Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Frans: PS Rob, je emailadres staat niet in je artikel dus ik kan je niet mijn bestelling mailen. Op de website van boekscout zie ik niet
- Frans: Goeie verteller! Ik ga bestellen.
- Rene Mulder: Hoi Rob. Lijk me mooi boek. Maar wat kost het boek en waar vandaan stuur je het boek want ik woon in pattaya.
- Gerd H.: Besteed dit geld voor zo’n belachelijk project maar aan armoede bestrijding voor mensen die het écht nodig hebben!
- Sjaak S: In Bangkok is er minder sprake van de stijging van de zee als van de daling van het land. De stad staat op zachte bodem en deze is
- Jan Beute: En niet te vergeten de gevolgen bij de eisen voor retirement visa verlenging. 800K op een gezamelijke rekening is niet toe gestaa
- Jan Beute: Dus Thailand krijgt straks een eigen toren van Babel in Bangkok. En nu maar hopen dat hij later niet zo scheef gaat staan als die
- Henk: Beste Fred, ga naar jouw Bangkok Bank en zet jouw rekening op jullie beide namen. Vraag tevens na wat jou vriendin moet doen in ge
- Roe Maak: Beste Alain, je hebt nog geen antwoord gekregen op jouw vraag wat te doen om in Thailand getrouwd te raken. Ik ga een poging wagen
- pjotter: Oh, bij mij werkte dit zelfs bij de SCB rekening die alleen op naam staat van mijn vriendin. Ik heb dat toen gedaan omdat ik noga
- George: Ben in 2006 getrouwd in Thailand en het huwelijk in Den haag laten registreren. In 2016 gescheiden/ Trouwen was makkelijk gewoo
- คอรีน่า: Probeer het rekenen bij te houden door veel bordspelletjes met dobbelstenen te spelen. Ook het spel shut the box is geschikt om re
- andrew van schaik: Voor goede prive scholen moet je in Bangkok zijn. Net als voor een hoop andere goeie dingen. Mahidon is de beste en duurste, allee
- Peter V: Dat gebouw zou niet groot genoeg zijn om alle ‘hub’-projecten te huisvesten… Thailand, land of hubs
- Gerardus: Ze was ervan op de hoogte. Maar door geldgebrek……
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Gemeente: ‘Bangkok moet weer het Venetië van het Oosten worden’
De gemeente Bangkok heeft serieuze plannen om in de hoofdstad nieuwe kanalen aan te leggen zodat Bangkok weer het Venetië van het Oosten genoemd kan worden.
Men wil daarvoor vijf kanalen met een lengte van 15 km ontwikkelen voor toeristisch en recreatief gebruik.
Nu zijn alleen Khlong Saen Saep en Khlong Phasi Charoen nog in gebruik en sinds september 2016 Khlong Phadung Krung Kasem, een korte route tussen Hua Lamphong en Thewes. Khlong Lat Phrao moet ook weer goed bevaarbaar worden.
Bron: Bangkok Post
Nog een paar jaar geduld, en Bangkok is uit zichzelf ver genoeg gezakt, om ook onder water te staan, net als Venetië.
En als het niet door verzakking komt eind deze eeuw door de zeespiegelstijging door ons eigen handelen
Op zichzelf helemaal geen gek idee maar men zou het niet alleen moeten beperken tot toeristisch en recreatief gebruik maar ook als alternatief voor het gebruik van de auto, zowel op werkdagen als in het weekend.
Sinds een paar weken ben ik een commuter geworden omdat de faculteit waar ik werk is verplaatst naar het CAT gebouw aan Charoen Krung Road met een fabelachtig uitzicht op de Chao Phraya. Ik ga met de songteaw en de boot en de reis duurt eigenlijk nooit langer dan een uurtje en kost enkele reis 7 baht voor de songteaw en 20 Baht voor de snelboot (15 voor de langzame boot).Ik was natuurlijk verwend omdat ik dichtbij de oude lokatie woon en maar 2 minuten hoefde te fietsen. Met de auto of enige andere vorm van vervoer over de weg haal ik die tijd nooit en zeker ook niet de kosten. Ik maak me sterk dat niet meer Thais de boot zouden nemen om op hun werk te komen (of in ieder geval de Chao Phraya over te steken want op alle bruggen staat het verkeer in de ochtend en avond vast) als de kwaliteit van dienstverlening en van de boten zou toenemen. Men zou eens kunnen gaan kijken in Rusland in steden waar een grote rivier door de stad loopt.
Jammer dat ze zich richten op toerisme wat dit idee betreft want eigen bewoners zouden veel belangrijker moeten zijn dan toeristen. Het zou een combinatie van belangen kunnen zijn als men wat verder na denkt.
Ik zie dat Thailand op vele vlakken wil verbeteren maar met eigen ideeen niet sterk uit de bus komen. Zie bij voorbeeld de fiets stroken die dienen om het gebruik van de fiets als vervoermiddel te promoten. Ik vraag mij af of men ook Thaise ambtenaren naar het buitenland stuurt waar men met bepaalde projecten veel verder zijn gevorderd, om daar kennis op te doen en met die verrijking daadwerkelijk aan de slag gaan om Thaise projecten te verbeteren? Ze moeten zich dan natuurlijk wel eerst via de sociale media informeren waar men geschikte project heeft. Kijk wat fietsen betreft naar New York, Londen, Amsterdam en vele andere steden. Wat vervoer via water betreft zijn er zo ook vele voorbeeldige steden te noemen.