Thailand visa vraag Nr 066/20: 90 dagen melding Online

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Visumvraag
Tags: ,
27 maart 2020

Vraagsteller: Wayan

90 dagen melding online, tot nu toe altijd gedaan op het immigratiebureau. Tegenwoordig alleen met paspoort, alles is geregistreerd in de computer.

Ik wil het nu op Line doen kan iemand mij vertellen hoe? En wat? Ivm met de drukte corona. Ik vind alleen berichten uit 2015.


Reactie RonnyLatYa

Via deze link kan je de meldingen maken.

extranet.immigration.go.th/fn90online/online/tm47/TM47Action.do

Vele vergeten ook het vakje bij de volgende tekst aan te klikken en dan kan je ook niet verder

“*I have read and fully understand the above terms and conditions and agree to accept them”

Gewoon de User guide downloaden. Alles staat duidelijk uitgelegd.

Ik merk wel dat het systeem wel eens overbelast is

Er is ook de mogelijkheid via een App.

https://www.immigration.go.th/content/online_serivces

Lezers die ervaring hebben kunnen je misschien wat tips geven.

Vriendelijke groeten,

RonnyLatYa

19 reacties op “Thailand visa vraag Nr 066/20: 90 dagen melding Online”

  1. Dree zegt op

    De 90 dagen vernieuwen online, wel doen tussen de 15 en 7 dagen voor einde 90 dagen

    • Willem zegt op

      Waarbij de officiele meldingsdatum zoals op de laatste melding geprint is meetelt in het tellen van de dagen. Erg verwarrend omdat er telkens geschreven wordt over 15 dagen voor de vervaldatum
      (Duedate). Doordat die datum dus ook meetelt is het feitelijk maximaal 14 dagen voor de datum

  2. Wayan zegt op

    Bedankt voor het advies.
    Ondertussen probleem opgelost
    Vanmorgen , 8 dagen te vroeg, toch maar even naar het immigratie kantoor gegaan in Mahasarakham,
    Gelijk geholpen geen enkel probleem of wachttijden

  3. Peter zegt op

    In de aanwijzingen staat “This is not an extension of stay”. Hoe moet ik dit begrijpen? Kan ik deze aanvraag gebruiken in plaats van een visa-run voor mijn non-immigrant O-A visa?

    • RonnyLatYa zegt op

      “This is not an extension of stay” moet je begrijpen als dat dit “geen verlenging van verblijf is.”

      Het is een melding van verblijfplaats dat je bij elke van 90 dagen ononderbroken verblijf in Thailand dient uit te voeren.

      De nieuwe datum dat je dan krijgt is dus ook geen bewijs dat je tot die datum in Thailand mag verblijven. E

  4. Sietse zegt op

    Als je inderdaad te vroeg bent dan accepteert de app je aanvraag niet. Mijn ervaring

  5. Cees1 zegt op

    Ik heb het wel 20 keer geprobeerd. Maar steeds als ik de eerste pagina heb ingevuld.
    En dan het captha password heb ingevuld. Krijg ik een bericht van contact your immigrationoffice.
    En kan ik niet verder. En ik heb dit steeds gedaan in de 15 dagen voor de 90 dagen datum gedaan.
    Maar steeds het zelfde bericht . Geïnformeerd bij immigratie ChiangMai en volgens hun ligt het aan het systeem. Wat kan ik zoal fout gedaan hebben ?

    • Wim de Visser zegt op

      Exact hetzelfde bij mij in Ubon Ratchathani.
      Is mij 1 keer gelukt een paar jaar geleden en daarna nooit meer. Mijn paspoort was wel vernieuwd na die eerste en enige keer.
      Ook gevraagd waar het aan zou kunnen liggen. Tja Internet is traag ??!!. Die pagina waar Cees1 op doelt dat je jouw Immigratie buro moet contacteren kwam onmiddellijk.

      Trouwens, hoe laat je dan zien dat de 800.000 nog steeds op je rekening staat want dat moet ik sinds korte tijd. Of kan dat middels een upload o.i.d.?

      • RonnyLatYa zegt op

        Die controle van 800 000 Baht heeft dan ook helemaal niks met een 90 dagen melding te maken.

        Het is je lokaal immigratiekantoor die beslist hoe en wanneer die controle gebeurt.

        • wim de visser zegt op

          Klopt, het lokaal Immigratiekantoor beslist en wil dus sinds korte tijd, althans in Ubon Ratchathani, de 800.000 THB controle elke 90 dagen doen.
          N.m.m. kun je dus dan niet een online 90 dagen melding doen omdat Ubon Ratchathani die controle elke 90 dagen wil doen en daar ging Cees 1 en ik over omdat de online melding althans in Ubon Ratchathani zowiezo niet werkt en als die al zou werken was mijn “vraag” hoe je dan die 800.000 THB controle zou moeten doen.
          Maar ik snap het wel. Gewoon dus persoonlijk naar het Immigratiekantoor ondanks alle blah blah het vooral toch online te doen.

          • RonnyLatYa zegt op

            Die 800 000 Baht is enkel 3 maand na toestaan van de verlenging. Dat is daarom niet op hetzelfde moment als je 90 dagen melding.
            Na drie maand mag je zakken en de volgende 3 maand hoeft er dus geen 800 000 Baht meer op je rekening te staan. Controle van die 800 000 Baht kan dus al niet meer de volgende 3 maand. Je mag alleen niet zakken onder de 400 000 Baht.
            Stel u voor dat ze daarna toch elke 3 maand nog willen controleren of er nog 400 000 Baht op staat (wat ik niet geloof) en zelfs al zou een nieuwe periode gekregen hebben bij je verlenging, maar je hebt ondertussen Thailand al eens verlaten, ben je terug van dag 1 vertrokken en loopt niks nog gelijk.
            En dat is wat ik bedoel dat 90 dagen melding of het nu online lukt of niet, helemaal niks met die 800 000 Baht controle te maken heeft.
            Controle van een bankrekening , wanneer ze die ook willen doen, zal altijd persoonlijk in het immigratiekantoor dienen te gebeuren. Zelfs als je 90 dagen online wel lukt. En als je pech hebt en de online werkt niet, en die controle van bankboekje en de 90 dagen melding liggen meer dan drie weken uit elkaar, dan kan je er twee keer in die maand naar immigratie toe. Een keer voor je 90 dagen en een keer met je bankboekje.
            Weer veel bla, bla, bla maar duidelijker nu…..

  6. Victor zegt op

    Ik doe de 90 dagen melding stavast 7 dagen voor de afloopdatum en agendeer dit om het niet te vergeten. Voorheen kreeg ik binnen 24 uur een antwoord met goedkeuring en een PDF die je kon printen en bewaren. Laatste keer werd mijn melding binnen enkele seconden goedgekeurd en ontving ik METEEN een bevestiging in de vorm van de PDF. Ik kan niet anders dan concluderen dat er dus geen mensen meer aan te pas komen en dat alles volledig geautomatiseerd gaat. Althans in mijn geval de laatste keer. Daarop gebaseerd kan ik het iedereen aanraden!

  7. willem kalasin zegt op

    Allemaal goede adviezen maar hoe het nu werkelijk moet heeft nog niemand uitgelegd in voor één ieder leesbaar Nederlands.
    Eerst bladzijde accoord aanvinken dat je het allemaal begrepen hebt.
    de overige bladzijden invullen, maar dan, naar welk adres moet je de ingevulde formulieren sturen of gaat dit automatisch, krijg je een bewijs van ontvangst en hoe is de verdere afhandeling. Graag een antwoord van iemand die al enige ervaring heeft of iemand die het echt goed weet. Ik kan sinds vorig jaar mijn meldingen doen in Kalasin en daar wordt nogal eens verschillend gewerkt. Bij onduidelijkheid ga ik, ondanks de carona virus maar weer in de rij staan want moeilijkheden bij electronische 90 dgn. melding zit ik niet op te wachten.
    M.v.g. Willem.

  8. Henk Hollander zegt op

    Eerst lezen is alles.
    Lukte dus niet bij mij.
    Nogmaals het bericht van RonnieLat Ya gelezen en ja hoor. Het vinkje. Weer geprobeerd, helemaal onderaan vinkje gezet en eureka. Het werkt.
    Dank voor de informatie.

  9. Jacques zegt op

    Wayan vraagt over de optie om het via de “line app” te doen en dat is mogelijk. Werk feitelijk hetzelfde als via online gebruik met een laptop of ander soort computer.

    – eerste de officiële line app downloaden in het line programma.
    – dan deze openen als het zichtbaar is bij je vrienden ( bij mij staat het onder Immigration.)
    bij opening zie je een contactbevestiging met Thaise tekst, met daarin een link naar immigration police.
    Deze link niet gebruiken.
    Daaronder zie je een blok met Engelse tekst, met onder anderen: moment – date – set etc. Ook zie je hiernaast een immigratie politie logo.
    – klik op deze tekst ( Overigens is alles in het Engels dus dat moet men wel kunnen begrijpen)
    -daarna zie je een horizontaal bewegende balk verschijnen, hierop vervolgens klikken
    je ziet nu verschillende blok opties onder de noemer van online service, zoals TM30 en TM47.
    -dan optie TM 47 aanklikken, de nu getoonde Engels tekst met uitleg over hoe te handelen lezen en doorscrollen naar het einde en dan zie je een blokje waarin je een vinkje moet plaatsen dat je het hebt begrepen en zal handelen zoals is aangegeven hiervoor. Naast dit blokje met vinkmogelijkheid zie je de tekst have read and fully understand etc.
    Dus na accept te hebben aangeklikt ziet men het blauwe blok: notification of staying i the kingdom over 90 days TM47.
    -hier dus weer de zelfde invulgegevens op formulier plaatsen als via internet online optie en versturen en bevestigen.

    Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar mijn laptop gebruik, want heeft een veel groter scherm dan mijn GSM, maar het werkt hetzelfde en kan dus wel via je telefoon en line app.

    • TheoB zegt op

      Beste Jacques,
      Een beetje verwarrend.
      Heb je ’t nu over de app(licatie) LINE, of over de app(licatie) “Immigration eServices” (voor Android) c.q. “IMM eService” (voor iOS) van de Thaise immigratiedienst?
      In het laatste geval moet je een toestel hebben met Android versie 6.0 of hoger c.q. iOS versie 11.0 of nieuwer, anders kun je de applicatie niet installeren.

      Versie 1.0.30 voor Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=th.go.immigration.immeService&hl=nl
      Versie 1.0.20 voor iOS: https://apps.apple.com/th/app/imm-eservice/id1464624948

    • TheoB zegt op

      Jacques,
      Ik heb ’t alsnog gevonden in de app(licatie) LINE.
      Op het ‘Home’-scherm in het zoekvenster het woord “Immigration” typen.
      Naar beneden scrollen tot je het enkele woord “Immigration” tegenkomt.
      Daarop klikken en op het volgende scherm op ‘Add’ klikken en daarna op ‘Chat’.
      De Thaise tekst is een welkomstwoord met onderaan een link naar een website van de immigratiedienst (https://www.immigration.go.th).
      Het blok met de Engelse tekst heeft dezelfde link als de daarboven staande link.
      Op de website moest ik in het menu de taal van Thai naar Engels wijzigen.
      Naar beneden scrollen en klikken op ‘Online Sevice‘ om het scherm voor TM30 en TM47 te zien.

      • RonnyLatYa zegt op

        Alle wegen leiden blijkbaar toch naar Rome.

        Uiteindelijk kom je op de pagina terecht die ik al in deze en vele andere reactie aangaf

        https://www.immigration.go.th/content/online_serivces

        Gewoon daar op klikken en gans die omweg is niet nodig

        • TheoB zegt op

          Inderdaad Ronny,
          Beter die link openen in je browser en een bladwijzer voor die pagina maken met een naam als “Melding TM30, TM47” in een bladwijzerfolder met een naam als “Thailand Verblijf”.
          Kun je ’t heel snel weer terugvinden als je het nodig hebt.
          Heb je de LINE-app helemaal niet nodig en hoef je geen vriendje te worden van Immigration.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website