Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Henk: Het strand is lang. Weet iemand waar het ongeveer is?
- Ger-Korat: In het noordoosten zijn er maar 3 grote steden welke in aanmerking komen voor een stop: Korat, Khon Kaen en Udon. Khon Kaen en Udo
- Johnny BG: Het is dat er vooruitgang in dat gebied is en dat er in sommige plekken daarom best wel leuke restaurants, supermarkten met assort
- GeertP: Ja Erik, nog niet zo gek lang geleden gingen de Nederlandse “koffiekenners”met hun sleurhut achter de auto op vakantie
- Mike: Hahaha Lieven, Waar haal je het toch vandaan, zonder koffiedik te kijken? Jouw verhalen zijn altijd geweldig. Ik heb weer van j
- Erik Kuijpers: Rudolf, prima hoor! Schaf in Thailand dan ook maar alle regionale luchthavens af en de internationale want dat is ook niet voor de
- Rudolf: Wie zijn die mensen die met de HSL naar Sjanghai rijden? Dat is de rijke elite. Wat heeft de gewone Thai aan dat peperdure proje
- RonnyLatYa: Om een jaarverlenging aan te vragen in Thailand is op geen enkel moment digitale kennis nodig. 30 jaar geleden was die er ook n
- Willem: Pattaya
- Erik Kuijpers: Lieven, ik lees het niet maar weet het wél: ik hoef jou geen koffie te schenken met een mini-lepeltje Buisman er in. Dat hadden w
- Rudolf: In het dorp probeer ik de mensen altijd bij te brengen dat hun gedrag ook het gedrag van de hond bepaalt. De mensen hebben een st
- Johannes: Heerlijk herkenbaar en humoristisch. Nu nog een smakelijk verhaal over de kunsten en fratsen die de hedendaagse barista’s ui
- bert: Deze trein heeft altijd nog veel meer stopplaatsen dan het vliegtuig. Zo heeft Korat geen vliegveld met operationele passagiersvlu
- Rob V.: Zo weinig? Ik denk eerder dat hij teveel stopt! Een echte HSL zou vanuit Bangkok minstens 300-400 km moeten rijden tot de volgende
- H.Revoort: ….Eikeltjeskoffieblues…..
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Vliegtickets » Malaysia Airlines (technisch) failliet
Malaysia Airlines is technisch failliet. De vliegmaatschappij uit Maleisie is voor bijna 70 procent in handen van de staat en maakt al jaren verlies door felle concurrentie en hoge brandstofprijzen.
Ook werd het bedrijf geplaagd door ernstige incidenten. In maart verdween vlucht MH370 van de radar, met aan boord 239 mensen. Tot op de dag van vandaag is het vliegtuig niet gevonden. Vier maanden later werd vlucht MH17 boven Oost-Oekraïne neergehaald.
Bij het noodlijdende Malaysia Airlines verdwijnen 6000 banen van de 20.000 banen. De overgebleven werknemers moeten opnieuw solliciteren voor de beschikbare 14.000 banen. Ze krijgen twaalf dagen de tijd om zich te beraden.
Volgens de nieuwe bestuursvoorzitter Christoph Müller die de reorganisatie in gang heeft gezet, is Malaysia Airlines technisch gezien bankroet. Müller (52) wil in september een nieuwe start maken. De luchtvaartmaatschappij wil zich in de toekomst meer op de eigen regio focussen en minder op langeafstandsvluchten naar bijvoorbeeld Europa.
Vraag me af hoe dit technische faillissement zich verder ‘ontwikkeld’. In luchtvaartmedia is ook al bekend gemaakt dat de maatschappij een nieuwe naam krijgt. Verder wordt er ook fors in het netwerk gesneden en enkele A380 vliegtuigen verkocht.
Bij het zoeken naar een gunstig businessclass ticket voor november a.s. viel me al op dat Malaysia Airlines veruit de laagste tarieven hanteert, maar stel dat ik nu boek en betaal – zou ik dan ook enige garantie hebben dat er inderdaad gevlogen wordt?
Ik vermoed dat de nieuwe “Malaysian” de tickets van de oude “Malaysian” wel honoreert.
Malaysian maakt al jaren verlies. Dat klopt. De nekslag is natuurlijk 2014 met de verdwijning van MH370 en het neerstorten van MH17.
Maar het grote probleem was (en is) hun structuur; Te duur personeel, te groot netwerk van bestemmingen. Concurrenten (vooral regionaal) maken dat ze niet voldoende marge kunnen maken. Vreemd dat ze nu internationaal een stap terugdoen, want juist regionaal lijkt me de markt ook in Azië verzadigd.
Het personeel moet inleveren qua salaris en daardoor zal een deel dus afhaken (wat natuurlijk ook de opzet is). Maar je levert hoe dan ook kwaliteit in. Malaysian presenteerde zich graag als een Singapore Airlines, hoewel ze dat niet echt konden waarmaken. Ik vond hun vliegtuigen wat rommelig (veel defectjes en Kuala Lumpur Int. Airport (KLIA) is helemaal niet het moderne, ruime vliegveld zoals ze het graag presenteren. Juist daarin kunnen ze nog veel winst pakken; De duty-free op KLIA is een lachertje vergeleken met een moderne airport (KLIA heeft trouwens niets met Malaysian te maken, behalve natuurlijk dat Malaysian de grootste gebruiker is op KLIA)
Yah… alweer grote problemen met Malaysia AIrlines…Heb tickets, heb betaald…, maar vlieg ik ook???
(AMS-SIN/// MNL-AMS) 25 aug/02 nov. Ziet er niet goed uit.
Weet iemand raad?
Alweer? Nog steeds. Alleen zijn ze redelijk open in hun berichtgeving naar personeel en de media. Het is net als Thai en KLM in een beslissende fase van hun bestaan.