De Tourism Authority of Thailand (TAT) is in samenwerking met Google+ een nieuwe social media campagne gestart om ‘s werelds grootste online fotoalbum te creëren. Het fotoalbum bevat voornamelijk foto’s van toeristische attracties en Thaise tradities.

De campagne loopt van 11 november tot 10 december 2013 onder de naam ‘ThailandOnly (Share to the World)’. Bezoekers wordt gevraagd foto’s van Thaise toeristische attracties en tradities te delen via Google+ en daarbij de hashtag #ThailandOnly te gebruiken.

Je kan er zelf ook eenvoudig aan mee doen: Upload zelf een foto.

Guiness World Record

Apichart Inpongpan van de TAT zegt over de actie: “Gezien de resultaten van onze vorige online campagnes, verwachten wij dat deze campagne een groot succes gaat worden. We hopen dat de resultaten groot genoeg zijn om een Guinness World Record te behalen voor grootste online foto album.

Gebruik maken van social media is een effectieve manier om met weinig kosten veel positieve publiciteit te genereren. The Tourism Authority of Thailand heeft de afgelopen jaren verschillende online marketing strategieën ontwikkeld om toerisme in Thailand te promoten. De promotie richt zich op de gebruikers van mobiele telefoons, smartphones en tablets. Op deze manier kunnen specifieke doelgroepen, met name jonge reizigers en families, wereldwijd bereikt worden. Sociale netwerken spelen een belangrijke rol in de toeristische sector. Het internet heeft het consumentengedrag van toeristen enorm beïnvloed, vooral op de manier waarop mensen zich oriënteren en hun bestemming kiezen.”

‘”De Tourism Authority of Thailand maakt al jaren gebruik van online marketing om het toerisme in Thailand te promoten. Op dit moment willen we onze online marketing verbreden door middel van nieuwe sociale netwerken zoals online games en mobiele applicaties als Lifestyle Thailand en de SpeakThai Application. Beide Apps zijn gratis te downloaden“, zo besluit Apichart.

Andere projecten

De TAT heeft in april 2013 de Thailand Super Quality Portal (www.thailandsuperquality.com) campagne gelanceerd. Deze campagne heeft als doel de kwaliteit van de reizen te verbeteren en meer high-end bezoekers aan te trekken.

Een andere campagne genaamd “The Little Big Project”, vond eerder dit jaar plaats en was bedoeld om reizigers wereldwijd te enthousiasmeren voor vrijwilligerswerk in Thailand. Deze campagne heeft de Digital Innovation Asia Award 2013 gewonnen.

Bron : Thais Verkeerbureau

Er zijn geen reacties mogelijk.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website