Top 10 grootste ergernissen vliegtuigpassagiers
Je kent het wel, je verheugt je op een ontspannen vlucht naar Bangkok. Misschien kan je ondertussen nog even indutten. Maar dan wordt jouw vakantievoorpret ruw verstoord door jankende kinderen aan boord van het vliegtuig, kortom ergernissen voor luchtreizigers.
Hoewel de zomervakantie het ultieme moment van ontspanning moet zijn, levert vooral de vlucht naar Thailand of een andere vakantiebestemming voor velen toch de nodige irritaties op, zo blijkt uit onderzoek uitgevoerd door Vliegtickets.nl.
Bijna 40% van de 1.800 ondervraagden vindt te weinig beenruimte aan boord erg storend en van vluchtwijzigingen kort voor vertrek ondervinden ze veel stress. Op de bestemming irriteert de vakantieganger zich het meest aan de accommodatie. Eenmaal terug thuis zijn de irritaties weer snel vergeten, dan zijn we vooral treurig dat de vakantie alweer zo lang geleden lijkt.
Top 10 grootste ergernissen rondom vlucht
- Te weinig beenruimte aan boord.
- Vluchtwijzigingen kort voor vertrek.
- Heel vroeg op moeten staan.
- Lange rijen bij de incheckbalie.
- Hoge tarieven voor parkeren bij de luchthaven.
- Hoge tarieven bij de horecagelegenheden.
- Lang wachten bij het boarden.
- Huilende kinderen aan boord.
- Het moeten betalen voor eten en drinken aan boord.
- De douane- en bagagecontrole.
Wat is jouw belangrijkste ergernis voor, tijdens na na de vlucht naar Thailand?
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Achtergrond30 november 2024Hervormingen van Thaise vastgoedwetten: redding of verkoop van het land?
- Agenda30 november 2024Agenda: December festivals en evenementen in Thailand
- Nieuws uit Thailand30 november 2024Zuid-Thailand getroffen door zware overstromingen
- Achtergrond30 november 2024Rijst kan zwart, bruin, bruinpaars, rozerood, goudgeel, groen en zelfs blauw zijn
1.Te weinig beenruimte aan boord ?. Dit kun je ver van te voren bij de meeste airliner nakijken via het Internet. Dus weet je het en kun je geen bezwaar maken achteraf.
2.Vluchtwijzigingen kort voor vertrek ?. Bij bonafide air-liners komt dir niet of zelden voor. Bij al mijn EK vluchten is dit nog nooit gebeurd behalve dan, dat ze mij als trouwe klant gratis door boekten naar Business.
3.Heel vroeg op moeten staan ?. Wat is heel vroeg ?. Neem dan een vlucht die laat in de avond gaat of na middags.
4.Lange rijen bij de incheckbalie ?. Gemiddeld gaan ca 350 personen in een vliegtuig. Ben je er vroeg bij ben je de eerste in de rij en hebben die andere een lange rij voor hun staan en jij niet.
5.Hoge tarieven voor parkeren bij de luchthaven ?. Er bestaat openbaar vervoer. Dus hoef je niet met je wagen naar de luchthaven te gaan. Of laat je door de buurman brengen en betaal hem een tank benzine = goedkoper
6.Hoge tarieven bij de horecagelegenheden ?. Je kunt thuis eten en bv. een plastik fles water mee nehmen. Dat reduzeerd kosten. In plaats van 3, maar 1 getapt biertje bestellen ? Luchthavens duur ?. Wat denk je van € 5,25 voor een flesje Palm op het Scheveningen strand ?
7.Lang wachten bij het boarden ?. Ben je de eerste in de rij, ben je er zo door. Dat komt mede, dat gekeken wordt of iedereen die een koffer heeft opogegeven ook aan boord is. Anders gaat het koffer er weer uit.
8.Huilende kinderen aan boord ?. Ga er maar van uit, dat jij als baby ook geheuld hebt. Dat recht hebben andere babys ook. Ken je de druk op je oren bij het landen. Wat denk je dat dit bij zo’n kind teweeg brengt, wat echt niet weet wat er gebeurd ?
9.Het moeten betalen voor eten en drinken aan boord ?. Neem je eten dan mee aan boord. Je zit in een vliegtuig en niet een anex reataurant. Vlieg dan geen low-cost, dan heb je dat probleem niet eens.
10.De douane- en bagagecontrole ?. Geheel terecht. Sinds deze kontroles zijn anngescherpt, zijn er Midder vleigtuig ontvoeringen. Voor mij mogen ze nog verder worden aan gescherpt. Het stijgende percentage van gesmokkelde en ongeoorloofde waar neemd van jaar tot jaar toe.
Als je met een internationale treinreis gaat krijg je ook geen gratis eten. En hoezo gratis, zit toch bij de ticket in? Ideaal zou zij n dat je een basis ticket koopt en dan daar bovenop je wensen kunt bij bestelen, zoals eten, bagage, drinken extra ruimte enz. Heb je geen wensen reis je goedkoop.
Gewoon Emirates vliegen. Daar kun jij je stoel meteen na het boeken vast leggen en welk eten je wilt hebben-geheel gratis. Het kan dus wel, als je maar met de juiste mensen vliegt.
Bij de KLM kun je ook de stoelen reserveren direct na je boeking en betaling. Het kan soms wijzigen als er besloten wordt een ander vliegtuig in te zetten logisch toch. Wil je iets anders eten ook dat kan drinken is vrij maar wat ons betreft mag voor sommige mensen geen sterke drank of bier worden geschonken.
Er was geen sprake van betalen, maar van gratis boeken heb ik begrepen ?. Tegen betalen kan heel veel op deze wereld. Waarom bij de KLM voor het vastleggen van een stoel extra betalen als andere airliner dit komfort gehrrl gratis ter beschikking stellen ?. Maar helemaal af gezien van de heerlijke maaltijden aan boord (beste airliner op deze wereld) en beste Entertainment aan boord. Gebeurd er iets aan boord wat je niet bevalt (Alkohol) , haal je de chef perser er bij en doe je beklag. Werkt het niet, meldt je het aan de airliner per brief. Dat werkt dan wel, zeker weten. Weet je wat de ranking voor een airliner waard is ? Puur goud !
Helemaal mee eens. Kan het zelf geschreven hebben.
Ik vlieg al heel wat jaren naar Thailand en terug ook toevallig.
Wij hebben geen slechte ervaringen gehad over het algemeen.
Ik begrijp alles wat hieronder geschreven is en daaruit maak ik op, dat mensen zich OVERAL aan storen. Ja als je zo op vakantie gaat, dan is het op het vakantieadres meestal ook niet goed.
De bovenstaande antwoorden van rebell bevallen me wel. Als je het zo doet en als je dan jezelf iets minder gaat ergeren aan anderen dan zal het allemaal wel meevallen. Heb je er wel eens aan gedacht dat er ook mensen zijn die zich aan jou ergeren. Niemand van ons is volmaakt en zeker niet op propvolle vliegvelden en vliegtuigen
1. huilende en door het gangpad rennende kinderen. 2. medepassagiers die om de 10 min van hun stoel opstaan om iets uit de handbagage te halen of naar het toilet gaan. 3. stoel voor je die 100 keer naar voren en naar achteren gezet wordt. 4. bij het boarden mensen die staan te dringen om als eerste aan board te gaan en niet luisteren/horen dat bepaalde passagiers eerst mogen. 5. mensen die met 3, 4 of 5 stuks handbagage instappen 6. dat je bagage als laatste van de band rolt ondanks de “priority sticker”. 7. dat zo’n muts bij de bagage incheck per se een sticker aan je handbagage wilt hangen. 8. dat m.n. KLM stewardessen zo breed zijn dat ze op geen enkele wijze door het gangpad kunnen lopen zonder de gangpad passagiers half uit hun stoel te stoten.
Als je met Air Berlin vliegt!!En er weer bejaarde stewardessen aan boord zijn!!
Zuipende pattaya feestvierders.
Er moet een alcohol verbod komen in de vliegtuigen.
Moderator: reageer op het artikel en niet op elkaar svp.
Geen alcoholverbod, let dan beter op het verbruik. Ik ben geen Pattayaganger maar ik drink wel graag een flesje bier op zo’n langer reis.
Dikke mensen die mijn stoel er bijna bij in gebruik nemen….en de zelfde prijs betalen voor de ticket…en als il een kilo te veel hebt in mijn bagage moet ik notabene bijna een lening afsluiten om die extra kilo te moeten betalen..maak maar kilo categorien voor te dikke mensen extra betalen voor hun overgewicht.hebben ze gelijk een stok achter de deur om af te vallen.
Beste Albert, dit lijkt me wel wat, toeslag voor te dikke mensen, maar? dan een standaard gewicht handhaven, en dan de gene die lichter zijn kortingen geven in evenredigheid van de te zware,
Wil je soms ook nog iets doen aan de kleur of afkomst, nu horen we dan wel.
Hallo.
Geachte heer Van Doom.
Ik behoor tot die categorie van mensen die 2 stoelen nodig hebben. Ik hoop dat u dat niet erg vindt, want ik betaal er ook voor. Ik heb daar niet om gevraagd, en opmerkingen zoals de uwe bezorgen mij meer ergernis dan bepaalde punten hierboven aangehaald.
Ik vlieg altijd met Thai Airways, niet bepaald de goedkoopste maatschappij, integendeel, maar hun service is perfect, in die mate dat ik op bepaalde vluchten niet eens die tweede stoel hoef te betalen, want ik krijg altijd de laatste twee stoelen juist tegen de keuken.
En mijn bagage en handbagage is altijd veel te zwaar… heb ik bij Thai Airways nog nooit één euro extra voor betaald.
Uw opmerking over “categorieën voor te dikke mensen, hebben ze gelijk een stok achter de deur om af te vallen” zegt alles over u, en waarschijnlijk ook over de maatschappij waarmee u vliegt.
Ik woon al bijna een jaar in Pattaya, en vlieg regelmatig over en weer naar België, en altijd met Thai Airways, dus ik weet waarover ik spreek…
Rudy
Ik heb dit jaar naast een zwaar persoon gezeten. Hij zat als het ware geklemd tussen de 2 armsteunen. Na een half uur zette hij de armsteun aan mijn kant omhoog en en kwam alzo ook nog 1/3 van mijn zetel bezetten. Dat hij dik is zijn zijn zaken, maar dat hij mijn halve zetel bezet vind ik gewoon schandalig.
Mijn grootste irritatie is een meestal te dikke zwetende en erg sterk ruikende met z’n armen over de armsteun leunende persoon . En daar moet je 12 uur naast blijven zitten .
Verschrikkelijk !!!
Op een vlucht terug van Cancun een uurtje of 9 in de lucht van iemand met afschuwelijk stinkende voeten moeten zitten. Deze persoon zat minstens 5 rijen achter mij, maar nog steeds niet te harden. Zo iemand moet dat toch ook zelf in de gaten hebben en ze wassen of anders in schoenen stoppen of voor mijn part amputeren. Voorzover ik vernam, heeft ook niemand durven klagen …. Gatver
Heb je een boel pech gehad. Op de Amerikaanse vluchten wordt je geweigerd. Soms heb ik wel medelijen met het personeel de mensen volgen geen instructies op telefoon niet uit riemen niet vast staan als het niet kan. Sommige mensen denken dat het cabine personeel voor hun is.
Laatst meegemaakt dat mensen als eerste hun eten wilden reisleider van troep dreigde zelf want ze hadden sinds de morgen niets gehad. Sorry het is iets duurder maar op de vliegvelden kun je ook iets nemen maar ja het geld was op.
afgelopen woensdag gevlogen met klm,kreeg van de baas steward te horen dat ik te luid sprak,konden andere gasten niet slapen,hoe dol kun je het maken
dat zou ik ook irritant vinden, dus terecht van de steward
Nou,
en zo ontstaat overlast,
alleen op de wereld
en ik doe wat ik wil
en ik heb er zelf helemaal geen last van.
M.a.w. a-sociaalgedrag!
Mijn grootste ergenis is het optreden van de douane op Schiphol,bij de paspoort controle als je met je Thaise vriendin of vrouw het land binnenkomt,de arrogantie straalt er vanaf de vragen in het steenkolen engels zijn nergens voor nodig,alles is gecontroleert door de Ambassade.
Terecht dat er bij binnenkomst in het Schengen-gebied op de juistheid van het visum e.d. gecontroleerd wordt – overigens niet door de douane, die heeft daar geen enkele bemoeienis mee.
Ik ben het volledig eens met jou.
Maar ik snap ook waarom deze mensen met kogelvrije vesten lopen.
Ik ben persoonlijk aan het uitleggen ( dingen die zij allang weten ) hoe de vork in de steel zit.
En dan komt het een collega van deze vent terug van vakantie, het is zijn eerste werkdag, dwars door het gesprek wat ik aan het voeren ben gaat hij zijn vakantie verhaal vertellen en naar mij wordt er niet geluisterd jawel enkele minuten later begint de man weer met vragen stellen maar dan weer van voor af aan.
De veroorzaker is ( ik zijn naam niet ) die als er een verklaring moet worden afgelegd ( door de regering ) de marechaussee vertegenwoordigd als woordvoerder op Schiphol.
Mijn broek zakt echt af als Nederlandse burger.
Moderator: stoppen met chatten svp.
De Douane controleert niet op paspoorten. Dat doet de Koninklijke marechaussee. Er zijn overigens genoeg redenen om dit soort controles te verantwoorden. Helaas maar al te waar.
Wanneer ik vlieg, dan erger ik me helaas ook wel eens, maar het vakantiebezoek laat ik niet bederven daardoor. Ik spreek de desbetreffende persoon of ouders hierop aan en als dat niet helpt het vliegend personeel. Niks doen is het accepteren en lost niks op.
Voorbeelden: bij het boarden niet luisteren naar de opgegeven klasse;
Kinderen die spelen (wat normaal is) maar daardoor telkens tegen de rugleuning aan duwen. Spreek hierop de ouders aan en meestal is de ergernis opgelost.
Wij vliegen ieder jaar met de klm naar Thailand. Boek van te voren 2 plaatsen achterin het vliegtuig waarvoor je 30 euro per persoon meer betaalt maar heb je in ieder geval geen last van mensen die snachts om de vijf minuten naar het toilet moeten of iets uit het bagagerek moeten hebben. Mijn man kan zijn benen aan de zijkant naar buiten doen en heeft geen last van karren van de stewardessen.
Dagvluchten waarbij de shades dichtgemaakt moeten worden, van: slaap of sterf! Ik neem liever een dagvlucht omdat ik niet van nachtvluchten houd. Ik wil graag licht zien en landen zien waar ik waar ik overheen vlieg.
” Wilt u de shade aub dicht doen, het stoort de andere passagiers”! Nou, dacht het niet!! Niet overdag!!
Misschien zijn er wel 20 mensen om je heen, die willen slapen, en ineens in het felle licht door jou worden gezet. Er wordt echt niet voor niks gevraagd om de raamschuiven dicht te doen, door het personeel van het vliegtuig. De verlichting in de cabine wordt ook niet zonder reden gedimd door de crew. Wie weet hoelang sommige (transfer)passagiers al een veel langere tijd onderweg zijn dan jij, en die graag even hun rust willen pakken. Als jij denkt het beter te weten (Ik vind dat het nu voor iedereen dag is!), dan moet je er niet gek van opkijken als anderen van je balen. Als je zo nodig licht wil hebben, dan doe je je eigen leeslamp maar aan.
Gewoon de volgende regel toepassen;
Vluchten 3 uur = business class
Vluchten > 6 uur = first class
Dan erger je het minst, het werkt bij mij al 40 jaar.
Henk …B…ik ben rassist ik spreek over overgewicht…wellicht als je even googled zul je zien dat extra tarief voor te dikke mensen al wordt gehanteerd samoa kijk eens in het korte veleden klm ff googlen dan zie je dat het in de maak is.moderator noah we reageren niet op elkaar maar dit is een gedachten wisseling op de vraag ergenissen in het vliegtuig en voor en achter af 🙂
Ik erger mij het meest aan het volume handbagage welke soms toegelaten word. Ik neem het hoogst noodzakelijke mee en houd mij aan de 7 kg. Dan zie ik toch dat er passagiers zijn welke nog met een omvangrijk stuk bagage in het vliegtuig stappen. Vroeger zocht ik dan wel een plaatsje om mijn handbagage kwijt te raken. Nu duld ik het niet meer als de mij toegewezen ruimte weer eens vol zit.. Ik tracht bij de eersten in het vliegtuig te komen en zo mijn kastje te hebben. Indien dit reeds vol zit neem ik er wel een groot stuk bagage uit en plaats het in de gang. Het geeft wel enige discussie maar ik heb geleerd mij daar niets van aan te trekken. Bagage hoort in het ruim eventueel betalend.
Dij Ryenair geen gram teveel of geen cm te groot. Zo moet het voor iedereen.
Helemaal mee eens Daniel.
En het ergste van alles is dan nog het feit dat medepassagiers zelfs verongelijkt reageren wanneer je bezwaar maakt tegen hun asociale houding en van mening zijn dat “je zelf maar als eerste moet inschepen”.
Onnodig te zeggen dat het diezelfde mensen zijn die bij het inschepen voortdurend staan te dringen en iedereen proberen voorbij te steken, aldus menigeen irriterend.
Kito
Mensen die denken dat ze al aan het strand in de zon zijn en zich aanstootgevend kleden. Bijv. mannen in singlet, te korte afgeknipte broek die de bouwvakkers decolletee laat zien, vrouwen met veel te kort broekje of los slingerende borsten. En dat allemaal om die tatoeages, piercings en gouden kettingen beter te etaleren?
Zoals altijd: de lage prijs wordt direct vergeten, doch het gebrek aan comfort….
1) Wil je meer beenruimte: andere maatschappij boeken, is van te voren te zien, dus niet zeuren als het dubbeltje op de eerste rij tevens andere ongemakken inhoudt.
2) vluchtwijzigingen… zeker goedkope charter
3) heel vroeg opstaan: zeker goedkope charter aanbieding
4) lange incheck rijen: gewoon er vroeg bij zijn, en daarna beetje rondwandelen.
+6) Zorgen voor eigen versnaperingen, want op luchthavens schrikbarend duur omdat Schiphol c.s. zo’n waanzinnig hoge huur vraagt van de uitbaters
5) Openbaar vervoer naar Schiphol helemaal geen probleem. Buurman vragen je naar het dichtstbijzijnde NS station te brengen, desnoods verder, maakt het goedkoper en plezieriger.
7) ja, er gaan steeds meer mensen mee met die grote vliegtuigen.
8) U heeft als kind ook gehuild. En de verpleegster, die u straks in het verzorgingstehuis gaat verzorgen, ook, net als dat ze uw gezeur dan aan zal horen.
9) Ik betaal liever wat ik zelf consumeer, dan dat ik met een vast bedrag mee betaal in de ticketprijs aan een ieder, die zich gratis wil laten vollopen aan boord. In de bus of trein vraag ik ook niet om een lopend buffet. En anders.. vlieg business of first class. Kosten die versnaperingen in feite een godsvermogen, doch.. geen apart portemonnee trekken.
10) bagage controle: dankzij de islamitische ( ja , nooit een andere groep, die aanslagen pleegt. Ze hebben dus de wereld met een gigantische kostenpost opgezadeld) terreuraanslagen liever 60 min bagage controle dan 60 uur op een vreemd vliegveld.
11) Een stewardess is ter hulp van de passagiers, niet om wegens overdonderende jeugdige vrouwelijke schoonheid de mannelijke passagiers te boeien. “Blanke” vrouwen zijn nu eenmaal wat groter en breder dan Z.O. Aziatische. Als ze er niet waren.. was dit weer een punt voor Jantje Klompenboer on te zeuren.
Hoofdregel: “wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet “
Persoonlijk vind ik het een godswonder dat mensen elkaar de hersens niet inslaan, zeker op langere vluchten… Eigenlijk een groot compliment voor het personeel van de meeste airliners. Veel is terug te brengen op (gebrek aan) vliegervaring en het vliegen voor zo’n laag mogelijke prijs. Maar met de juiste maatschappij, een uitgekiende zitplaats, online inchecken en je goed laten informeren kom je al een heel eind. Nu nog een alcohol verbod op vliegvelden in de vertrek zone’s…
Bij mijn vorige heb ik geen vergeten tussen ben ….rasist sorry.
Wat ons het meets bezig houdt zijn de drinkers aan boord. Ook mensen die voor je de stoel in ligstand laten staan ook als je vriendelijk vraagt kunt u even de stoel naar voren zetten tijdens het eten. Laatst op een vlucht naar Amerika geen sprake van ook niet toen de steward het vroeg oke hij noteerde de stoelnummers en vroeg mij komt u achterin maar eten en we zorgen ervoor dat er een rapport komt en hun frequent flyers punten niet worden bijgeboekt. En de mensen die instructies van cabine personeel niet opvolgen. Riemen vast staan enz. De baggage elke keer een verrasing hebben het Laatst gefilmd tas stak uit is die tas van u nou ze kunnen net tegen een muur praten geen antwoord dan veel problemen tas er uit en weer neemt dan twee plaatsen in beslag en het personeel gaat door zijn rug omdat het zo zwaar is. Laatst had ik breekbaars netjes bovenop een ander smijt het naar beneden stopt en duwt het andere plek en dan maar inhouden en niets zeggen want dan gaan ze uit hun dak.
Erg vervelend is ook als je achterin het toestel bij een toilet in de buurt zit.
Mensen komen dan op de leuning van je stoel hangen en gebruiken dit als meeting punt.
Hele verhalen en maar blijven hangen.
Gewoon een kwestie van geen manieren.
Niet bepaalt sociaal om het voorzichtig uit te drukken.
Er word nogal pikant gereageerd op de mail van de man die zich-terecht- ergert over dikke mensen die
de helft van uw stoel gebruiken.
Nu kan ik begrijpen dat niet iedereen er voor kiest om dik te zijn.
Maar dan moet ook begrepen worden dat wij ook maar gewoon ons ticket betalen om een HELE stoel
te krijgen. Het is toch verdorie MIJN fout niet dat iemand te dik is.
Ik heb eens een hele vlucht op een halve stoel gezeten……… ik kan het niemand aanraden.
Ik zal het ook niet meer dulden. gelijk geld, gelijke rechten en plichten.
Voor mij is vakantie iets waar ik het hele jaar naar uit kijk! En als ik me overal aan zou storen zou ik maar gewoon thuis blijven. Als je een hond wilt slaan kun je altijd wel een stok vinden.
TIP
Als U zelf plaats kan reserveren…Plaats zoeken dicht bij plaats van loopbrug.Het laatst er in het eerst er uit. Dus het eerste bij de immigration
Bij China airlines…meedoen aan frequent flyer program….65 + inchecken bij 1st class. Dus geen lange rijen.
bij lange vlucht slaap pil. Vlucht 8 uur korter.
Fijne vlucht
Hellaas moet ik altijd met de klm vliegen omdat ik mijn hond meeneem (vlieg liever met china air of thai air .)
En dat dat betaalbaar is ,200€ als ik vertrek vanuit amsterdam en als ik vanuit bangkok vertrek 200$.
Dan vraag ik in amsterdam waarom ik meer moet betalen zeggen ze gewoon dood leuk omdat dat de regel is,ik begrijp dat niet alleen de klm snapt het.
Andere maatschappijen vragen 32€ per kilo mijn hond plus kooi is 45 kilo dat is dus 1440€ enkele reis .
Leg mij dat ook eens uit (ergenis ???.)
Bijna 2x zo duur als mijn retour ticket ,hij neemt geen stoel in beslag krijgt geen eten drinken neemt geen bagage mee van 20kilo, pure oplichting
Ik ben bijna 2 meter en de beenruimte is altijd een probleem.
Maar laatst zat ik aan de raamkant de persoon voor mij kan niet achteruit met zijn stoel .
Want ik zit klem en die werd kwaad dat niet achteruit kon leunen met zij stoel
Weet je wat die klote stewardess zei ,dat het mijn schuld was want die man had recht om achteruit te zitten
Ik had dus nergens recht op niet eens op gewoon zitten .
Zelfs wild vreemde mensen begonnen te lachen .
Soms word het netjes opgelost ,maar de klm is niet echt van oplossen.
En ik snap het echt wel dat krijsende kinderen een ramp zijn in het vliegtuig.
Ik heb geen kinderen waarom moet ik last hebben van andermans kinderen.
Het slaat nergens op ,om dan te zeggen je bent zelf ook een kind geweest.
Je mag dus gewoon stinkend het vliegtuig in want iedereen stinkt wel eens.
Lekker simpel he.
Lachwekkend , zo weinig beenruimte , het moet verboden worden , vooral de klm, maakt er een zootje van , altijd veel geld kwijt voor extra beenruimte, en dan nog te smalle stoelen, bah, bah, in het Thais is dat grazy, Gr, Max
Misschien is , . . niet meer voor KLM kiezen een simpele maar effektieve oplossing ? Je gaat toch ook niet naar de bar waar ze het glas maar half vol tappen, of wel ? Of ga jij naar een slager die niet eens gedag zegd als je binnen komt ?. Gewoon voor het betere en goede kiezen ? Kan zijn dat je dan van het low-cost ticket Idee af moet gaan en een beetje meer betalen mag ?. Vergeet niet, dat je ca 11 uur in het vliegtuig zit. Dan will je ook prettig zitten, tenminste ik wel.
Mijn belangrijkste ergernis is, dat vele een vlieg ticket kopen en dan beginnen te zeuren over dingen die ze zelf zo gekocht hebben. Typisch Nederlands, zeuren over iets of anderen maar nooit de schuld bij jzelf zoeken. Goedkoop vliegen en champagne verlangen.
Ergenissen komen voort uit het veelal niet duidelijk voor ogen hebben wat je koopt.
Eten en drinken betalen aan boord weet je van te voren. Het staat duidelijk op de site waar je boekt.
In de rij staan bij het inchecken? Dit in de enige manier om in het vliegtuig te komen.
Ook deze procedure is duidelijk. Ergenis op Schiphol? Ja vreemd dat de laptop en tablet uit de bagage moeten maar nog vreemder is dat de oplaadkabel ook uit de handbagage moesten.
Ruimte in het vliegtuig kun je zelf voor kiezen en is afhankelijk van de maatschappij waar je mee vliegt.
Echter je passagier naast je kun je niet uit kiezen.
Op mijn laatste reis hadden ik iemand die direct breed ging zitten, zijn ellebogen in mijn zij duwde en zijn benen breed uit neer zette.
Ik heb dit na drie keer toch maar eens duidelijk gemaakt dat ik betaald heb voor mijn plaats en er niet van gediend ben mijn ruimte te delen.
Verbaasde blik maar dat is zijn probleem.
Verder zie ik een vliegreis gewoon gelijk aan een treinreis.
Je hebt mensen die zullen en moeten met de auto naar Schiphol, want de NS vertrouwen ze niet. Ze hebben er een hekel aan lang te wachten op Schiphol. Als je met de eerste trein, ‘s- morgens vroeg van Groningen naar Schiphol moet, moet je ook vroeg op. Anders maar een dag eerder vertrekken en verblijf je bv in hotel IBIS. Maar neen dat kost geld. Je kunt het niet een ieder naar de zin maken. Weten wij volwassen dat nou nog niet!!!
En wat komt er dan :”Daar heb ik toch voor betaald .??”
Informeer en informeer beste mensen. Je weet zelf waar je aan begint. Heel simpel. Wat dat betreft kunnen we zeikvolk zijn, niet te geloven.
Goede vlucht en kom goed thuis. Thuis gekomen na de vakantie, dan komen de stoeren verhalen, echt wel !!
Mijn ergernissen zijn:
– vertrektijden midden in de nacht
– soms mindere tot slechte maaltijden.
– weinig interresse bij personeel
– aansluitende vlucht is vertrokken.
– wijziging stoel door organisatie en geen stoel meer kunnen kiezen.
Het moeten betalen voor eten en drinken aan boord.
Daar kies je je toch door je keuze voor een bepaalde vliegmaatschappij toch bewust zelf voor, Wim?
Leuk dit te lezen…. als oud-steward weet ik er nog wel wat bij te zetten: het gebeurt niet vaak, maar als het er is, dan zal iedereen het met mij eens zijn: bron van ergernis nr 1 aan boord kan zijn, wanneer je een naar zweetvoeten ruikende medepassagier naast je hebt. Niet alleen dat, iedere geur (het kan de parfumwolk zijn van de vrouw voor je) kan een vlucht verzieken. Een mede passagier die naar knoflook stinkt.
Een goede tweede: snurkende passagiers….
Nummer drie van ergernissen aan boord: een passagier die tijdens de vlucht (wanneer het voor iedereen nog “nacht” is) aan het raam zit en het volle zonlicht naar binnen laat schijnen, omdat ie graag naar buiten wil kijken.
Nummer vier: een passagier die tijdens een nachtvlucht het volume van zijn koptelefoon zo hard heeft staan, dat je het vijf rijen verder nog kunt horen.
Nummer vijf: mensen die tijdens een nachtvlucht luidruchtig met elkaar staan of zitten te kletsen.
Nummer zes: (dat was vroeger op de vluchten waar nog gerookt mocht worden): een roker die bewust in de nietrokers rijen zit en die telkens weer voor een sigaret opstaat. Ik had vroeger mensen meestal naar een lege stoel verwezen, omdat ze niet zomaar ergens mochten staan om te roken. Totdat een passagier die naast zo’n plek zat mij vertelde dat hij weliswaar zelf roker was, maar dat hij op die vlucht ononderbroken mensen naast zich had zitten die rookten. Dat was zelfs voor hem te veel.
Dan wil ik als ex-steward nog wat zeggen over het personeel. Ook ik ergerde me aan mensen die te dik waren om fatsoenlijk met elegantie in de gangpaden konden lopen. Ik had ooit eens een vlucht, waarbij ik met twee dames moest samenwerken, die beiden klein en vreselijk dik waren. Je moet je voorstellen dat je in een galley maar weinig plaats hebt om te werken en dat je nauwelijks aan iemand voorbij kunt. Bij deze dikke dames was dat helemaal niet mogelijk. Ze waren best wel aardig, maar gewoonweg te dik voor een dergelijke werkplek. Laat staan dat het ook niet bepaald een leuk beeld gaf.
Dat ze wat ouder zijn, is niet per sé een nadeel. In tegendeel. Ik vond het de laatste jaren altijd weer leuk om met collega’s van mijn leeftijd om te gaan. De verhalen en gesprekken waren toch heel anders dan met een meisje van 20.
Wat ik me ook kan voorstellen waar je je als passagier aan kunt ergeren zijn verwijfde mannelijke stewards. Dat was ook niet altijd even leuk om mee samen te werken.
En dan had je ook soms van die collega’s die meenden dat ze aan boord waren om passagiers opnieuw op te voeden.
Maar, ik moet als laatste tot verdediging van mijn ex-collega’s zeggen dat 95% van mijn collega’s echt enthousiast waren en dat het doel dat ze zich op een vlucht stelden altijd het welzijn van de passagiers was. We moesten vaak improviseren en met situaties omgaan die niet altijd gemakkelijk waren. Maar meestal werd het goed opgelost.
Oh en als allerlaatste even een rechtzetting: stewards en stewardessen zijn niet in de eerste plaats aan boord om voor de passagiers de kelner in de lucht te spelen. Ze zijn aan boord, omdat er getrainde mensen aan boord horen te zijn, die iedereen bij een ongeluk, zij het een evacuatie, noodlanding, eerste hulp en wat dan ook, bijstaan en zo nodig naar een veiligheid brengen.
Dat in tegenstelling tot hetgeen in de praktijk gedaan wordt. Kijk, eten brengen en drankjes geven, is niet moeilijk. Kunnen velen. Maar daarnaast was het belangrijkste je emergency-training. En als je de jaarlijkse oefening voor je vliegtuigtype waar je op werkte niet haalde, mocht je inpakken.
Bij reserveren van stoel, te duur en 15 euro voor cred. card betaling.
Ondoorzichtig spaar systeem.
Te weinig beenruimte.
Zeuren en klagen dat is het enige wat jullie kunnen,denk aan de mensen die het geld er niet voor hebben om deze luxe reis te maken.Een klein beetje geduld en begrip voor je medemens en je reis word een stuk prettiger en zoals sommige hier, mensen niet in hokjes plaatsen zoals mensen met gouden kettingen,tattoo s of veel te dikke mensen. Jullie moeten je eigen schamen,shame on you.
Men prijze zichzelf gelukkig, wanneer men een ander gunt, dat men zelf niet kunt ;~)
Als ik soms die walgelijke azijngezichten van Nederlanders zie dan denk ik: ze vliegen economy maar ze hebben verbeelding dat FIRST klas vliegen, en thuis ………….vul maar in.
Gegroet.
-Als je Thaise vriendin van hooguit 50kg iets meer in de koffer heeft zitten dan volgens het ticket toegestaan: Voor die paar kilo moet je gelijk bijbetalen bij KLM en ook een keer bij Thaiair.
Ze weegt dus inclusief koffer minder dan de meeste passagiers zonder koffer.
Ja ze neemt graag een paar cadeautjes mee voor de familie, maar dan zit er bij het inchecken weer iemand in opleiding en dan worden de regeltjes exact gevolgd. Jammer, verkeerde rij gekozen.
-Bij Eva en China air heb ik enkele keren verschrikkelijk slechte stoelen gehad, het leken wel hangmatten. Gelukkig kun je in Thailand jezelf heerlijk laten masseren na de vlucht.
-Waar ik in het vliegtuig een hekel aan heb is zeurende mensen, haha.
-Als het vliegtuig landt lijken de meeste passagiers wel olympische hoogspringers, want zodra het vliegtuig stil lijkt te staan…. ja dan moet je gelijk die handbagage pakken natuurlijk om vervolgens in de meest vreemde houding nog 5 minuten te moeten wachten. Ik blijf altijd lekker zitten; ik vermaak me altijd kostelijk om iedereen bezig te zien.
-Bij het boarden lijkt het ook altijd een wedstrijd wie het eerst aan boord is; ik weet van tevoren toch al waar ik zit, dus ook nu weer iedereen lekker zijn gang laten gaan, een beetje rondkijken en ik kan al lachend het vliegtuig in.
Ik ga zelf ook altijd met de trein naar het vliegveld, lekker op tijd. Zodra ik in de trein zit is mijn vakantiegevoel al begonnen. Ik heb geen zin om gestrest in de auto te zitten.
Op zich geen bezwaar tegen een praatje maar wel wanneer iemand gaat zeuren en klagen hoe slecht alles wel is in Nederland of neem degene die het steeds maar heeft over zijn Thaise familie- en kennissenkring waarin altijd wel iemand is die een hoge functie bekleedt bij de overheid, politie of in het zakenleven en dan met veel poeha hoor zeggen ‘als er iets is hoef ik alleen maar zijn naam te noemen en het wordt wel even voor me geregeld’.
Héél irritant, zulke gesprekken breek ik abrupt af.
En voor de rest,ik ben bijna 2 meter lang en vlieg al jaren met verschillende maatschappijen, over het algemeen met volle tevredenheid. Ach,en kleinigheidjes en zeurkousen hou je altijd,daar laat ik me echter de vlucht niet door verpesten. Gewoon een noise cancelling koptelefoo kopen,filmpje aan en relaxen maar.