Melder: Geert

Visa aanvragen via het consulaat in Amsterdam stopt per 28 mei. Nu moeten alles via de ambassade in Den Haag. Op de website van de Thaise ambassade in Den Haag staat het volgende:

Stopzetting van de Thaise visumafgifte door het Royal Thai Honorair Consulaat-Generaal in Amsterdam

https://hague.thaiembassy.org/th/content/discontinuation-visa-issuance-by-consulate-ams


Reactie RonnyLatYa

Lag eigenlijk wat in de lijn der verwachting gezien een eerdere melding over Essen.

Thailand Visa vraag Nr 120/21: In de toekomst enkel nog e-visum via Consulaten?

Men zou meer naar e-visa aanvragen willen overstappen heb ik begrepen. Maar meer nieuws heb ik daar niet over.

Over Consulaat Antwerpen momenteel nog geen nieuws.

******

Note: “Reacties zijn zeer welkom op het onderwerp, maar beperk u hier tot het onderwerp van deze “TB Immigratie Infobrief. Heb je andere vragen, wil je graag een onderwerp behandeld zien, of heb je info voor de lezers, dan kan je dat steeds sturen naar de redactie. Gebruik hiervoor enkel www.thailandblog.nl/contact/. Bedankt voor uw begrip en medewerking”.


» Laat een reactie achter


Rating: 4.67/5. From 3 votes.
Please wait...

20 reacties op “TB Immigration Infobrief Nr 035/21: Geen visa aanvragen meer via consulaat Amsterdam”

  1. Michel zegt op

    Ik hoop dat ze in België niet zullen volgen.

    De dienstverlening in Antwerpen is stukken beter dan de ambassade in Brussel.
    Een volledige elektronische procedure zou natuurlijk ideaal zijn.

  2. hans zegt op

    De vriendelijkheid van de ambassade in Amsterdam door de Nederlandse, Thaise vertegenwoordiging wordt door de Thaise Thai vertegenwoordiging in Den Haag genadeloos afgestraft doordat er een vergelijk werdt gemaakt door lezers van dit forum, van “behoorlijk respectvol behandeling, Amsterdam naar onbehoorlijk respectloze behandeling door de Thai medewerkers in Den Haag, het geeft wederom een tekortkoming aan hoe mensen te behandelen die “jouw” land willen bezoeken. maar ook de motivatie weg te nemen van die Nederlanders die in “hun” land een partner hebben wonen, waar ze van houden maar ook financieel ondersteunen “shame on you”

  3. frans v zegt op

    dat is heel jammer dat visum niet meer in Amsterdam kan.
    De man die daar alles behandeld is ZEER vriendelijk en heeft veel geduld.
    Compliment voor goede service…
    FVH

    • Eric zegt op

      Eens. Ik weet wie je bedoelt. Hele rustige, aardige man, ben er vaak langsgeweest.

  4. egbert zegt op

    Hallo RonnyLatYa,

    Wij gaan altijd naar Essen,vriendelijk,behulpzaam en binnen het uur weer klaar.
    Mijn vraag Ronny, is er wat veranderd wat betreft aanvraag/verstrekking Non immigrant visa?

    grt. Egbert

    • geert zegt op

      Dag Egbert,

      Er is veel veranderd, je kan er niet meer terecht voor een visum.
      https://thai-konsulat-nrw.de

      Gegroet,

    • RonnyLatYa zegt op

      Je er niet meer te recht voor visum en ook niet meer voor legaliseren van documenten.
      Ze zijn niet meer gemachtigd dit te doen vanaf 28 mei.

      Men wil overschakelen naar E-Visa, maar momenteel heb ik daar nog geen info over.

  5. Pieter zegt op

    Inderdaad een grote aderlating, de behulpzame en vriendelijke professionele hulp gaan we zeker missen.

  6. Dick Uilken zegt op

    Zeker heel jammer!!
    Ik werd al vele jaren heel vlot en uiterst beleefd behandeld in Amsterdam.
    Van Den Haag heb ik heel andere geluiden gehoord maar zal nu wel moeten!

  7. rene23 zegt op

    De dienstverlening in Den Haag is beneden alle pijl.
    In een klein keldertje waar het ‘s winters bloedheet is moet je als sardientjes op elkaar gepropt wachten tot je aan de beurt bent.
    Dat duurt vaak meer dan 30 minuten, soms zelfs 45+ minuten, en het mannetje daar is heel onvriendelijk.
    Ik ga nu zonder visum naar Thailand en laat binnen 30 dagen door de immigratie daar mijn visum regelen.

    • Cornelis zegt op

      Een pijl heb ik nooit gezien daarbeneden, maar over het peil van de dienstverlening kan ik alleen maar zeggen dat ik daar altijd correct behandeld ben.

  8. Bert zegt op

    Wederom lees ik veel klachten over de ambassade in Den Haag.
    Ik heb hier al vanaf 2005 mijn visum aangevraagd en nooit problemen.
    Van 2005 tot 2012 jaarlijks een NON O omdat wij jaarlijks 2 maanden in TH verbleven en vanaf 2012 jaarlijks een NON O multiple entry op basis van huwelijk omdat we toen jaarlijks 6-8 maanden in TH verblijven.
    Al die jaren nooit een probleem, zelfs een keer toen ik de verkeerde uittreksels had heeft die man mij gewoon geholpen en een visum verstrekt.
    Ga één dezer dagen weer voor een nieuw visum en ben benieuwd of ie nu zo veel anders reageert of dat er misschien een andere is.

    • Jacques zegt op

      Het is de toon die de muziek maakt en reacties van mensen op elkaar zijn er debet aan of het soepel verloopt of niet. Mijn ervaring met de autoriteiten wat mijzelf betreft zijn op een keer na altijd goed verlopen. Niet prettig of vriendelijk behandeld, want het is een zakelijk gebeuren wat daar plaatsvindt, dat ben ik mij bewust. Je van te voren goed laten informeren wat er nodig is voor de aanvraag is hierbij essentieel. Ik had een keer een kopie te weinig gemaakt en ik moest het gebouw uit om buiten maar ergens een kopie te laten maken en kon daarna weer terug komen en weer achter aansluiten. Er stonden drie kopieermachines keurig met brandende lampjes en allen werkend, maar het zat niet in het serviceverleningspakket hiervan gebruik te maken. Natuurlijk wilde ik hiervoor betalen, maar het gezicht van de ambtenaar sprak boekdelen, op mijn verzoek hiertoe, dus ik maar naar buiten zoals gevraagd. Moest wel hard rennen om dit kopietje te klaren om nog op tijd terug te zijn anders werd ik gesommeerd om de andere dag maar weer terug te komen. Ook ben ik meerdere keren getuige geweest hoe sommige ouderen werden afgebekt omdat ze zaken niet in orde hadden of het niet begrepen. Triest zoals het er dan toeging. Waarom de medewerkers aldaar op gezette tijden zo’n houding aannemen laat zich raden. De regelgeving is ook voor hun iedere keer anders en een bepaalde werkdruk is ook niet een ieder gegeven. De hand in eigen boezem steken en het gezichtsverlies dat kennen we, dat mogen we niet verwachten. De overgang naar geautomatiseerde aanvragen is ook een mode verschijnsel wat de nodige problemen gaat geven voor de nodige mensen. We gaan het meemaken en zullen het ermee moeten doen.

  9. janbeute zegt op

    Als je in Den Haag zo slecht behandelt wordt, is het niet beter om met door enkelen ondergetekenden een aangetekende brief te schrijven naar de Thaise Ambassadeur in DenHaag, en ook een brief te schrijven geadresseerd aan de TAT in Thailand met de vraag wat de bedoeling is.
    Willen jullie dat er wel,of dat er geen toeristen meer naar Thailand komen.
    Met alleen maar klagen kom je namelijk geen stap verder.

    Jan Beute.

    • Michel zegt op

      Beste Jan, ik zou niet graag als lastige klant gekend zijn in de ambassade omdat ik ooit geklaagd heb dat hun service op niets trekt.

      Ik heb al lang geleerd dat je beter een vuist in je zak maakt dan iemand erop te wijzen dat ze niet goed bezig zijn. En zeker al niet als je iets nodig hebt van ‘die iemand’.

      Ik veronderstel dat je wijs genoeg bent om te weten dat een ambassade ALTIJD gelijk heeft 😉

      • janbeute zegt op

        Beste Michel uit jouw reaktie erken ik weer de angst die velen hebben.
        Een ambassade waar dan ook ter wereld heeft niet altijd gelijk, misschien wel enig machtsvertoon.
        Maar zo te lezen aan al die reacties deze week op dit blog over de Haagse Thaise ambassade, doet mij denken om eens een goed gesprek aan te knopen met de leiding gevende.
        Er is namelijk meer in de wereld dan alleen Thailand om naar toe tegaan.
        En eenmaal in negatieve publiciteit te komen doet zeker geen goed voor de huidige situatie in Thailand.
        En ik kan hier zeker over meepraten daar ik hier permanent leef voor vele jaren tussen de modale Thai en zie hoe de boel om maar simpel te zeggen zonder voorbeelden te willen noemen elke dag beetje bij beetje hard achteruit gaat voor de meesten onder de gewone bevolking.
        Een vuist in je zak maken lost niks op geeft alleen maar meer persoonlijk gebonden ergenis en frustratie of nog beter gezegt een steeds meer sterk groeiend anti Thailand gevoel.
        Samen werken aan dit probleem en uit te vinden waar de schoen daadwerkelijk wrijft lost namelijk meer op.
        Misschien is die Thaise man aan het loket niet zo happy daar hij al 3 maanden op zijn salaris van de Thaise BUZA zit te wachten en ook een appartement in DenHaag de huur van moet betalen en hij alleen maar vele Hollanders dagelijks aan zijn loket ziet verschijnen met vette bankrekeningen en dure huizen in Hua Hin en pensioenen en gebonden inkomsten waar hij alleen maar van kan dromen.
        Zoals ik al eerder zij klagen helpt niet, ga met velen gezamelijk onder u met de Thaise ambassade in gesprek.
        Misschien dat dit webblog iets kan betekenen om mensen samen te kunnen brengen aangaande dit idee.
        Waar een wil is, is uiteindelijk een weg.

        Jan Beute.

      • Rob V. zegt op

        Als je een klacht kunt verpakken als vriendelijk doch kritisch verbeterpunt, waarom zou men je dan als lastig ervaren? Als je begripvol en met respect laat weten dat je (een ‘ik’ boodschap) ergens een minder goede ervaring in hebt zal een normaal mens (ja, ook ambassade medewerker) niet meteen op de … getrapt zijn. Een jij-bak zal wel velen tegen de haren in strijken en lost dus niets op. Een gebalde vuist in de zak evenmin.

  10. Founding_Father zegt op

    Gister ben ik in de middag op het consulaat geweest in Amsterdam.

    Uiterst vriendelijk geholpen en een klein uurtje later zat de visum-sticker in het paspoort. Ik sluit mezelf dan ook volledig aan bij alle lovende woorden in de reacties hierboven, want de service en dienstverlening is echt van grote klasse.

    Belangrijke tip voor iedereen die de komende periode van plan is om een visum aan te vragen: Voor een non-o visum wordt de standaard Engelse verklaring van de Nederlandse zorgverzekering NIET meer geaccepteerd als het bedrag USD 100.000 (covid dekking) er NIET in vermeld staat.

    Er is dus specifiek een verzekering nodig waarin de USD 100.000 covid dekking vermeld staat.

    • Matthieu Hua Hin zegt op

      Indien de Nederlandse zorgverzekeraar het 100,000 USD/COVID certificaat niet kan aanleveren, kijk dan hier voor diverse online mogelijkheden: https://www.aainsure.net/nl-COVID-100000-usd-insurance.html
      Bij een online aanvraag heb je dan het (gegarandeerd geaccepteerde) verzekeringscertificaat binnen een minuut.

  11. Loe zegt op

    Note: “Reacties zijn zeer welkom op het onderwerp, maar beperk u hier tot het onderwerp van deze “TB Immigratie Infobrief. Heb je andere vragen, wil je graag een onderwerp behandeld zien, of heb je info voor de lezers, dan kan je dat steeds sturen naar de redactie. Gebruik hiervoor enkel http://www.thailandblog.nl/contact/. Bedankt voor uw begrip en medewerking”.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website