Wie vanaf vandaag de website van de Nederlandse Ambassade in Bangkok wil bezoeken krijgt de bovenstaande mededeling te zien. De oude vertrouwde website van de ambassade in Bangkok bestaat niet meer. Vanaf nu moeten wij het doen met de website ‘Nederland en  U’ www.nederlandenu.nl

Natuurlijk hebben wij er even op gekeken en wat direct opvalt is dat als je de informatie zoekt zoals voorheen, bijvoorbeeld over een Schengenvisum voor Nederland, je deze niet zal vinden. Vreemd genoeg moet je voor Thailand dan zoeken in de Engelse taal. De informatie die je vervolgens krijgt is ook in het Engels. Misschien volgt de Nederlandse taal nog maar dat is onduidelijk.

Graag horen wij de ervaringen van onze lezers.

51 reacties op “Website Nederlandse ambassade in Bangkok opgeheven”

  1. Mike zegt op

    een verslechtering…
    Heel jammer

  2. Petervz zegt op

    De inkomstenverklaring is niet meer te vinden

    • Wim van Doorn zegt op

      Daar zocht ik toevallig vanmorgen naar. Ik heb wat ik te vragen had (voor wanneer ik een afspraak kan maken in verband met mijn inkomstenverklaring) toen maar geplaatst in een andere (zo goed mogelijk verwante) rubriek.

  3. Corretje zegt op

    Beste mensen.
    Hoemoet je nu een afspraak maken of is het afsprakensysteem dan ook afgeschaft?

    • Rob V. zegt op

      Zie mijn reactie op een vraag van die strekking onder het blog van gisteren:

      https://www.thailandblog.nl/expats-en-pensionado/nieuwe-overheidswebsite-nederlanders-buitenland-nederlandwereldwijd/#comment-476022

      Is er (voorlopig??) niet duidelijker op geworden met de nieuwe site maar hopelijk staat e.e.a. nog in de steigers…

    • tooske zegt op

      Dat kan nog altijd.
      Ga naar Nederlandwereldwijd.nl
      kies wat U wilt, bij voorbeeld een paspoort aanvragen.
      voer als locatie thailand in en klik op afspraak maken, U wordt dan doorgelinkt naar het afspraaksysteem van de ambassade.

      Het zal wel weer ffff wennen zijn, maar we hebben tenslotte de tijd aan onszelf als pensionado.
      Geef ze het voordeel van de twijfel en surf je rot op de nieuwe site, je komt er wel uit.

    • Wim van Doorn zegt op

      De portier belette mij gisteren de toegang. Hij had op papier de website waarop ik een afspraak kon maken. Dat bleek vanmorgen de recent (juist vandaag?) niet meer bestaande website te zijn.
      Bovendien had ik begrepen dat ik in verband met het verkrijgen van mijn inkomstenverklaring geen afspraak hoefde te maken. De inmiddels onvindbaar geworden instructies daaromtrent vertelden mij precieselijk en uitvoerig wat ik allemaal moest meenemen (in feite een eigen en getekende verklaring plus een gefrankeerde retorenvelop, plus ter identificatie mijn paspoort, en geld natuurlijk), maar niet werd vermeld dat ik een afspraak diende te maken; trouwens nimmer eerder maakte ik voor het verkrijgen van mijn inkomstenverklaring een afspraak, ook niet recent nog om mijn nieuwe paspoort op te halen werd ik niet tegengehouden door de portier. Maar toch al sinds een datum ergens in 2016 zou dat je alleen op afspraak de ambassade kunt bezoeken, ingevoerd zijn. Ik ga volgend jaar (op tijd, 4 maanden tevoren) er voor zorgen dat er 800.000 Baht op mijn Thaise bank staat en dat zal vermoedelijk (en indien mogelijk) een andere bank zijn, maar dat ter zijde.

      • Rob zegt op

        Naar mijn idee behoort iemand met een Nederlands paspoort altijd toegang te krijgen tot dat kleine stukje Nederland in Bangkok

  4. Michel zegt op

    Lekker dan. Hebben ze het ook nog in 2 delen opgesplitst ook. Voor het aanvragen van een nieuw paspoort moet je dan weer naar https://www.nederlandwereldwijd.nl
    Net zo’n niet overzichtelijke site als de ander.
    De website van de ambassade was al niet de mooiste en meest overzichtelijke, net zoals zoveel sites van de Nederlandse overheid, maar de nieuwe vind ik helemaal van een amateuristisch niveau wat ik lang niet meer gezien heb.
    De Nederlandse overheid zal het vast weer een verbetering noemen, zoals met veel dingen die ze de laatste jaren gedaan hebben.
    Ik ben het daar weer niet mee eens.

  5. henry zegt op

    Is toch logisch, ik denk niet dat er veel Thai het Nederlands machtig zijn, en de Schengenvisa informatie is toch voor hen bedoelt.

    • Leo Th. zegt op

      Waarschijnlijk de meeste bezoekers die informatie over het visum op de website zoeken zullen Nederlanders zijn, die daar voor hun Thaise partner op zoek naar zijn.

    • Rob V. zegt op

      Er zijn genoeg Nederlandstalige mensen die een Thai (partner etc) willen helpen met de aanvraag van een visum. Dus ook Nederlandstalige instructies zijn welkom.

      Nu kan men alleen in het Engels terecht op:
      https://www.netherlandsandyou.nl/travel-and-residence/visas-for-the-netherlands/applying-for-a-short-stay-schengen-visa/thailand

      Ik weet dat de VFS site (gelukkig is deze externe partij optioneel) alleen in het Engels en Thai is omdat de aanvragers niet Nederlands zullen zijn.. maar dat gaat voorbij aan Nederlanders die Thai helpen met hun aancraag of zelfs het leeuwendeel van de aanvraag op zich nemen. Het zou jammer zijn als de Nederlandse informatievoorziening in gebreke blijft. Op IND.nl is wel een en ander te vinden in het Nederlands maar dat gaat niet specifiek in op de procedures via Thailand.

      Ook mist op de Engelstalige site hier boven een link naar de IND site met uitgebreidere info in het Engels en Nederlands. Of gaan ze nog de IND paginas over kort verblijf en migratie 1 op 1 integreren op de nieuwe site zodat mensen op 1 enkele site alle nodige informatie vinden zonder puzzelen en dwalen??

  6. Harrybr zegt op

    NLe overheid en ICT is nog nooit een gelukkige combinatie geweest.
    Een website, uit puur informatieve redenen, in de lucht houden kost nog geen € 10 / jr.
    Echter, er zullen hier wel weer € 50,000 aan ambtenarij-kosten bijgeschoven worden.

    • stevenl zegt op

      Als de website in de lucht blijft zijn er 2 mogelijkheden: de informatie veroudert snel en is dus onjuist, of de informatie wordt up to date gehouden. In dat laatste geval kost het veel meer geld dan je aangeeft, het eerste geval is niet acceptabel.

      Het is niet zo simpel als het lijkt.

  7. Rob zegt op

    Ik ben hier gisteren ook op beland, ik wilde voor mijn vriendin een afspraak maken om haar MVV op te halen, in de Nederlandse versie niet mogelijk, er staat dan ergens voor MVV klik hier en dat werkt niet.
    Gelijk een klacht gestuurd naar het ministerie, maar die hopen binnen 48 uur te antwoorden, kortom een slechte zaak.

    Ook als je invoert MVV Thailand dan kom je uit in Beiroet of Singapore.

    Uiteindelijk net wel gelukt naar lang zoeken en toen plotseling kreeg ik ook weer een Nederlandse versie, ik denk dat er nog wel een paar bugs inzitten, voorlopig absoluut een verslechtering.

    Want nu kon ik dit voor mijn vriendin uitzoeken, maar als Thai lijkt het mij heel lastig om nu de juiste info te vinden

  8. Leo Bossink zegt op

    Tja, hoe zorg ik ervoor dat ik bijna onbereikbaar ben, zodat ik vooral geen zaken hoef op te lossen. De Nederlandse overheid is daar kei goed in. Kijk maar eens naar de Belastingdienst. Alles moet zo ’n beetje via de belastingtelefoon. De belastingambtenaren zelf zijn niet meer bereikbaar en afgeschermd door die belastingtelefoon. Is maar een voorbeeld hoor, maar er zijn er velen meer. Ook het bankwezen heeft hier van geleerd en ook daar is praktisch niemand meer rechtstreeks bereikbaar.
    Nu dus met de ambassade en consulaten. Die zijn dus ook nauwelijks meer bereikbaar en het verkrijgen van de juiste informatie wordt wel een hele moeilijke zaak. Maar dat zal de Nederlandse overheid worst zijn. Waar ze in uitblinken is het innen van veel en niet te begrijpen belastingen. Als je van het inhouden van de loonbelasting af wil, op je niet overheids pensioen, wordt je gewoon in de maling genomen en zeker niet serieus genomen. Wat een droefenis. En dan maar klagen dat de burgers steeds verder van de politiek komen te staan. Ja, hoe zou dat nou komen.

    • Jacques zegt op

      Er zijn politieke partijen die wel socialer naar dit soort vraagstukken kijken, maar die worden in meerderheid niet gekozen in Nederland. Met kabinet Rutte 3 of 4 zal het niet beter worden. Zelfredzaamheid en gezondheid en bekwaam zijn dat zijn kernwaarden en wie daar niet aan voldoet, jammer dan. Maak het maar moeilijker voor velen die niet meekomen met de hedendaagse maatschappij en haar eisen. De Nederlandse ambassade moet bemenst zijn met mensen die de Nederlandse taal machtig zijn en nog liever Nederlanders zijn. Zeker op de frontoffice om eens een goed Nederlands woord te gebruiken is dit een vereiste, denk aan de telefoon, balie, etc. Is weer onderdeel van bezuinigingsronde en bereikbaar via via en moeilijk moeilijk. De volgende stap is mogelijke sluiting van de ambassade (is nog voordeliger toch) en alles via de computer. De techniek staat voor niets.

      • Petervz zegt op

        Ik denk idd dat je je moet afvragen of een ambassade in het huidige formaat nog lang zou moeten bestaan.
        Als belangrijkste taken zie ik de rol van een ambassadeur (belangen behartigen op het hoogste niveau), een consulaire afdeling die snel en makkelijk bereikbaar is om Nederlanders te kunnen helpen en een economische afdeling met echte experts in het land waar de ambassade zich bevindt. Onder experts bedoel ik dan mensen die het land door en door kennen, de taal en gebruiken volledig beheersen en reeds beschikken over een gedegen zakelijk netwerk. Beter nog met een regionaal netwerk in ASEAN. Geen ambtenaren uit Nederland dus, maar senior experts ter plaatse inhuren tegen ter plaatse top salarissen. De rest, inclusief visa ed kan allemaal worden uitbesteed.

      • teun zegt op

        Bezuinigen? En dan wel een aparte ambtenaar (moeten) aanstellen om Inkomensverklaringen met bewijsstukken van inkomen te verifieren! Deze bezigheidstherapie is nog in discussie.

        Maar de nieuwe website geeft aan:
        Zo min mogelijk service bieden. Zo min mogelijk informative verstrekken. En als het even kan maximal graaien bij nederlanders in het buitenland. Dit om het “meekomen” in de economische groei van de lagere inkomens in Nederland (inclusief Bijstand gerechtigden en asielzoekers etc) mogelijk te maken.

  9. gert zegt op

    Misschien willen ze het Nederlands wel verbannen.

  10. Leo Th. zegt op

    Als er geen Nederlandse tekst te lezen zou zijn dan ben ik het volledig eens met de redactie dat het ontbreken ervan bijzonder vreemd is. Zou het voor onmogelijk houden wanneer bijvoorbeeld de Franse of Duitse ambassade de tekst op hun website uitsluitend in het Engels zouden voorschotelen.

  11. Jacques zegt op

    Is onderdeel van het minder, minder en minder beleid van het kabinet onder leiding van de Veel Vrij Dagen partij. Minder ambtenaren en meer samenvoegingen dus goedkoper en daar zullen we het mee moeten doen. Bedankt meneer Rutte.

    • Jacques zegt op

      O ja en dan nog wat,

      Ik kreeg een sms bericht dat ik mijn registratie in het kompas crisis registratiesysteem ( jawel daar had ik mij vrij recentelijk op ingeschreven) moest aanpassen want, het wordt vervangen per 25 april 2017.
      En natuurlijk een verwijzing naar het geweldige nieuwe blok (wel even opnieuw inschrijven) :
      https://informatieservice.nederlandwereldwijd.nl/
      Er is dus weer werk aan de winkel en hoop dat het goed gaat.

  12. Damy zegt op

    Als je dus via die site ofwel jet telefoonnummer of adres van de Ambassade probeert te vinden krijg je alleen een NL NUMMER TE ZIEN TEGEN LOKAAL TARIEF te zien zal allemaal niet meevallen om iets te proberen te regelen daar.

  13. Gert zegt op

    ik vind het een slechte zaak dat er geen nederlandstalige website meer is van de Nederlandse ambassade in Bangkok. Juist voor de Nederlanders die al in Thailand wonen of daar naartoe willen gaan al dan niet definitief zou er voldoende informatie te verkrijgen moeten zijn op deze website.

  14. Khun Peter zegt op

    Ik denk dat door deze website de afstand tussen burger en overheid weer groter is geworden.

  15. chris zegt op

    Slechts een paar opmerkingen omdat ik eigenlijk nooit op de ambassade kom. Bener in de afgelopen jaren – schat ik – een keer of tien geweest. Twee keer voor echte zaken en 8 keer voor feesten en presentaties.

    1. hoe meer standaard zaken elektronisch kunnen worden afgewerkt, hoe beter het is voor de burger;
    2. er is niet alleen email, internet maar ook skype en scanners. Voor het vaststellen of iemand nog leeft of het autoriseren van documenten.
    3. daarnaast is er nog de aloude post. (ook aangetekend)
    4. hoe eerder de ambassade in een Europese ambassade overgaat, hoe beter het is. Een aantal diensten (zoals bv een Schengen visum) kan dan centraal worden geregeld voor alle EU-burgers in Thailand.
    5. de dienstverlening op de Nederlandse vleugel van de Europese ambassade zou dan kunnen worden uitgebreid met vertegenwoordigers van de belastingdienst, pensioenfondsen, AOW e.d. zodat we daarvoor niet naar Nederland hoeven.

  16. ann zegt op

    Ik heb het idee dat de”vernieuwde” website door een hobbyist is gemaakt 🙂

  17. bob zegt op

    kunnen we het niet gewoon helemaal en allemaal opheffen en één site voor de eu maken met de google vertaling ingebouwd?

  18. sjors zegt op

    Ben absoluut niet negatief ingesteld maar ik ben bang dat er op termijn nog meerdere (Kromme) veranderingen zullen komen .

  19. Rob zegt op

    Ik kreeg na mijn klacht van gisteren vandaag de volgende E-mail, waarmee ze de problemen gewoon bagatelliseren, want moest vandaag toch de nodige dingen regelen, maar het werkt soms wel en soms niet en is sowieso heel onoverzichtelijk vooral als je alleen maar info zoekt.

    Hartelijk dank voor uw bericht betreffende een afspraak bij de ambassade voor uw vriendin. Allereerst feliciteer ik u en uw vriendin van harte met de goedkeuring van haar aanvraag.

    Daarnaast begrijp ik volledig dat u de link naar het afsprakensysteem niet heeft gevonden; het is ook voor ons af en toe nog zoeken op de nieuwe website.

    Via de link hieronder kunt u een afspraak maken:

    https://www.vfsvisaonline.com/Netherlands-Global-Online-Appointment_Zone1/AppScheduling/AppWelcome.aspx?P=Tg/SYPsRqwADJwz8N7fAvPi9V+Rk9FnxfVU9W+oA82Q=

    Ik stuur u voor uw informatie nog de pagina op http://www.nederlandwereldwijd.nl waarop de link naar ons afsprakensysteem staat:

    https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/thailand/over-ons/ambassade-van-thailand-bangkok

  20. Ton zegt op

    Zelfs het opvragen van iets elementairs als: contactgegevens ambassade Thailand” leidt tot het voorschotelen van heel veel artikelen maar contactgegevens?: ho maar.
    Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

    • stevenl zegt op

      Contact gegevens staan hier, https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/thailand/over-ons/ambassade-van-thailand-bangkok

  21. HarryN zegt op

    Nou ik ben een klein beetje verder gekomen wat betreft INKOMENSVERKLARING. Na de zoekopdracht bij documenten ingevuld te hebben kreeg ik 10 documenten. A) wijzigingsprocedure aanvragen inkomensverklaring. Dat is de procedure die per 01-01-2017 zou ingaan. Daar staat nog bij : aan de rechterzijde van gerelateerde documenten kun je het document vinden om te printen!!! Nou op de rechterzijde staat niets van Gerelateerde documenten. Dus op de rode balk gerelateerde documenten ingevuld en ja hoor Ik kreeg de gerelateerde documenten maar helaas geen inkomensverklaring te vinden. wel weer dat zelfde verhaal van de procedure wijziging!!!
    Er onder staat dan nog een bericht van de procedure wijziging dat er na veel klachten naar een nieuwe oplossing gezocht zou worden en dat de nieuwe ingangsdatum per 01-april zou zijn. Nu het is intussen 7 april en geen enkel bericht ook niet dat het wat meer tijd kost.
    Misschien zijn er lezers die het Inkomensdocument wel hebben gevonden dan hoor ik dat graag.

  22. HarryN zegt op

    Ik heb vandaag een mail verzonden naar contact : Ambassade Bangkok met het verzoek uitleg te geven waar je de inkomensverklaring kunt vinden/printen en hoe het nu staat met de nieuwe procedure die per 1 april zou moeten ingaan. Ik probeer iedereen op de hoogte te houden maar ben volgende weken ff niet thuis maar zal dan wel ergens in een internet cafe mijn mail napluizen.

  23. teun zegt op

    Toch weer een sterk staaltje van nadenken zo’n nieuwe eenheidsworst voor alle ambassades van BV Nederland ter wereld.
    Dan hoeft men voortaan niet meer al dat lastige gedoe met specifieke info over een bepaald land (bijv Thailand) te vermelden/bijhouden.
    Dat Nederlanders die nu/binnenkort een Inkomensverklaring nodig hebben ivm visumverlenging, dat wordt steeds moeilijker op deze manier. Eerst procedure veranderen, dan weer intrekken en vervolgens ervoor zorgen dat je de Inkomensverklaring helemaal niet meer kan krijgen/opstellen.

  24. HarryN zegt op

    Ik heb nog telefonisch contact gehad met BZ. Men had mijn mail ontvangen en de desbetreffende dame kon de inkomensverklaring ook niet vinden. Men is al in contact nu met Bangkoken ook daar heeft men ontdekt dat de verklaring er niet meer opstand en er wordt nu aan gewerkt dat de verklaring weer zsm te printen is.
    Laten we hopen dat het allemaal vlot gaat gebeuren dan is dat probleem in ieder geval opgelost.

  25. stevenl zegt op

    Consulaire verklaringen staan hier, https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/thailand/wonen-en-werken

    • HarryN zegt op

      Beste Stevenl die pagina heb ik ook gevonden maar het aanvragen van een inkomensverklaring document staat er echt niet bij en dat is voor velen van ons wel belangrijk. Men heeft dit bij BZ en nu ook de ambassade ontdekt en zoals ik eerder geschreven heb wordt daar nu aan gewerkt.

      • stevenl zegt op

        Beste Harry,

        De weblink die ik gaf kan voor velen heel handig zijn als ze consulaire verklaringen nodig hebben, vandaar dat ik deze vermeld heb. Ik heb het niet specifiek over de inkomensverklaring.

  26. Wim van Doorn zegt op

    Er is niet uit te komen hoe je nou een afspraak moet maken. Dat doordat nu op de site die daartoe dient geheel op de Engelse taal is overgeschakeld. Ik heb maar wat ingevuld als reden van mijn verzoek tot een afspraak, en eenmaal binnen zal ik dan wel vertellen waarom ik kom. Convenieert het dan niet mij te helpen, dan hoop ik ter plekke een afspraak te maken voor wanneer dat dan wel het geval is. Vermoedelijk staat mij een uitsluitend Engels sprekende juffrouw (of mevrouw) te woord, dus dat kon nog wel eens tot Babelonische taalproblemen leiden. Ik ben kennelijk in het verkeerde land geboren, reden waarom ik naar Thailand vertrok, maar het ongemak Nederlander te zijn achtervolgt mij op de hele aardkloot. De volgende keer vraag ik aan de ooievaar mij ergens te droppen waar de voertaal een beschaafd soort Engels is, tenminste als dat dan nog steeds de wereldtaal is.

    • Petervz zegt op

      Wim, je kan onderin de pagina kiezen tussen meerdere talen, waaronder Nederlands.
      Het zou wel beter zijn als die keuze bovenin gemaakt kon worden.

    • HarryN zegt op

      Beste Wim. Ga naar de nieuwe website nederlandwereldwijd.nl ,ga dan naar Landen & gebieden en kies daar Uw land of gebied; Thailand. Je komt dan op de site van Bangkok, dan wat scrollen en je ziet staan: Nederlandse ambassade in Bangkok en vlak daaronder staat weer : meer contactinformatie. Daar zie je Contaxtgegevens Consulaire Afd. weer een klein beetje scrollen en je ziet Paspoort en/of ID etc en daar komt ie: maak een afspraak!!
      Of dat nu op dit moment werkt weet ik niet maar niet geschoten is altijd mis

      Sukses
      groetjes
      Harry

      • Wim van Doorn zegt op

        Ik heb inmiddels een afspraak weten te maken, maar na zulk een gezoek dat ik het niet kan navertellen hoe ik het gedaan heb. Ik zal uw instructies bewaren, en zeg u dank.

  27. RobN zegt op

    Heb antwoord gekregen op mijn vraag over Verklaring van Inkomen, onderstaand letterlijke tekst waarbij vooral wil wijzen op de 2e alinea nl.: kan schriftelijk worden aangevraagd. Bij het antwoord zat hetzelfde document als in gebruik sinds vorig jaar.

    Hartelijk dank voor uw bericht. Ik begrijp dat u een Inkomensverklaring wilt aanvragen bij de ambassade in Bangkok. De Thaise Immigratie autoriteiten verlangen een zogenaamde Income statement van buitenlanders die een (jaar) visum voor Thailand willen aanvragen. In feite is dit een formulier waarop uw handtekening wordt gelegaliseerd. Het is geen inkomstenverklaring zoals dat in Nederland wordt afgegeven.

    Deze verklaring ofwel dus legalisatie kan schriftelijk worden aangevraagd door het overleggen van de volgende documenten:

    1.Een ingevuld aanvraagformulier (zie bijlage)
    2.Kopie van uw paspoort.
    3.Leges € 26,25 (1300 Baht, u krijgt wisselgeld)
    4.Voorgefrankeerd envelop met daarop uw adres
    Vergeet niet uw contactgegevens op de verklaring te vermelden

    Procedure voor het indienen van een schriftelijke aanvraag:

    Schriftelijke aanvragen worden binnen 10 werkdagen na ontvangst geretourneerd.
    Bij een schriftelijk aanvraag dient u de volgende documenten op te sturen:
    Een brief met verzoek welke verklaring u thuisgestuurd wilt krijgen.
    Kopie van uw paspoort.
    THB 1300 in kontanten (U ontvangt wisselgeld en een kassabon)

    Of een print van uw overschrijving van 30 euro (26,25 voor handtekening legalisatie) naar de bankrekening in Den Haag onder vermelding van uw initialen en achternaam + ZMA Bangkok:

    Beneficiary name: Ministerie van Buitenlandse Zaken Betreft RSO-AZI
    Beneficiary Bank: ING Bank N.V. te Amsterdam
    Bank account number: NL93INGB0705454029
    BIC: INGBNL2A

    Een aan uzelf geadresseerde retourenvelop waarop u zelf de benodigde postzegel(s) plakt.
    Uw contactgegevens (telefoon/e-mail).

    Incomplete aanvragen worden niet in behandeling genomen en geretourneerd

    Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wens u een hele fijne dag.

    Met vriendelijke groet,
    24/7 BZ Contactcenter

    Directie Consulaire Zaken en Visumbeleid

    Ministerie van Buitenlandse Zaken van het Koninkrijk der Nederlanden

    • teun zegt op

      En wat schieten we daarmee op? Zonder het formulier te kunnen printen vanaf de nieuwe website? De bestaande procedure is genoegzaam bekend.

      • RobN zegt op

        Beste Teun,

        heb deze info gekregen van Ministerie met als bijlage het formulier. Overigens was er sprake – in vorige items – dat iedereen na 1 april wellicht een afspraak diende te maken en in persoon naar Ambassade zou moeten gaan. In mijn reactie wordt door Buitenlandse Zaken zelf aangegeven dat het nog steeds schriftelijk kan. Wellicht een opluchting voor velen. Binnenkort zal formulier echt wel beschikbaar komen op de nieuwe website.

        Bedankt voor je waardering maar ik deel dus voortaan maar niets meer. Dacht mensen met deze info te helpen maar klaarblijkelijk is dat dus niet zo.

  28. HarryN zegt op

    8 april: Aan allen, Heb net een mail ontvangen van BZ dat de inkomstenverklaring weer af te drukken is. Heb dit heden ochtend dan ook gedaan. Over de nieuwe procedure is nog niets bekend maar men adviseert om de website in de gaten te houden!!

  29. HarryN zegt op

    Inkomensverklaring te vinden als volgt: ga naar website Nederlandwereldwijd.nl dan naar onderen Landen & Gebieden, Vul in Thailand. Je komt dan op de website van Ambassade Bangkok dan naar onderen het rode gedeelte en klik op documenten. Je krijgt dan ong 1034 documenten maar het staat al bijna bovenaan. Op dat bericht klikken en dan zie je dat je het document kunt downloaden.

  30. jan zegt op

    alle documenten ook de inkomsten verklaring Paspoort aanvraag enz. staat op deze site.
    https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/thailand/wonen-en-werken/verklaring-omtrent-inkomen-en-vermogen-in-thailand

    • jan zegt op

      foutje had de verkeerde pagina voorstaan het moet deze zijn.
      https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/thailand/wonen-en-werken


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website