
Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Sponsor
Sponsor
Laatste reacties
- Bert Vos: Ik heb net op die link naar de website geklikt. Maar daar mankeert helemaal niets aan hoor. Dus begrijp niet waar U het over heef
- Bert Vos: De bankrekening staat op hun website vermeld.
- Pieter: Ik wilde juist de huidige schrijvers niet noemen, want grote kans dat je er één vergeet. De verhalen van Lieven zijn geweldig. M
- Rob V.: Kijk eens bij de websites van de volgende instanties en er gaat een wereld voor u open: – De Belgische ambassade in BKK &#
- Arnold: Hier nog wat info: Het bedrijf Otravo is in 2014 opgericht uit een fusie tussen Vliegtickets en WTC.nl. Later is daar ook het
- Robert_Rayong: Ik steun volledig het initiatief van ons blog, laat dat duidelijk zijn. Hier is inderdaad een schat aan nuttige informatie terug t
- Arnold: Hi, Daar kom ik niet verder, daar waarschijnlijk deze tussenpersoon failliet is! Als ik inlog krijg ik een foutmelding http
- PEER: Je ziet wel: het gaat over 75+ers in Nederland!! Laat ik nou nèt niet bij die bluffers horen omdat ik in Thailand verblijf. Of
- Erik: Khun Peter, dat dit blog nog wel 15 jaar zal bestaan dankzij jouw inzet, daar twijfel ik niet aan. Ondanks tegenwind, gevoed door
- JosNT: Precies wat je zegt. Alles hangt af van de opdrachtgever. De komende presidentsverkiezingen in de VS worden een feest voor ChatGPT
- Robert_Rayong: Tot op een bepaald punt is Thailandblog inderdaad een ziekte. Dit virus maakt van sommige bloggers echte “keyboard warrio
- JosNT: Je vergeet er nog eentje Pieter. Stel je voor dat ChatGPT de verhalen van Lieven Kattestaart zou onder handen nemen …
- Roger: Dus je Thaise advocaat kan een testament opmaken en zodoende je wettelijke kinderen onterven. Straf hoor.
- Robert_Rayong: Haha Addie, Maar met honing vang je meer vliegen dan met azijn ;-)
- Roger: Berry, Ik geef je over de ganse lijn gelijk. Er worden heel wat achterpoortjes misbruikt en dan maar komen klagen dat ze bij
Thailandblog Twitter
Dossiers
Koers Thaise Baht
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2023. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere wijze dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Vliegtickets » Qatar Airways gaat met Boeing 777-300ER naar Schiphol vliegen
Qatar Airways gaat met Boeing 777-300ER naar Schiphol vliegen
Qatar Airways, die ook voordelige vliegtickets naar Bangkok aanbiedt, gaat de capaciteit op Schiphol verhogen door vanaf 27 maart 2016 een Boeing 777-300ER in te zetten. Nu vliegt Qatar met een Boeing 787-8 naar Nederland.
De Boeing 777-300ER biedt plaats aan 335 of 380 passagiers. De huidige Boeing 787-8 kan 254 passagiers vervoeren. De luchtvaartmaatschappij heeft momenteel dertig toestellen van het type Boeing 777-300ER in haar vloot.
Qatar Airways vliegt sinds 16 juni van en naar Schiphol. Er wordt dagelijks tussen Amsterdam en Doha gevlogen. Op Doha kan men overstappen op een vlucht naar Bangkok.
Gerelateerde artikelen op Thailandblog:
Volgens http://www.businesstraveller.com/news/qatar-airways-to-boost-amsterdam en andere bronnen zal Qatar hiervoor de nieuwste 777 toestellen gebruiken die momenteel nog worden afgeleverd. Deze hebben een capaciteit van 412 passagiers, o.a. door de 3-4-3 opstelling in economy. In de huidige 777’s heeft Qatar nog een 3-3-3 configuratie. De verwachting is dat Qatar daardoor de 5-sterren kwalificatie van Skytrax zal kwijtraken
Ik had liever een tweede vlucht gezien zodat er meer betere en kortere aansluitingen richtingen allerlei bestemmingen ontstaan. Maar dan gaat die meneer van de vereniging van Nederlandse verkeervliegers weer helemaal op tilt en gaat huilen bij mevr. Dijksma. Wat dat betreft zie je in Thailand de luchtvaart heel anders benaderd worden. Australië kijkt ook heel anders naar concurrentie en mogelijkheden van maatschappijen. 3-4-3 Cornelis zal voor de aankomende jaren helaas de standaard worden in de stapelklasse in de 777 familie waar eerst 3-3-3 de standaard was.
Een 3-4-3 opstelling is een regelrechte ramp, veel te krap voor z’n lange vlucht, moet je voorstellen, 9 mensen naast elkaar moeten allemaal 1/9 deel van hun stoel inleveren.
Als een standaard stoel 18 inch (43,2 cm) is, moet deze dus 16,2 inch (38,88cm) worden.
Misschien dat het gangpad ook smaller wordt, ik denk dat hier maximaal 4 inch valt te halen.
Delen door 10 stoelen = 0,4 inch (0,96cm) dan wordt een stoel dus 17,16 inch (41,18 cm)
Ofwel iedere stoel wordt dus 2 cm smaller.
KLM heeft ook de Boeing 777-300 omgebouwd naar 3-4-3 moet je de reactie’s lezen op Faceboek, allemaal negatief, van waardeloos tot nooit meer KLM.
Voor een vlucht van 11 uur is dat echt te smal. EvaAir, China Airlines en Singapor Airlines vliegen allemaal met 3-3-3. Dus gewoon daar boeken. (Eva Air is meestal nog goedkoper ook)
Zulke maatschappijen moeten we massaal afstraffen.
Groetjes Nico
Een 3-4-3 opstelling is een regelrechte ramp, veel te krap voor z’n lange vlucht, moet je voorstellen, 9 mensen naast elkaar moeten allemaal 1/9 deel van hun stoel inleveren.
Als een standaard stoel 18 inch (43,2 cm) is, moet deze dus 16,2 inch (38,88cm) worden.
Misschien dat het gangpad ook smaller wordt, ik denk dat hier maximaal 4 inch valt te halen.
Delen door 10 stoelen = 0,4 inch (0,96cm) dan wordt een stoel dus 17,16 inch (41,18 cm)
Ofwel iedere stoel wordt dus 2 cm smaller.
KLM heeft ook de Boeing 777-300 omgebouwd naar 3-4-3 moet je de reactie’s lezen op Faceboek, allemaal negatief, van waardeloos tot nooit meer KLM.
Voor een vlucht van 11 uur is dat echt te smal. EvaAir, China Airlines en Singapor Airlines vliegen allemaal met 3-3-3. Dus gewoon daar boeken. (Eva Air is meestal nog goedkoper ook)
Zulke maatschappijen moeten we massaal afstraffen.
Groetjes Nico
Van 3-3-3 naar een 3-4-3 indeling is wel een aanzienlijke achteruitgang qua comfort.
Gelukkig hebben de betere maatschappijen zoals Singapore Airlines en Cathay Pacific wel een 3-3-3 indeling in hun 777. Cathay Pacific heeft net hun 777 toestellen van een nieuwe Economy Class voorzien dus dat zal nog jaren zo blijven.
777 is iig een vooruitgang tov de 787 ,zeker qua comfort.
Heeft Qatar Airways die prijzen gekocht?
Ik heb ivorig jaar met Eva en Etihad naar BKK gevlogen en dit jaar met Emirates en Qatar Airways maar qua service vind ik Qatar de minste en qua vliegcomfort zelfs nog minder dan bv China,Aeroflot,UIA…
In de A380 bv 8 rijen meer dan Emirates… Waar zou dat door komen?
Om antwoord te geven op de vraag waarmee je eindigt: bij Emirates is de gehele bovenverdieping voor eerste klas en business gereserveerd. Qatar heeft een kleinere businessclass en daardoor ruimte voor een aantal rijen economy op het bovendek.
Die 787 van Qatar heeft overigens nogal negatieve reviews gekregen, voornamelijk door de geringe stoelafstand waardoor je, als degene die voor je zit de stoel wat achterover zet, je het tafeltje nog nauwelijks kunt gebruiken en het entertainmentscherm vlak voor je neus zit.