Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Henk: Het strand is lang. Weet iemand waar het ongeveer is?
- Ger-Korat: In het noordoosten zijn er maar 3 grote steden welke in aanmerking komen voor een stop: Korat, Khon Kaen en Udon. Khon Kaen en Udo
- Johnny BG: Het is dat er vooruitgang in dat gebied is en dat er in sommige plekken daarom best wel leuke restaurants, supermarkten met assort
- GeertP: Ja Erik, nog niet zo gek lang geleden gingen de Nederlandse “koffiekenners”met hun sleurhut achter de auto op vakantie
- Mike: Hahaha Lieven, Waar haal je het toch vandaan, zonder koffiedik te kijken? Jouw verhalen zijn altijd geweldig. Ik heb weer van j
- Erik Kuijpers: Rudolf, prima hoor! Schaf in Thailand dan ook maar alle regionale luchthavens af en de internationale want dat is ook niet voor de
- Rudolf: Wie zijn die mensen die met de HSL naar Sjanghai rijden? Dat is de rijke elite. Wat heeft de gewone Thai aan dat peperdure proje
- RonnyLatYa: Om een jaarverlenging aan te vragen in Thailand is op geen enkel moment digitale kennis nodig. 30 jaar geleden was die er ook n
- Willem: Pattaya
- Erik Kuijpers: Lieven, ik lees het niet maar weet het wél: ik hoef jou geen koffie te schenken met een mini-lepeltje Buisman er in. Dat hadden w
- Rudolf: In het dorp probeer ik de mensen altijd bij te brengen dat hun gedrag ook het gedrag van de hond bepaalt. De mensen hebben een st
- Johannes: Heerlijk herkenbaar en humoristisch. Nu nog een smakelijk verhaal over de kunsten en fratsen die de hedendaagse barista’s ui
- bert: Deze trein heeft altijd nog veel meer stopplaatsen dan het vliegtuig. Zo heeft Korat geen vliegveld met operationele passagiersvlu
- Rob V.: Zo weinig? Ik denk eerder dat hij teveel stopt! Een echte HSL zou vanuit Bangkok minstens 300-400 km moeten rijden tot de volgende
- H.Revoort: ….Eikeltjeskoffieblues…..
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Gemeente Bangkok gaat overstromingen langs het Phra Khanong kanaal aanpakken
De gemeente Bangkok wil met de aanleg van een dijk de overstromingen langs het Phra Khanong kanaal (foto boven) gaan bestrijden. Er is al 800 meter dijk aangelegd vanaf het pompstation tot het oude spoorwegstation.
Een betonnen dijk van 419 meter bij het station is voor 50% gereed, de aanleg van een aarden wal is voor 20 procent klaar. De klus moet in januari afgerond zijn.
Bangkok bereidt zich intussen voor op regen en overstromingen die door het Meteorological Department zijn voorspeld. Tot donderdag wordt er veel water verwacht. Verschillende districten liepen gisteren onder water. Ook het verkeer ondervond hinder, op enkele verbindingswegen liep het verkeer vast.
Bron: Bangkok Post
Tja,
In Thailand is het ook dweilen met de kraan open, denken ze nu echt dat een hogere muur langs een kanaal bouwen, overstromingen voorkomt?
Als door hevige regenval een woonwijk achter de muur onder water loopt, kan het water niet meer op een natuurlijke manier het kanaal in lopen en moeten pompen de woonwijk leeg pompen. Hoe verzinnen ze het.
Hetzelfde als in Pattaya, een boulevard aanleggen en “vergeten’ de natuurlijke regenafvoer.
This is Thailand.
Arcades heeft een masterplan voor Bangkok gemaakt, maar uitvoeren, nee dus, gevolg, overal staan in Bangkok klongs tot de rand gevuld. Sterkte allemaal, bij wie het water binnenkort voor de deur staat.
Groetjes Gerrit
Het is natuurlijk de vraag, of het water achter de dijk wordt verondersteld het kanaal in te lopen.
Mogelijk wordt het heel ergens anders heen afgevoerd.
Nu ben ik niet bekend met Bangkok en dit kanaal, maar ik lees iets van een pompstation.
Nu zou dit kanaal best de afvoer van het pompstation kunnen zijn, waarbij het pompstation meer water in het kanaal pompt, dan het kan verwerken.
Daardoor zou het water dan over de dijk heenspoelen naar de huizen daarachter.
Als je de dijk verhoogt, kan het kanaal meer waterafvoer verwerken, omdat de dijk hoger is.
Of wat aan het einde van het kanaal ligt dat meerdere water vervolgens ook kan verwerken is dan weer de vraag natuurlijk.
Het is wel een “dijk” aanleggen, of is het de oever verstevigen. Hij is voor 50% gereed, maar op de foto kan ik geen hoogte van de dijk zien. Dus weer weg gegooid geld.
Weer een gevalletje “voor de buhne”. Het regenseizoen loopt op z’n einde en nu zie je steeds in de pers en op TV projecten, die ad hoc worden uitgevoerd. Er is geen integraal plan voor het land. Elke gemeente/provincie rommelt maar wat aan. En straks houdt de regen op en wordt stilzwijgend gedacht dat het probleem weg is (geen overstroming meer; de zon schijnt).
Tot het volgende regenseizoen zich weer aandient. Dan zal je weer zien, dat
* er overstromingen komen en
* er voor de pers/TV vanaf halverwege het volgende regenseizoen weer adhoc wordt uitgebaggerd/begroeiing verwijderd, dijken aangelegd/verhoogd etc.
Zoals al eerder opgemerkt: dweilen, maar vooral de kraan open laten staan en zeker niet continu werken aan een masterplan. Je repareert (provisorisch bij voorkeur) pas als iets kapot gaat.