Lezersvraag: Covid-19 en restitutie van Budget Air

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags: ,
7 mei 2020

Beste lezers,

Ik woon in België en heb al meermaals vluchten geboekt via Budget Air en was daar altijd heel tevreden over. Normaal zou ik op 14 april vertrekken naar Thailand met Qatar Airlines en een binnenlandse vlucht naar Koh Samui met Bangkok Airways op 21 april.

Ik heb al een maand geleden van beide airlines bericht gekregen dat mijn vluchten geannuleerd werden vanwege Covid-19 en dat ik via Budget Air recht heb op volledige restitutie. Van Budget Air heb ik 2 mails gekregen dat vanwege de grote drukte ik met hen geen contact hoef op te nemen en dat alles enkele weken in beslag zou nemen.

We zijn nu een maand verder maar helaas nog niets ontvangen.

Heeft er iemand ervaringen met Budget Air in het hele corona gebeuren?

Groet,

Hugo

18 reacties op “Lezersvraag: Covid-19 en restitutie van Budget Air”

  1. Rob zegt op

    Hier zelfde verhaal. Ik heb wat euro’s tegoed van Eva Air ivm een gecancelde vlucht. Daar maak ik mij niet zo een zorgen om. Lufthansa is een ander verhaal. Die span ik letterlijk. Maar zij verschuilen zich achter de drukte. De werkelijke reden is een gebrek aan poen. Ik heb niet zo een hoge pet op van de service van de gemiddelde europeesche luchtvaartmaatschappij. KLM niet uitgezonderd.

    • RNO zegt op

      Beste Rob,

      toch wel weer bijzonder dat in verhaal over Budget Air bij service gemiddelde Europese luchtvaartmaatschappijen alleen KLM wordt genoemd. Eerder in je verhaal vemeldt je wel dat er ook een probleem is met Lufthansa, dat dan weer wel. Overigens de zin: “die span ik letterlijk” is niet geheel duidelijk
      wat je ermee bedoelt.

      Overigens, enig idee hoe druk die luchtvaartmaatschappijen het hebben met al die geannuleerde vluchten?

  2. wim zegt op

    Geen enkele ervaring met Budget Air, maar ik denk dat je gewoon geduld moet hebben.
    Ik heb begin Maart een aantal vluchten gecancelled met KLM, Thai, Qatar Airways en Garuda ruim 2 maanden geleden.
    De refund van Thai kreeg ik gisteren en van Qatar vandaag. Van de 3 vluchten met KLM heb ik nog niets ontvangen. Ook van Garuda nog niets.
    Het duurt gewoon lang momenteel.

  3. steven zegt op

    Ik had via Budgetair in januari een vlucht geboekt met Cathay Pacific deze werd ook geannuleerd. Ik kreeg sindsdien al automatisch een 3 tal emails van Budjetair dat ik geduld moet uitoefenen, en van zodra zij het geld ontvangen van de luchtvaartmaatschappij dit gaan overschrijven op mijn rekening.
    Dit om aan te tonen hoelang het kan duren

    • Hugo zegt op

      Blijkbaar zeer lang dus, hopelijk gaan ze niet failliet…

  4. Bix zegt op

    Beste Hugo,
    Bij mij net hetzelfde, en ongeveer dezelfde periode. Alleen zat ik via budgetair bij Etihad.
    Net als U ben ik wachtende.
    Maar het liefst zou ik dit prachtige land bezoeken in de loop van 2020.

    gr
    Bix

  5. JJ zegt op

    In maart al geschreven naar Budgetair.nl dat mijn vluchten CNX-AMS met EVA in mei en juni gecanceld waren. Daarna nog twee keer geprobeerd. Alle drie keren: We hebben het zo druk… U krijgt 72 uur voor vertrek bericht. Dus eerst koffer pakken en wachten op een berichtje?
    In hun administratie zie ik dat de vluchten er nog gewoon in staan!
    Klantvriendelijk zijn bij het boeken is niet zo moeilijk, maar in tijden van tegenspoed wordt het heel anders.
    Dan komt de ware aard boven.
    Daarentegen had ik binnen een week het geld terug van de autohuur in Nederland (Easy Terra), zo kan het ook!

    • endorfun zegt op

      Volgensde keer misschien via een andere maatschappij boeken, en hen dat nu al laten weten, dat ze op deze manier van werken, klanten verliezen.

  6. Cornelis zegt op

    Ik snap werkelijk niet waarom mensen bij dit soort tussenhandelaren boeken in plaats van rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij. Zodra er problemen zijn ben je van die handelaars in tickets afhankelijk.

    • Hugo zegt op

      Heel eenvoudig, omdat de tussenhandelaren stukken goedkoper zijn dan luchtvaartmaatschappijen zelf.

      • Cornelis zegt op

        Dat is de suggestie die wordt gewekt maar ‘onder de streep’ – dus inclusief bijkomende kosten die zo’n handelaar vaak rekent – is dat heel vaak niet het geval. Maar om daar achter te komen moet je natuurlijk wèl even op de site van de luchtvaartmaatschappij kijken…. En als je met ‘stukken goedkoper’ één of twee tientjes bedoelt dan moet je je realiseren dat je die dubbel en dwars terugbetaald zodra er problemen zijn. De tussenhandel is in de meeste gevallen totaal niet geëquipeerd om problemen zoals die nu optreden op een goede manier op te lossen.

    • JJ zegt op

      Als ik CNX-BKK en BKK-AMS afzonderliik boek bij BKK Airways en een andere airline, dan labelen ze de koffer niet door. En in BKK in de rij voor douane en inchecken is wel het allerlaatste wat ik wil!!

  7. WM zegt op

    Wij hadden via Malaysian Air een retourvlucht in maart geboekt naar Australie, nadat vlucht door hen werd gecanceld heb ik via facebook contact gehad. binnen 4 dagen ! stond het geld weer op mijn creditcard rekening.
    Een 2e vlucht met Finnair naar Nederland in mei werd ook gecanceld, ik krijg mijn geld terug zeggen zij binnen 4 weken, maar nu na ruim 1 maand nog niet ontvangen. Beide vluchten wel direct bij vliegmaatschappij geboekt.

    En nu maar afwachten wanneer we weer kunnen vliegen, niet alleen van Thailand, maar ook weer terug Thailand in kunnen/mogen.

  8. Ben zegt op

    Bij mij het zelfde.
    Ik zou op 1 april terug vliegen.
    Ik ben in thailand alle vluchten van turkisch airlnes gecanceld .
    Krijg van bugetair 3 dagen van te voren te horen dat de vluchten gecanceld zijn terwijl ik het al een week eerder wist en dat ik het ticket gratis kon omboeken naar een datum of een open ticket.
    Maar hun wouden het geld terug vragen en ik woubdat het ticket omgeboekt zou worden.
    Tegen hun gezegd dat ik het zelf wel zou regelen met turkisch airlines in bangkok.
    Zo gezegd en gedaan mail naar bangkok gestuurd en het was in 2 dagen geregeld.
    Heb nu een open ticket geldig tot 28 feb. 2021.
    Als turkisch airlines weer vliegt zodat ik naar amsterdam of dusseldorf kan vliegen geef het wel door aan turkisch airlines in bangkok.
    P. S. Ik heb een kopie van de mail turkisch airlines bangkok naar butgetair gestuurd met het kommentaar van mij dat het blijkbaar toch niet zo moeilijk was om ticket om te zetten ( voor butget air blijkbaar te moeilijk of teveel werk).
    Ik hoop dat ik in juni weer naar nederland kan vliegen.
    Veel sterkte allemaal.len laat je niet van kastje naar de muur sturen.
    Ben Geurts

  9. Tony zegt op

    Ik boekte vroeger ook al eens een vlucht bij budgetair. Achteraf bleek dat deze vlucht rechtstreeks boeken bij de luchtvaartmaatschappij goedkoper was. Het is moeilijk vergelijken, door de bijkomende kosten die her en der bij de afrekening toegevoegd worden.
    Rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij boeken is wel altijd veiliger. Wij waren afgelopen maand maart, na 3 maanden vakantie in Thailand, nog voor twee weken naar een eilandje in de Maledieven gegaan. Door de Maledievse regering werden we verplicht ten laatste 23 maart het land te verlaten. Eén mailtje naar de plaatselijke afdeling van Qatar, en onze vlucht werd gratis omgeboekt naar die uiterste datum, een week vroeger dan de origineel geplande. Dat zou waarschijnlijk niet gelukt zijn met een ticket via budgetair. Andere (Zweedse) toeristen die we ontmoeten op het eilandje hebben nieuwe tickets moeten kopen aan € 700 per persoon…

  10. Lefty Freddie zegt op

    Hugo, net als jij had ik april vlucht geboekt, via budget Air, heb ook terugbetaling gevraagd, en ook antwoord gekregen, dit kon tot 360 dagen duren. Heb nu nieuwe flight 9-8-2020 via connections, maar nog geen geld terug van budget air

    • Hugo zegt op

      Een jaar op je geld wachten ! Dan boek ik nooit meer via hen !

  11. Margot Venhoek zegt op

    Wij hadden een familie trip geboekt naar Thailand vanuit verschillende landen. We zouden vliegen met Thai air, KLM, Jetstar, Bangkok Air, Airasia en Cathay.
    Jestar en Airasia hebben we een voucher gekregen. Cathay, KLM direct geld terug, super service by the way.
    Thai Air, Bangkok Air hebben toegezegd dat ze het geld terug storten, maar nog niet ontvangen. Ze hebben ook aangegeven dat dat wel even kon duren.
    Tot zover okay. Wel heel veel uren in gestopt.
    Het probleem is als je niet rechtstreeks bij de maatschappij hebt geboekt, de zogenaamde tussenpersonen zijn totaal onbereikbaar.
    De vlucht van mijn ouders is bij Supersaver geboekt……. wat een drama. Vlucht met Thai Air, maar Thai Air kan niets doen. Ik heb vergelijkbare verhalen gelezen over Expedia, Schiphol ticket en nu dus ook Budget Air. Ze zullen vandaag of morgen wel allemaal failliet zijn. Ik denk dat je ervan uit moet gaan dat je je geld kwijt bent.
    Wijze les, ik boek NOOIT meer via een tussenpersoon.

    En nog even aan Ben Geurts, het lijkt leuk een open ticket.
    Wij hebben onze kinderen met spoed uit Europa weggehaald toen het daar helemaal mis begon te gaan. Wij wonen zelf in Australië. We hadden voor ze een business class ticket geboekt. Ze zijn hier nu 7 weken en de jongste wil graag terug naar Nederland. We hadden hun retour ticket om laten zetten naar een open datum, we zouden alleen maar het tarief verschil hoeven te betalen, geen wijzigingskosten.
    Nou dat klinkt allemaal aantrekkelijk, wat denk je, bel ik met Qatar om zijn terug datum vast te leggen, moet ik 3600 AUD (is ongeveer 2000 euro) bijbetalen om business terug te vliegen. “Dan maar economie terug” was mijn reactie. Zelfs als hij economie terug wil vliegen moet ik 1200 AUSD bijbetalen, terwijl we een business class ticket hebben…… dus ook dat doe ik NOOIT meer.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website