KLM maaltijdkeuze al voor de vlucht bekend

Door Redactie
Geplaatst in Vliegtickets
Tags: ,
7 september 2017

Vanaf vandaag biedt flightguide.klm.com uitgebreide informatie over de maaltijden die worden geserveerd op intercontinentale vluchten in de Economy Class. Hierdoor weten passagiers al voor hun vlucht wat de keuzemogelijkheden zijn en wanneer de maaltijd wordt geserveerd. Deze optie past goed bij de klantwens om meer ‘choice and control’ te hebben.

De cateringpagina van flightguide.klm.com is dé plek waar passagiers alles te weten kunnen komen over het eten en drinken aan boord. Daarnaast kunnen KLM passagiers op flightguide.klm.com leuke feiten over hun vlucht te weten komen. Denk aan de naam van het toestel, de maximum hoeveelheid passagiers etc. Daardoor kunnen onze klanten zich op een leuke manier alvast voorbereiden op hun reis.

Binnenkort staat er op flightguide.klm.com ook informatie over het maaltijdaanbod in de Business Class en op Europese vluchten.

17 reacties op “KLM maaltijdkeuze al voor de vlucht bekend”

  1. Rob E zegt op

    Toegevoegde waarde?

    Je kan nog steeds maar kiezen tussen kip of pasta.

    Vliegen is de meest snelle manier om van A naar B te komen en je moet het maar op de koop toenemen dat je wordt behandeld als een crimineel door de security checks. Je leefruimte in een vliegtuig per jaar kleiner wordt. En opgewaardeerde serveersters die ze stewardes noemen denken dat ze god zijn aan boord van een vliegtuig.

    Ja vliegen is snel maar als er redelijke alternatieven zijn dan prefereer ik die.

    • Carl zegt op

      In de huidige tijd ( now everyone can fly …..slogan van Air Asia…!!) moet je soms als cabine personeel, weleens als ” Jezus ” optreden bij het gedrag van sommige passagiers..!!

      Carl.

      • Rob V. zegt op

        Ik denk ook dat de gemiddelde crewmember meer te klagen heeft over arrogante passagiers die denken dat het personeel hun persoonlijke sloofje is en ze voor 500 euro een drie sterren behandeling moeten ontvangen dan dat passagiers last hebben van bot personeel. Zie o.a. het blog van onze Sjaak of praat eens met iemand die in de branche werkt. Of vraag het eens aan de bediening in restaurants als we toch willen vergelijken met een andere sector die enige overeenkomsten heeft.

        https://www.thailandblog.nl/vliegtickets/aangename-vliegtuigpassagier/

        Mensen willen goedkoop van A naar B vliegen, het eten zal dus niet exclusief zijn. De opwarm faciliteiten aan boord maken ook dat je geen top maaltijd kan verwachten en alles smaakt toch wat anders op die hoogte. Dus naast goede communicatie over de maaltijd keuze zou ik niet veel meer verwachten in economy.

    • BA zegt op

      Kip of pasta of gehaktballetjes of pasta.

      Op de terugweg heb je als laatste maaltijd geen keus en is het altijd die vieze pasta. Ik weiger die laatste pasta altijd en eet wel wat op Schiphol. Word je raar aangekeken, totdat je zegt dat het menu de laatste 5 jaar / 50+ vluchten niet veranderd is en gewoon niet te eten is. 🙂

  2. ruud zegt op

    Het maakt op zich niet zoveel uit, dat je weet wat de maaltijd is.
    Als je economy class vliegt is het eten bij (bijna?) elke maatschappij oneetbaar.

    Ze kunnen beter belegde broodjes en een bekertje yoghurt, of pudding serveren in plaats van maaltijden.
    Daar kan weinig mee mis gaan.

    • Jan zegt op

      Een paar jaar geleden heb ik de KLM geadviseerd om naast de na jaren welbekende maaltijden ook eens belegde broodjes aan te bieden. Daar werd serieus maar wel afwijzend op gereageerd wel met de toevoeging “wij staan het toe wanneer U uw zelf meegebrachte broodjes wilt nuttigen”.

  3. Fransamsterdam zegt op

    Het zou pas echt handig zijn als je op je entertainment schermpje je keuze kenbaar zou kunnen maken. Dat scheelt de stewardessen weer 289 keer vragen of je chicken with rice or pork with potatoes wilt.

    • Rob V. zegt op

      Dat klinkt leuk maar:

      – niet iedereen kan of wil via het schermpje de keuze maken (of al thuis die keuze maken). Er zijn genoeg mensen/oudjes die geen zin hebben in of niet om kunnen gaan met dat soort moderne fratsen. Dan zit je als steward(es) met stoel A die al wel heeft gekozen en stoel B nog niet. C weer wel, D ook en E weer niet. Maakt het niet bepaald makkelijker voor het personeel.
      – Je zult toch nog bevestiging moeten vragen bij het uitdelen ‘sir/madam, your pork with rice’. De crew moet namelijk stoel voor stoel checken wat er gekozen is en dit ook terug moeten koppelen aan de passagier bij het uitdelen. Zal je ook zien dat er passagiers zijn die ondertussen wat anders willen hebben. Helemaal leuk als ze pas na openen en als de crew 3 stoelen verder dat pas ter attentie brengen.

      Niet dat ik tegen het idee ben maar ik zie simpelweg wat hobbels.

      • Fransamsterdam zegt op

        Haha, ik ben nogal in een pragmatische bui vandaag: Kies je niks, krijg je ook niks. Moet je eens opletten! Sluit ook mooi aan bij de totale KLM-beleving.

    • Wilmus zegt op

      Gewoon bij het boeken van je vlucht ook je eten reserveren hoeven ze ook niet van allebei de soorten dubbel te maken/koken 289 X 2 hoeft dan niet meer en er blijft ook niets over wat dan ws weer weggegooid wordt.

  4. Merel zegt op

    Als ze je bij het online inchecken, of tot 24 uur voor vertrek, gelijk de optie geven om voor een bepaalde maaltijd te kiezen krijgen de passagiers die op de laatste rij zitten ook wat ze willen eten. Nu komt het nog wel eens voor dat er voor de laatste rijen geen keus meer is.

  5. harrie zegt op

    10 dagen geleden,terug uit Amsterdam,hadden we ook
    een keuzemenu uit 2,waarvan het ene dus niet te krijgen was en werd
    na een “terroristencheck”in Amsterdam zomaar even m n tandpasta in beslag genomen.
    je zou er eens mee gaan poetsen.

    • TH.NL zegt op

      Wat zijn we weer lekker negatief.
      Dat een menu er niet meer is komt doordat men nu eenmaal van beide de volle hoeveelheid voor een heel vliegtuig meeneemt om vervolgens de helft weg te gooien. Dat is bij elke luchtvaartmaatschappij zo. Ook bij de Emirates!
      Het zomaar even in beslag nemen van Uw tandpasta had ook voorkomen kunnen worden door eerst eens de veiligheidsregels te lezen die voor bijna alle landen het zelfde is. En niet pas nu maar al heel veel jaren.

  6. Sir Charles zegt op

    Als vegetariër zijnde maak ik dat bij boeking al van te voren te kennen zodoende altijd de gewenste maaltijd voorgeschoteld gekregen.

  7. Jasper zegt op

    Prima initiatief.
    En in aanvulling op de vaak negatieve berichten hierboven: als de keuze je niet bevalt, kun je voor een bescheiden bedrag ook a la carte bestellen. Ik doe dat meestal, en ben dan verzekerd van een best wel smakelijke maaltijd, die de monotonie van de vlucht altijd even onderbreekt.

    Maar ja, hollanders he, ons bent zuunig. Je laat immers wel een gratis maaltijd liggen!

  8. Bert zegt op

    Dit is bij meerdere maatschappijen al.
    En misschien ben ik ouderwets, maar mij is geleerd dat je je bord moet leegeten, ook al is het soms wat minder van smaak of niet jou smaak. Er zijn genoeg mensen op de wereld die blij zouden zijn met datgene wat wij massaal verachten of achteloos weggooien.

    En de grootste zeikerds hebben thuis het minste.

  9. rene rakers zegt op

    2weken geleden weer met klm terug gevlogen uit bangkok en ja hoor! weer geen keuze maar de pasta welke ze al jaren serveren. vriendelijk bedankt dus en op schiphol wel wat gegeten.
    waarom geen eenvoudige broodjes? volgens mij wordt er heel veel zo weggegooid


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website