Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- GeertP: Toen ik las wat papa van Stef Bos voor jou betekent wist ik meteen dat het wel goed zit,een prachtig verhaal weer Rick bedankt.
- Erik Kuijpers: Klaasje, in de aanhef van jouw vraag staat ‘Dit artikel geeft antwoord op…’Wel, ik zie alleen maar jouw vragen s
- Tony: Schermen, zoals smartphones, zijn erg slecht voor de ogen van jonge kinderen. Langdurig gebruik kan leiden tot oogproblemen, zoals
- Patrick: Iets ‘stralingsvrij’ maken doe je met … straling :-) Ik heb me destijds een super goedkope smartphone aangesc
- Erik Kuijpers: Wat las ik vorige week, over het Navo hoofdkantoor in Brussel. Zelfs onze Mark mag daar zijn mobieltje niet gebruiken, en het zal
- John: Ons moeder ook bekend als den herberg ligt achter tapprasit rd. Eigenaar is giel. Sue’s dutch snacks is pas verhuisd zit nu op J
- Willy: Vrijdag waren we in de foodcourt, toen ik een klein jongetje van ongeveer twee jaar oud rond zag lopen, smartphone stevig in de ha
- William: Veiligheidsdenken staat in Thailand op een laag pitje. Kijk om je heen hoe vaak electriciteitsbedrading niet volgens de ,ookThaise
- GeertP: Öp je vraag hoelang we dit nog accepteren heb ik denk ik hetzelfde antwoord als waar jij al voor vreest, er is geen weg terug, zo
- Rick: Bedankt voor je fijne reactie, Ronny. Dat zijn mijn motivatoren om door te gaan . In Nederland mag een luchtbuks met kleine koge
- Erik Kuijpers: Over de procedure in Thailand, zie mijn opmerkingen in dit blog van een paar weken geleden: ‘Wat de termijnen in Thailand
- Willy: Om naar het Verenigd Koninkrijk te reizen heeft jouw dochter een geldig reisdocument nodig. Sinds Brexit accepteren de Britse auto
- Richard: Nooit zal het wennen dat zoveel doden vallen in het verkeer in Thailand, behalve voor en door de Thai zelf. De Boeddha zei zelf al
- Henricus: Ken deze koffie/lunch/ eetzaak bij hotel Punn. Lijkt mij ook prima een plek om mensen te ontmoeten.
- Peter (redactie): Bedankt, is toegevoegd!
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Ubon Ratchathani Candle Festival
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Lezersvraag » Lezersvraag: Covid-19 en restitutie van Budget Air
Beste lezers,
Ik woon in België en heb al meermaals vluchten geboekt via Budget Air en was daar altijd heel tevreden over. Normaal zou ik op 14 april vertrekken naar Thailand met Qatar Airlines en een binnenlandse vlucht naar Koh Samui met Bangkok Airways op 21 april.
Ik heb al een maand geleden van beide airlines bericht gekregen dat mijn vluchten geannuleerd werden vanwege Covid-19 en dat ik via Budget Air recht heb op volledige restitutie. Van Budget Air heb ik 2 mails gekregen dat vanwege de grote drukte ik met hen geen contact hoef op te nemen en dat alles enkele weken in beslag zou nemen.
We zijn nu een maand verder maar helaas nog niets ontvangen.
Heeft er iemand ervaringen met Budget Air in het hele corona gebeuren?
Groet,
Hugo
Over deze blogger
- Ingezonden Bericht
Lees hier de laatste artikelen
Oudere postings van deze blogger
- Lezersinzending6 oktober 2024“De sociale media, de ondergang van onze moderne wereld” (lezersinzending)
- Visumvraag6 oktober 2024Thailand Visa vraag Nr 179/24: Non-immigrant O aanvragen als Dependent
- Visumvraag6 oktober 2024Thailand Visa vraag Nr 178/24: Thai Marriage – Verlengen
- Lezersvraag6 oktober 2024Hoe werkt de belastingaangifte met een Thaise id card en Nederlands pensioen?
Hier zelfde verhaal. Ik heb wat euro’s tegoed van Eva Air ivm een gecancelde vlucht. Daar maak ik mij niet zo een zorgen om. Lufthansa is een ander verhaal. Die span ik letterlijk. Maar zij verschuilen zich achter de drukte. De werkelijke reden is een gebrek aan poen. Ik heb niet zo een hoge pet op van de service van de gemiddelde europeesche luchtvaartmaatschappij. KLM niet uitgezonderd.
Beste Rob,
toch wel weer bijzonder dat in verhaal over Budget Air bij service gemiddelde Europese luchtvaartmaatschappijen alleen KLM wordt genoemd. Eerder in je verhaal vemeldt je wel dat er ook een probleem is met Lufthansa, dat dan weer wel. Overigens de zin: “die span ik letterlijk” is niet geheel duidelijk
wat je ermee bedoelt.
Overigens, enig idee hoe druk die luchtvaartmaatschappijen het hebben met al die geannuleerde vluchten?
Geen enkele ervaring met Budget Air, maar ik denk dat je gewoon geduld moet hebben.
Ik heb begin Maart een aantal vluchten gecancelled met KLM, Thai, Qatar Airways en Garuda ruim 2 maanden geleden.
De refund van Thai kreeg ik gisteren en van Qatar vandaag. Van de 3 vluchten met KLM heb ik nog niets ontvangen. Ook van Garuda nog niets.
Het duurt gewoon lang momenteel.
Ik had via Budgetair in januari een vlucht geboekt met Cathay Pacific deze werd ook geannuleerd. Ik kreeg sindsdien al automatisch een 3 tal emails van Budjetair dat ik geduld moet uitoefenen, en van zodra zij het geld ontvangen van de luchtvaartmaatschappij dit gaan overschrijven op mijn rekening.
Dit om aan te tonen hoelang het kan duren
Blijkbaar zeer lang dus, hopelijk gaan ze niet failliet…
Beste Hugo,
Bij mij net hetzelfde, en ongeveer dezelfde periode. Alleen zat ik via budgetair bij Etihad.
Net als U ben ik wachtende.
Maar het liefst zou ik dit prachtige land bezoeken in de loop van 2020.
gr
Bix
In maart al geschreven naar Budgetair.nl dat mijn vluchten CNX-AMS met EVA in mei en juni gecanceld waren. Daarna nog twee keer geprobeerd. Alle drie keren: We hebben het zo druk… U krijgt 72 uur voor vertrek bericht. Dus eerst koffer pakken en wachten op een berichtje?
In hun administratie zie ik dat de vluchten er nog gewoon in staan!
Klantvriendelijk zijn bij het boeken is niet zo moeilijk, maar in tijden van tegenspoed wordt het heel anders.
Dan komt de ware aard boven.
Daarentegen had ik binnen een week het geld terug van de autohuur in Nederland (Easy Terra), zo kan het ook!
Volgensde keer misschien via een andere maatschappij boeken, en hen dat nu al laten weten, dat ze op deze manier van werken, klanten verliezen.
Ik snap werkelijk niet waarom mensen bij dit soort tussenhandelaren boeken in plaats van rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij. Zodra er problemen zijn ben je van die handelaars in tickets afhankelijk.
Heel eenvoudig, omdat de tussenhandelaren stukken goedkoper zijn dan luchtvaartmaatschappijen zelf.
Dat is de suggestie die wordt gewekt maar ‘onder de streep’ – dus inclusief bijkomende kosten die zo’n handelaar vaak rekent – is dat heel vaak niet het geval. Maar om daar achter te komen moet je natuurlijk wèl even op de site van de luchtvaartmaatschappij kijken…. En als je met ‘stukken goedkoper’ één of twee tientjes bedoelt dan moet je je realiseren dat je die dubbel en dwars terugbetaald zodra er problemen zijn. De tussenhandel is in de meeste gevallen totaal niet geëquipeerd om problemen zoals die nu optreden op een goede manier op te lossen.
Als ik CNX-BKK en BKK-AMS afzonderliik boek bij BKK Airways en een andere airline, dan labelen ze de koffer niet door. En in BKK in de rij voor douane en inchecken is wel het allerlaatste wat ik wil!!
Wij hadden via Malaysian Air een retourvlucht in maart geboekt naar Australie, nadat vlucht door hen werd gecanceld heb ik via facebook contact gehad. binnen 4 dagen ! stond het geld weer op mijn creditcard rekening.
Een 2e vlucht met Finnair naar Nederland in mei werd ook gecanceld, ik krijg mijn geld terug zeggen zij binnen 4 weken, maar nu na ruim 1 maand nog niet ontvangen. Beide vluchten wel direct bij vliegmaatschappij geboekt.
En nu maar afwachten wanneer we weer kunnen vliegen, niet alleen van Thailand, maar ook weer terug Thailand in kunnen/mogen.
Bij mij het zelfde.
Ik zou op 1 april terug vliegen.
Ik ben in thailand alle vluchten van turkisch airlnes gecanceld .
Krijg van bugetair 3 dagen van te voren te horen dat de vluchten gecanceld zijn terwijl ik het al een week eerder wist en dat ik het ticket gratis kon omboeken naar een datum of een open ticket.
Maar hun wouden het geld terug vragen en ik woubdat het ticket omgeboekt zou worden.
Tegen hun gezegd dat ik het zelf wel zou regelen met turkisch airlines in bangkok.
Zo gezegd en gedaan mail naar bangkok gestuurd en het was in 2 dagen geregeld.
Heb nu een open ticket geldig tot 28 feb. 2021.
Als turkisch airlines weer vliegt zodat ik naar amsterdam of dusseldorf kan vliegen geef het wel door aan turkisch airlines in bangkok.
P. S. Ik heb een kopie van de mail turkisch airlines bangkok naar butgetair gestuurd met het kommentaar van mij dat het blijkbaar toch niet zo moeilijk was om ticket om te zetten ( voor butget air blijkbaar te moeilijk of teveel werk).
Ik hoop dat ik in juni weer naar nederland kan vliegen.
Veel sterkte allemaal.len laat je niet van kastje naar de muur sturen.
Ben Geurts
Ik boekte vroeger ook al eens een vlucht bij budgetair. Achteraf bleek dat deze vlucht rechtstreeks boeken bij de luchtvaartmaatschappij goedkoper was. Het is moeilijk vergelijken, door de bijkomende kosten die her en der bij de afrekening toegevoegd worden.
Rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij boeken is wel altijd veiliger. Wij waren afgelopen maand maart, na 3 maanden vakantie in Thailand, nog voor twee weken naar een eilandje in de Maledieven gegaan. Door de Maledievse regering werden we verplicht ten laatste 23 maart het land te verlaten. Eén mailtje naar de plaatselijke afdeling van Qatar, en onze vlucht werd gratis omgeboekt naar die uiterste datum, een week vroeger dan de origineel geplande. Dat zou waarschijnlijk niet gelukt zijn met een ticket via budgetair. Andere (Zweedse) toeristen die we ontmoeten op het eilandje hebben nieuwe tickets moeten kopen aan € 700 per persoon…
Hugo, net als jij had ik april vlucht geboekt, via budget Air, heb ook terugbetaling gevraagd, en ook antwoord gekregen, dit kon tot 360 dagen duren. Heb nu nieuwe flight 9-8-2020 via connections, maar nog geen geld terug van budget air
Een jaar op je geld wachten ! Dan boek ik nooit meer via hen !
Wij hadden een familie trip geboekt naar Thailand vanuit verschillende landen. We zouden vliegen met Thai air, KLM, Jetstar, Bangkok Air, Airasia en Cathay.
Jestar en Airasia hebben we een voucher gekregen. Cathay, KLM direct geld terug, super service by the way.
Thai Air, Bangkok Air hebben toegezegd dat ze het geld terug storten, maar nog niet ontvangen. Ze hebben ook aangegeven dat dat wel even kon duren.
Tot zover okay. Wel heel veel uren in gestopt.
Het probleem is als je niet rechtstreeks bij de maatschappij hebt geboekt, de zogenaamde tussenpersonen zijn totaal onbereikbaar.
De vlucht van mijn ouders is bij Supersaver geboekt……. wat een drama. Vlucht met Thai Air, maar Thai Air kan niets doen. Ik heb vergelijkbare verhalen gelezen over Expedia, Schiphol ticket en nu dus ook Budget Air. Ze zullen vandaag of morgen wel allemaal failliet zijn. Ik denk dat je ervan uit moet gaan dat je je geld kwijt bent.
Wijze les, ik boek NOOIT meer via een tussenpersoon.
En nog even aan Ben Geurts, het lijkt leuk een open ticket.
Wij hebben onze kinderen met spoed uit Europa weggehaald toen het daar helemaal mis begon te gaan. Wij wonen zelf in Australië. We hadden voor ze een business class ticket geboekt. Ze zijn hier nu 7 weken en de jongste wil graag terug naar Nederland. We hadden hun retour ticket om laten zetten naar een open datum, we zouden alleen maar het tarief verschil hoeven te betalen, geen wijzigingskosten.
Nou dat klinkt allemaal aantrekkelijk, wat denk je, bel ik met Qatar om zijn terug datum vast te leggen, moet ik 3600 AUD (is ongeveer 2000 euro) bijbetalen om business terug te vliegen. “Dan maar economie terug” was mijn reactie. Zelfs als hij economie terug wil vliegen moet ik 1200 AUSD bijbetalen, terwijl we een business class ticket hebben…… dus ook dat doe ik NOOIT meer.