()
Foto verantwoording: Emirates

Deze maand is het vijftien jaar geleden dat Emirates haar eerste vlucht uitvoerde vanaf Schiphol. Sinds 2010 is de luchtvaartmaatschappij uitgegroeid tot een van de grootste buitenlandse maatschappijen op de luchthaven. In totaal vlogen er de afgelopen vijftien jaar 6,7 miljoen passagiers tussen Amsterdam en Dubai. In 2010 begon Emirates met één dagelijkse vlucht. Nu zijn het er negentien per week.

Emirates is ook er populair bij Thailandgangers die een overstap maken op Dubai en vervolgens doorvliegen naar Bangkok. Uit een enquête, door Thailandblog uitgevoerd onder de lezers, kwam Emirates met 37% van de stemmen als beste luchtvaartmaatschappij met overstap uit de bus (Bron: https://www.thailandblog.nl/vliegtickets/vliegen-van-ams-naar-bkk-met-een-tussenstop-slim-kiezen-voor-de-beste-vlucht-met-poll/)

Op dit moment voert Emirates negentien passagiersvluchten per week uit op deze route. Veertien daarvan worden uitgevoerd met de Airbus A380, de overige vijf met de Boeing 777-300ER. In de winter keert de frequentie tijdelijk terug naar 21 vluchten per week, net als afgelopen winter. Emirates is de enige maatschappij die de A380 inzet op Schiphol.

Dankzij deze inzet is Dubai de afgelopen drie jaar uitgegroeid tot de drukste longhaul-bestemming vanaf Schiphol. In 2024 maakten bijna een miljoen reizigers gebruik van deze verbinding. Emirates biedt op de route wekelijks 472 stoelen in First Class, 2.548 in Business Class en 15.112 in Economy Class. De nieuwe Premium Economy is op deze route nog niet beschikbaar.

Bron: Luchtvaartnieuws.nl

Hoe leuk of nuttig was deze posting?

Klik op een ster om deze te beoordelen!

Gemiddelde waardering / 5. Stemtelling:

Tot nu toe geen stemmen! Wees de eerste die dit bericht waardeert.

Omdat je dit bericht nuttig vond...

Volg ons op sociale media!

Het spijt ons dat dit bericht niet nuttig voor je was!

Laten we dit bericht verbeteren!

Vertel ons hoe we dit bericht kunnen verbeteren?

Over deze blogger

Redactie
Redactie
Dit artikel is geschreven en gecontroleerd door de redactie. De inhoud is gebaseerd op persoonlijke ervaringen, meningen en eigen onderzoek van de auteur. Waar relevant is er gebruikgemaakt van ChatGPT als hulpmiddel bij het schrijven en structureren van teksten. Hoewel er zorgvuldig wordt omgegaan met de inhoud, kan niet worden gegarandeerd dat alle informatie volledig, actueel of foutloos is.
De lezer is zelf verantwoordelijk voor het gebruik van de informatie op deze website. De auteur aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele schade of gevolgen die voortvloeien uit het gebruik van de geboden informatie.

5 reacties op “Bij Thailandgangers populaire Emirates al vijftien jaar actief op Schiphol”

  1. JV zegt op

    En dan nog de nederlanders die met emirates vertrekken vanaf Brussels airport.

    0
  2. Jack zegt op

    Bij mij is Emirates helemaal niet populair omdat het in handen is van een dictatoriaal regime waar mensenrechten niet gelden laat staan dat de medewerkers zich vrijelijk in een vakbond mogen verenigen

    0
  3. ed zegt op

    Voor periode dec 25 tm 24 april en bestemming, kwam dit jaar Emirates in aanmerking.
    Een gerenommeerde maatschappij, dacht ik.
    Fluisterzachte vlucht in de 380, gaan wel 25 stewards op mee.

    Aangekomen op Dubai, board geraadpleegd voor volgende vlucht.(FlyDubai). Eerste board net uit vliegtuig.
    En dan reizen op Dubai airport. Gang uit, roltrap op, naar lift en weer naar beneden om vervolgens in de trein te stappen. Uit trein weer omhoog met lift en dan lopen, een heel end.
    Bij eerste keer nachecken board aldaar, vlucht er niet op ! Weer een 100 meter terug andere boards, ook niet.
    Toevallig iemand van Emirates aldaar, deze checkte op zijn phone en zei dat ik goed was. Phew, nu weer terug.
    Dubai airport is groot, zeer groot ! Gewacht op vertrek, wat weer een reis opleverde met een bus ! Pakweg 20 minuten. En instappen in vliegtuig aldaar op een parking. En dat is geheel iets anders dan de 380. Een low budget maatschappij met onderweg geen eten of drinken (huh?) Vreemd. Te weinig mensen besparing? Ik had 3 zetels ter beschikking, lekker ruim.

    Terug reis, weer met low budget maatschappij, echter geheel vol. Maar dan wel met eten en drinken.
    In Dubai moest ik nu wel een vervolg ticket gaan halen. Kwam vrij snel loket tegen “connection flights”
    Zat niet in een grote hal of zo, gewoon wat terzijde bij langslopen.
    Afijn, ticket, waarop stond Gate A, geen nummer ! Dacht zie wel aldaar op board dan. Er zijn wel 18 A’s.
    Dus kijk bij A’s op board en wat staat daar C ! *&^*&(^%, weer iemand opgezocht en gevraagd.
    Antwoord: U heeft nog wel wat tijd te gaan (overstap 5 uur), kijk later nog maar eens op board.
    Forward in tijd, aanduiding board C18 ! *&^*&(^%, wat is nou goed en waar de *&^*&(^% is C18?!

    Aah, Emirates mannetje, die weet het wel. Yup, hij vertelt dat ik naar C18 inderdaad moet, liet hem mijn boarding pass zien met de A. Nee, nee, board is goed (?) C18 en helpt me op weg naar C18.
    Dat gaat ook met liften , trein, lopen enz. Hehe, bij C18, een verzamelpunt, want je vertrekt weer met een bus voor een reis van 20-30 minuten naar de echte C18.
    OP je kaart staat een sectie van het vliegtuig en eerst gingen andere secties voor, tot de mijne.
    Ha, daarna hielden ze op met oproepen secties en ben ik zelf maar op pad gegaan naar vliegtuig.
    Normaliter is er een controle bij het inladen, echter nu … nada, niets.
    Hehe we zitten, blijkt er nog een probleempje en vertrekken we pas 3 kwartier later, echter we zijn wel op tijd op Schiphol ! Maar ja dan blijkt weer een probleem met de bagage band, pffffff, *&^*&(^%

    De fluisterzachte 380 was wel een beleving, gewoon een Nederlandse piloot erop !
    Crew bestond uit 25 man van 20 verschillende landen !
    Naast me zat een Nederlandse jonge vrouw, bleek stewardess te zijn bij Emirates, woonde in Dubai en ging koningsdag met haar vader vieren. Leuk onderonsjes gehad met haar, waardoor tijd vloog tezamen met het vliegtuig.

    Dubai verraste me, er waren rookruimtes ! Bij heenvlucht bij toeval ontdekt, verwachtte dat totaal niet, een soort van “asjemenou” moment. Hoewel ik bepleisterd was, toch wel gerookt.
    Bij terug vlucht gelijk maar gevraagd waar, want ze worden niet met bordjes aangegeven.

    Kreeg van Emirates in email (spambox) een verzoek om survey in te vullen, wat ik dus ook heb ingevuld zoals hier. Met name de verwarring van de boards en instap kaart.
    Klopte niets van en levert echt wel stres op
    Nog geen reply gekregen, wat waarschijnlijk ook wel niet zal komen.

    Een eerste keer Emirates met stop, nog geen idee of ik het ooit weer doe, als herkansing.
    Loop banden zoals in Schiphol zijn toch ook wel handig bemerk je en zijn niet echt voor handen in Dubai.

    0
    • Frans T zegt op

      Dubai bestaat in feite uit 2 aparte gedeelte. Ga je over naar een low Cost Airlines zoals Fly Dubai, kom je in een andere terminal en wordt alles uh, low Cost.

      Let dus op bij het boeken wat de details van de tweede vlucht zijn. Bij elke boeking kijken naar het aantal overstappen. Als deze er zijn op het linkje detail klikken en zie je de hele vlucht in beeld. Hoelang de overstap duurt en met welke maatschappij en welk vliegtuigtype de volgende vlucht is.

      0
    • Barry zegt op

      Wat je er niet bij verteld is dat je op Pattaya (U-Tapao) of Krabi vloog. FlyDubai is een dochteronderneming van Emirates, vergelijkbaar met KLM – Transavia. Aansluitingen zijn niet top. Had je op Bangkok of Phuket gevlogen dan had je een andere ervaring gehad. Overstappen in Dubai is altijd maar afwachten. Met een beetje geluk blijf je in dezelfde terminal en moet je 2-3 gates verder. Met een beetje pech moet je de halve luchthaven over…

      0

Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website