Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Rudolf: Wie zijn die mensen die met de HSL naar Sjanghai rijden? Dat is de rijke elite. Wat heeft de gewone Thai aan dat peperdure proje
- RonnyLatYa: Om een jaarverlenging aan te vragen in Thailand is op geen enkel moment digitale kennis nodig. 30 jaar geleden was die er ook n
- Willem: Pattaya
- Erik Kuijpers: Lieven, ik lees het niet maar weet het wél: ik hoef jou geen koffie te schenken met een mini-lepeltje Buisman er in. Dat hadden w
- Rudolf: In het dorp probeer ik de mensen altijd bij te brengen dat hun gedrag ook het gedrag van de hond bepaalt. De mensen hebben een st
- Johannes: Heerlijk herkenbaar en humoristisch. Nu nog een smakelijk verhaal over de kunsten en fratsen die de hedendaagse barista’s ui
- bert: Deze trein heeft altijd nog veel meer stopplaatsen dan het vliegtuig. Zo heeft Korat geen vliegveld met operationele passagiersvlu
- Rob V.: Zo weinig? Ik denk eerder dat hij teveel stopt! Een echte HSL zou vanuit Bangkok minstens 300-400 km moeten rijden tot de volgende
- H.Revoort: ….Eikeltjeskoffieblues…..
- Huub Adank: Geachte heer Eric Donkaew, het tweede gedeelte van uw tekst is voor mij abacadabra en daarom maak ik gebruik van een visumburea
- bob mersie: waar woon je
- Willem: Geert bedankt voor het aanbod ,heb ondertussen iemand gesproken die me gaat helpen. Mocht het niet lukken dan neem ik contact met
- Erik Kuijpers: Je praat over grote afstanden, honderden of duizenden km, dus 100-200 km rijden met een boemeltje of bus/auto mag geen probleem zi
- Bert Matthys: “waar men blij is wanneer men een baantje heeft met 600 baht per maand.” …per dag dan toch bedoel je?
- Hans Udon: Prachtig geschreven! Maar ik moet opmerken dat over smaak wel valt te twisten. Ik ben zondermeer een koffie drinker. Had tot voor
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Thai Airways wil uitstel levering Airbus A350
Thai Airways wil uitstel levering Airbus A350
Het in nood verkerende Thai Airways International (THAI) wil de levering van veertien nieuwe lange afstand vliegtuigen met één tot twee jaar uitstellen, zo meldt Reuters.
Het gaat daarbij om twaalf Airbus A350-900’s en twee Boeing 787-9’s. THAI maakt al jaren verlies en moet reorganiseren om de kosten te drukken. Uitstel van de afname van de nieuwe toestellen is daar onderdeel van.
Het luchtvaartbedrijf onderhandelt met de leveranciers over het uitstellen van de leveringen tot 2018, dat laat THAI-president Charumporn Jotikasthira weten.
Andere maatregelen die THAI neemt is het verkopen van vastgoed, zoals negentien kantoren in Thailand en daarbuiten. Ook wil de vliegmaatschappij een deel van de vloot verkopen.
THAI heeft bij Airbus veertien A350-900’s besteld. Bij leasemaatschappij ILFC staan nog vier orders voor Boeing’s 787-9’s open. THAI heeft al wel zes 787-8’s in gebruik.
Ik zou het zeer jammer vinden moest de route Brussel-Bangkok opgedoekt worden.Is misschien iets duurder ,maar goede service en stipte vlieguren.Men vergeet dat ong 50% van de prijs naar de afhandeling gaat voor dat men in het vliegtuig stapt(boeking-sekuretie+landingsrechten.Als men de prijs per afgelegde kilometer berekend,is dit wel het goedkoopste vervoermiddel.
Thai Airways, zowat in hetzelfde bedje ziek als KLM…… jarenlang gedacht dat ze de besten van de wereld waren, ook veel te laat beginnen investeren in een nieuwe en zuinigere vloot , en ook veel te logge en dure top met hopen managers die niet veel uitrichten. Ik ben net nog met Thai van Brussel naar BKK gevlogen, enkel en alleen omdat het de snelste verbinding is, want voor de ooit legendarische service moet je het al jaren niet meer doen, want die is zo goed als onbestaand. Triestige catering, en na de ” service” zie je geen mens meer alhoewel afgaand op de ticketprijs je best wel wat meer zou mogen krijgen.Zelfs het reinigen van het toestel is miserabel, mijn tafeltje hing nog vol gemorste koffie van de vorige vlucht . Het verbaasd mij dus niets dat ze nu in de puree zitten ……
Idd de service is massas verminderd met thai air!!! De eerste keer naar Bkk gevlogen met Thai air daarna met verschillende andere maatschappijen, hedendaags vlieg ik met Etihad! Perfecte service. Onlangs was er in een zandstorm in Abu Dhabi en was het vliegtuig nog niet vertrokken daar wanneer ik in Brussel was. Etihad heeft me kunnen omboeken, de lange vlucht was met thai air, de service was gewoon onbeschoft en idd het eten was ook triestig. Zelf al zijn er goedkopere vluchten dan Etihad betaal ik liever iets meer maar Etihad is zeer schappelijk vind ik toch. Ik kan we me data aanpassen aan de prijzen. Fré
Vlieg al jaren met Thai en als het even kan altijd. Blijkbaar is voor de ene het glas altijd halfleeg, bij mij is het halfvol. Ben zeer tevreden over service en vriendelijkheid. Misschien pechdag gehad?
Wij vliegen met ons drietjes in april naar Belgie met deze maatschappij, de belangrijkste reden is de snelle aankomst ong. 11 uurtjes vliegen. Nadeel de prijs we betalen iets meer dan 1000 € p.p.
En ja de service is er minder op geworden maar toch nog voldoende