Schiphol komt met vernieuwde site en app

Door Redactie
Geplaatst in Vliegtickets
Tags: , ,
13 december 2016

Amsterdam Airport Schiphol introduceerde maandag haar nieuwe website www.schiphol.nl en app waarmee zij passagiers die via Schiphol reizen een zo persoonlijk mogelijke ervaring wil bieden. Deze introductie is een belangrijke stap in de digitale transformatie die Schiphol de komende jaren door gaat maken. De luchthaven wil door het inzetten van slimme technologie het reisproces verbeteren en passagiers meer inzicht en controle geven over hun vliegreis.

Per maand maken bijna drie miljoen mensen gebruik van de Schiphol-website en app. Dat zijn niet alleen Nederlandse reizigers, maar ook transferpassagiers, mensen die iemand komen ophalen of wegbrengen en de 65.000 mensen die op de luchthaven werken. Met de feedback van al deze miljoenen mensen wil Schiphol haar digitale kanalen elke dag verder verbeteren.

Vernieuwing digitale kanalen

Om de reiziger nog beter te bedienen, zijn de Schiphol-website én Schiphol-app compleet vernieuwd. Naast het nieuwe uiterlijk is er gebruik gemaakt van de nieuwste technieken waardoor bijvoorbeeld de snelheid en het gebruiksgemak flink zijn verbeterd.

Persoonlijk reismaatje

De nieuwe Schiphol app moet een airport assistent, een onmisbaar reismaatje voor de frequente bezoekers van de luchthaven worden. Zo stuurt de app een bericht als een vlucht vertraagd is of als je gate wijzigt. Ook kan de passagier makkelijk zien waar hij of zij is op de luchthaven en waar nog even snel een kop koffie kan worden gehaald voor het boardingproces begint. Verder is er de mogelijkheid om met een medewerker van de luchthaven te chatten.

Bron: Persbericht Schiphol


» Laat een reactie achter


7 reacties op “Schiphol komt met vernieuwde site en app”

  1. Fransamsterdam zegt op

    Ik heb de Android App geïnstalleerd. Het opstartscherm (Dashboard) toont de vraag ‘How can we help you?’ Daarop kan je niet antwoorden, je kunt alleen kiezen uit arrivals, departures of een parkeerplaats boeken.
    Linksboven is een menuknop, die leidt tot plattegronden, support, feedback en ‘More… ”
    Via More… kun je vinden hoe je met ze kunt bellen, chatten, of feedback kunt sturen.
    Daaronder nog een rijtje met opties About, die nooit iemand leest, zoals Disclaimer, Privacy Policy, en dergelijke.
    Is er dan behalve vertrek- en aankomsttijden en een plattegrond niets te beleven? Jawel, maar dan moet u eerst in het hoofdmenu zien te komen.
    Klik in het beginscherm (dashboard) op het minuten (drie horizontale streepjes) links boven.
    Klik dan op More….
    Vervolgens klikt u op één van de drie eerste opties onder “About” en op het scherm dat dan verschijnt vindt u rechtsboven weer een menuknop, en als u daarop klikt opent het hoofdmenu.
    Welke oelewapper dit verzonnen heeft, geen idee…..

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
    • Fransamsterdam zegt op

      Update: Als u op de pagina bent waar u rechtsboven het menuteken met daarnaast ook de tekst “menu” ziet staan, kunt u ook op het Schiphol Embleempje helemaal links op dezelfde regel klikken, dan komt u in een meer grafisch menu. De onderwerpen overlappen slechts gedeeltelijk, voor “free WiFi” moet u het Embleempje hebben, voor “Naar Schiphol” het menuteken.
      Hebben ze deze App nou echt zomaar vrijgegeven zonder er een paar mensen 10 minuten naar te laten kijken? Het is echt onbegrijpelijk dat zo’n bedrijf waar toch miljarden omgaan zoiets durft te lanceren.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
  2. Fransamsterdam zegt op

    Minuten = menuteken

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  3. djoe zegt op

    Vroeger had je bij “Aankomst-Vertrektijden” een langs lijst van alle vluchten. Nu is dat niet meer te vinden. Vond dat heel gemakkelijk, nu ben je verplicht van de vluchtgegevens in te tikken.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  4. steven zegt op

    Waar ik ook een hekel aan heb is dat je al de vluchten zowel vertrekkende als aankomende bij de vluchtinfo niet meer kan zien. Je kan alleen maar 1 vlucht tegelijk invoeren. De oude site was veel beter.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  5. David H. zegt op

    Bovenstaande lijkt ook weeral veranderd , vandaag nogmaals een nieuwe update op android app5.0.2, en nu geen Schiphol icoontje meer in menu , nog wel op de smarthhone , maar verder niets …..wel verder via internet pagina dan ..

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)

Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website