KLM start vandaag met wifi aan boord

Door Redactie
Geplaatst in Vliegtickets
Tags: , ,
29 mei 2013

Vandaag voeren KLM en Air France hun eerste vluchten met wifi aan boord uit. Dankzij deze nieuwe service kunnen passagiers tijdens de vlucht met de buitenwereld communiceren en gewoon blijven sms’en, e-mailen en internetten.

Als je met KLM naar Bangkok, Sao Paulo, Osaka, Kuala Lumpur / Jakarta, Lima, Panama-stad, Singapore / Denpasar, Taipei / Manila of Quito / Guayaquil dit jaar vliegt, dan kan je gedurende het grootste deel van jouw vlucht gewoon online blijven.

Via de speciaal ontworpen internetportal beschikt de reiziger bovendien over een breed assortiment gratis diensten, waaronder het laatste nieuws en relevante informatie over de luchtvaartmaatschappijen en hun bestemmingen.

Online toegang

In samenwerking met Panasonic Avionics voeren KLM en AIR FRANCE de rest van het jaar een pilot uit aan boord van twee Boeing 777-300-toestellen. In alle reisklassen van deze twee toestellen hebben passagiers toegang tot een wifinetwerk via hun eigen smartphone, laptop of tablet. Tegen bijbetaling van een vast bedrag kunnen zij bovendien vrijelijk e-mailen, internetten of sms’jes versturen.

Tarieven

Tijdens de pilotfase kunnen passagiers in alle reisklassen gebruikmaken van het wifinetwerk. De kosten hiervoor bedragen EUR 10,95 per uur of EUR 19,95 voor de gehele vlucht. Dit zijn uniforme tarieven binnen de luchtvaartsector, die per creditcard kunnen worden voldaan. De kosten voor het gebruik van een mobiel apparaat aan boord (om sms’jes te versturen of voor dataverkeer) worden aan gebruikers in rekening gebracht volgens de roamingovereenkomst die zij met hun mobiele provider hebben gesloten. Toegang tot alleen de internetportal aan boord is gratis.

De draadloze internetservice (via het internetportaal aan boord of via de satelliet) is kort na vertrek beschikbaar, zodra het toestel een hoogte van 6 km (20.000 feet) heeft bereikt.

Twitter

De socialmediateams van KLM en AIR FRANCE gaan tijdens de vlucht de dialoog aan met onze klanten via Twitter en Facebook. Volg het nieuws over de eerste wifivlucht via Twitter. Gebruik hiervoor de hashtags #KLMwifi of #AFwifi.

[youtube]http://youtu.be/dINHrpy0w40[/youtube]

8 reacties op “KLM start vandaag met wifi aan boord”

  1. Cornelis zegt op

    Voorlopig maar in 2 vliegtuigen ingebouwd dus de kans dat je deze voorziening tegenkomt op je KLM-vlucht naar Bangkok is niet zo heel groot.
    Las hier iets over de eerste ervaringen: http://www.parool.nl/parool/nl/30/ECONOMIE/article/detail/3449007/2013/05/29/Teruglezen-Parool-op-eerste-wifivlucht-KLM.dhtml

    • BA zegt op

      Qua snelheid zal het inderdaad een beetje tegenvallen, sattelietverbindingen zijn in de regel niet snel.

      Maar voor mij een welkome aanvulling, die 20 euro heb ik er wel voor over. Ik heb doorgaans het hele filmbestand toch al gezien dus gebruik van wifi is een welkome aanvulling 🙂

      • Cornelis zegt op

        Gelet op de kennelijk zeer lage snelheid zou ik me van het films downloaden niet al te veel voorstellen……….

  2. Marcus zegt op

    Heb begrepen dat het gratis is voor gold en platina card houders en ook met FF punten betaald kan worden. Wie weet daar meer van?

  3. piet zegt op

    Of dit een aanwinst is weet ik zo net nog niet, nog duur ,maar hoe luid gaat men film afspelen of gamen.
    Tevens of dit nou echt nodig is? doe mijn glaasje drinken maar iets groter of de maaltijd,
    wat verzorgder alhoewel mij dat zelf weinig uitmaakt.

    En gezelliger zal het ook niet worden dat sms jes versturen , al zal het voor velen wel”noodzaak” zijn .

    Hoe denken anderen hierover?

  4. Theo zegt op

    Zojuist reportage gehoord op BNR radio over een vlucht Amsterdam Panama met Wifi verbinding langzaam valt af en toe uit of helemaal geen verbinding .KLM geeft duidelijk aan dat het nog in de kinderschoenen staat.

  5. Martin zegt op

    Een leuke ontwikkeling, aan de andere kant de rust is verdwenen nu er allemaal sms’jes en berichten binnen komen. Als het beter is, nee volgens mij niet.

  6. janin zegt op

    Ik ben nog niet zeker of dit een aanwinst is. Heel dikwijls is het juist storend al dat gerinkel ,geklingel en andere heisa makende mobieltjes,om horendol van te worden.
    Als je in een restaurant al ziet hoeveel ze met hun”contacten” bezig zijn ,beloofd het wel het een en ander op een lange afstandsvlucht. Hopelijk kan men rekenen op begrip en respect van de altijd online zijnde mensen, want anders zal het een janboel van jewelste worden, en de rust van “korte” duur op een “lange” vlucht.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website