Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- pjotter: Oh, bij mij werkte dit zelfs bij de SCB rekening die alleen op naam staat van mijn vriendin. Ik heb dat toen gedaan omdat ik noga
- George: Ben in 2006 getrouwd in Thailand en het huwelijk in Den haag laten registreren. In 2016 gescheiden/ Trouwen was makkelijk gewoo
- คอรีน่า: Probeer het rekenen bij te houden door veel bordspelletjes met dobbelstenen te spelen. Ook het spel shut the box is geschikt om re
- andrew van schaik: Voor goede prive scholen moet je in Bangkok zijn. Net als voor een hoop andere goeie dingen. Mahidon is de beste en duurste, allee
- Peter V: Dat gebouw zou niet groot genoeg zijn om alle ‘hub’-projecten te huisvesten… Thailand, land of hubs
- Gerardus: Ze was ervan op de hoogte. Maar door geldgebrek……
- Ruud: Hallo Raf in oktober staan de waterlelies nog niet in bloei. De beste tijd is van eind november tot eind maart. Wij wonen op 2,5
- KhunTak: Moderator: graag bij het onderwerp van de posting blijven.
- Bert: Sjaak, Bedankt voor je heldere visie op het onderwijs hier, duidelijk en zoals ik al vermoedde. Ik wist echter niet zeker of d
- Ger-Korat: Tegenovergestelde van waanzin: sociaal want vele mensen komen er samen wonen, werken, gaan er uit en meer. Economisch gunstig wan
- Ger-Korat: Nederland ligt dan ook vol met warenhuizen: denk aan een dak boven de winkelstraat en ziedaar het lijkt op een warenhuis, en winke
- Bert: Beste Ron, Ik geef hem les in de Thaise taal, er is niet zo zeer sprake van een taalbarrière tussen ons. Ooit, een jaar of 20
- bennietpeter: https://www.thethailandlife.com/loan-mortgage-thailand Het zou dus mogelijk moeten zijn volgens schrijver en niet echt anders dan
- Ger-Korat: Ja het helpt wel immers er komt extra werkgelegenheid bij het bouwen en als het complex in bedrijf is en velen er inkomen verdiene
- bennietpeter: Heb je het al over een sinsod gehad? Zeker weten CM met zijn repeterende slechte luchtkwaliteit in bepaalde tijdstip? Verder de
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Achtergrond » Defecte remmen van toerbus zorgt voor aanzienlijke schade in Pattaya
Een toerbus, waarvan de remmen weigerden, ramde op de Pratamnak Soi 4 meer dan 18 motorbikes en een paar auto’s voordat die tot stilstand kwam. De bestuurder van de Benjasri Company slaagde er niet in de bus onder controle te krijgen, terwijl die steeds meer vaart kreeg! Niemand raakte gewond.
Vlak bij de plaats waar de bus tot stilstand kwam, was een druk bezocht barbecue restaurant.Het had ook anders kunnen aflopen.
Dit is het tweede ongeval in Pattaya veroorzaakt door een bus waarvan de remmen weigerden. De vorige bus ploegde zich door het strand en kwam in zee tot stilstand. Een aantal Chinese vakantiegangers, die in de bus zaten raakten gewond.
Gezien het aantal bussen met vakantiegangers in en rondom Pattaya zou het best een goed idee zijn, deze bussen te controleren door middel van aanwezige onderhoudsrapporten op hun deugdelijkheid. En ook de chauffeurs op rijtijden!
Een goed APK systeem zou problemenkunnen oplossen
En tevens weer werkgelegenheid.
Je kunt onmogelijk vanaf de doorgaande weg met te hoge snelheid de Soi 4 inrijden
Bovendien is Pratamnak Soi 4 te kort en te smal om roekeloos te rijden.
En de weg loopt vrij steil af naar zee, waardoor de snelheid snel kan oplopen.
Als de chauffeur een langere weg voor zich gehad zou hebben, zou hij mogelijker wijs
hebben kunnen remmen met een van de remsystemen, die bussen hebben b.v. motorrem.
Is dit een serieus artikel waarbij is nagedacht of is het lukraak overgenomen uit de Thaise pers? Met bijna alle ongelukken in Thailand wordt het tegenwoordig op ‘niet werkende remmen’ gegooid…mogen toch enkele kanttekeningen bij geplaatst worden lijkt me…meestal is de oorzaak gewoon te hard en roekeloos rijden. Je kunt van een Thai niet verwachten zich rekenschap te geven van het efffect van snelheid op remweg…dus als je met hoge snelheid niet onmiddelijk tot stilstand komt zijn het ‘de remmen’ in de ogen van de Thai…
Bij bussen, met name op die heuvel op Phuket, komt het bijna wekelijks voor dat de remmen van het bus het inderdaad niet meer doen…dit heeft dan te maken met het feit dat ze niet op de motor afremmmen en de remmen te heet worden. Maar zelfs dan is het nog steeds een bestuurdersfout lijkt me…
Zou fijn zijn als ze mensen eens zouden onderwijzen wat betreft verkeer hier.
Toch altijd vreemd die ongevallen met bussen waarvan zogezegd de remmen niet werken.
In Europa bezitten bussen over een gescheiden en dus dubbel remsysteem. Deze remmen op luchtdruk werken enkel als er voldoende perslucht in het remsysteem zit. Als er lek in het persluchtsysteem zit, dan valt de druk weg en gaan de remmen dicht. Dit is een handig en veilig systeem : als het systeem faalt, dan wordt er geremd, of staan de remmen dicht. Dus geen “losgeslagen” voertuig.
Dit is ook de reden waarom je al wel eens gezien hebt dat vrachtwagens bij het starten enkele minuten stationair draaien. Dit om de perslucht op te bouwen, zodat de remmen opengaan om te kunnen rijden. De oorzaak van het wegvallen van de remdruk tijdens een langere stilstand, is dat er zich ergens een minimaal luchtdruk verlies voordoet.
Zou toch straf zijn dat Thaise bussen geen dergelijk systeem bezitten.
Helder verhaal over techniek, door mij zeer gewaardeerd!
“Niet werkende remmen” is een excuus om gezichtsveries te voorkomen.
Als een Thai een ongeluk heeft in de regen, is de regen de schuld, zo kan niemand het o zo ernstige gezichtsverlies lijden. Dat je te hard hebt gereden gezien de weersomstandigheden maakt niemand iets uit….
Arjen.