Vliegtickets naar Thailand worden goedkoper in 2024
Volgens een prognose van American Express Global Business Travel zullen de prijzen voor vliegtickets in 2024 niet zo sterk stijgen als in het voorgaande jaar. Deze trend wijst op een afvlakking van de kosten voor langeafstandsvluchten zoals naar Thailand, wat positief nieuws is voor reizigers.
De verwachting is dat vluchten binnen Europa gemiddeld met ongeveer 1% duurder worden. Echter, voor vluchten van Europa naar bestemmingen in Azië, het Midden-Oosten, Noord- en Zuid-Amerika, zullen de prijzen dalen. Deze prijsdaling varieert per regio en klasse, met kortingen van 2,5% tot 10,4% in vergelijking met de prijzen van 2023. Dit maakt het voor reizigers voordeliger om naar deze verre bestemmingen te vliegen.
Hoewel externe factoren zoals geopolitieke ontwikkelingen, de kosten van brandstof, wisselkoersen en inflatie nog steeds een impact hebben op de ticketprijzen, suggereert de prognose van Amex GBT een grotere prijsstabiliteit in het komende jaar. Dit biedt perspectief voor diegenen die plannen maken voor internationale reizen in 2024.
Bron: Luchtvaartnieuws.nl
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Nieuws uit Thailand9 oktober 2024Veiligheidscontroles en extra bussen tijdens Nawamindra Maharaj vakantie
- Nieuws uit Thailand9 oktober 2024Overstromingswaarschuwing voor Centraal-Thailand tijdens hoge getijden
- Huizen kijken9 oktober 2024Huizen kijken in Thailand (1)
- Leven in Thailand9 oktober 2024Je maakt van alles mee in Thailand (152)
Nee,
geloof hier niet in , olie zal stijgen, vluchten zitten vol.
hier en daar een aanbieding oke maar een algehele verlaging .. nee ik geloof er niet in
Het is redelijk simpel. Door covid is er al twee jaar een inhaalslag aan de gang. Daardoor is de vraag naar vliegreizen enorm gestegen. Meer vraag = hogere prijzen. Volgend jaar normaliseert dat. Als de vraag afneemt zakken de prijzen weer.
De grootste reden van de hoge prijzen momenteel is volgens mij het aanbod, pre -corona had Thai airways 5 vluchten per week vanaf Brussel.Nu is geen enkele maatschappij die rechtstreeks vanuit Brussel naar Bkk vliegt. Quasi alle vluchten op Bkk zitten inderdaad volgeboekt, dus zodra het aanbod vergroot zal zowieso de prijs dalen.Er is geen enkele economische reden meer om de hoge tarieven te verklaren, de fuelkosten zijn quasi terug op het niveau van voor corona.Dus een daling op termijn lijkt mij vrij logisch.Het is ook de enige manier om meer Europeanen terug naar Thailand te verkrijgen, de huidige prijs van een ticket verklaart mee het feit dat er nog altijd een serieuze daling van het aantal Europese toeristen naar Thailand is.
Hoezo, volgend jaar normaliseert dat? Op basis waarvan geloof je dat?
Vorige week las ik nog in het nieuws dat Bangkok één van de meest gegeerde verre reisbestemmingen buiten Europa is. Als die trend aanhoudt begrijp ik niet dat de vraag opeens zal dalen, integendeel zelfs.
Al die mooie voorspellingen zijn gewoon koffiedik kijken. Misschien kunnen we op het eind van 2024 nog eens terug komen op die stelling. Ik hoop uiteraard dat de prijzen effectief terug wat dalen, de praktijk zal het uitwijzen.
Het blijft een voorspelling, maar je kunt wel een trend volgen. Net als op de beurs, na een periode van een stijging van de aandelen volgt altijd een afkoeling, dus daling. Zijn gewoon economische wetten.
Beste , vreemd verhaal helaas. Wij van ons restaurant gaan met veel personeel naar Thailand in juli. Dus ook nu reeds tickets gezocht in 2024 . Normaal , vorig jaar en daarvoor, ongeveer 800 euro , nu komen we voor bijv. eva air niet onder 1400 euro. Dus geen 800 maar 1400 euro , lijkt me niet goedkooer.
Jij kijkt nu. Wilt ze nu kopen
Dan gelden de prijzen van nu.
Mocht het volgend jaar goedkoper worden dan is dan nu nog niet te zien natuurlijk.
Kijk midden volgend jaar nog eens.
Wij zijn afgelopen Donderdag 07.12.2023,omdat wij in München wonen, voor de eerste keer met Saudia Airlines gevlogen.
Afgezien dat sommigen deze Airline in online minder goed beoordelen, heeft de retourprijs van 937,15 Euro voor 2 personen, toch de overhand gekregen.
Toegegeven erg lang vooruit geboekt via Booking com, vond ik deze prijs zo uitdagend, dat ik ze op de proef genomen heb.
Door de ervaring die wij gemaakt hebben, waren wij zo verrast van de goede service, dat wij iedere slechte online beoordeling niet begrijpen kunnen.
Met welke vliegmaatschappij kun je nou goed 2 weken voor de kerstdagen in het hoogseizoen, voor deze prijs van Europa naar Thailand vliegen.
Wij kunnen iedereen aanbevelen zich niet te storen ,aan de af en toe slechte aanbevelingen omtrent Saudia Airlines, en gewoon deze Saudia Airlines ook vanuit Nederland een kans te geven.
Tja, wat kun je met zo’n bericht. Die loonsverhoging van 33% van de bagage-afhandelaars op Schiphol zal toch door iemand betaald moeten worden, en dat zullen wij toch dan wel zijn zeker? Ook o.b.v. andere tendensen lijkt het bericht met een flinke korrel zout genomen te moeten worden. Vliegtaksen die verhoogd worden, wellicht nog aankomst- cq. vertrekbelasting (of hoe je ook wilt uitschelden) in Thailand, aanschaf nieuwe vliegtuigen, CO2-beprijzing, introductie belasting op kerosine… Maar goed, als het bericht waar is, toch moet EUR 25,- tot EUR 104 voordeel in 2024 op een ticket van EUR 1000,-. Doet bij lange na het tariefsverschil niet teniet zoals iemand hierboven al laat zien.
Niet vanaf Schiphol vliegen. Schiphol is duur als je daar opstap.
In mei 2 weken met Qatar 610€ vanaf brussel
Prijzen fluctueren met vraag en aanbod, zoals al eerder is aangegeven. De vraag neemt toe, maar het aanbod blijft achter. Daar zijn diverse redenen toe. 1. Chinese maatschappijen zoals China Eastern en China Soutern hebben nog een laag aanbod naar Schiphol vergeleken met voor Covid. Op BKK neemt het volume naar en van China sinds kort weer toe. Deze maat schappen boden voor Covid tickets aan soms onder 500 euro. 2. Thai inderdaad een laag folume naar EU. 3. LH ipv 2 per dag, meestal 1. 4. De Aeroflot Route via Miscou is dicht. Finnair met goede prijzen van dagelijks 2, naar 1 tot geen, omdat men niet over Rusland mag. Dan nog Emiraten die nog steeds minder vluchten op BKk hebben. Dit zijn de diensten die mij uit het hoofd, het meeste opvallen. Zolang dit flinke aanbod wat weg gevallen is, blijven de prijzen op dit niveau, of hoger. In het algemeen zullen prijzen mogelijk lager worden. Maar niet zolang het aanbod nog veel lager is dan voor Covid.
Toch veel reisplezier. Oh en ik betaal graag wat meer voor de bagage medewerkers.
Toevallig sinds zaterdag helaas weer terug in Nederland. Ticket 550€ (eva air) en heb nog geen week van tevoren het ticket gekocht. Vond het al vrij goedkoop. En comfortabelere stoelen als de KLM.
Korte reactie op de prijzen. Ik zoek via diverse kanalen en boek als ik de prijs goed vindt. In augustus gestart met zoeken via Google flights, matrix, booking.com en consorten, bij onetravel.com alsmede bij de airlines direct. Soms met een VPN soms zonder. Gebruik hiervoor 2 telefoons en laptops. Conclusie is nu dat ik nu al voor de 3e keer geboekt heb vrij kort voor vertrek max. 4 weken met het duurste ticket van € 650,00 en het goedkoopste 550 waarbij ik in het begin van het zoeken nog ruim tussen de 850-1150 euro zat
Ik denk dus dat de prijzen voor 2024 niet grandioos zullen dalen. Boek nooit te vroeg tenzij je denkt een goede prijs te hebben. Uiteraard speelt hierbij mee of je directe vlucht wenst, ik kies voor low budget dus indirect met de langste vluchttijd totaal van 24 uur max 1overstap. Ik ben nu in Thailand en zoek al mijn volgende reis in april. Succes allemaal.