Vliegticket Thailand

Er wordt weer volop gestemd op de nieuwste enquete van Thailandblog. Al meer dan 210 lezers brachten een stem uit.

Prijs vliegticket belangrijk

Inmiddels blijkt dat vooral de prijs van een vliegticket bepalend is voor de meerderheid van de Thailandgangers. Verder laat de uitkomst zien dat veel reizigers de voorkeur geven aan een rechtstreekse vlucht naar Bangkok. Passagiers naar Thailand willen wel graag fatsoenlijk zitten. De hoeveelheid beenruimte weegt ook zwaar bij de keuze voor een luchtvaartmaatschappij. Verrassend is wel dat niemand de service aan boord echt belangrijk vindt.

Tussenstand poll ‘Wat bepaalt jouw keuze voor een vliegticket naar Thailand?’

Op de vraag: ‘Wat bepaalt jouw keuze voor een vliegticket naar Thailand?’ hebben al 217 lezers een reactie gegeven. De resultaten tot nu toe:

  • Prijs ticket (40%, 86 Stemmen)
  • Rechtstreekse vlucht (27%, 58 stemmen)
  • Beenruimte stoel (7%, 15 stemmen)
  • Vertrek- en aankomsttijd (6%, 13 stemmen)
  • Luxere tussenklasse (5%, 10 stemmen)
  • Vertrek vanaf Schiphol (4%, 8 stemmen)
  • Vrij gewicht ruimbagage (3%, 7 stemmen)
  • Veiligheid airline (3%, 7 stemmen)
  • Anders (2%, 4 stemmen)
  • Frequent flyer programma (1%, 3 stemmen)
  • Vrije stoelkeuze (1%, 3 stemmen)
  • Bekendheid airline (1%, 2 stemmen)
  • Hoeveelheid handbagage (0%, 1 stemmen)
  • Service aan boord (0%, 0 stemmen)
  • Gemakkelijke website (0%, 0 stemmen)

Totaal aantal stemmen: 217

Stem ook!

Heb jij al gestemd? Het kan nog steeds. De poll staat zoals altijd in de linkerkolom, even iets naar beneden scrollen.

Alvast bedankt voor het stemmen.

13 reacties op “Prijs vliegticket en rechtstreekse vlucht belangrijk voor Thailandgangers”

  1. Chris Hammer zegt op

    In mijn reactie had ik aangegeven, dat vertrek- en aankomsttijden voor mij belangrijk zijn. Dat was mij mij vanuit Bangkok altijd China Airlines.
    Nu wilde ik in oktober weer met China Airlines gaan, maar de tickets voor een retour kosten iets meer dan 42000 Bath, terwijl van Amsterdam naar Bangkok een ticket van rond de 760 euro te krijgen is. Een gigantisch verschil. Op mijn vraag aan China Airlines naar de reden van dat verschil, kreeg ik een nietszeggend antwoord in de geest van “dat zal wel een aanbieding zijn geweest uit Amsterdam”
    Ik ga nu met de KLM, want dat scheelt bijna 300 euro met CI. In dit geval is het niet gek, dat ik voor de prijs van het ticket koos.

    • Leon zegt op

      Hoi Chris over China Airlines gesproken, de laaste tijd een regelrechte ramp.
      Eens de goedkoopste airline naar Bangkok, maar nu dikwijls een van de duurste.
      Soms zelfs duurder dan de KLM. Ik heb gisteren naar China airlines gebeld voor een ticket in november, afgezien van de prijs was mijn eerste vraag: Vliegen jullie op de dag dat ik wil boeken? Waarop de dame mij vroeg, wat is dit voor een gekke vraag. Het gebeurd namelijk nogal eens dat China airlines zomaar vluchten schrapt zonder duidelijke reden. Altijd zeggen ze om logistieke reden dat een vlucht niet doorgaat, maar dat kan er bij mij niet meer in daar ik al 3 keer dit probleem heb gehad .2 keer met vertrek en een keer met terugvlucht. Emirates is prima alleen de tussenstop is wat lang vooral met vlucht naar Amsterdam. De conclusie is dat ik toch maar weer paar keer met KLM heb gevlogen, en nu een ticket heb geboekt voor november voor 670,- euro. En wat service betreft moet ik ook zeggen dat de KLM de afgelopen keer een stuk positiever is geworden.

  2. Franco zegt op

    Uiteindelijk denk ik dat voor bijna iedereen altijd de prijs het belangrijkst is. Je gaat toch niet tegen elke prijs luxer vliegen of op een bepaald tijdstip vertrekken of voor meer beenruimte kiezen?

    Voor mij is het een combinatie van al deze factoren dus ik kan in het linkerrijtje hieronder er eigenlijk niet specifiek 1 aanvinken.

    Ik zelf zit eigenlijk meer in het segment merkentrouw. Altijd met EVA gevlogen en de laatse tijd alleen maar ELITE class (tussenklasse met meer beenruimte). 2 keer ben ik hiervan afgeweken en met China ailrines en KLM gevlogen maar dat beviel gewoon minder. Vertektijd China airlines midden in de nacht vind ik niet fijn (Had EVA trouwens aantal jaren terug ook) en vond de service minder en ze hebben geen tussenklasse met meer beenruimte. KLM vind ik de service ook niet zo goed als EVA en de tussenklasse is daar veel duurder. En daarnaast ook puur een betere gevoel bij EVA. Klinkt vreemd maar voel me er thuis.

  3. Chris Hammer zegt op

    Leon,
    Inderdaad is de service van de KLM erop vooruit gegaan. Dat merkte ik vorig jaar duidelijk na lange tijd niet met de KLM te hebben gevlogen.

    Franco
    met Eva Air vliegen is prettig, maar ook zij laten wel eens een vlucht vallen. Op mijn laatste vlucht had hun toestel zo als vaak vertraging en wel zoveel, dat ik mijn bestemming in Nederland niet meer kon bereiken. En over een compensatie wilde men niet spreken.

  4. Menno zegt op

    Als je nu zal boeken voor een vlucht van Amsterdam naar Bangkok in november zal je zien dat het prijsverschil tussen Eva air elite class en de klm tussenklasse met meer beenruimte ongeveer 50 euro is. Dat vind ik niet zo’n groot verschil.
    Ik heb trouwens opgemerkt dat klm 2 vluchten per dag heeft op de dagen dat Eva air niet vliegt . KLM vertrekt dan om ongeveer om 14.45 uur en de gebruikelijke vlucht om 17.40 uur.

    • Leon zegt op

      Dat is vrij nieuw dan? Ik weet wel dat KLM tegenwoordig geen vlucht meer heeft Van Adam-Bangkok-Taipei. Vroeger was dit wel zo net al China Airlines En Eva.
      KLM heeft nu een directe vlucht Adam-Taipei, en ik dat dat de vlucht van 14,45 was.

  5. Alain zegt op

    Vanuit België is de vlucht, weliswaar niet direct maar met tussenlanding in Caïro, het goedkoopst met EgyptAir. Mijn ticket met vertrek op 07 jan 2014, Brussel- Bangkok, kost mij 577€. Daarbij mag ik 2 X 23 kilo bagage mee nemen.

  6. ruud zegt op

    Ik geef er de voorkeur aan om via Wenen te vliegen.
    Je verliest weliswaar wat tijd met de overstap, maar die lange, laange, laaange vlucht naar europa is een uur korter en dat scheelt voor mijn gevoel enorm.
    En bij aankomst in Wenen heb ik dan het gevoel dat ik al een beetje in Nederland ben.
    Bovendien zijn de vluchttijden gunstig voor mijn aansluiting met de binnenlandse vlucht in Thailand.
    Vertrek uit Bangkok tegen middernacht en rond 9.00 ’s morgens in Nederland.

  7. leo casino zegt op

    De laatste jaren reis ik steeds met eva met een boeing triple seven, de stoelbreedte en de beenruimte zijn iets breder dan bij de 747 van klm en china, bevalt me uitstekend en de prijs is steeds redelijk. Het enige nadeel van die 777 is dat ze iets trager zijn dan de 747 van de andere maatschappijen, ik denk dat het gemiddeld 25 ,minuten scheelt.

  8. Geert zegt op

    Ik vind een overstap, mits lekker halverwege (VAE) en niet te lang (2 á 3 uur) eigenlijk wel prettig. Even een stukje lopen, vliegveldje bezichtigen, en dan weer verder. Daarnaast kring je dan ook twee keer uitgebreid te eten! 🙂 Vorige keer gevlogen met Emirates voor 600 euro, in december gaan mijn vrouw en ik met Etihad voor minder dan 500 euro. Op drie weken vakantie maken die paar uur me niet zoveel uit, maar met die 200 á 300 euro die we pp besparen, kunnen we hele leuke dingen doen..

  9. TH.NL zegt op

    Het nadeel van een poll is dat je meestal maar 1 vakje kan aanvinken. Zo ook bij deze poll.
    Het is namelijk een combinatie van factoren die voor mij bepalen welke vlucht ik neem.
    Eerst de prijs in combinatie met de betrouwbaarheid van de luchtvaartmaatschappij. Dan de vertrektijden en totale reistijden. Het comfort en de service aan boord speelt natuurlijk ook een rol.
    Dus het was al met al moeilijk kiezen en heb toen maar voor de prijs gekozen. Misschien is het in de toekomst ook mogelijk om meerdere vakjes aan te vinken?

    • Rob V. zegt op

      Een geavenceerde poll zal wel lastig te integreren zijn maar zou wel fijn zijn. Bijvoorbeeld een poll waar je punten kan verdelen (zeg 5 punten die je dan kan verdelen over 1 of meer keuzes) of door een 1ste, 2de en 3de keuze aan te kunnen geven. Helemaal geavenceerd wordt het natuurlijk als je per vraag een slider hebt (zeer onees, beetje oneens, neutraal, beetje eens, zeer mee eens, weet ik niet/geen mening/…).

      Dan kun je aangeven dat de prijs toch echt de doorslag geeft maar dat andere aspecten zwaar meetellen zoals de reistijd (directe vlucht of niet), tijdstip van de reis, de service aanboord etc. Zo komt er nu naar voren dat de prijs op 1 staat maar het lijkt mij evident dat niemand voor elke prijs mee gaat, als je voor 100 euro kan vliegen maar op alle andere fronten je flink moet inleveren (reistijd, veiligheid, baggage, …) dan doet niemand dat natuurlijk om het maar even overdreven te stellen. Het is juist wel interresant om te zien waar de balans naar door slaat, kiest men liever een iets goedkopere ticket tegen een kleinere inlevering op een ander front (reistijd, vertrektijd, kilo’s, …) of is men juist bereid de iets duurdere ticket te kopen als er ook iets meer tegenover staat?

  10. Geert zegt op

    Opnieuw actie, doe er je voordeel mee!
    http://ticketspy.nl/deals/etihad-laat-je-genieten-bangkok-open-jaw-e487/


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website