Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Erik Kuijpers: Wat is er dan moeilijk aan? Een toerist komt voor vakantie en die is in de meeste landen maar kort, max 30 dagen. Mensen uit weste
- Rob: Dag Frans, Vanaf 10 mei kan je het in pre order bestellen bij de uitgever. Mijn mailadres is [email protected]
- Rob: De uitgeverij is nog bezig met de vormgeving en ik ken de verkoopprijs nog niet. Vanaf 24 mei is het te koop. Ik keer in oktober t
- Frank B.: Ondanks dat we van plan zijn om ons in Thailand te vestigen en ik sinds begin jaren 70 de F1 volg, hoop ik dat dit niet doorgaat.
- Robert: Toeristen aantrekken? Dan mogen ze het visum-systeem wel eens wat vereenvoudigen…
- Robert: Ik was in januari en maart in Thailand (in de buurt van Ayutthaya). Ik heb wat rondgereisd in die omgeving en ben noordelijker bij
- Ton Prangku: Bert, een universiteit in Thailand heeft een ander niveau dan wat wij hier in Europa gewend zijn. Wij zouden het hier middelbaar o
- Bert: Bedankt voor de leuke tip! Zelf doe ik ook graag spelletjes maar deze ken ik nog niet, ik ga zeker even kijken wat het is en he
- Bert: Tja, Bangkok of dure privé hoeft wat mij betreft niet, zou ook niet praktisch zijn aangezien het een goeie 500km ver is vanaf hie
- Frans: PS Rob, je emailadres staat niet in je artikel dus ik kan je niet mijn bestelling mailen. Op de website van boekscout zie ik niet
- Frans: Goeie verteller! Ik ga bestellen.
- Rene Mulder: Hoi Rob. Lijk me mooi boek. Maar wat kost het boek en waar vandaan stuur je het boek want ik woon in pattaya.
- Gerd H.: Besteed dit geld voor zo’n belachelijk project maar aan armoede bestrijding voor mensen die het écht nodig hebben!
- Sjaak S: In Bangkok is er minder sprake van de stijging van de zee als van de daling van het land. De stad staat op zachte bodem en deze is
- Jan Beute: En niet te vergeten de gevolgen bij de eisen voor retirement visa verlenging. 800K op een gezamelijke rekening is niet toe gestaa
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Vliegtickets » Schiphol komt met snelle doorgang voor passagiers zonder handbagage
Schiphol gaat in de drukke zomerperiode de passagiersstromen scheiden in reizigers met veel of weinig handbagage. Vliegtuigpassagiers die geen of weinig handbagage bij zich hebben kunnen daardoor sneller door de veiligheidscontroles.
Doelstelling van de maatregel is de doorstroming te verbeteren en lange wachtrijen op de luchthaven, zoals in de meivakantie, te voorkomen. Het experiment op Schiphol maakt deel uit van een groot Europees project.
Doordat (budget)luchtvaartmaatschappijen soms geld vragen voor ruimbagage nemen reizigers steeds vaker rolkoffers en zware tassen mee als handbagage. Die bagage moet dan door de veiligheidscheck en dat kost tijd.
Schiphol komt later deze week met meer details over het experiment met de ‘no trolley’-doorgangen. Het moet voor passagiers duidelijk zijn onder welke voorwaarden ze gebruik mogen maken van de snelle doorgang.
Bron: NOS.nl
De lange rijen worden mogelijk wat korter, maar het netto effect is natuurlijk alleen maar, dat de mensen zonder bagage sneller door de controle komen en dat de mensen met handbagage langer in de rij staan.
Uiteindelijk moeten al die mensen een keer worden gecontroleerd.
Of dat in een gemengde rij gebeurt, of in twee gescheiden rijen zal niet uitmaken.
Sneller lukt alleen met meer controlepunten.
Iets wat waarschijnlijk best zou kunnen, als je een stuk van het taxfree gedeelte voor controle gebruikt.
Maar dat kost Schiphol natuurlijk geld.
De volgende maatregel is, dat er betaald moet worden voor handbagage.
Hoeveel reizigers reizen er alleen met een rugzak .
Kijk eens rond en dan zie je dat nagenoeg iedereen een trolley mee neemt.
Het is dus maar een fractie van de reizigers wat hier voordeel uithaalt.
De wachtrijen inkorten op deze manier lost dus niets op.
Meer marechaussee inzetten is een betere oplossing.
Ook bij het arriveren op Schiphol en dan door de marechaussee is een drama. Een wachttijd van meer dan een 1.5 uur is normaal.
Ben je ingezetene met een o.a Nederlands paspoort kun je bijna zo doorlopen maar indien je reist met een Thaise relatie dan sta je toch gezelliger gezamenlijk in de rij. In eerste instantie waren er 3 loketten open. Na een half uur kwan er nog 1 loket bij.
We klagen vaak over de immigratie in Thailand maar uitreis gaat aanmerkelijk vlotter dan Nederland.
Het lijkt meer een personeels probleem
En hoeveel mensen reizen nu zonder HANDbagage, bijna niemand en wat met een damestas. Dit is alleen om goede sier te maken maar stelt dus niets voor. Boerenbedrog heet dat. Ik kan het weten want ik werk op een luchthaven en moet dus meer malen die handbagage laden.
Het meest idiote vind ik dat niet een passagier onaangekondigd komt. Men weet precies op welk moment er hoeveel passagiers zijn. En het is wel heel eenvoudig om daarop het aantal controle loketten af te stemmen.
Verder valt mij op dat de laatste keer (Mei) alle paspoorten wel heel nauwgezet nagekeken werden. Voorheen was dat niet. Ook gingen uiteindelijk de automatische controle poortjes open. Alles leek heel veel op passagiers pesten.