Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Erik Kuijpers: Wat is er dan moeilijk aan? Een toerist komt voor vakantie en die is in de meeste landen maar kort, max 30 dagen. Mensen uit weste
- Rob: Dag Frans, Vanaf 10 mei kan je het in pre order bestellen bij de uitgever. Mijn mailadres is [email protected]
- Rob: De uitgeverij is nog bezig met de vormgeving en ik ken de verkoopprijs nog niet. Vanaf 24 mei is het te koop. Ik keer in oktober t
- Frank B.: Ondanks dat we van plan zijn om ons in Thailand te vestigen en ik sinds begin jaren 70 de F1 volg, hoop ik dat dit niet doorgaat.
- Robert: Toeristen aantrekken? Dan mogen ze het visum-systeem wel eens wat vereenvoudigen…
- Robert: Ik was in januari en maart in Thailand (in de buurt van Ayutthaya). Ik heb wat rondgereisd in die omgeving en ben noordelijker bij
- Ton Prangku: Bert, een universiteit in Thailand heeft een ander niveau dan wat wij hier in Europa gewend zijn. Wij zouden het hier middelbaar o
- Bert: Bedankt voor de leuke tip! Zelf doe ik ook graag spelletjes maar deze ken ik nog niet, ik ga zeker even kijken wat het is en he
- Bert: Tja, Bangkok of dure privé hoeft wat mij betreft niet, zou ook niet praktisch zijn aangezien het een goeie 500km ver is vanaf hie
- Frans: PS Rob, je emailadres staat niet in je artikel dus ik kan je niet mijn bestelling mailen. Op de website van boekscout zie ik niet
- Frans: Goeie verteller! Ik ga bestellen.
- Rene Mulder: Hoi Rob. Lijk me mooi boek. Maar wat kost het boek en waar vandaan stuur je het boek want ik woon in pattaya.
- Gerd H.: Besteed dit geld voor zo’n belachelijk project maar aan armoede bestrijding voor mensen die het écht nodig hebben!
- Sjaak S: In Bangkok is er minder sprake van de stijging van de zee als van de daling van het land. De stad staat op zachte bodem en deze is
- Jan Beute: En niet te vergeten de gevolgen bij de eisen voor retirement visa verlenging. 800K op een gezamelijke rekening is niet toe gestaa
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Achtergrond » Protest van maaltijdbezorgers tegen te lage lonen
Protest van maaltijdbezorgers tegen te lage lonen
Dat de Thaise samenleving steeds meer kraakt door sociaaleconomische problemen bleek deze week weer over het korten op salarissen van bezorgers van maaltijden.
Meer dan 150 bezorgers van maaltijden van de firma Grab gingen in staking op te protesteren tegen de bezuinigingen op de lonen en de zware werkdruk. De bezorgers kwamen op 18 november bij Big C samen in Zuid Pattaya. Alle chauffeurs ondertekenden de mobiele app voor voedselbezorging, zodat mensen in Pattaya zelf naar eetgelegenheden moesten gaan zoeken.
Chauffeur Sanor Engseng, 44 jaar, beschuldigde het in Singapore gevestigde bedrijf van het exploiteren van werknemers door hen 12 uur in ploegen te laten werken en hun lonen onlangs te korten en geen verzekering te bieden.
Hij zei dat de chauffeurs geld moeten toeleggen en zich onveilig voelen door lange afstanden in het donker te moeten rijden naar gebieden in het subdistrict Nongprue. Een dergelijke levering bracht eerst 55 Baht op, maar onlangs werd de vergoeding naar 30 Baht teruggebracht.
Hij zei dat chauffeurs de Thaise directie van Grab willen ontmoeten voordat ze weer aan de slag gaan.
Bron: Pattaya Mail
Ik kan echt geen medelijden hebben met de chauffeurs die voor Grab werken.
Grab doet nu het Uber werk en heeft er allerlei motordiensten services bijgevoegd. Alles is gestuurd door durfinvesteerders die een functionerend systeem om zeep helpen.
De brommerboys geven een aanvullende dienst maar Grab geeft ze een worst en vele happen toe zonder de gezonde dosis kennis te hebben dat niets voor niets is.
Het alles voor de goedkoopste prijs willen hebben is asociaal en toont zeker geen respect voor de mensen die voor dat soort bedrijven werken.
De Grab mensen zijn in de maling genomen en zouden ipv te zeuren gewoon weer op de hoek van de straat moeten staan. Daar bepaalt de gemeente wat een redelijke prijs is om van A naar B te rijden.
Het is opnieuw schrijnend om te zien hoe op winst beluste investeerders maximaal misbruik maken van de moeilijke werkgelegenheidssituatie in Thailand. Goed dat de brommerboys hiertegen een vuist proberen te maken!
(dit is immers van alle tijden en plaatsen: doet mij sterk denken aan “onze” Post NL die hetzelfde doet met hun pakketbezorgers).
Deze boys moeten hun eigen motorcycle gebruiken en evt reparaties (dat zijn er heel wat) zelf betalen, geen vergoeding daar voor. Mijn zoon deed Piza bezorging na zijn schooltijd, een flink aantal jaren geleden, en daar is het van hetzelfde laken een pak. Uitnemen van de arbeider.
Ik zou het niet erg vinden als de brommer-jongens op zoek gingen naar normaal werk.
Dan krijgen ze misschien ook normaal betaald.
De terreur hier in de stad (Udon Thani) van deze jongens neemt hand over hand toe.
Ook andere koeriers in deze sector verstoppen het verkeer steeds meer en vervuilen de stad.
Daarnaast hebben ze altijd haast en rijden als roekeloze totaal-idioten.
Wat is er aan de hand…………?
Zijn we te lamlendig tegenwoordig om zelf wat te koken of om zelf een leuke plek te zoeken om wat te eten?