Beste lezers,

Het volgende is mij gisteren gebeurd. Op zondag 25 augustus a.s. komen wij aan in Bangkok. Voor de 5e of 6e keer viel ons oog op hotel Urbana Langsuan. Nu hadden we al een tijd de prijs van een 4 persoons kamer in de gaten gehouden via verschillende bookingssites. Nu viel die nog enigszins tegen.

Nu kwam ik gisteren via Trivago op de site van Agoda en daar kwam ik een prijs tegen van rond de € 340,00. Dat was de prijs die wij de laatste keer ook ongeveer betaald hadden (via bookings.com) voor 3 nachten. Het was een non-refundale booking. Maar omdat we toch zeker gaan, leek mij dat geen probleem. Hadden we wel eens vaker gedaan. Alles ingevuld en afgerekend via mijn Mastercard. Toen ik daar het eindbedrag zag, schrok ik mij wezenloos. Agoda heeft de prijzen per nacht op hun site staan; bookings.com geeft de prijzen aan per kamer. Totaal heb ik dus 3 maal € 340,00 moeten afrekenen. Ruim € 1000,00 voor 3 nachten!

Natuurlijk is het mijn eigen domme fout. Binnen 3 minuten hing ik aan de lijn met Agoda. Die konden mijn boeking al zien in hun systeem, maar konden mij al niet meer helpen om mijn boeking ongedaan te maken. Ik moest zelf maar met het hotel bellen. Extra de wekker gezet om ‘s nachts om 4.00 uur op te staan om op de Thaise tijd 9.00 uur ‘s morgens met het hotel te kunne bellen. Daar kreeg ik een keurige dame aan de lijn, maar helaas ook die kon mij niet meer helpen.

Agoda moest maar met het hotel bellen…. Grrrrr. Die hadden mij juist iets anders verteld. Ik weer teruggebeld naar Agoda. Ik moest even wachten en in de tussentijd zouden zij met het hotel bellen. Ik kreeg te horen dat de manager van de reserveringsafdeling van het hotel met verlof was tot maandag en dat ik dan wel iets zou horen of ik mijn boeking nog kon annuleren. Ik ben nu dus puur afhankelijk van de coulance van het hotel. Nu komen wij hier, zoals gezegd voor de 5e of 6e keer. Dus zijn best trouwe gasten. Je mag toch wel enige coulance verwachten. Ik wil best een nieuwe boeking doen voor 3 nachten. Maar de mij aangeboden prijs is toch absurd? € 340,00 per nacht? Het is een prima hotel, maar die prijs is niet in verhouding. Bovendien heb ik mij echt gewoon vergist en binnen een paar minuten dit proberen te corrigeren.

Wat zou je mij aanraden om nu te doen? Als het goed is krijg ik maandag een e-mail van het hotel. Ik wil niet op zaken vooruit lopen, maar ik ben bevreesd dat het antwoord negatief zal zijn. Alle suggesties zijn welkom. Anders heb ik zo een euro of € 600,- tot € 700,- weggegooid.

Onze vakantie begint dan al met een flinke kater……..

Met vrtiendelijk groet,

Twan


» Laat een reactie achter


35 reacties op “Lezersvraag: Wie heeft ervaring met het boeken van een hotel in Thailand via Agoda?”

  1. william zegt op

    Twan, ik vrees ook voor een negatief antwoord as maandag, maar als ik u was zou ik als de donder de creditcardmaatschappij opbellen, en uitleggen dat er een fout in een boeking is gemaakt, en of zij dus als de donder de betaling terug kunnen draaien.
    Succes gewenst…

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +10 (obv 10 stemmen)
    • Khun Peter zegt op

      William geeft een uitstekend advies. Bel Mastercard zo snel mogelijk en als het goed is boeken zij het bedrag terug. Tenminste dat is mijn ervaring.

      Suc6

      VN:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  2. Cornelis zegt op

    Het zou mij verbazen als in dit geval Mastercard de betaling ongedaan zou maken zonder dat Agoda daar mee instemt. Op zich heeft er toch een geldige transactie plaatsgevonden en die kun je niet eenzijdig ongedaan maken. De boekingsvoorwaarden zijn daar duidelijk over. Het lijkt me dat je toch van de coulance van Agoda afhankelijk bent……..

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
  3. F Baarssen zegt op

    Dit is dus het risico van non-refundale vandaar de goedkopere prijs.
    Als je een doorlopende reisverzekering hebt kan je hier misschien nog iets mee doen,en creditcard doet over het algemeen niet moeilijk om terug te storten.
    Mijn ervaring met Agoda is ook altijd goed geweest heb wel eens verkeerde datum geboekt die kon ik dan makkelijk online wijzigen.

    By the way het is ook wel heel stom want als je afrekent voor dat je met je creditcard gegevens aan de gang gaat zie je toch heel duidelijk het totaal bedrag staan.Hier zie je dan ook dat er nog wat kosten bijkomen.Ook wordt je nog gevraagd of je in bath of in euro`s wil afrekenen.Bath komt meestal voordeliger uit bij agoda dan.

    Groeten en succes zou toch nog maar een keer bellen met agoda.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
  4. cor duran zegt op

    Ik weet dat Agoda voor sommige bestemming ook accepteert dat je de gehele boeking annuleert. Je bent dan slechts een klein bedrag aan administratiekosten kwijt. Ik zou eens even bij de voorwaarden van jullie hotel kijken of dit hotel er ook bij hoort.
    Succes ermee,

    groet cor duran

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
    • Cornelis zegt op

      In dat geval staat het meestal vermeld bij de aanbieding in kwestie, ‘gratis annuleren’, bij voorbeeld. Vaak zie je ook dat er een verschil in prijs bestaat voor boekingen met of zonder annuleringsmogelijkheid.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  5. teun zegt op

    Wat ik niet begrijp is, dat deze vergissing is ontstaan. Voordat je je definitieve accoord geeft met de betaling via je creditcard, wordt toch het totaalbedrag getoond? Of zat je toen net te slapen?

    Ik denk dat er dus niks meer aan te doen is. Tenzij het hotel zich coulant opstelt.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +13 (obv 13 stemmen)
    • Renévan zegt op

      Ik heb even een proefboeking gedaan bij zowel Agoda als booking.com en Agoda geeft duidelijk aan dat de prijs per nacht is ex. service tax en vat. Booking.com geeft duidelijk aan dat de prijs per aantal nachten is incl. service tax en vat. Als je overgaat tot boeken wordt het totaal bedrag duidelijk vermeld. Deze boeking zal wel snel gedaan zijn om geld te besparen. Ik wil hier alleen maar mee zeggen dat alle boekingssite’s dus ook het boeken van een vlucht er anders uitzien. Dus voor je bevestigd goed kijken. De gene die dit overkwam heeft hier weliswaar niets aan maar wel voor de toekomst. Geld terug vorderen bij de creditcard maatschappij lijkt mij inderdaad de beste oplossing.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +1 (obv 1 stem)
  6. Marc De Gusseme zegt op

    Heb deze boeking zelf eens gesimuleerd op de website van Agoda en het valt op dat ze met grote en kleine letters en cijfers werken bij het boekingsoverzicht.
    De prijs van 319,44 verschijnt in het boekingsoverzicht groter en vet gedrukt. Op een tweede lijn staat in kleiner lettertype en tussen haken “per nacht”
    Op een derde lijn staat in een nog kleiner lettertype en tussen haken “3 nachten voor 958,33 euro”.
    Als je dus niet alles doorneemt valt enkel de prijs van 319,44 euro op.
    Blijft echter wel het feit dat je bij elke internetbetaling toch alles goed moet doornemen voor je een betaalakkoord geeft !
    Zelf heb ik al een paar boekingen in Thailand gedaan met Agoda en kon ik steeds op een correcte service rekenen.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  7. nesten zegt op

    Als je betaalt via Paypal heb je nooit geen problemen daar er een verzekering aanwezig is !!!Het veiligste en beste website ter wereld en gemakkelijkste !!!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  8. gerrit zegt op

    Ik boek nooit meer via Agoda
    De prijzen zijn zonder de servicekosten etc aangegeven Dus moet je +/- 18 % meer betalen.

    Opletten dus !

    Gerrit

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 3 stemmen)
    • Johan zegt op

      Helemaal met voorgaande reactie eens (boek zelf altijd via booking.com, super service al weet ik niet of die er in dit geval ook iets aan hadden kunnen doen).

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +1 (obv 1 stem)
  9. Jan.D. zegt op

    Moderator: graag een reactie op de lezersvraag.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  10. Nico zegt op

    Beste Twan,

    Om deze reden heb ik besloten om niet meer via Agoda te boeken maar via Booking.com

    Wij waren een weekend naar Chiang Mai geweest en hebben hetzelfde ondervonden, echter merkte ik het net nog voordat ik akkoord gaf.

    We waren met 4 personen bij het Mecure hotel, en daar waren wij niet bekend. hoewel wij zelf een bevestiging konden tonen. Gelukkig hadden ze nog kamers beschikbaar.

    Daarna altijd, tot zeer grote tevredenheid, met Booking.com alles geregeld.

    groetjes Nico
    Bangkok

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
    • Björn zegt op

      Goedemorgen,

      Het niet bekend zijn van een reservering bij een hotel kan ook aan het hotel liggen. De reservering kan via verschillende kanalen (lees:telefoon,fax,email,rechtstreeks in het reserveringssysteem) binnenkomen. Er blijft echter altijd mensenwerk mee gemoeid. Of de reservering dient handmatig ingevoerd te worden (fax,tel,email) of te worden geaccepteerd in het hotelsysteem. Hiermee worden vaak fouten gemaakt helaas…. Dit lijkt dan de schuld van Agoda of bookings etc maar ga er maar vanuit dat als u een bevestiging ontvangt her hotel er ook 1heeft ontvangen. Groet

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +1 (obv 1 stem)
  11. Ronald zegt op

    Ik boek meestal via Agoda, een enkele keer rechtstreeks en heb nog nooit geen problemen gehad. Een nacht extra of een nacht minder, geen enkel probleem

    Ik heb 1 keer zelfs geld terug gekregen, omdat we toch liever een ander hotel hadden en dat 2 weken voor vertrek.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
  12. henk zegt op

    We hebben 1 keer via Agoda geboekt. De prijs kwam niet overeen met de prijs zoals vermeld op de site.
    Ik heb contact gehad met agoda thailand en we hebben na lang aandringen de kosten terug betaald gekregen minus een fee.
    Nu boeken we alleen nog via booking.com

    Hier zie je duidelijk de voorwaarden en ook de mogelijkheid tot anulering. Je kunt dit eenvoudig en snel zelf regelen.
    Nadeel booking.com is wel dat hotels en guesthouse foto’s enz plaatsen die mooier zijn dan de werkelijkheid.
    Ze doen dus geen check betreffende de informatie

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  13. Ingrid zegt op

    Sorry hoor maar er word nu gedaan of het een probleem is van Agoda terwijl Twan zelf akkoord heeft gegeven voor de betaling.

    Het is nu eenmaal een feit dat je op iedere boekingssite, of het nu een hotelkamer of een vliegticket betreft, je goed moet lezen wat er staat om niet ineens onverwachte kosten doorberekend te krijgen. Als je alles dan hebt geregeld is er het moment van betaling… Ik heb al op heel veel verschillende sites tickets en kamers geboekt maar echt op ieder moment van betaling staat duidelijk vermeld wat het te betalen bedrag is! En is deze dan in en anders dan breek je de boeking af en ga je gewoon elders kijken.
    Het is gewoon slordig met je creditcard omgaan als je gewoon gedachteloos door klikt.

    Als de boeking uit coulance ongedaan wordt gemaakt heeft Twan geluk maar het hotel of Agoda hoeft dat in mijn ogen niet te doen omdat deze boeking bewust is gemaakt door een te nonchalante Twan.

    Groetjes,
    Ingrid

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +9 (obv 9 stemmen)
  14. Jan.D zegt op

    Als ik de reacties zo doorlees zijn er mensen die geen ervaring hebben met Adoga maar ook advies geven o.a. Via je Creditcard de maatschappij bellen om geld terug te vragen. Is een advies naar mijn idee.
    Jan.D

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  15. marianne zegt op

    Hallo,

    Als je naar de site van het hotel zelf gaat en zogenaamd een kamer boekt, zodat je verder kunt, dan kun je onder aan de site de condities van het hotel vinden en hoe je kunt annuleren. Ik heb gezien dat het met een bepaalde zin van hun moet. Succes!!!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  16. Twan zegt op

    Ik wil toch reageren op Marianne. Maar natuurlijk weet ik al te goed dat ik zelf de domme fout heb gemaakt. Het gaat mij er meer om dat ik binnen 3 minuten aan de lijn hing met Agoda en dat ze dan al zeggen, nee sorry annuleren kan niet meer. Dat vind ik echt klantonvriendelijk en belachelijk.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: -1 (obv 1 stem)
    • Björn zegt op

      Bij de grote hotelketens ,zoals bijvoorbeeld accor, is het overigens zo dat de goedkoopste tarieven via hun eigen websites zijn te boeken.

      Dus op agoda,Booking,Hotelsnl etc betaal je altijd meer.

      Onder Accor vallen oa Ibis,Ibis Styles (voorheen AllSeasons) ,Novotel,Mercure,Sofitel etc
      Hier zijn heel wat mooie en mooi gelegen hotels van e vinden in Thailand. Bovendien zijn er geregeld specials,hot deals genaamd.. http://www.accorhotels.com Ik heb er vaak via geboekt.

      Andere grote ketens zullen op een soortgelijke wijze werken.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  17. Gerard zegt op

    Met STIP boven aan de lijst = http://www.booking.com voordeel is, dat de aangegeven prijs de eindprijs is en dat je bij 90% van de reserveringen tot zeer kort voor aankomst GRATIS kunt annuleren en dat je pas afrekent bij het bestemming hotel .dus je betaalt NIETS direct aan booking.com . (men heeft alleen creditc ards gegevens, voor geval van NO SHOW, dan rekent HOTEL je 1 dag . .
    Prijsvergelijk site: http://www.trivago.nl last minute prijzen bijo.a.: http://www.wotif.com
    succes

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
  18. gunther zegt op

    hoi
    ik boek al langer bij Agoda nooit probleem gehad
    toch is het zo dat prijs per nacht wordt weergegeven
    al stel ik me de vraag als u in het hotel al bent geweest weet u toch iets van de prijs van hotel ???
    ok iedereen maakt is een foutje ik dacht zelf dat u 14 dagen hebt voor verkoop op afstand??wacht niet en doe er vlug wat mee
    probeer bij kredietkart u geld terug te krijgen

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  19. Cornelis zegt op

    Zie hierboven veel adviezen om het geld terug te vragen van de creditcardmaatschappij. Waarom zou die geld moeten teruggeven dat aan Agoda toebehoort op grond van een rechtsgeldige overeenkomst tussen de kaarthouder en Agoda? Zolang Agoda niet instemt met een annulering zal er geen geld terug worden betaald………

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
    • Bernardo zegt op

      Een fout moet hersteld kunnen worden.

      En de beste oplossing is coulance aan deze mensen te geven.

      Mocht AGODA dit niet doen,zijn er nog andere sites die coulanter zijn.

      En de naam AGODA moet verder met haar business.

      BM

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  20. Bernardo zegt op

    Zonde om dat te betalen.
    Ik zou met de manager van hotel praten.
    Thaise mensen zijn niet zo hard en tonen meer begrip als bij ons.
    het lijkt mij een goed startpunt het gesprek te openen dat jullie meerdere keren
    dit hotel bezocht hebben,neem desnoods je vorige betalingen mede.
    Mocht het niet lukken verneem ik het wel,ik ken wel een klein mondje thais.

    En ga nimmer met AGODA in zee,ik heb er zelf ook slechte ervaringen mee.
    Het feit dat je direckt moet betalen vind ik al niks.
    Booking. com heb ik goede ervaringen mede en zijn erg flexibel.

    Bernardo

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  21. Adri van Schendel zegt op

    Ik boek al 5 jaar al mijn hotels bij Agoda ( Elke vakantie van 3 maanden, ongeveer 8 verschillende hotels) elk jaar andere bestemmingen, dus ook andere hotels, nog nooit geen problemen gehad met Agoda, kijk wel voor het boeken naar de boekings voorwaarden. Reeds diverse malen geboekt en daarna geannuleerd, is totaal geen probleem, mits de boekings voorwaarden het toelaat. Ook met de verzilvering van de gespaarde punten geen problemen, altijd al in kunnen leveren en keurig netjes verrekend .
    Advies bij het boeken, maar dat geld voor alle booking sites, voor je toestemming geeft voor de betaling eerst alles goed controleren.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  22. adje zegt op

    Niet zo heel lang geleden een hotel geboekt op Koh Chang via Agoda. Prijzen stonden duidelijk vermeld op de website. Prijzen per nacht en als er service kosten bij zouden komen stond dat er duidelijk bij. Bij het afrekenen stond duidelijk het eindbedrag. Agoda valt niets te verwijten. Natuurlijk iedereen kan zich vergissen. Maar schuift de schuld niet in de schoenen van Agoda, Het enige wat u kunt proberen ze over te halen coulant te zijn. Ik denk niet dat u iets van de creditcard maatschappij kunt verwachten. Ze zullen voor en eventuele terugboeking een opdracht moeten krijgen van Agoda.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
  23. colorwings zegt op

    Mijn ervaringen met Agoda zijn in principe wel goed, al is het me in het verleden wel eens opgevallen dat er behoorlijk wat bijkomende kosten zijn (ik weet niet of dat nog steeds zo is) .Ik vergelijk de hotelsite zelf ook altijd en dat is soms goedkoper of heeft betere voorwaarden zoals b.v. gratis wifi of gratis ontbijt. Zo’n groot prijsverschil als Twan vermeldt heb ik trouwens nog nooit gezien. Bij mijn vaste hotel in bkk stuur ik altijd een e-mail waarin ik de vraag of ik de kamer weer voor dezelfde prijs als vorig jaar kan boeken (veel goedkoper dan via hun eigen recent opgezette website of Agoda) waarop ze dan bevestigend antwoorden. Ook opletten: bij sommige sites / hotels moet je tijdens de oudejaarsavond verplicht een diner nemen (of je nu wel of niet komt) welke voor thaise begrippen best duur is.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  24. Twan zegt op

    @Bernardo, hoe zou ik met jou in contact kunnen komen ? Ik begrijp dat je mij eventueel zou kunnen of willen helpen als ik er niet uit kom. Dat zou hwel erg fijn zijn, want ik spreek geen woord Thais. Woon je zelf in Thailand; in BKK misschien ?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  25. Ven zegt op

    Vreemd. Als ik een proefboeking doe op Agode van zondag 25 aug tot woensdag 28 augustus wordt voor twee 2 persoons executive kamers een totaalprijs berekend van 388,88 euro inclusief servicekosten en belasting. Dan kan het toch niet zo zijn dat er bijna 1000 euro betaald moet worden voor één vierpersoonskamer.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  26. Twan zegt op

    Goed nieuws om dit onderwerp af te sluiten! Ik heb contact gehad met het hotel Urbana Lang Suan. Ik had hun eerder een uitgebreide e-mail gestuurd. Het hotel heeft met Agoda contact gehad en schijnbaar hebben ze ook ingezien dat die € 1.000,00 toch wel erg buiten proporties was. Ik krijg ongeveer 50% van mijn betaalde bedrag teruggestort.

    Super gedaan van het hotel. Bedankt voor alle reacties op mijn bericht. En de volgende keer zal ik echt beter opletten, maar ik ga toch weer mijn vertrouwde bookings.com. 🙂

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
    • bernard zegt op

      Moderator: door een overmatig gebruik van punten is uw reactie onleesbaar.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  27. Bernardo zegt op

    Gefeliciteerd TWAN.
    Ik hoef mij niet meer in te zetten.
    Misschien had mijn optie er toe bijgedragen.

    Er waren ook wel harde reacties bij,zoals moet je maar uitkijken.
    Maar dat zijn mensen die denken geen fouten te kunnen maken.
    Helaas had ik mijn e-mailadres niet langs deze weg kunnen geven i.v.m.
    privacy.
    Groet van Bernardo

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)

Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website