Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Erik Kuijpers: Wat is er dan moeilijk aan? Een toerist komt voor vakantie en die is in de meeste landen maar kort, max 30 dagen. Mensen uit weste
- Rob: Dag Frans, Vanaf 10 mei kan je het in pre order bestellen bij de uitgever. Mijn mailadres is [email protected]
- Rob: De uitgeverij is nog bezig met de vormgeving en ik ken de verkoopprijs nog niet. Vanaf 24 mei is het te koop. Ik keer in oktober t
- Frank B.: Ondanks dat we van plan zijn om ons in Thailand te vestigen en ik sinds begin jaren 70 de F1 volg, hoop ik dat dit niet doorgaat.
- Robert: Toeristen aantrekken? Dan mogen ze het visum-systeem wel eens wat vereenvoudigen…
- Robert: Ik was in januari en maart in Thailand (in de buurt van Ayutthaya). Ik heb wat rondgereisd in die omgeving en ben noordelijker bij
- Ton Prangku: Bert, een universiteit in Thailand heeft een ander niveau dan wat wij hier in Europa gewend zijn. Wij zouden het hier middelbaar o
- Bert: Bedankt voor de leuke tip! Zelf doe ik ook graag spelletjes maar deze ken ik nog niet, ik ga zeker even kijken wat het is en he
- Bert: Tja, Bangkok of dure privé hoeft wat mij betreft niet, zou ook niet praktisch zijn aangezien het een goeie 500km ver is vanaf hie
- Frans: PS Rob, je emailadres staat niet in je artikel dus ik kan je niet mijn bestelling mailen. Op de website van boekscout zie ik niet
- Frans: Goeie verteller! Ik ga bestellen.
- Rene Mulder: Hoi Rob. Lijk me mooi boek. Maar wat kost het boek en waar vandaan stuur je het boek want ik woon in pattaya.
- Gerd H.: Besteed dit geld voor zo’n belachelijk project maar aan armoede bestrijding voor mensen die het écht nodig hebben!
- Sjaak S: In Bangkok is er minder sprake van de stijging van de zee als van de daling van het land. De stad staat op zachte bodem en deze is
- Jan Beute: En niet te vergeten de gevolgen bij de eisen voor retirement visa verlenging. 800K op een gezamelijke rekening is niet toe gestaa
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Vliegtickets » KLM: Altijd twee personen in de cockpit
KLM: Altijd twee personen in de cockpit
KLM laat weten de aanbevelingen van het Europese agentschap voor veiligheid in de luchtvaart (EASA) over te nemen en altijd met twee personen in de cockpit te verblijven tijdens de vlucht. EASA kwam vrijdag met de aanbeveling naar aanleiding van de crash met het toestel van Germanwings.
“De veiligheid van onze passagiers en bemanningsleden staat altijd voorop. We zullen zorgvuldig te werk gaan bij het implementeren van de aanbeveling om altijd twee bemanningsleden in de cockpit te hebben. Daarnaast gaan we door met onze risico analyse, waar EASA ook de ruimte voor biedt, om nieuwe risico’s nog beter in kaart te brengen en te zoeken naar eventueel betere oplossingen”, zo laat René de Groot, Chief Operating Officer KLM weten.
EASA doet de aanbeveling aan luchtvaartmaatschappijen een safety en security risk assessment uit te voeren. Het agentschap adviseert om tenminste twee personen in de cockpit aanwezig te hebben of een gelijkwaardig safety level te garanderen.
Zowel KLM als Air France zullen de aanbevelingen van EASA op korte termijn overnemen.
Bron: KLM.com
Alleen het Amerikaanse systeem dat reeds een aantal jaren in voege is waarbij steeds 3 mensen in de cockpit moeten aanwezig zijn ….deze 3 personen kunnen een vliegtuig besturen en als er dan ene naar het toilet moet… blijven er dan nog twee piloten over .
Het systeem van 2 personen is niet goed omdat een air hostes of steward die de rol van 2 de persoon vervult …niet een vliegtuig aan de grond kunnen zetten ..?
Maar ja in Europa primeren besparingen waarschijnlijk boven veiligheid want over het Amerikaanse systeem word nie gebabbelt ..
Je verhaal klopt van geen kanten. Er is in het het Amerikaanse systeem geen sprake van 3 man in de cockpit, maar van het vervangen van een piloot door een ander bemanningslid als één van de piloten de cockpit even wil/moet verlaten.
Vroeger waren er altijd 3 personen aanwezig in de cockpit, 2 piloten en een boordwerktuigkundige, die ook behoorlijke competenties had, met de komst van de moderne vliegtuigen werd de boordwerktuigkundige overbodig. Het merendeel is omgeschoold tot vlieger, ongeveer 30 jaar geleden had een collega van mij de opleiding boordwerktuigkundige afgerond maar hij kon, door slechte ogen, niet omgeschoold worden tot piloot, die mannen waren al halve piloten, zoveel wisten ze ervan. Ongeveer 30 jaar geleden werden de boordwerktuigkundigen overbodig, door de moderne techniek in de vliegtuigen
M.VR.GR.
Lex K.
Interview met Jan Cocheret (piloot) in de Volkskrant van zaterdag 28 maart n.a.v. zijn column in “Piloot en Vliegtuig”. In het artikel zit een link naar de column. http://goo.gl/okFCAy