Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Chris: even gegoogled: Uit onderzoek van de Texas Tech University uit 2010 bleek dat mensen met 1 tatoeage precies hetzelfde zijn als
- Chris: Ik kijk naar alle soorten mensen en ben open-minded. Ik kijk niet naar de verkeerde mensen. Wat is verkeerd trouwens? Van mij moge
- Raymond: Oh, absoluut doen wat je zelf ’t beste vindt. Geef alleen de gemakkelijkste manier aan die de meeste Thai gebruiken. Jullie
- RonnyLatYa: Maar ik ga het denken en plannen aan de specialisten overlaten en er is veel kans dat men daarvoor dan in Nederland terecht komt.
- RonnyLatYa: Laat me vooral ook zeggen dat ik ook geen kenner ben. Maar persoonlijk denk ik dat wat uit zee komt tegen houden niet echt veel
- RonnyLatYa: Onderwater komen te staan door een rivier die buiten haar oevers treed is nog iets anders dan op termijn onder water verdwijnen.
- Eric Donkaew: Mijn punt is niet dat ik ze gelijk stel, mijn punt is dat je het verschil tussen gin en laokhao amper proeft als je er flink wat t
- Frank B: Hi Raymond, let’s agree to disagree. Onze reiswijze werkt uitstekend. Altijd overal soepel door gekomen.
- Cornelis: Die definitie hanteren ze kennelijk niet bij de fabrikanten, want die noemen het gewoon een scooter……
- Hugo: Eric, ik weet niet goed hoe te betitelen, maar je hebt OF geen smaak OF bent geen sterke drank drinker als je Lao Khao gelijk stel
- Erik Kuijpers: William, nee, Thailand is autonoom en kan zijn wetten wijzigen. Dus dat Thailand alle verdragen moet herzien klopt niet. De verdra
- Ed: Mijne Heeren welles en nietes, alle motoren in Thailan die motor achter onder hebben, voorbeeld bij Vespa, worden in Thailand scoo
- Erik Kuijpers: Niek, dat is een uitzondering, geen regel. Komt daar een andere ploeg zitten dan zal het anders zijn. This is Thailand.
- Rick: Ik weet niet of ouderwets je visie correct omschrijft. Misschien is (sterk) bevooroordeeld een betere benaming. Zo extreem lees je
- Erik Kuijpers: Dan is de schenker hoofdelijk aansprakelijk. Art 46 lid 3 invorderingswet. O, maar die woont ook in een buitenland? Dan zal de bel
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Ubon Ratchathani Candle Festival
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Dossier » Visum Thailand » Immigratie infobrief » TB Immigration Infobrief Nr 035/21: Geen visa aanvragen meer via consulaat Amsterdam
Melder: Geert
Visa aanvragen via het consulaat in Amsterdam stopt per 28 mei. Nu moeten alles via de ambassade in Den Haag. Op de website van de Thaise ambassade in Den Haag staat het volgende:
Stopzetting van de Thaise visumafgifte door het Royal Thai Honorair Consulaat-Generaal in Amsterdam
https://hague.thaiembassy.org/th/content/discontinuation-visa-issuance-by-consulate-ams
Reactie RonnyLatYa
Lag eigenlijk wat in de lijn der verwachting gezien een eerdere melding over Essen.
Thailand Visa vraag Nr 120/21: In de toekomst enkel nog e-visum via Consulaten?
Men zou meer naar e-visa aanvragen willen overstappen heb ik begrepen. Maar meer nieuws heb ik daar niet over.
Over Consulaat Antwerpen momenteel nog geen nieuws.
******
Note: “Reacties zijn zeer welkom op het onderwerp, maar beperk u hier tot het onderwerp van deze “TB Immigratie Infobrief. Heb je andere vragen, wil je graag een onderwerp behandeld zien, of heb je info voor de lezers, dan kan je dat steeds sturen naar de redactie. Gebruik hiervoor enkel www.thailandblog.nl/contact/. Bedankt voor uw begrip en medewerking”.
Ik hoop dat ze in België niet zullen volgen.
De dienstverlening in Antwerpen is stukken beter dan de ambassade in Brussel.
Een volledige elektronische procedure zou natuurlijk ideaal zijn.
De vriendelijkheid van de ambassade in Amsterdam door de Nederlandse, Thaise vertegenwoordiging wordt door de Thaise Thai vertegenwoordiging in Den Haag genadeloos afgestraft doordat er een vergelijk werdt gemaakt door lezers van dit forum, van “behoorlijk respectvol behandeling, Amsterdam naar onbehoorlijk respectloze behandeling door de Thai medewerkers in Den Haag, het geeft wederom een tekortkoming aan hoe mensen te behandelen die “jouw” land willen bezoeken. maar ook de motivatie weg te nemen van die Nederlanders die in “hun” land een partner hebben wonen, waar ze van houden maar ook financieel ondersteunen “shame on you”
dat is heel jammer dat visum niet meer in Amsterdam kan.
De man die daar alles behandeld is ZEER vriendelijk en heeft veel geduld.
Compliment voor goede service…
FVH
Eens. Ik weet wie je bedoelt. Hele rustige, aardige man, ben er vaak langsgeweest.
Hallo RonnyLatYa,
Wij gaan altijd naar Essen,vriendelijk,behulpzaam en binnen het uur weer klaar.
Mijn vraag Ronny, is er wat veranderd wat betreft aanvraag/verstrekking Non immigrant visa?
grt. Egbert
Dag Egbert,
Er is veel veranderd, je kan er niet meer terecht voor een visum.
https://thai-konsulat-nrw.de
Gegroet,
Je er niet meer te recht voor visum en ook niet meer voor legaliseren van documenten.
Ze zijn niet meer gemachtigd dit te doen vanaf 28 mei.
Men wil overschakelen naar E-Visa, maar momenteel heb ik daar nog geen info over.
Inderdaad een grote aderlating, de behulpzame en vriendelijke professionele hulp gaan we zeker missen.
Zeker heel jammer!!
Ik werd al vele jaren heel vlot en uiterst beleefd behandeld in Amsterdam.
Van Den Haag heb ik heel andere geluiden gehoord maar zal nu wel moeten!
De dienstverlening in Den Haag is beneden alle pijl.
In een klein keldertje waar het ’s winters bloedheet is moet je als sardientjes op elkaar gepropt wachten tot je aan de beurt bent.
Dat duurt vaak meer dan 30 minuten, soms zelfs 45+ minuten, en het mannetje daar is heel onvriendelijk.
Ik ga nu zonder visum naar Thailand en laat binnen 30 dagen door de immigratie daar mijn visum regelen.
Een pijl heb ik nooit gezien daarbeneden, maar over het peil van de dienstverlening kan ik alleen maar zeggen dat ik daar altijd correct behandeld ben.
Wederom lees ik veel klachten over de ambassade in Den Haag.
Ik heb hier al vanaf 2005 mijn visum aangevraagd en nooit problemen.
Van 2005 tot 2012 jaarlijks een NON O omdat wij jaarlijks 2 maanden in TH verbleven en vanaf 2012 jaarlijks een NON O multiple entry op basis van huwelijk omdat we toen jaarlijks 6-8 maanden in TH verblijven.
Al die jaren nooit een probleem, zelfs een keer toen ik de verkeerde uittreksels had heeft die man mij gewoon geholpen en een visum verstrekt.
Ga één dezer dagen weer voor een nieuw visum en ben benieuwd of ie nu zo veel anders reageert of dat er misschien een andere is.
Het is de toon die de muziek maakt en reacties van mensen op elkaar zijn er debet aan of het soepel verloopt of niet. Mijn ervaring met de autoriteiten wat mijzelf betreft zijn op een keer na altijd goed verlopen. Niet prettig of vriendelijk behandeld, want het is een zakelijk gebeuren wat daar plaatsvindt, dat ben ik mij bewust. Je van te voren goed laten informeren wat er nodig is voor de aanvraag is hierbij essentieel. Ik had een keer een kopie te weinig gemaakt en ik moest het gebouw uit om buiten maar ergens een kopie te laten maken en kon daarna weer terug komen en weer achter aansluiten. Er stonden drie kopieermachines keurig met brandende lampjes en allen werkend, maar het zat niet in het serviceverleningspakket hiervan gebruik te maken. Natuurlijk wilde ik hiervoor betalen, maar het gezicht van de ambtenaar sprak boekdelen, op mijn verzoek hiertoe, dus ik maar naar buiten zoals gevraagd. Moest wel hard rennen om dit kopietje te klaren om nog op tijd terug te zijn anders werd ik gesommeerd om de andere dag maar weer terug te komen. Ook ben ik meerdere keren getuige geweest hoe sommige ouderen werden afgebekt omdat ze zaken niet in orde hadden of het niet begrepen. Triest zoals het er dan toeging. Waarom de medewerkers aldaar op gezette tijden zo’n houding aannemen laat zich raden. De regelgeving is ook voor hun iedere keer anders en een bepaalde werkdruk is ook niet een ieder gegeven. De hand in eigen boezem steken en het gezichtsverlies dat kennen we, dat mogen we niet verwachten. De overgang naar geautomatiseerde aanvragen is ook een mode verschijnsel wat de nodige problemen gaat geven voor de nodige mensen. We gaan het meemaken en zullen het ermee moeten doen.
Als je in Den Haag zo slecht behandelt wordt, is het niet beter om met door enkelen ondergetekenden een aangetekende brief te schrijven naar de Thaise Ambassadeur in DenHaag, en ook een brief te schrijven geadresseerd aan de TAT in Thailand met de vraag wat de bedoeling is.
Willen jullie dat er wel,of dat er geen toeristen meer naar Thailand komen.
Met alleen maar klagen kom je namelijk geen stap verder.
Jan Beute.
Beste Jan, ik zou niet graag als lastige klant gekend zijn in de ambassade omdat ik ooit geklaagd heb dat hun service op niets trekt.
Ik heb al lang geleerd dat je beter een vuist in je zak maakt dan iemand erop te wijzen dat ze niet goed bezig zijn. En zeker al niet als je iets nodig hebt van ‘die iemand’.
Ik veronderstel dat je wijs genoeg bent om te weten dat een ambassade ALTIJD gelijk heeft 😉
Beste Michel uit jouw reaktie erken ik weer de angst die velen hebben.
Een ambassade waar dan ook ter wereld heeft niet altijd gelijk, misschien wel enig machtsvertoon.
Maar zo te lezen aan al die reacties deze week op dit blog over de Haagse Thaise ambassade, doet mij denken om eens een goed gesprek aan te knopen met de leiding gevende.
Er is namelijk meer in de wereld dan alleen Thailand om naar toe tegaan.
En eenmaal in negatieve publiciteit te komen doet zeker geen goed voor de huidige situatie in Thailand.
En ik kan hier zeker over meepraten daar ik hier permanent leef voor vele jaren tussen de modale Thai en zie hoe de boel om maar simpel te zeggen zonder voorbeelden te willen noemen elke dag beetje bij beetje hard achteruit gaat voor de meesten onder de gewone bevolking.
Een vuist in je zak maken lost niks op geeft alleen maar meer persoonlijk gebonden ergenis en frustratie of nog beter gezegt een steeds meer sterk groeiend anti Thailand gevoel.
Samen werken aan dit probleem en uit te vinden waar de schoen daadwerkelijk wrijft lost namelijk meer op.
Misschien is die Thaise man aan het loket niet zo happy daar hij al 3 maanden op zijn salaris van de Thaise BUZA zit te wachten en ook een appartement in DenHaag de huur van moet betalen en hij alleen maar vele Hollanders dagelijks aan zijn loket ziet verschijnen met vette bankrekeningen en dure huizen in Hua Hin en pensioenen en gebonden inkomsten waar hij alleen maar van kan dromen.
Zoals ik al eerder zij klagen helpt niet, ga met velen gezamelijk onder u met de Thaise ambassade in gesprek.
Misschien dat dit webblog iets kan betekenen om mensen samen te kunnen brengen aangaande dit idee.
Waar een wil is, is uiteindelijk een weg.
Jan Beute.
Als je een klacht kunt verpakken als vriendelijk doch kritisch verbeterpunt, waarom zou men je dan als lastig ervaren? Als je begripvol en met respect laat weten dat je (een ‘ik’ boodschap) ergens een minder goede ervaring in hebt zal een normaal mens (ja, ook ambassade medewerker) niet meteen op de … getrapt zijn. Een jij-bak zal wel velen tegen de haren in strijken en lost dus niets op. Een gebalde vuist in de zak evenmin.
Gister ben ik in de middag op het consulaat geweest in Amsterdam.
Uiterst vriendelijk geholpen en een klein uurtje later zat de visum-sticker in het paspoort. Ik sluit mezelf dan ook volledig aan bij alle lovende woorden in de reacties hierboven, want de service en dienstverlening is echt van grote klasse.
Belangrijke tip voor iedereen die de komende periode van plan is om een visum aan te vragen: Voor een non-o visum wordt de standaard Engelse verklaring van de Nederlandse zorgverzekering NIET meer geaccepteerd als het bedrag USD 100.000 (covid dekking) er NIET in vermeld staat.
Er is dus specifiek een verzekering nodig waarin de USD 100.000 covid dekking vermeld staat.
Indien de Nederlandse zorgverzekeraar het 100,000 USD/COVID certificaat niet kan aanleveren, kijk dan hier voor diverse online mogelijkheden: https://www.aainsure.net/nl-COVID-100000-usd-insurance.html
Bij een online aanvraag heb je dan het (gegarandeerd geaccepteerde) verzekeringscertificaat binnen een minuut.
Note: “Reacties zijn zeer welkom op het onderwerp, maar beperk u hier tot het onderwerp van deze “TB Immigratie Infobrief. Heb je andere vragen, wil je graag een onderwerp behandeld zien, of heb je info voor de lezers, dan kan je dat steeds sturen naar de redactie. Gebruik hiervoor enkel http://www.thailandblog.nl/contact/. Bedankt voor uw begrip en medewerking”.