Een vakantie in Thailand is dé manier om even helemaal weg te zijn. Naast de activiteiten die je wel – óf juist niet – onderneemt, is er een belangrijke rol voor de hotelkamer weggelegd om jouw vakantie onvergetelijk te maken. Het zijn namelijk de kleine dingen van je hotelkamer die je verblijf zo aangenaam maken.

Omdat je er waarschijnlijk nog nooit bij stil hebt gestaan, telt Hotels.com™ de zeven kleine voordelen van een hotelkamer. Wie het kleine immers niet eert…

Een bar aan huis
Hoe gemakkelijk is het om in de chique hotelbar een drankje te drinken, terwijl je kamer in hetzelfde pand is? Een groot pluspunt is tevens dat veel hotels een mooi dakterras met indrukwekkend uitzicht bieden.

Alle toiletartikelen in miniformaat
Schattige, kleine flesje shampoo, conditioner en bodylotion plus een aantal kleine pakjes, zoals een douchemuts of een naaisetje. Je kunt zo je eigen unboxing video maken!

Goed bereikbaar met WiFi
Je hoeft niets en niemand te missen; hotels beschikken doorgaans over goede WiFi, waardoor je op vakantie toch dicht bij huis bent. Als je dat wilt tenminste…

Iets lekkers uit de minibar bij de hand
De minibar is gevuld met de lekkerste zoutjes en chocolade voor de lekkere trek. Ook vind je in deze kleine ijskast heerlijke, koude drankjes. Ach, op vakantie heb je best wat lekkers verdiend, toch?

Een mysterieus opgeruimde kamer
Je kamer is op mysterieuze wijze brandschoon en opgeruimd als jij terugkomt van een dagje op het strand of de piste. Had je dat thuis ook maar…

Het grote, zachte hotelbed
Je armen en benen spreiden en de rand van het bed niet raken, fluweelzachte kussens en knisperende, schone dekens; het is alsof je op wolken slaapt in een hotelbed.

Een frisse ochtendduik
Hoe lekker is het om de dag te beginnen met een frisse duik in het zwembad? Of toch maar eerst langs het ontbijtbuffet om alles behalve een saaie boterham met pindakaas te eten?

Zijn er voor jou nog kleine dingen die een hotelverblijf in Thailand erg plezierig maken? Vertel het ons in een reactie!


» Laat een reactie achter


No votes yet.
Please wait...

22 reacties op “De kleine dingen die een hotelovernachting in Thailand groots maken”

  1. Khun Peter zegt op

    Nou, ik weet wel wat: Een airco die geen lawaai maakt, een fitnessruimte met fatsoenlijke apparatuur en een regendouche.

  2. ruud zegt op

    Voor Thailand:
    een kamer met goede klimaatregeling (ook warm voor de koude periode).
    Een tweepersoonsbed met een matras die wat zachter is dan een houten plank.
    Een douche met warm en koud water.
    Een hoofdkussen dat wat zachter is dan een blok beton.

  3. Tanja Bokkers zegt op

    Momenteel verblijf ik op ko Samui.
    Omdat we niet verzot zijn op hotels zoek ik een resort war ik alle gemakken in een villa terug wil vinden.
    Hierbij doel ik op een waterkoker en wat thee en koffie, een behoorlijk ontbijt, een koele airco maar ook,een goede douche met goede douchekop en goed warm water.
    Ook zie ik dat de wc potten wel schoon zijn maar de rand dikwijls ongelofelijk smerig omdat in thailand hiervoor geen borstels zijn en het blikbaar niet zo belangrijk is.
    Ook is een koelkast, een mini, belangrijk om een koud biertje of fris of water te koelen.
    Uiterard is het bed ook belangrijk, mestal zijn het stijve planken waardor je met rugpijn op sta.
    Maar…..waarom maken de thai zo’n zooi onder een villa open palen, is de afvalplaats een gore stinkende massa, is een douvhekop al 5 jaar aan vervanging toe, sta je te verbranden of te bevriezen onder je douche, is het ontbijt te karig voor woorden.
    Wat mij stoort aan thailand is de verschrikkelijk rotzooi die men overal laat slingeren.
    Ook de wegen zijn levensgevaarlijk en zijner blijkbaar geen regels in dit land.
    Ik hou van dit land, zou het zo graag schoner en netter willen zien

  4. Peter zegt op

    Leuke attenties zijn altijd een mooie bijkomstigheid.
    Wat stoort is dat een accomodatie op de website er pico bello uitziet maar dat het in werkelijkheid 1 grote afknapper is. Dat het slechts 1 accomodatie betreft is begrijpelijk maar afgelopen jaar had ik veschillende accomodaties geboekt via Agoda.com. Werkelijk niet 1 van al deze accomodaties was naar behoren, ofschoon aangeprijsd als 5 sterren haalden ze niet eens 3 sterren. Heb geklaagd bij Agoda maar niet eens een reactie gekregen.

    • Christina zegt op

      Hallo Peter, We boeken altijd Agoda niet alleen in Thailand maar ook China USA enz. Nog nooit slecht getroffen altijd schoon zelfs de airco die checken we altijd wil je iets extra altijd mogelijk maar dan laat ik dat wel blijken tegenover het personeel. Vinden het alleen jammer we kwamen jaren in het Montien hotel Bangkok maar daar willen ze geld voor WIFI. Laatst een ander hotel in Bangkok wat problemen manager loste het prima op kregen twee nachten terug en mochten de rest van de vakantie in de president suite verblijven. En als er iets is krijg altijd respons van Agoda het kan gebeuren maar voor ons lossen ze het prima op. Weten jullie trouwens dat ebookers vanaf 12 mei 2016 Expedia wordt?

    • Marleen zegt op

      Beste Peter
      Wat spijtig dat je zulke slechte ervaringen hebt. Graag nodig ik je uit om onze website te bezoeken en….onze kamers en accommodatie zijn werkelijk zoals de foto’s het weergeven. Welkom bij Villa Baan Malinee, your 5* bed and braekfast in Hua Hin.
      http://www.villabaanmalinee.com

  5. Carl zegt op

    Beste Khun Peter,

    Ik kan het Centre Point Silom Bangrak aanbevelen ….+/- Euro 75 ,00 per night…TOP!!!

  6. wibar zegt op

    Los van het bovengenoemde hier nog een paar:
    Buren die zich realiseren dat de wanden erg dun zijn en daarom het lawaai minimaliseren.
    Koffie die echt vers gezet is en niet naar oploskoffie smaakt.
    Een lift die daadwerkelijk werkt en beschikbaar is voor gasten ipv. geblokkeerd wordt door personeel.
    Een ontbijt voorziening die niet compleet leeggeplunderd wordt door de aanwezige groepsreis club.
    Geen gillende, verwende kinderen die denken dat de ontbijtruimte een speeltuin is met ouders die geloven in moderne opvoeding ;-).

  7. Dennis zegt op

    Ik moet altijd aan het Martina Hotel in Surin denken als ik weer eens in een te dure hotelkamer slaap. Want wat heb je nu echt nodig en waarom zijn sommige hotels zo verschrikkelijk duur?

    Het Martina Hotel heeft heerlijke bedden met prima kussens, ruime kamers en zeer ruime douche (“regendouche”, helaas op Thaise hoogte gemonteerd dus het had van mij net wat hoger mogen hangen), goede wifi, rustige omgeving en slechts 550 baht (450 als je de standaardkamers neemt). Waarom moet een Radisson Blue of Hyatt dan 250 euro kosten? De amentities zijn nauwelijks beter; Bij het Martina krijg je 2 flessen water a 500 ml gratis, bij Radisson kost dat € 5 per fles! Broekenpers op de kamer? Bij het Martina laat ik mijn overhemden wassen en strijken voor 10 baht! Maar het belangrijkste is dat ik in het Martina Hotel altijd heerlijk kan slapen, terwijl bij het Radisson er altijd wel een hotelgast mij wakker krijgt met z’n hard dichtslaande deuren, het belletje van de lift of de schoonmaakploeg die om 7 uur door de gangen dendert..

    • Ger zegt op

      yes de perfecte reactie van Dennis

      En ter aanvulling: zoek voor goede hotels voor een lage prijs op de bookingssites (Bookings.com noemt de totaal prijzen in tegenstelling tot Agoda om maar eens wat te noemen) .
      Zelf kijk is als eerste naar de aanbevelingen van gasten en dan naar de prijs. Dus de combinatie van een (goede ) kamer tegen een lage prijs.
      En dan kom je vanzelf terecht op hotels als Martina in Surin of At Mind Executives Suites in Bangkok ( rond de 1000 baht , bij BTS ) . Deze laatste heeft een uitgebreide ontbijtbuffet voor 139 baht per persoon welke gewoon ter plekke geregeld kan worden.

    • Mr. Bojangles zegt op

      Probeer het Majestic eens, bij het bus-station. Bevalt mij prima.

  8. John zegt op

    Eigenaardig: het positief karakter van het artikel en de uitnodiging voor het delen van andere relevante positieve ervaringen Thailand levert voor het merendeel klachten op..

  9. Jack G. zegt op

    Ik heb liever geen kleine bedjes of kamers met tussendeuren. Ook de wanden mogen van mij geluidswerend zijn zodat ik niet mijn buren kan horen ‘sporten’. Goede gordijnen die de kamer lekker donker houden voor het uitslapen is iets wat ik kan waarderen. Luidruchtige nachtwakers met knarsende walkie talkies mogen wat mij betreft even ergens anders heen. Wat ik ook niet prettig vindt zijn hotelkamers zonder raam. In Vietnam kwam ik die helaas nog al eens tegen. Minibar mag van mij leeg zijn en in steeds meer hotels is dat ook de standaard aan het worden in Thailand. Scheelt gedoe met uitchecken enz. En de Wifi mag in veel hotels wat vlotter.

  10. Rob V. zegt op

    Een bar aan huis: Nog nooit in een hotel met bar overnacht, geen behoefte aan.

    Alle toiletartikelen in miniformaat: handig, maar eigenlijk alleen de zeepjes.

    Goed bereikbaar met WiFi: fijn maar op vakantie internetten beperkt houde (even mail en berichtjes -whatsapp, line- checken en wereldnieuws).

    Iets lekkers uit de minibar bij de hand: ik gebruik de minibar nooit.

    Een mysterieus opgeruimde kamer: ja dat is wel lekker, en natuurlijk elke dag een fooi achterlaten.

    Het grote, zachte hotelbed: kan in Thailand soms hard als een plank zijn.

    Een frisse ochtendduik: soms een hotel met zwembad, duik er dan soms in. Meestal verblijf in kleine hotels en bungalows. Ontbijt meestal gewoon ergens langs de straat kant bij een winkeltje of mobiel standje.

    Wat verder fijn is? Geen stinkkamer of viezigheid, geen luidruchtige buren, een goede airco ipv een herriebak, een douce die goed op temperatuur te brengen is met goede straal. Verder heb je niet veel nodig, als je maar goed kunt slapen, overdag zit je toch niet in je hotel.

  11. ser kokke zegt op

    Geef gewoon wat meer geld uit voor een goede kamer, dan is het bed goed er is geen gehorigheid en alles is schoon en niet uitgewoond. En de kamer is ruim en voorzien van alle gemakken. Het hotel heeft een goed ontbijt en je kunt er ook ‘s-avonds eten als je dat zou willen. De Wi-Fi is gewoon goed. En wat kost dat dan midden in Bangkok, (we komen er alleen als we in Bangkok moeten zijn) helemaal zo’n 55 Euro voor een kamer met zitgedeelte, een keukentje en een apart slaapgedeelte, samen meer dan 60 m2.
    We slapen elders in Thailand ook voor veel minder, de laatste keer voor 850 Bath, gewoon goed, maar geen luxe in een heel klein bungalowtje en de keer daar voor ook ergens in the middle of nowhere voor 1500 Bath, beide met airco en een goed ontbijt en goede Wi-Fi. Nee, geen regendouche, daar gaan we voor terug naar huis, hier in Thailand.

  12. rob zegt op

    Voor een redelijk tot goed hotel zijn mijn verlangens: een groot en indien mogelijk een niet al te hard bed, een goed werkende douche, leeg koelkastje, balkon of groot raam dat open kan, een geruisloze plafond fan, kamer op de hoogst mogelijke etage,kluisje,redelijk tot goed uitzicht.

    Voor mij absoluut NIET nodig: airco, televisie, radio, telefoon, ontbijtbuffet oid, Wifi zit ik ook niet echt om te springen.

    Overigens huur ik liever een condo, studio of appartement als ik wat langer in dezelfde omgeving verblijf.

  13. Peter zegt op

    Overdreven gesteld is een hotelovernachting een noodzakelijk kwaad; het maakt mogelijk dat je meer dan één dag op een bepaalde plek bent.
    De locatie is dan ook erg belangrijk.
    Wat we verder graag zien is dat bed en douche schoon en goed zijn.
    Meestal eten we niet in het hotel, ook ‘s ochtends niet.
    Als we wel in het hotel ontbijten dan wel goede koffie aub…

  14. RonnyLatPhrao zegt op

    “De kleine dingen die een hotelovernachting in Thailand groots maken ?”
    Misschien genieten van die dingen die je hebt…. of betalen voor die dingen die je wil….

  15. carla goertz zegt op

    Mijn hotel in bkk zit op dit moment op 108 euro met onbijt . maar het is gewoon heerlijk vertoeven lekker groot zwembad en als je dan gaat zonnen of zwemmen lopen de jongens met je mee om de handoeken er netjes op te leggen (met verse bloemen ) en nog een om je af te drogen . je kamer brand schoon en s,avonds leggen ze je bed klaar voor de nacht ook met verse bloemen . en bij het zwemband komen ze met gratis ijsjes of fruitprikkers , en het ontbijt ga je voor de tweede keer wat eten halen is je tafel al opgeruimd klaar voor weer een nieuw bord . altijd de deur voor je open houden heerlijk luxe gevoel is dat . Service met een grootte S . misschien voor thailand duur maar vind zoiets maar in nederland .Kan hier elke keer weer zo van genieten .

  16. Sjaak S zegt op

    Door mijn werk kon ik dertig jaar lang in luxueuze hotels overnachten. Maar één ding deed ik altijd:
    Ik hing het do-not-disturb hangertje voor de hele tijd dat ik er verbleef aan de deur. Ook wanneer ik weg ging. En als ik dan bij terugkomst ‘s avonds merkte dat mijn bed tóch opgemaakt was, beklaagde ik me bij de receptie.
    Waarom? Ik heb al de meest wilde verhalen gehoord en ik heb altijd dure spullen bij me (laptop e.d.), waarvan ik niet wil dat er ook maar iemand aan zou kunnen zitten.
    Ik heb al gehoord dat tandenborstels werden gebruikt (en niet alleen voor de tanden van het schoonmaak personeel)… Mensen zijn nieuwsgierig en ik zal ze nooit de gelegenheid daartoe geven.
    Wanneer ik dan mijn kamer opgeruimd wilde hebben, sloot ik alles in mijn koffer op en die ging op slot.
    In de tijd dat ik nog in Bangkok in het Dusit Tani, Central Plaza of Pullman verbleef, betaalde je voor internet op je kamer méér dan een overnachting in een goedkoop hotel, waar je ook nog eens gratis internet had.
    Wel vond ik het altijd weer leuk om bij aankomst een chocolaatje te vinden, een schaal met fruit was ook in bijvoorbeeld India normaal.. dat waren de kleine extra’s.
    De minibar? Leuk dat ie er is, maar in de grote luxe hotels betaal je vaak het vier tot vijfvoudige van de normale prijs. Bij aankomst was ik vaak te moe om even naar een winkel te gaan, dus nam ik vaak een frisdrank of en snack uit de minibar. Deze ging ik dan later ergens in een winkel kopen en deed deze dan weer terug in de minibar.
    Een keer had ik bezoek van een collega, die een biertje dronk. Toen ik later hetzelfde bier bij een 7/11 gekocht had, bleek ondanks mijn do-not-disturb kaartje, de minibar weer opgevuld te zijn. Ik heb meteen bij de receptie gebeld, dat ze dat bier weer terug moesten halen. But sir, that’s not our policy. Ik werd kwaad, so it is also not your policy to respect the wishes of your customers. Do not disturb means NOBODY gets into my room, without MY permission.
    Uiteindelijk lieten ze iemand komen en ik kon dat blikje vervangen.
    In Nagoya, Japan, nam ik bij aankomst een blikje Cola-Zero. In het begin kon je deze overal in de automaten om het hotel heen vinden. Een jaartje later: nergens meer te bekennen. Ik weet nog dat ik lange wandeltochten ondernam om een automaat te vinden. Zelfs in de lokale am/pm of 7/11 hadden ze deze niet. Uiteindelijk vond ik in een soort van nachtclub/karaoke bar aan de ingang een automaat, waar je deze nog kon krijgen.
    Ik had zo het gevoel, dat het hotelmanagement van de verschillende hotels wisten dat gasten dit deden (ik weet dat ik niet de enige was) en hebben ervoor gezorgd dat deze drankjes niet meer in de buurt van het hotel verkrijgbaar was, zodat je de hogere prijs moest betalen. Onzin natuurlijk…. maar als je een lange wandeltocht maakt voor zo’n stom blikje (ik was toch al onderweg, maar dat was dan een onderdeel van de wandeling), gaat je het een en ander door het hoofd.
    Ik mis het wil…. nu ik niet meer vlieg… de zoektocht naar de cola of de chips die ik een paar uur eerder gegeten had…
    Ik mis ook een beetje de vele overnachtingen in de verschillende hotels over de hele wereld. Na een tijdje kende je de hotels en was iedere aankomst een soort van thuiskomst…

  17. Lung addie zegt op

    Wat Ronny hierboven schrijft daar ben ik het helemaal mee eens. Bij de zoektocht naar een overnachting gaan er velen niet op zoek naar kwaliteit maar naar een lage prijs. Je krijgt meestal waar je voor betaald hebt en vergeet het spreekwoord niet: “de vreugde over de lage prijs is reeds lang verdwenen als de ergernis over de lage kwaliteit nog in het geheugen staat”. Het is net hetzelfde bij toeristen die ik zie zoeken naar een geschikte eetgelegenheid… ze lopen gans de straat af en bestuderen de uitgestalde menuekaarten welke allen zowat hetzelfde te bieden hebben. Alleen de prijs vertoont nogal eens een verschil. Het goedkoopste wordt eruit gepikt en dan achteraf verbaasd zijn en kritiek leveren dat de steack piepklein was en er maar 5 frietjes op het bord lagen.
    Lange tijd geleden schreef Lung Addie een artikel op dit blog: “foute toeristische informatie” … dat is een, mooi voorbeeld hiervan.

    • Paul zegt op

      Helemaal mee eens. En als er een land is waar je eens een keer een tientje meer kunt betalen om 1 of 2 sterren qua hotel te verbeteren, moet je het zeker eens proberen. Ik heb in de loop der jaren in allerlei hotels geslapen (van vieze snelweghotels in Frankrijk met badkamer in de gang tot Ritz Carlton en van alles ertussen). En ooit een keer via Fox Reizen een trip door Indonesië gedaan. Zo;n reisclub die een altijd maar probeert weg te komen met opmerkingen als toeristenhotel en zo. En als ze dan een keer een 3 sterrenhotel erbij hebben overdrijven ze al snel 2 sterren (doen of het er 5 zijn). We hadden zo’n voor 5 sterren verkocht 3 sterren hotel als afsluiter van de reis: blijkt het niets bijzonders te zijn, erg massaal (geen aandacht voor de gast dus) ende airco deed het niet naar behoren (het was minder warm dan buiten, maar de luchtvochtigheid bleef veel te hoog). Dus het hotel maar verlaten en zelf iets geboekt. De rondreis was al drama (busreis waar je meer in de bus dan buiten de bus was), dus ik had er geen zin in ook de laatste 5 dagen te verpesten door Fox. Dus zelf iets geboekt en weggegaan. En over dat hotel heb je het dus nog steeds als ervaring. Het was iets duurder, maar het was wel een verademing (zeker na de rotrondreis).

      Dus doe een keer gek en zoek eens een klasse hoger uit. Enne: niet ieder 5 sterrenhotel is altijd maar duurder dan een 4 of 3 sterrenhotel. Hou websites in de gaten en zie hoe prijzen stijgen en dalen (dus bekijk eens in een willekeurige maand hoe dingen gaan). Bij Marriott krijg ik soms tarieven (vanwege het feit dat ik er ook Marriott Rewards spaar) die extra korting bevatten (inloggen, hotel aanklikken en ook de tarieventabbladen bekijken) en die elders niet te vinden zijn. Probeer niet op de meest populaire dagen te reizen (als je dan toch meerdere klassen hotels in je reis hebt: het minder sterrenhotel in het weekend en het meersterrenhotel door de week –> tijdens vakantie heb je toch geen idee, als het goed is, welke dag het is).

      Oh ja, wat Sjaak S doet doe ik ook altijd: do not disturb aan de deur hangen. Ik vraag ook altijd (ook als ik alleen reis) minimaal 2 kaartjes om de deur open te maken (want in sommige hotels heb je een kaartje nodig om de stroom aan te hebben, en die laat ik er dus inzitten als ik de kamer verlaat… mocht men op afstand het stroomgebruik monitoren, dan lijk ik dus op de kamer te zitten… en ik hou van airco, dus het is handig dat die aan blijft staan in een veel te heet land).

      Oh… en kom ik ergens waar mijn favoriete keten(s) niet is/zijn, dan eerst TripAdvisor checken (zoover is veel te Nederlands en veel te positief). Wel kritisch de kritieken lezen: wat iemand een slechte ervaring bezorgd hoeft dat bij mij niet zo te zijn en andersom (als de een houdt van ordinair entertainment bij het zwembad met keiharde muziek, dan is dat voor mij al een ‘no go’… en een hotel vol asociale gasten doet bij mij hetzelfde… ook daarom: betaal liever een tientje meer in Bangkok per nacht). Voor het Marriott betalen we nu komende mei 96 euro per nacht voor een gezin met 2 kids (3 en 6), en door mijn Marriott Rewards membership status krijg ik waarschijnlijk een upgrade en mag ik zeker van de business lounge gebruik maken (gratis hapjes/drankjes en ontbijt). Nou, dat soort ervaringen heb ik echt niet in een simpel, eenvoudig hotel. Enne, in dat soort hotels heb ik ook vaak genoeg geslapen, dus weet wel waar ik het over heb. Maar dat soort hotels hebben dan enkel de functie: laat arriveren, slapen en wegwezen (en onderweg ergens ontbijten). En dat soort hotels vergeet ik dan ook gemakkelijk. En de topervaringen… ja, dat zijn de belevenissen die je bijblijven.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website