Het in nood verkerende Thai Airways International (THAI) wil de levering van veertien nieuwe lange afstand vliegtuigen met één tot twee jaar uitstellen, zo meldt Reuters.

Het gaat daarbij om twaalf Airbus A350-900’s en twee Boeing 787-9’s. THAI maakt al jaren verlies en moet reorganiseren om de kosten te drukken. Uitstel van de afname van de nieuwe toestellen is daar onderdeel van.

Het luchtvaartbedrijf onderhandelt met de leveranciers over het uitstellen van de leveringen tot 2018, dat laat THAI-president Charumporn Jotikasthira weten.

Andere maatregelen die THAI neemt is het verkopen van vastgoed, zoals negentien kantoren in Thailand en daarbuiten. Ook wil de vliegmaatschappij een deel van de vloot verkopen.

THAI heeft bij Airbus veertien A350-900’s besteld. Bij leasemaatschappij ILFC staan nog vier orders voor Boeing’s 787-9’s open. THAI heeft al wel zes 787-8’s in gebruik.

5 reacties op “Thai Airways wil uitstel levering Airbus A350”

  1. eddy uit Oostende zegt op

    Ik zou het zeer jammer vinden moest de route Brussel-Bangkok opgedoekt worden.Is misschien iets duurder ,maar goede service en stipte vlieguren.Men vergeet dat ong 50% van de prijs naar de afhandeling gaat voor dat men in het vliegtuig stapt(boeking-sekuretie+landingsrechten.Als men de prijs per afgelegde kilometer berekend,is dit wel het goedkoopste vervoermiddel.

  2. IVO JANSEN zegt op

    Thai Airways, zowat in hetzelfde bedje ziek als KLM…… jarenlang gedacht dat ze de besten van de wereld waren, ook veel te laat beginnen investeren in een nieuwe en zuinigere vloot , en ook veel te logge en dure top met hopen managers die niet veel uitrichten. Ik ben net nog met Thai van Brussel naar BKK gevlogen, enkel en alleen omdat het de snelste verbinding is, want voor de ooit legendarische service moet je het al jaren niet meer doen, want die is zo goed als onbestaand. Triestige catering, en na de ” service” zie je geen mens meer alhoewel afgaand op de ticketprijs je best wel wat meer zou mogen krijgen.Zelfs het reinigen van het toestel is miserabel, mijn tafeltje hing nog vol gemorste koffie van de vorige vlucht . Het verbaasd mij dus niets dat ze nu in de puree zitten ……

    • Frederik zegt op

      Idd de service is massas verminderd met thai air!!! De eerste keer naar Bkk gevlogen met Thai air daarna met verschillende andere maatschappijen, hedendaags vlieg ik met Etihad! Perfecte service. Onlangs was er in een zandstorm in Abu Dhabi en was het vliegtuig nog niet vertrokken daar wanneer ik in Brussel was. Etihad heeft me kunnen omboeken, de lange vlucht was met thai air, de service was gewoon onbeschoft en idd het eten was ook triestig. Zelf al zijn er goedkopere vluchten dan Etihad betaal ik liever iets meer maar Etihad is zeer schappelijk vind ik toch. Ik kan we me data aanpassen aan de prijzen. Fré

  3. Jean Herckens zegt op

    Vlieg al jaren met Thai en als het even kan altijd. Blijkbaar is voor de ene het glas altijd halfleeg, bij mij is het halfvol. Ben zeer tevreden over service en vriendelijkheid. Misschien pechdag gehad?

  4. Gerard Van Heyste zegt op

    Wij vliegen met ons drietjes in april naar Belgie met deze maatschappij, de belangrijkste reden is de snelle aankomst ong. 11 uurtjes vliegen. Nadeel de prijs we betalen iets meer dan 1000 € p.p.
    En ja de service is er minder op geworden maar toch nog voldoende


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website