij bij de bank
    Op het gedownloade receipt zie je bij Banking partner van april Kasikorn staan en deze maand Tranglo

    0
    • VMKW zegt op

      Exact Jos!! ……de Banking Partner is opeens gewijzigd in TRANGLO en daar ontstaat de vertraging die kan oplopen tot meerdere dagen! Ik wacht al meer dan 30 uur inmiddels……..

      Ik denk dat in de rij bij de bank niet veel zal helpen. Klagen bij WISE dat ze moeten stoppen met TRANGLO lijkt mij zinvoller……..

      Ik zal sowieso laten weten wanneer mijn geld de Kasikorn rekening raakt……

      0
  19. luc De Jaeger zegt op

    Ook ik stuurde dinsdag geld via Wise
    Normaal binnen de minuut gestort op Bangkokbank, nu wel in ‘details’ bericht dat het geld pas woensdag gestort zou worden
    woensdag om 11.00 uur geld gestort

    0
    • Willem zegt op

      Ik doe het al jaren via Wise naar Bangkokbank en in het begin twee of drie keer direct op mijn rekening nu duurd hetal jaren 24 uur voor ik het binnen heb op mijn Bangkokbank rekening, menig keervuitleg gevraagd bij Wise soms helemaal geen reactie en enkele keer een onduidelijk antwoord heb gisteren Donderdag overgemaakt zal mij benieuwen vandaag Vrijdag

      0
  20. Jos M zegt op

    Vandaag een bak ellende met Wise.
    Normaal maken ze direct over naar onze Kasikorn rekeningen. nu gaat dat via Banking partner
    Tranglo SGP (THB).
    Als je overmaking bevestigd krijg je zien dat het 18 minuten kan duren, vreemd want in het verleden was het altijd binnen seconden.
    Om iets na 14.00 de overmaking gedaan tot nu toe is er nog niets binnen gekomen
    Helpdesk van Wise zegt na 10 minuten in de wacht staan receipt dowlnoaden en naar Kasikorn gaan.
    Mijn vrouw heeft Kasikorn gebeld en daar zeggen ze dat er niets ontvangen is.
    Dus straks receipts printen en morgen in de rij bij Kasikorn.

    0
  21. Michel zegt op

    Van de week nog geld overgemaakt van Wise naar Bangkok Bank.. geen problemen gehad.

    Succes Michel

    0
  22. Poeh Peter zegt op

    Gisteren geld overgemaakt met Wise naar Kasikorn (de rekening staat op mijn naam), na 28 minuten stond het geld op de rekening.

    0
  23. Bram zegt op

    sinds 2 a 3 weken heb ik problemen met geld verzenden via WISE vanaf een ING rekening in NL naar de Kasikorn rekening van mijn partner.
    Normaal was het geld binnen 10 seconden overgeboekt, nu duurt dat ruim 2 a 3 dagen en zelfs 4 als het weekend er tussen zit.
    De slogan van snel binnen seconden geld overboeken via WISE kunnen ze gezien alle reacties op deze site niet meer volledig waarmaken.

    0
  24. Daniel zegt op

    Beste,
    Dank voor deze info. Tot op heden ook altijd Wise gebruikt voor transacties naar mijn Kasikorn rekening, meestal snel (minuten) en zonder problemen.
    Heb intussen wat online info opgezocht en zie nogal wat klachten over Wise over het beantwoorden van mails door chatbots en mensen die aan het lijntje worden gehouden bij problemen.
    Iemand merkte op dat ze sneller reageren op sociale media, ze hebben account op facebook en zie ook daar nogal wat ontevreden reacties bij problemen. Heb daar intussen in de PM de vraag gesteld of zij overgeschakeld zijn van Kasikorn naar SCB en of dit problemen oplevert, de chatbot kent het antwoord niet en voorlopig geen reactie van een human agent. Mogelijk is het beter de vraag te stellen als reactie op hun laatste post omdat daar een moderator wel snel een antwoord geeft.
    Verder zie ik dat zij een contactnummer hebben in Brussel (hebben banklicentie in Belgie), het nummer is +3226203420.
    Het zou fijn zijn om te horen hoe het verder loopt, en graag ook reacties van mensen die dezelfde problemen ondervinden. Ik ga zelf even afwachten om nog transacties te doen.
    Vriendelijke groeten, Daniel

    0
  25. Arend P. zegt op

    Ik wilde net met wise gaan werken, maar na dit verhaal ga ik mijn beslissing toch even herzien.
    Geld vast houden van een bank, welke kan het ook mag zijn is geen optie.

    0
  26. Seantung Trat zegt op

    Mijn buitenlandse achterbuurman was ook aan het wachten op zijn transactie.
    Toen bleek dat hij een bericht had gekregen van Wise in zijn email.
    Zijn bankgegevens zouden onvolledig zijn en kreeg 3 keuzes.
    -terugboeken.
    -opnieuw proberen te verzenden.
    -bedrag naar een ander persoon sturen

    Hij heeft dat laatst gekozen en het geld naar zijn vriendin gestuurd, toen ging het wel heel snel.

    Dus open uw mailbox en controleer.

    0
  27. Eddy zegt op

    voorzover ik via chat gpt achterhalen, de Thaise centrale bank heeft regels aangescherpt tav buitenlandse overboekingen om crimineel gebruik van mule (ezel) accounts tegen te gaan. Dit betreft oa de exacte tenaamstelling van de begunstigde alsook het verbieden van gebruik van omnibus rekening op Kasikorn bank wat Wise toepast.

    hierdoor moet Wise overstappen van omnibus naar een derde partij die de overboekingen doet, onder dit traceerbaar is voor de centrale bank. Dus 2 zaken die zorgen voor vertragingen, fouten in de tenaamstelling (hier heb je zelf invloed op) en fouten en optimalisaties die Wise en de derde partij moeten corrigeren en verbeteren om de overboekingen te versnellen

    Het effect op lange termijn is dat Wise niet meer zo goedkoop kan werken en dat de verwerking naar minuten ipv seconden gaat vanwege het moeten betrekken van een derde partij.

    Het zal wel goedkoper zijn dan een internationale Swift transactie

    0
    • Klopt! Het is hier al meerdere keren aan de orde geweest dat per 1 mei in Thailand de regels voor bankoverboekingen fors zijn aangescherpt. Iedereen geeft Wise de schuld van de vertragingen, maar dat is niet juist, Wise heeft daar geen belang bij. Door alle extra checks duur het overboeken vanaf Wise nu wat langer.

      0
  28. Jos M zegt op

    Ik probeerde net met Wise te chatten maar die mogelijkheid is gesloten. Alleen bereikbaar via email of telefoon

    0
  29. A Noll zegt op

    Ik wilde geld overmaken naar Kasikornbank, bij het invullen van het bedrag ging ik over de 6oooo baht heen en de over boeking ging naar 2 dagen en als ik terugging naar 60000 baht was de overboeking enkele seconden

    0
  30. Jos M zegt op

    Net binnen na ruim anderhalve dag.
    Ik kreeg van mijn tweede pensioenfonds vandaag ook op mijn NL rekening betaald.
    Ik durfde het niet aan om dat ook via Wise te versturen dus even een account bij Remitry gemaakt en na wat weigeringen van IDeal dat pensioen potje in een minuut ontvangen .

    0

Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website