Uit onderzoek is gebleken dat Nederlanders het aantal kilo’s bagage dat zij mogen meenemen in het vliegtuig belangrijker vinden dan de ticketprijs. Dat blijkt uit de Suitcase Survey van British Airways.

Ruim 44 procent van de Nederlanders pakt een dag voor vertrek de koffer in.  Twee procent van de Nederlanders begint een week voor vertrek met het inpakken van de koffer terwijl ruim 14 procent pas een paar uur voor vertrek aanstalten maakt om de koffer te vullen.

Van alle ondervraagden reist bijna 88 procent het liefst met een rolkoffer. De rugzak is een stuk minder populair; ruim zes procent van de respondenten zegt een rugzak mee te nemen op reis. Indien een koffer te zwaar is zegt ruim 53 procent van de Nederlanders boeken achter te laten op de luchthaven omdat deze naar eigen zeggen makkelijk vervangbaar zijn en een lage emotionele waarde hebben.

Dertig procent van de ondervraagden houdt tijdens het inpakken rekening met het feit dat er nieuwe kleren gekocht gaan worden op de bestemming. Daarnaast wordt er ruimte vrijgehouden voor souvenirs en cadeaus.

Extra sloten

Maar liefst 45 procent van de Nederlanders gebruikt extra hangsloten om de koffer af te sluiten. Ruim 26 procent van de ondervraagden zegt in de buurt van de koffer te willen blijven totdat deze moet worden ingeleverd bij de bagageband. Twee procent van de Nederlanders laat de koffer sealen.

Bagagelimiet

Uit het onderzoek is gebleken dat Nederlanders het aantal kilo’s bagage dat zij mogen meenemen belangrijker vinden dan de ticketprijs. Ruim 29 procent van de ondervraagden vergelijkt voordat er een ticket wordt gekocht de bagagelimieten van verschillende airlines. Een kleine 19 procent zegt niet te kijken naar de bagagelimieten. Twintig procent van de Nederlanders controleert het gewicht van het bagagestuk als zij alleen met handbagage reizen.

Het onderzoek werd via Facebook uitgevoerd onder 343 Nederlandse reizigers.

10 reacties op “Onderzoek: Bagagelimiet bij vliegen belangrijker dan ticketprijs”

  1. David H. zegt op

    Vlieg graag met Eva air , qua service en prijs , maar de 4000 euro duurdere KLM laat mij in total 8 kilo meer meenemen , en een extra koffer op de terugreis naar Bangkok kost maar ongeveer 83 euro indien online besteld , dat is heel concurrentieel, Eva kan daar niet tegen op ,de dag dat ze dat niet meer doen schakel Ik terug naar Eva …
    Dit vanwege mijn proviandering Belgische zaken als expatt

    • David H. zegt op

      Erratum…. 4000 euro moet 4000 baht zijn , sorry ..

  2. Eric zegt op

    Ligt er volgens mij maar helemaal aan wat je gaat doen op vakantie.
    Blijf je op één plek, ga je daar drie weken duiken en stel je prijs op je eigen uitrusting, dan zal die bagage limiet er wel degelijk toe doen.

    Ben je zo vrij als een vogel, bepaal je ter plekke wat je gaat doen en waar je heen gaat, zul niet erg blij zijn met die hutkoffer met 30 kilo bagage. Grote rugzak met maximaal 20 kilo is dan voldoende. En daar passen dan toch ook wel een paar essentieel duikzaken in.
    Heb je dan een keer de behoefte aan een extra t-shirt of onderbroek. Dan koop je die ter plekke.

    Vaak doet die bagage limiet er ook toe op de terugreis vanaf de vakantiebestemming (terug reis).
    Bijvoorbeeld als je op de heenreis afvraagt waarom je toch persé 30 kilo bagagevrijdom wilde hebben en je (Thaise) partner kan met veel moeite net aan de 20 kilo komen.
    Terug echter moeten er dan kilo’s papaya’s, vis, garnalen en gedroogd spul die koffer in.
    Die passen dan echter niet in de standaard rugzak die ik bij me heb.

  3. Harry zegt op

    Ik ben met China Air naar Bangkok gekomen, mid mei en mid juni terug.
    Spijt als haren op het hoofd, dat ik niet met Etihad of zelfs Malaysia Air ben gegaan: goedkoper, langer onderweg door tussenstop, maar wel 30 kg ipv 20 kg

    • Jack G. zegt op

      Bij China Airlines is het nu sinds dit jaar toch ook 30 kg voor Bangkok? Ik dacht zoiets op hun website te hebben gelezen. Ik vind het wel prettig die 30 kg regeling. Scheelt gedoe bij de balies en iedereen is eerder op weg naar de veiligheidscontroles. Want wat waren dat toch discussies zeg die maar door en door gingen. 30 Kg is eigenlijk een standaard als je richting Azië vliegt. Frequent vliegprogramma kunnen ook wat extra KG opleveren om mee te nemen. En wat een iedereen allemaal wel of niet meeneemt is niet zo belangrijk. Toch?

    • Ben zegt op

      Beste Harry,

      Bagagevrijdom China Airlines:

      Voor tickets welke na 01-09-2014 zijn uitgegeven gelden de nieuwe bagageregels, in de economyclass mag U 30kg meenemen. Voor tickets welke voor de genoemde datum zijn uitgegeven gelden de oude bagageregels, economyclass 20kg. Op de site van China Airlines staat het duidelijk, op andere sites niet altijd.

      • richard zegt op

        Het wordt tijd dat ook EVA de limieten verhoogt naar 25 kg voor de economy klasse en 30 kg voor de elite klasse. Ik denk dat de concurrentie vanuit de golfstaten hen hiertoe zal dwingen. Ik zit zelf altijd net rond de 20 kg. Met de prijs concurreren ze altijd al met China, nu de kilo’s nog.

  4. Matthieu Hua Hin zegt op

    China Airlines 30 kilo? Vreemd. Geboekt in maart dit jaar en wat staat er:
    17. Free Baggage Allowance Departure 25KG, Return 25KG
    Weet niet of het verschil maakt, maar dit is voor BKK – AMS – BKK

  5. lung addie zegt op

    Ik zag er steeds tegen op om een zware reiskoffer mee te sleuren, dus, toen ik nog als toerist naar Thailand ging, beperkte ik me steeds tot het minimum aan bagage. Als expat is het iets anders daar je dan steevast specifieke zaken wil meenemen waar je in Thailand moeilijk of niet kan aankomen. Voor de heenreis naar Belgie was een handbagage genoeg ( heb voldoende kleren bij mijn zus ) en voor de terugreis naar Thailand volstaat 20kg ruim voor mij daar ik in Thailand zowat alles heb wat nodig is. Indien er zwaardere zaken mee moeten dan verstuur ik die gewoon zodat ik ze niet hoef mee te sleuren. Sportuitrusting is bij mijn weten gratis en wordt zelfs niet gewogen… of is dit niet meer zo?
    Voor de Nederlanders echter goed nieuws: binnenkort komt er een vliegtuigversie waarbij zelfs de caravan mee kan …. ( grapje heren Nederlanders )

    Lung addie

    • David H. zegt op

      Zie al die caravans al staan aan Jomtien beach……, wordt geen condo meer gehuurd ( kon het echt niet laten mijn landgenoot bij te springen ,) lol.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website