Lezersvraag: Problemen met internetprovider BBB in Chiang Mai

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags: ,
1 december 2014

Beste lezers,

Al jaren heb ik voor mijn internet de provider BBB. De afgelopen maand heb ik heel vaak verbindingsproblemen, voorheen was alles best al is een internetverbinding in Chiangmai niet te vergelijken met de Nederlandse kwaliteit.

Nu overweeg ik over te stappen naar een andere provider; meest voor de hand liggend is True. De snelheid is altijd variabel, afhankelijk van het aantal gebruikers en dat zal, welke provider ik ook neem, niet veranderen. Het uitvallen van de verbinding, zo’n 20 keer per dag werkt heel storend, ook ‘s-nachts bijvoorbeeld en dan zijn er toch weinig mensen online

Mijn vraag is: hebben andere mensen ook zoveel problemen met BBB in Chiangmai en hoe is de ervaring met True als provider. Ik woon in Chiangmai, Nong Hoi; ik weet dat per regio de kwaliteit van de verbinding verschillen.

Informatie over providers in andere regio heb ik niks aan, het gaat uitsluitend over Chiangmai.

Met vriendelijke groet,

Fred CNX

13 reacties op “Lezersvraag: Problemen met internetprovider BBB in Chiang Mai”

  1. erik zegt op

    Wat is de reactie van BBB op jouw klachten?

    Ik had die klachten ook, ik woon afgelegen, toen het nog Maxnet heette en na heel veel aandringen kreeg ik een ‘eigen’ lijn vanaf het lokaal verdeelstation en heeft men dat station vergroot want er komen klanten bij maar geen grotere lokale server. Men wacht tot je gaat piepen.

    Wat dat betreft lijkt het op de stroomvoorziening. Pas bij een stroom klachten dat de spanning vaak onder de 220 volt daalt komt er een ‘hulp trafo’ die inkomt als de spanning daalt. We hadden het probleem ook met de waterdruk nadat er 3 fabrieken waren bijgebouwd in de regio en ik woon toppie heuvel…

    Maar je bent vast al wezen vragen naar de oorzaak. Succes!

  2. hansvanmourik zegt op

    Zelf woont ik in T.Nong Phung in Changmai.
    Al 5 jaar BBB internet geen problemen.
    Andere provider weet ik niet geen ervaring
    Groetjes Hans

  3. theoS zegt op

    Ik had dezelfde problemen met TOT, jarenlang goed gegaan en ineens de Internet ver binding steeds uitvallen. Ben overgestapt naar True en deze provider geen last. Het support per e-mail is ook uit de kunst, reageren direct. Ik woon ook wat afgelegen en ben dik tevreden met True.

  4. printen zegt op

    Ik woon in Hang Dong, vlakbij Chiang Mai en ik heb ook 3BB. Sinds ik 3BB als provider heb, krijg ik storingen. Niet lang, een minuutje of zo, maar wel 17 keer per dag. Ik heb ze geteld. Niet elke dag. Soms zijn er dagen dat er geen enkele storing is, soms zijn er dagen dat er veel storingen zijn.

    Ik heb er mee leren leven, want andere providers hebben dezelfde storingen. Dat hoor ik van anderen.

    Ik schreef een brief aan “The Director of Customer Service”, maar dat hielp niets. De monteurs kwamen even langs, want uiteraard zou het aan mijn computer liggen. Alles werkte goed, dus was er niets aan de hand. Aldus de servicemensen van 3BB.

  5. tim poelsma zegt op

    Bijna twee jaar geleden had ik de volgende problemen met 3BB. Normaal kreeg ik elke maand een rekening. Maar die kwam op zeker moment niet. Ik werd afgeknipt. Ik ging naar het kantoor en kreeg te horen dat ik niet betaald had. ik zei dat ik geen rekening gekregen had. Maar ik moest iedere maand op de 24ste komen betalen, met of zonder rekening. Dat wist ik niet want ik had altijd een rekening gehad, Ik betaalde, maar toen ik thuis kwam kreeg ik een scherm op elke browser dat ik niet betaald had. ik gaf het een halve dag de tijd. Maar het scherm verdween niet meer. Ik belde een servicenummer. ‘Sorry sir. we will take away the screen.’ Dat heeft daarna nog een paar uur geduurd. Pas toen kon ik op internet. De volgende ochtend kreeg ik hetzelfde U-heeft-niet-betaald-scherm. Service nummer, sorry sir en een paar uur later internet. Elke keer dat ik op internet ging, kwam dat vermaledijde scherm. Na tien dagen was ik het meer dan zat. Ik zei dat ik mijn geld terugwilde. De meisjes achter de balie vielen in een deuk. Toen een van de meiden uitgelachen was, zei ze: ‘Sorry sir, we can not give you money back. Policy.’ Ik zei dat ik geen 3BB meer wilde. Daarvoor moest ik naar het hoofdkantoor. Daar werd mij te verstaan gegeven dat ik bij het afscheid nog een termijn moest betalen. Al met al ruim 2000 baht voor 10 dagen internet met hindernissen die 3BB niet voor mij kon wegnemen. Ik vond het erg jammer, want ik had altijd goed kunnen opschieten met de mensen van 3BB. Dit was in Hua Hin. Ik heb daarna een abonnement bij True genomen. Geen klachten. Professioneler maar ook onpersoonlijker.

    • jasmijn zegt op

      3BB (snelheid 30MB) staat op naam van mijn Thaise vrouw.
      De rekening wordt automatisch van haar rekening afgeschreven…
      Heb dus totaal geen betalingsproblemen, daar ik zorg dat er altijd voldoende geld op deze rekening staat.
      Ook is de service uitstekend hier in Hua Hin.

      • jan zegt op

        In Chiang Mai kan je geen 30 mb krijgen het hoogste is 15 mb, denk dat je belazerd wordt.

    • Sjaak S zegt op

      Jammer, ik kan ook niets goeds toevoegen betreffende een provider in Chiang Mai, maar ik wil wel bij deze laten weten dat ook ik niet tevreden was over de service van 3BB in Hua Hin.
      Wij verhuisden drie maanden voordat het contract was afgelopen naar een ander adres. Daar konden wij geen kabel-internet ontvangen. Volgens 3BB woonden we te ver weg van de hoofdleiding. Nou had ik verwacht, dat ze dan tenminste de resterende drie maanden zouden annuleren. Niks hoor. We moesten betalen. We werden zelfs met maatregelen bedreigd. Uiteindelijk ben ik gaan betalen, omdat vooral mijn vriendin, op wiens naam het stond, de problemen kreeg.
      Later kwamen de nieuwe bewoners van het oude huis naar ons toe, omdat ze geen internet van 3BB kregen, want er zou nog een rekening van de vorige bewoners open staan. Dit heb ik dan uiteindelijk kunnen regelen. Het was een fout van 3BB.
      Ik was toentertijd kwaad, vooral ook door de manier waarop ik genegeerd werd bij mijn klacht aan de bali van 3BB in Hua Hin (Market Village).
      Nu begrijp ik echter dat hetzelfde ook bij andere providers zou gebeuren. Je ondertekent altijd voor een bepaalde periode en wat er ook gebeurt, je moet voor die periode (meestal een jaar) betalen.
      Trouwens, nu hebben we internet via een antenne van TOT. Dit valt bij ons bijna nooit uit en het is gedurende het afgelopen jaar alleen maar beter geworden. Daarbij hebben we ook iptv voor 100 baht, een totaalpakket van 730 baht. Ook programma’s van Global TV en NLTV lopen hier prima met onze verbinding.

  6. Tino Kuis zegt op

    Ik woon in Chiang Mai en heb al 3 jaar 3BB. Wel een duur abonnement, 2000 baht per maand omdat er soms ook nog wel 3-4 vrienden van mijn zoon op de WiFi zitten, en ook dan is voldoende snelheid. Nooit problemen met uitval en goede service. De drie keren dat er iets was stonden ze de volgende ochtend al voor de deur.

  7. Eddy zegt op

    Misschien heeft u wat aan deze info, waar ik woon, de driehoek Udon Thani, Ban Dung, Nong Khai is de ontvangst gelijk 0, tenminste dat zeiden mij verschillende providers, zelf uitgeprobeerd eerst met een pocket wifi van AIS daarna met 3BB zonder voldoende resultaat, uiteindelijk heb ik contact gezocht met T.O.T in Udon Thani, deze opereren door het hele land, dus ook bij u , die hebben bij mij in de tuin een routeboard SXT Lite 5 van Mikro-Tik op een mast geplaatst, ben sindsdien zeer tevreden, heb een uitstekende ontvangst, snel, en tot nog toe geheel storingvrij.

    • ruddy zegt op

      Eddy wat betaalde je voor zo’n installatie en wat zijn de maandelijkse kosten ?
      Gr Ruddy.

      • Eddy zegt op

        Compleet met alle onderdelen genoemd hierboven + installeren (aanbieding) heb ik 2700.00 Bath betaald, maandelijkse kosten, 507.38 Bath, voor hi speed internet.

        Gr. Eddy.

  8. Fred CNX zegt op

    Dank voor jullie reacties.
    Ik ben eerst naar True gegaan; die konden mij niet garanderen dat ik een perfecte ADSL verbinding zou krijgen. Internet via de telefoonlijn geeft altijd (zie reactie Printen) storingen en/of lage snelheid. Ik vroeg bij True of ze een glasvezel aan konden sluiten maar dat was volgens hun waar ik woon niet mogelijk.
    Verder gelopen naar 3BB. Op de vraag hoe het komt dat internet steeds uitvalt geen duidelijk antwoord en volgens hun is er geen probleem. Wel konden ze een glasvezel naar mijn huis aanleggen, daar heb ik maar voor gekozen, nooit meer problemen. 30Mb/3Mb dus een lekkere snelle verbinding. Aangezien ik nogal veel download van Spotnet en ook diverse games speel een prima (maar wel wat duurdere) oplossing. Denk dat Tino hetzelfde heeft;)
    Jan, jij meent dat 15Mb het maximaal haalbare is…..100Mb/20Mb is ook bij 3BB aan te sluiten, niemand wordt hier dus belazerd;)
    Kan nu weer lekker boeken en series/films downloaden, in Second Life (niet te verwarren met second love)mijn 2e leven genieten en De Simpsons laat ik ook niet meer in de steek en kan nog de krant lezen, Thailandblog en e-mailen, haha.
    Veel internetplezier allemaal.
    groeten, Fred


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website