Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Ronny: Je kan niet altijd het verleden van iemand kennen. En indien je bedoelt : een vrouw uit de bar, met de omschrijving ‘een vr
- Cornelis: Zolang die 250.000 politiemensen niet van hun telefoon opkijken en pas van hun stoel komen als er wat te ‘verdienen’ valt, zal
- bennietpeter: Bij het lezen even een korte review gehad in eigen en gehoorde ervaringen. Conclusie: Het maakt niet uit welke nationaliteit, geb
- Joke: Wij hebben in Januari ook een condo gekocht en een een Engelssprekende notaris gehad, hij dacht echt met ons mee. Tel aldaar 08
- Bert: Niet iedere moo baan is hetzelfde, wij hebben 80 talang waah of te wel ruim 300 m2. Voir ons meer dan voldoende. Achter het huis
- Erik Kuijpers: Verdraaid, Bint, heb ik ook ooit gelezen, zal op de HBS zijn geweest. Nou ja, ‘gelezen’, er bestond een levendige ruil
- RonnyLatYa: Ook celebs geven niet bepaald doorsnee namen aan hun kinderen Google maar eens en je komt de gekste namen tegen. Een winnaar v
- klaasje123: Vooral die zinsnede over de alerte agenten doet de deur dicht!!!
- Peterdongsing: Peter noemt het te goed van vertrouwen.. In mijn ogen ook vaak een bord voor hun hoofd. Ik begrijp ook echt niet hoe sommige een
- Peter: Ja sommige mensen zijn nog te goed van vertrouwen. In the Philippines net zo….ik ken zoveel mensen die er opgelicht zijn,,,
- bob: Bel eens met Werachon, notaris/advocaat, Thepressit Road Jomtien, oud rechter, zeer ervaren. https://thaisolicitor.com/
- johnkohchang: Dag Naamgenoot, ik kan je niet helpen maar wel even meedenken. Je kunt wel een advocaat inschakelen maar het lijkt me nuttig om vo
- Herman B.: In geval van het leasen van grond en dat perceel bebouwen met een woonhuis, schuur, garage of wat dies meer zij, kan nooit sprake
- Chris: Geef Engels aan een klein klasje van Thaise kinderen hier in het dorp. Opvallende namen: Focus, Donut en Porsche.
- Bob: Ik zou voor geen geld in een moobaan willen wonen. De huizen worden met een minimum aan tussenruimte tegen elkaar geplakt. De t
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Veertien inzittenden van minibusje levend verbrand
Veertien inzittenden van minibusje levend verbrand
Dertien migranten uit Myanmar en de bestuurder van een minibusje zijn donderdagnacht een gruwelijke dood gestorven nadat het voertuig een aanrijding kreeg met een vrachtwagen. Het minibusje vloog in brand en de inzittenden hadden geen schijn van kans.
De zwaar verbrande lichamen van de slachtoffers zijn door de reddingswerkers uit het busje gehaald.
Het minibusje, eigendom van Boon Ruean Tour Co, was van de grensplaats Mae Sot in het Noorden op weg naar Bangkok. De bestuurder van de vrachtwagen was op weg naar Saraburi was om rijst af te leveren. Het busje klapte op de achterkant van zijn vrachtwagen en vloog toen in brand, waarna hij de politie alarmeerde.
Deze maand zijn al twintig personen omgekomen bij ongelukken met minibusjes. Op 8 november kwamen vier Japanse toeristen en hun tourgids in Ayutthaya om het leven. De bestuurder was in slaap gevallen.
En wat zou het resultaat zijn geweest als het – veiligere/stabielere? – midi-busje gebruikt was? Geen brand. geen ongeluk?
Zelf denk ik: nog meer doden.
Oorzaak: de chauffeur heeft in elk geval niet tijdig adequaat gereageerd/kunnen reageren. Slaaptekort, telefoongebruik, te hard gereden? Verlichting vrachtwagen niet in orde? Dat wordt uit het stuk niet duidelijk.
Het is wel te wijten aan het gedrag van 1 of beide chauffeurs. Inzet van midi-busje had geen andere afloop gegeven. Helaas.
Er komt maar geen eind aan .
Elke week elke dag weer het zelfde in het nieuws .
Doden zwaargewonden veel ellende .
Wanneer gaat deze junta regering de RTP eens aan het werk zetten .
En nog maar te zwijgen over de kosten die gemaakt moeten worden om de gewonden te verzorgen in de hospitals , loopt in de biljarden baths elk jaar .
Vele malen meer dan die enkele buitenlandse tourist die onverzekerd in een Thais hospital beland .
Als ik dagelijks op de motorbike of in de auto of pickup stap wordt ik geconfronteerd met dit kamikaze rij gedrag .
En de RTP stond er bij en keek er naar .
Jan Beute .
Die Minibusjes voor passagiers vervoer zijn rijdende doodkisten. Nooit, maar dan ook nooit, wil ik mij laten vervoeren in zo’n onding. Dagelijks worden er ongelukken vermeld waar Minibusjes bij betrokken zijn met vele doden. Mij niet gezien. Trouwens het Thaise verkeer is, naar mijn oordeel, helemaal uit de hand gelopen. Ik ondervind nearmisses elke dag en denk erover om mijn rijbewijs niet meer te verlengen, dit na 41 jr op de Thaise wegen. Mijn zoon, half Thai, wil geen auto rijbewijs halen of bezitten. Hij werkt bij als pizza-koerier en ziet dus dagelijks het idiote rij gedrag op de weg. Hij voelt zich veiliger op de motor.
Thailand kent vele bestuurders van voertuigen en er zijn goede en slechte bij. Dit lezen we in de krant en zien we in het verkeer. Dat de rijopleiding in Thailand een lachertje is (vandaar dat dit rijbewijs niet wordt omgeruild in Nederland voor een Nederlands rijbewijs) weet ook een ieder die op het rijbewijs bureau is geweest voor verkrijging van een Thais rijbewijs. Ik heb het net weer vernieuwd en blijf mij verbazen zoals het er toegaat. Dus dat er door een bepaalde groep slecht wordt gereden daar kijk ik niet van op. De minibusjes zijn vaak voorzien van een gastank en zoals we wel weten knallen de tanks bij de regelmaat in aanrijdingsituaties. Verschrikkelijk voor de mensen die levend verbranden, zoiets wens je niemand toe.
Overigens is op de motor rijden een vorm van schijnveiligheid, want daarbij vinden de meeste ongelukken plaats in Thailand als ik de berichtgeving mag geloven. Vele pizza koeriers zijn coureurs hier in Pattaya en zeker geen voorbeeld van hoe er moet worden gereden.
Ikzelf rijd ook liever op de motor omdat ik dan snel kan uitwijken in plaats van ergens op te knallen. De meeste motor ongelukken vinden plaats door degenen die (100 km/u en meer ) hard rijden, geen rijbewijs hebben of rijopleiding hebben gehad of dronken zijn. Al deze dingen slaan niet op mijn zoon of pizza koeriers. Hij en ik drinken geen alcohol of roken sigaretten. Voor je als pizza koerier kunt beginnen wordt je terdege gecheckt en moet een rijbewijs hebben. Ook zijn hun goed verzekert. Mijn zoon heeft nog nooit een ongeluk gehad en rijdt dagelijks zo’n 150 km. Ik zelf rijd auto en motor in Thailand meer dan 40 (veertig)jaar. Ik geef de schuld van het uit de hand gelopen zijn van het Thaise verkeer aan Yingluck want die kreeg het heldere idee om eerste auto bezitters de belasting e.d kwijt te schelden met dit gevolg dat het wagenpark in korte tijd verdriedubbelde.Ook kan ik families waar van iedereen een auto moet hebben. Papa, zoon en 2 dochters is er 1 van.
Ik zal je wat anders vertellen. Mijn vrouw weet precies welk minibusje zij moet nemen om heelhuids weer thuis te komen. Ik blijf er bij dat het rijdende doodskisten zijn. Ook schijnen de chauffeurs per rit betaald te worden, dus hoe meer ritten hoe meer geld, snap ie?. Ik haalde mijn Thais rijbewijs in 1976 en moest heus theoretisch en practisch examen rijden. Kreeg een voorlopig rijbewijs en moest 2 mnd zonder ongelukken of bekeuringen gereden hebben en daarna kreeg ik pas mijn rijbewijs. Ongeluk of bekeuring opnieuw examen doen. Aardigheidje, rijbewijs koste Baht 20-.
Uitzonderingen daar gelaten, maar het zijn niet de minibusjes die ongelukken veroorzaken, maar de bestuurders…..