Je maakt van alles mee in Thailand (133)
In Thailand gaan zaken soms anders dan dat wij in Belgie en Nederland gewend zijn. Dat zorgt nogal eens voor leuke anekdotes en grappige verhalen maar ook wel voor ergernissen. Onze lezers vertellen over wat zij zoal meemaken in Thailand. Vandaag is dat Gerard die een aanrijding meemaakt in Hua Hin. Uiteindelijk liep alles goed af dankzij de hulp van Thai en de autoverhuurder.
Lees het verhaal van Gerard over de aanrijding in Hua Hin.
Een aanrijding in Hua Hin
Aanrijding 18-11-2020, 17.45u: Rijdend in Hua Hin op de Soi 112 wil ik op de T- kruising de Soi 112/1 inslaan. Vanuit die straat komt een witte auto na eerst gestopt te hebben, snel optrekkend en boort zich in mijn rechter deur (zie video).
De chauffeur rijdt dan naar links weg. Ik kan nog even zijn kenteken zien en dan natuurlijk alleen de cijfers onthouden. Rondom dit kruispunt zijn er meerdere eenvoudige eetgelegenheden en in enkele ogenblikken staan vele mogelijke getuigen om ons heen. Men is duidelijk kwaad dat de veroorzaker ervandoor is gegaan. Een van hen wijst ons erop dat het restaurant op deze hoek: “Corner 112” kamera’s heeft hangen. De chef verleent alle medewerking en heeft na enkele minuten de beelden te pakken.
Intussen hebben we de verhuurder van onze auto, “Easy Car Rental” telefonisch bereikt en is Peter in een kwartier ter plaatse. Ondanks de schade kan de deur nog dicht en kan er gereden worden. Wij in ons gekneusde bolide achter Peter aan richting het Politiebureau. Daar aangekomen ontmoeten we drie vertegenwoordigers van de verzekeringsfirma, waar van er éen goed Engels spreekt. In het bureau hebben we twee en een half uur doorgebracht, steeds terzijde gestaan door Peter en een verzekeringsman.
De video-opnamen waren van enorm belang, evenals de onthouden nummerplaat- gegevens. Mijn rijbewijs, gelukkig Thais, werd bekeken en enkele handtekeningen waren voldoende. De politie zal nog proberen andere kamera’s rond het kruispunt te verkrijgen en verwacht de veroorzaker te kunnen achterhalen.
We hebben optimale steun gehad van de verhuurder, de verzekering en de omstanders.
De afgelopen 7 jaar hebben we wanneer we in Thailand waren, normaliter 7 maanden per jaar, steeds een auto gehuurd bij “Easy Car Rental”. Tweemaal eerder hebben we een probleempje gehad. De eerste keer een lekke achterband, ’s morgens de auto opgehaald en ’s middags terug en begin dit jaar had ik de indruk dat de voorbanden onvoldoende grip hadden; binnen een dag hadden we er nieuwe voor. Kortom, super service.
Over deze blogger

-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
Gezondheid14 maart 2025Nieuw onderzoek: Voeding en darmflora mogelijk van invloed op prostaatkanker
Economie14 maart 2025Bank of Thailand verwacht economische groei van ruim 2,5%
Cultuur14 maart 2025De Lanna-cultuur: het bijzondere erfgoed van Noord-Thailand
Achtergrond14 maart 2025De vergrijzing in Thailand en gevolgen voor de economie
De ‘doorrijder’ zal wel een flink in de olie zijn geweest. Het is anders bijna onmogelijk om anders zo’n soort aanrijding te veroorzaken.
Denk dat ie het gemerkt heeft, was druk bezig met zijn telefoon 🙂
sorry, moet zijn NIET bemerkt
Ok, de verzekering is geregeld.
Maar is de veroorzaker nog achterhaald of op z’n “Thais” opgelost ?
Wees blij dat jullie zelf niks hebben.
Tegenpartij zal zeer waarschijnlijk ‘opgelost’ zijn al helemaal als men weet dat er sprake is van een buitenlander en verhuurbedrijf auto.
Oud maatje van mij werdt een paar jaar terug stevig van zijn motor afgereden in stilstaande positie.
bestuurder auto was dronken onverzekert en geen baan.
Werdt ter plekke met een beetje ‘gerommel’ ‘opgelost’ met de heren politie.
Het oordeel lag snel op ’tafel’ kale kikker kan je niet plukken en jij bent toch buitenlander.
20000 baht voor andere motor en een soortgelijk bedrag paar dagen ziekenhuis was zijn probleem.
Advies ondergetekende zorg dat je telefoon toeristenpolitie en een lawyer in je mobiel heb staan.
Lieve redactie, hebben jullie nu te weinig antwoorden? William mag best een aardige kerel zijn, maar de enige zin die hij foutloos schreef was de eerste.
Werd met dt?
onverzekerd met een t?
Zinnen zonder interpunctie…
Goed ik weet dat ik een mierenzeiker ben wat dit betreft. Ik weet ook heel goed dat ik ook fouten maak… maar dit doet echt pijn om te lezen en je kunt het niet zomaar even overslaan.
Ik ben lid van Quora en daar mogen lezers de stukjes die ingezonden worden, corrigeren. Dat heb ik al vaker gedaan en het werd ook bij mij gedaan. Ik schreef in diverse stukken (in het engels) then in plaat van than.. ik deed dat net zo regelmatig als William dit nu met werd deed.
Sindsdien denk ik daaraan en let er beter op wanneer ik than schrijf.
Jullie hoeven dit niet te plaatsen hoor. Ik kon het ook als inzending sturen, maar zo staat het er tenminste bij het artikel waar het om gaat.
Beste Sjaak, heel leuk allemaal, maar er zijn ook laag geletterden en mensen met dyslexie die graag een reactie achterlaten. Iets meer begrip voor die groep graag.
Ik vind het nogal meevallen, Sjaak, het aantal typo’s is goed te overzien. En dat je nu pas reageert verbaast me, je kunt hier, en niet alleen hier, dagelijks typo’s zien van mensen die niet goed hebben opgelet op school of geen zin hebben netjes te schrijven of het gewoon niet kunnen… En ook die mensen komen goed terecht in het leven.
Laten we blij zijn dat dit blog niet meer zo streng op typo’s let als in het verleden.
Ik denk dat er met begrip voor laaggeletterden en mensen met dyslexie best enige tekstredactie kan plaatsvinden, tenminste als er iemand voorhanden is die bereid is de tekst te lezen en aan te passen. Dat hoeft niet ‘streng’ of met ‘verwijt’. Iemand die zich niet bewust is van wanneer d of dt moet worden gebruikt zal het niet eens opmerken dat een ander de tekst heeft gecorrigeerd.
Maar zoals gezegd, als er niet iemand voorhanden is die kan redigeren en die er tijd voor heeft en er zin in heeft, dan hoeft het niet per se.
Beste Sjaak,
Laat je commentaar vooral geen obsessie worden krijg sterk de indruk met je lidmaatschap bij Quora en elkaar de les lezen daar, maar ook hier schijnbaar de bedoeling is.
Niet alleen dit Blog maar ook mij een veeg uit de pan geven kan anders.
Dat niet iedereen hetzelfde taal niveau heeft zoals twee andere reageerders al aangeven is duidelijk.
Alles heeft zo zijn redenen die al aangegeven zijn.
Heb om jou te plezieren en de meerdere ‘likes’ onder je bericht de spelcheck.nl maar bij de favorieten gezet.
Ik had de redactie geschreven dat ze mijn commentaar niet hoefden te plaatsen. Ik ga me nou hier niet verontschuldigen omdat er mensen zijn die moeite met spelling hebben. Dat is volgens mij de taak van de moderatie om daar iets aan te doen.
Nee hoor, dat is geen taak van moderatie.
Niet hoeven te plaatsen betekent niet hetzelfde als “ik heb liever niet, dat u het plaatst”.
Toch schijnt u niet blij te zijn met het plaatsen.
Misschien had u duidelijker moeten formuleren?
Er zit trouwens een spelfout in uw eerste post.
Plaat waar plaats had moeten staan.
Ik ben niet gelovig, maar de uitspraak “laat hij die zonder zondes is de eerste steen werpen” gaat hier wel erg mooi op.
Ik zelf woon al meer dan 20 jaar niet in Nederland en dan vergeet je zo af en toe de spellingsregels.
En, aangezien dit een blog voor expats is, zal ik zeker niet de enige zijn.