Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Johannes: Heerlijk herkenbaar en humoristisch. Nu nog een smakelijk verhaal over de kunsten en fratsen die de hedendaagse barista’s ui
- bert: Deze trein heeft altijd nog veel meer stopplaatsen dan het vliegtuig. Zo heeft Korat geen vliegveld met operationele passagiersvlu
- Rob V.: Zo weinig? Ik denk eerder dat hij teveel stopt! Een echte HSL zou vanuit Bangkok minstens 300-400 km moeten rijden tot de volgende
- H.Revoort: ….Eikeltjeskoffieblues…..
- Huub Adank: Geachte heer Eric Donkaew, het tweede gedeelte van uw tekst is voor mij abacadabra en daarom maak ik gebruik van een visumburea
- bob mersie: waar woon je
- Willem: Geert bedankt voor het aanbod ,heb ondertussen iemand gesproken die me gaat helpen. Mocht het niet lukken dan neem ik contact met
- Erik Kuijpers: Je praat over grote afstanden, honderden of duizenden km, dus 100-200 km rijden met een boemeltje of bus/auto mag geen probleem zi
- Bert Matthys: “waar men blij is wanneer men een baantje heeft met 600 baht per maand.” …per dag dan toch bedoel je?
- Hans Udon: Prachtig geschreven! Maar ik moet opmerken dat over smaak wel valt te twisten. Ik ben zondermeer een koffie drinker. Had tot voor
- Chris: Dat het niet te vaak stopt is juist ene voordeel. Stoptreinen zijn er al genoeg. Denk je eens in hoe lang het straks duurt van B
- Kees Werkman: Weer uitermate vermakelijk geschreven, Lieven. Dank daar voor. Mijn lieve Thaise vriendin, welke ik nu ruim 5 jaar ken, vond het
- Teun: Wil je nu echt dat een hogesnelheidstrein om de 20 km een halte heeft? Een klein beetje logisch nadenken kan nooit kwaad. Als j
- Eric Donkaew: Wat Ronny ook zegt, het is best makkelijk. Zonde van die 14.000 baht. Zelfs een testament is al meer dan de helft goedkoper. Ge
- GeertP: Beste Rudolf,daar zullen de regionale vervoerbedrijven op inspelen net zoals dat gebeurt in Europa bij de hogesnelheidstreinen. I
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Vliegtickets » In het weekend beperkt treinverkeer rond Schiphol
In het weekend beperkt treinverkeer rond Schiphol
Wie dit weekend vanaf Schiphol naar Bangkok vliegt en met de trein naar de luchthaven reist, moet rekening houden met zeker een uur vertraging. Door werkzaamheden aan het spoor is het treinverkeer van en naar luchthaven Schiphol ontregeld.
Er rijden geen treinen tussen Schiphol en Amsterdam-Sloterdijk, Duivendrecht/Diemen-Zuid en Amsterdam Bijlmer Arena. Dat betekent dat de luchthaven vanuit Rotterdam/Den Haag wel per trein bereikbaar is, maar niet via Utrecht. De NS zet bussen in. Reizigers moeten rekening houden met een langere reistijd. Maandagochtend rijden de treinen weer volgens dienstregeling is de planning.
ProRail is bezig met het verdubbelen van het spoor van en naar Schiphol. Om dat te bereiken worden dit weekend onder meer damwanden gebouwd, delen van een fly-over geplaatst en delen van een bovenleiding aangelegd.
Eigenlijk is het met het treinverkeer naar schiphol altijd wel wat. Of brand in de tunnel of een bommelding
op schiphol (waar het treinverkeer eigenlijk niks mee te maken had). Of een storing van de electra of zoals nu werkzaamheden. Ik heb een keer in mijn leven zo’n onverwachte storing mijn aansluiting naar Bangkok gemist. Ga nooit meer met de trein. Beter een bus nemen.
Coe van Kampen.
Beste Cor,
je schrijft “of een bommelding op Schiphol (waar het treinverkeer eigenlijk niks mee te maken had).” als trein reiziger heb je wel degelijk met bommeldingen op Schiphol te maken, de trein tunnel loopt ( gedeeltelijk) onder terminals en de platforms door, als er een vliegtuig ontploft, vlak boven je hoofd, dan wil je echt niet vast zitten in een tunnel, onder een platform waar net een explosie plaats gevonden heeft.
Geloof mij maar als ik zeg dat de maatregel om de tunnel te sluiten tijdens calamiteiten echt niet overbodig en goed doordacht is, door b.v. de brandweer en andere veiligheid experts, die alleen maar het beste met jouw welzijn voorhebben en niet het trein verkeer voor hun lol plat leggen, de veiligheid op Schiphol (airport) en de trein ( en mindere mate) de snelwegweg tunnel hebben invloed op elkaar, heel veel verkeer bewegingen met potentieel gevaarlijke gevolgen bij ongevallen op een relatief klein oppervlak.
Als er een trein ongeluk in de tunnel is wordt ook het vliegverkeer plat gelegd, tot men precies weet wat er aan de hand is en er geen gevaarlijke situatie, voor wie dan ook, ontstaat.
Met vriendelijke groet,
Lex K.
Schiphol en treinverkeer dat is een ramp. ALTIJD wat en zelden wat goeds. En dan klagen we over de achteruitlopende waardering van onze nationale luchthaven. Dat snap ik, het vliegveld is zelden of nooit op een normale manier bereikbaar per trein waar wel dik mee wordt geadverteerd “hoe makkelijk dat wel niet is”.