KLM-passagiers kunnen nu ook wereldwijd hun boekingsbevestiging, incheckinformatie, instapkaart en vluchtstatus ontvangen via Twitter en WeChat in tien verschillende talen. Klanten kunnen bovendien dag en nacht direct contact opnemen met het socialmediateam van KLM via Twitter en WeChat.

De nieuwe service is beschikbaar voor alle KLM-klanten die tickets boeken of inchecken via KLM.com en ervoor kiezen om informatie te ontvangen via Twitter of WeChat. De dienst wordt vandaag uitgerold en zal de komende weken steeds breder beschikbaar komen. Sinds 2016 is KLM de eerste luchtvaartmaatschappij ter wereld die vluchtdocumenten en -informatie aanbiedt via Facebook Messenger. Nu loopt KLM opnieuw voorop met vluchtinformatie op Twitter en als eerste luchtvaartmaatschappij buiten China op WeChat.

KLM op Twitter en WeChat

KLM heeft ruim 2,2 miljoen volgers op Twitter en ontvangt wekelijks meer dan 25.000 vermeldingen. In september 2014 opende KLM het WeChat-kanaal om klanten 24/7 bij te kunnen staan met ondersteuning, nieuws en aantrekkelijke aanbiedingen. WeChat is met 938 miljoen actieve gebruikers per maand het grootste socialmediaplatform van Continentaal China. KLM heeft meer dan 120.000 volgers en ontvangt wekelijks ruim 6.000 vragen op WeChat, wat aantoont dat Chinese klanten dit platform graag gebruiken om te communiceren met KLM.

Vorig jaar introduceerde KLM vluchtinformatie via Messenger. Inmiddels hebben al meer dan 1,4 miljoen klanten hun KLM-vluchtdocumenten en -statusupdates via Messenger ontvangen en worden 10% van alle online KLM-boekingsbevestigingen en 15% van alle online KLM-instapkaarten via deze dienst verstuurd.

KLM op social media

In april 2017 had KLM meer dan 25 miljoen vrienden en volgers op diverse social media. Via deze platforms ontvangt KLM wekelijks meer dan 100.000 vermeldingen, waarvan 15.000 vragen of opmerkingen. Deze worden persoonlijk beantwoord door hetons socialmediateam, dat met 250 medewerkers tevens het grootste ter wereld is. KLM biedt dag en nacht ondersteuning op Facebook, Messenger, Twitter, LinkedIn, WeChat, en KakaoTalk in negen talen: Nederlands, Engels, Duits, Spaans, Portugees, Frans, Chinees, Japans en Koreaans. Tijdens kantooruren biedt KLM ook ondersteuning aan in het Italiaans.

1 reactie op “KLM breidt social media activiteiten uit met Twitter en WeChat”

  1. Hans de Vries zegt op

    Geachte medewerkers

    Ik vlieg voor het eerst van Bangkok naar Schiphol op 11 juli a.s. met KLM
    voorheen met AVA Air 15 jaar doe ik dit
    Als ik een vraag stelde over het vliegverkeer dan kreeg ik antwoord,
    mijn vraag is nu, hoe is het met de drukte op Schiphol
    En krijg ik een mail van u of ik een andere plaats kan krijgen voor meer
    been ruimte
    Ik wil zo graag iets doen met internet maar ik heb niet zoveel idee voor
    Twitter enz. maar een mail in ontvangst te nemen van u heel graag
    Mijn leeftijd is 81 jaar en ik woon al meer dan 15 jaar in Thailand
    Dank voor het lezen
    Hans de Vries


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website