Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Henk: Het strand is lang. Weet iemand waar het ongeveer is?
- Ger-Korat: In het noordoosten zijn er maar 3 grote steden welke in aanmerking komen voor een stop: Korat, Khon Kaen en Udon. Khon Kaen en Udo
- Johnny BG: Het is dat er vooruitgang in dat gebied is en dat er in sommige plekken daarom best wel leuke restaurants, supermarkten met assort
- GeertP: Ja Erik, nog niet zo gek lang geleden gingen de Nederlandse “koffiekenners”met hun sleurhut achter de auto op vakantie
- Mike: Hahaha Lieven, Waar haal je het toch vandaan, zonder koffiedik te kijken? Jouw verhalen zijn altijd geweldig. Ik heb weer van j
- Erik Kuijpers: Rudolf, prima hoor! Schaf in Thailand dan ook maar alle regionale luchthavens af en de internationale want dat is ook niet voor de
- Rudolf: Wie zijn die mensen die met de HSL naar Sjanghai rijden? Dat is de rijke elite. Wat heeft de gewone Thai aan dat peperdure proje
- RonnyLatYa: Om een jaarverlenging aan te vragen in Thailand is op geen enkel moment digitale kennis nodig. 30 jaar geleden was die er ook n
- Willem: Pattaya
- Erik Kuijpers: Lieven, ik lees het niet maar weet het wél: ik hoef jou geen koffie te schenken met een mini-lepeltje Buisman er in. Dat hadden w
- Rudolf: In het dorp probeer ik de mensen altijd bij te brengen dat hun gedrag ook het gedrag van de hond bepaalt. De mensen hebben een st
- Johannes: Heerlijk herkenbaar en humoristisch. Nu nog een smakelijk verhaal over de kunsten en fratsen die de hedendaagse barista’s ui
- bert: Deze trein heeft altijd nog veel meer stopplaatsen dan het vliegtuig. Zo heeft Korat geen vliegveld met operationele passagiersvlu
- Rob V.: Zo weinig? Ik denk eerder dat hij teveel stopt! Een echte HSL zou vanuit Bangkok minstens 300-400 km moeten rijden tot de volgende
- H.Revoort: ….Eikeltjeskoffieblues…..
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Vliegtickets » Ukraine International moet vluchten inleveren op Schiphol
Ukraine International Airlines, die ook regelmatig goedkope vliegtickets naar Bangkok aanbied, raakt deze zomer bijna de helft van de slots op Schiphol kwijt. De luchtvaartmaatschappij uit de Oekraïne moet daarom de grotere Boeing 767-300ER gaan inzetten, zo schrijft Luchtvaartnieuws.
Schiphol raakt vol en kan niet meer verder groeien. Dat gaat ten koste van Ukraine International die de ochtendvluchten moet inleveren. Het aantal wekelijkse vluchten in het zomerseizoen, dat eind deze maand begint, gaat daardoor terug van dertien naar zeven per week. Door het schrappen van de ochtendvlucht zijn er veel minder aansluitingen voor overstappende passagiers in Kiev.
Om het verlies aan slots enigszins te kunnen opvangen gaat Ukraine International in de zomer, tussen Kiev en Schiphol, de grotere Boeing 767-300ER inzetten, die komt dan ter vervanging van de huidige Boeing 737-800. De luchtvaartmaatschappij is in gesprek met Brussels Airport om vanaf daar extra vluchten in te zetten.
Bron: Luchtvaartnieuws.nl
Mijn vrouw heeft een ticket via deze maatschappij geboekt en is nu in Thailand. Eerder deze week ontvingen wij een mailtje waarin botweg werd medegedeeld dat de vlucht van Kiev naar Amsterdam is geschrapt. Krij wel ca. € 250 terug, maar moet hiervoor zelf een enkeltje terug kopen. Kosten bijna € 600. Geboekt bij tripsta.nl dus maar proberen geld terug te krijgen.
Artikel 12 van de Algemene Voorwaarden van Tripsta S.A. luidt:
==
12. Toepasselijk recht
Deze website wordt beheerd door een Griekse vestiging en deze overeenkomst wordt beheerst door de Griekse wetgeving. U stemt hierbij onherroepelijk in met de exclusieve bevoegdheid van de rechtbank van Athene, Griekenland, voor alle geschillen die voortvloeien uit of verband houden met het gebruik van deze website.
==
Ik vraag me toch werkelijk af wat iemand bezielt om via een Griekse onderneming een vlucht met een Oekraiense maatschappij naar Thailand te boeken.
Doe in ieder geval íets aan onderzoek, al is het alleen maar de naam Tripsta intikken in Google Maps. Dan weet je binnen 10 seconden voldoende.
.
https://photos.app.goo.gl/rNla57VlK6ZD3fXw2
.
U zult het van hun generositeit moeten hebben, want om deze onderneming voor een paar honderd euro in Athene te laten dagvaarden is natuurlijk niet zinvol.
Heeft u al wel gecontroleerd of de vlucht inderdaad geannuleerd is door Ukraine International?
Niet dat het heel veel zal uitmaken, maar als er aanvankelijk wel een ticket gekocht was kunt u wellicht ook – of beter – met U.A. tot een vergelijk proberen te komen.
Inderdaad helaas nogal impulsief gehandeld. Dacht te maken te hebben met iets vergelijkbaars als vliegtickets.nl en al die anderen. Gezien mijn situatie ( na ruim 36 jaar in de WW beland ) moest ik kiezen voor een goedkoop ticket. Zat ook redelijk aan data gebonden vanwege het bijwonen van een boeddhistische herinnering aan haar vorig jaar overleden moeder.
Probeer nu maar een beroep te doen op EU-regels ( voor zo ver aanwezig) via mijn reisverzekering.
Dank in ieder geval voor je onderzoek.
Hoi Bert,
Heb zelf een vlucht geboekt voor in juli&en augustus terug met UIA via Gate1, Gisteren mail gehad van Gate1 dat de terugvlucht helaas niet door gaat . geanuleerd door de maatschappij. Heb full refund gehad voor totale reis. met
Brussel en Dusseldorf zijn de lachende 3e van het falende Nederlandse luchtvaartbeleid.
Het kan ook gewoon heel simpel merendeel van de vakantie charters naar b.v. Spanje en Turkije naar regionale luchthavens als Maastricht, Eindhoven, Rotterdam, Groningen verplaatsen.
En overige vluchten van grote internationale airlines op schiphol houden, nu gaan er meer en meer airlines naar het buitenland en dat is alleen slecht voor Nederland.
Niks falen maar gewoon prioriteiten stellen en het aantal vluchtbewegingen kan niet omhoog dus moeten sommige maatschappijen ergens anders heen om die maatschappijen die veel groter zijn extra vluchten aan te kunnen bieden.
Zie niet in hoezo dat slecht voor Nederland is want Schiphol kan nu eenmaal niet meer behappen maar blijft wel op het zelfde aantal bewegingen zitten.
En ik weet niet of die maatschappij het erg druk heeft maar ook al komen ze met een ticket naar Bangkok voor €100 minder dan nog denk ik aan MH17 en betaal ik wel iets meer en vlieg via andere route.
Schiphol kan best meer behappen, maar dat mag niet.
Wat heb MH17 er nou mee te maken? Dat was 1 Maleisië toestel en werdt neergehaald met 1 buk raket van Russische afkomst.
Je hoort en leest regelmatig over Schiphol en dat de luchthaven aan zijn maximum capaciteit zit qua milieubelasting e.d. Natuurlijk is het druk op Schiphol de 4e luchthaven van Europa en centraal gelegen in dit Werelddeel. Er worden vluchten verplaatst naar Eindhoven Airport en in de toekomst naar Lelystad. Er gaan nu stemmen op in de politiek om een 2e Schiphol aan te leggen in de Noordzee dit alles met meer vliegbewegingen en belastingen voor het milieu. Ik begrijp natuurlijk dat het geld moet blijven rollen maar hoever kan je gaan? Om het milieu te sparen mag je in sommige steden niet meer met je dieselautootje rijden en de houtstookkachels worden ook al ter discussie gesteld dit staat in schril contrast met het uitbreiden van vliegbewegingen boven Nederland. Waarom niet geïnvesteerd in hoge snelheidstreinen in Europa zo dat alle afstanden binnen de 1000km per snelle trein kunnen worden afgelegd. Goed voor het milieu en het geeft lucht in onder andere Schiphol en andere Europese luchthavens dan kan U.K.-Arlines gewoon blijven vliegen op Schiphol en zijn de wachtrijen bij de security in de zomer ook niet zo lang. Kennelijk denkt de politiek anders.