Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Erik Kuijpers: Wat is er dan moeilijk aan? Een toerist komt voor vakantie en die is in de meeste landen maar kort, max 30 dagen. Mensen uit weste
- Rob: Dag Frans, Vanaf 10 mei kan je het in pre order bestellen bij de uitgever. Mijn mailadres is [email protected]
- Rob: De uitgeverij is nog bezig met de vormgeving en ik ken de verkoopprijs nog niet. Vanaf 24 mei is het te koop. Ik keer in oktober t
- Frank B.: Ondanks dat we van plan zijn om ons in Thailand te vestigen en ik sinds begin jaren 70 de F1 volg, hoop ik dat dit niet doorgaat.
- Robert: Toeristen aantrekken? Dan mogen ze het visum-systeem wel eens wat vereenvoudigen…
- Robert: Ik was in januari en maart in Thailand (in de buurt van Ayutthaya). Ik heb wat rondgereisd in die omgeving en ben noordelijker bij
- Ton Prangku: Bert, een universiteit in Thailand heeft een ander niveau dan wat wij hier in Europa gewend zijn. Wij zouden het hier middelbaar o
- Bert: Bedankt voor de leuke tip! Zelf doe ik ook graag spelletjes maar deze ken ik nog niet, ik ga zeker even kijken wat het is en he
- Bert: Tja, Bangkok of dure privé hoeft wat mij betreft niet, zou ook niet praktisch zijn aangezien het een goeie 500km ver is vanaf hie
- Frans: PS Rob, je emailadres staat niet in je artikel dus ik kan je niet mijn bestelling mailen. Op de website van boekscout zie ik niet
- Frans: Goeie verteller! Ik ga bestellen.
- Rene Mulder: Hoi Rob. Lijk me mooi boek. Maar wat kost het boek en waar vandaan stuur je het boek want ik woon in pattaya.
- Gerd H.: Besteed dit geld voor zo’n belachelijk project maar aan armoede bestrijding voor mensen die het écht nodig hebben!
- Sjaak S: In Bangkok is er minder sprake van de stijging van de zee als van de daling van het land. De stad staat op zachte bodem en deze is
- Jan Beute: En niet te vergeten de gevolgen bij de eisen voor retirement visa verlenging. 800K op een gezamelijke rekening is niet toe gestaa
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Vliegtickets » EVA Air: Toch geen Boeing 787 Dreamliner op route Amsterdam – Bangkok – Taipei
De bij Thailandgangers populaire Taiwanese luchtvaartmaatschappij EVA Air gaat toch geen Boeing 787-9 Dreamliner inzetten op de route vanaf Schiphol.
De Dreamliner zou vanaf 9 juli de huidige Boeing 777-300ER vervangen op de vluchten van Amsterdam naar Bangkok en de eindbestemming Taipei.
Dat is voor liefhebbers van de Premium Economy Class goed nieuws, want de mogelijkheid om deze tussenklasse te boeken blijft nu bestaan. De Dreamliner heeft deze klasse niet.
Volgens Cyriel Oude Hengel Head of Passenger Sales & Marketing bij EVA Air is de beslissing om de Dreamliner niet op de route in te zetten om operationele redenen genomen.
Bron: Luchtvaartnieuws.nl
“De beslissing om de Dreamliner niet op de route in te zetten is om operationele redenen genomen.”
Een antwoord dat geen antwoord is, want “om operationele redenen” kan van alles betekenen.
Vaak betekent dat ze elders meer geld kunnen verdienen met het vliegtuig. En laat dat “vaak” maar weg;
Wij hebben laatst met de 787 Dreamliner gevlogen met Qatar Airlines maar op ons heeft het geen goeie indruk gemaakt, net zo min als de 777 trouwens.
In ieder geval zijn de stoelen goedkoop en keihard en er is weinig plaats want de stoelen zijn smal. De stoelbezetting is 3x4x3 en dat is voor dit toestel teveel.
De stewardess verklaarde ons wel na ons kommentaar dat Qatar overweegt om er een andere stoelbezetting van te maken.
Overigens kan iemand ons vertellen hoe je een ticket bestelt bij EVA Air want hun site is behoorlijk mininmaal.
Bij BMAir, doen wij al jaren.
Waar zit precies uw probleem. Ik heb al vele malen op hun site mijn tickets geboekt. Omdat het niet heel erg gebruiksvriendelijk is opgesteld moet je even de tijd nemen om steeds de hele pagina goed te bekijken, maar dan gaat het prima.
Op http://www.evaair.com een kwestie van een paar knoppen drukken (Boeken en Reisinformatie –> Boek een vlucht) en je komt hier: https://booking.evaair.com/flyeva/eva/b2c/booking-online.aspx?lang=nl-nl
De taal van de site kan je rechtsboven instellen.
Succes!
Bij Thailandtravel. Hier boeken wij al jaren en zijn nog steeds zeer tevreden.
eindelijk maar geboekt in de veronderstelling dat we met de Dreamliner vliegen naar Bangkok in 2020. Premium economie vonden wij perfect omdat mijn man bijna 2 m lang is Nu stoelen gereserveerd anders zit je niet eens meer naast elkaar in de economie class en zelfs een jaar van te voren reserveren is al moeilijk om stoelen naast elkaar te vinden zoveel vluchten zijn nu al volgeboekt. Als andere maatschappijen rechtstreeks zouden vliegen gingen we niet eens meer met Eva air Wat schets mijn verbazing ,de volgende ochtend krijg ik bericht dat we toch met de 777-300 vliegen met premium class maar ik heb gereserveerd voor economie en de stoelredervering is gewoon overgezet. Op mijn vraag of ik naar premium class kon verzetten kreeg ik als antwoord dat kost u 200 euro pp exclusief de extra kosten van economie of premium vliegen Niet erg netjes van Eva Air
Daar ben ik erg blij mee. Ik vind de premium economy van EVA de beste prijs-kwaliteit verhouding om naar Bangkok te reizen.
Wij vliegen al jaren met volle tevredenheid met eva air.Meestal boeken wij bij bm air of eva air zelf.We kijken waar we de goedkoopste prijs vinden.We vliegen tot bangkok met eva air en gelijk door met bangkok air naar changmai.Altijd prima geregeld.
Ik had business geboekt enkel en alleen voor de B787. Annulatiekosten 100€. Ga met Singapore boeken voor 130€ meer. BRU – ZRH – SIN – BKK (A380 en B787)
Goed dat ik hier lees dat er een veandering is met deze lijnvlucht.
Heb een economy ticket geboekt midden september 2019. Wilde eigenlijk economy plus doch kon dit niet op de voorziene 787 dreamliner.
Voor alle zekerheid mijn vlucht en reeds vastgelegde stoel opgezocht in de Eva app en wat bleek ….zit ik ineens 5 rijen verder naar achteren.Had bewust dicht bij de toiletten een plaats omdat ik nogal vaak moet. Geen enkele melding van Eva Air dat mijn stoel was gewijzigd. Heb dat nu maar weer veranderd (kon gelukkig nog zonder kosten).
Zal nog contact met Eva opnemen om te kijken wat een upgrade gaat kosten naar economy plus nu ze nog vliegen met de 777. Zal wel tegen een fikse meerprijs zijn.
logisch, dat ding is veel te krap! ik met mijn 1.95m wil niets anders meer dan een airbus a380 en ik stap wel over.