Met kinderen vliegen naar Thailand vanaf Schiphol

Door Redactie
Geplaatst in Vliegtickets
Tags: ,
27 januari 2014

Vliegen met (kleine) kinderen naar bijvoorbeeld Thailand brengt altijd de nodige spanning met zich mee. Vooral het wachten voor het boarden lijkt een eeuwigheid te duren. Toch heeft Schiphol Airport in Amsterdam veel faciliteiten voor kinderen zodat je het wachten wat kan veraangenamen. Maak in ieder geval van reizen en het vliegen een feestje!

Spelen & fun bij Kids Forest
Om de wachttijd op een leuke manier door te brengen, is er het Kids Forest op Schiphol. In dit spannende bos kunnen ze spelen, klimmen en klauteren dat het een lieve lust is. Met echte boomhutten, glijbanen, klimtoestellen en speelmogelijkheden. Houd wel zelf toezicht.

  • Waar? Kids Forest bevindt zich achter de paspoortcontrole bij de Holland Boulevard, tussen de E en de F-Pier.
  • Toegang: gratis
  • Openingstijden: 24 uur per dag open.

Eten met kinderen op Schiphol
Iets lekkers eten en drinken doet het altijd goed als afleiding bij kinderen. Een aanrader is om dat in de buurt van het Panoramaterras te doen. Hier kunnen de kinderen vliegtuigen spotten en staat zelfs een echte Fokker-100 die u kunt bezichtigen voor een pre-vliegervaring. Hier vindt u ook familierestaurant Touchdown met een selfservice, buffet met tal van keuzemogelijkheden. Zoals een zelf te versieren vliegtuigpannenkoek. Met kinderspeelhoek.

  • Waar? Tussen Vertrekhal 1 en 2.
  • Toegang: gratis.
  • Openingstijden: restaurant Touchdown is dagelijks geopend van 08.00 tot 20.00 uur.

Verschonen en hygiëne in de Schiphol Babycare lounge
Reist u met een baby of peuter dan is het goed om te weten waar u terecht kunt voor de nodige hygiëne: in de Babycare Lounge. Deze lounge heeft alles voor het verzorgen van uw kind. Het kan in bad, gevoed worden en zelfs slapen in een bedcabine. Bij deze bedjes kunt u zelf in comfortabele stoelen zitten.

  • Waar? Holland Boulevard tussen lounge 2 en lounge 3 (achter de douane).
  • Toegang: gratis.
  • Openingstijden: dagelijks van 06.00 uur tot en met 22.00 uur.

Fris op reis: douchen op Schiphol
Mocht u erg lang moeten wachten, heeft uw (net zindelijke) kind een ongelukje gehad of kunt u zelf een opfrisbeurt gebruiken? Schiphol heeft douches, in het Mercure Hotel op de luchthaven. Douche met eigen toilet, föhn, handdoeken, zeep en shampoo.

  • Waar? Lounge 3 op de 1e etage in Hotel Mercure, het hotel ligt in het passagiersgedeelte (Terminal Building) en is toegankelijk voor wie overstapt of vertrekt vanaf Schiphol.
  • Toegang: €15 voor een douchebeurt.
  • Openingstijden: 24 uur per dag open.

EHBO post Schiphol
Een ongeluk zit nog altijd in een klein hoekje en vliegen brengt spanning met zich mee en u of uw kinderen kunnen zich op eens niet lekker voelen. Daarom is het handig om te weten waar de EHBO-post op Schiphol is te vinden. Iedereen die de luchthaven bezoekt, kan er terecht ook al is het niet spoedeisend maar gaat het om een medische vraag en om u gerust te stellen

  • Waar? Schiphol Centrum: vertrekhal 2, boven check-in 16.
  • Openingstijden: 24 uur per dag, 7 dagen per week geopend.

Apotheek Airport Medical Services
Stel dat u medicijnen van uzelf of uw kind(eren) bent vergeten of wegens een verkoudheidje neusspray of kinderparacetamol nodig heeft, geen nood! Schiphol heeft een eigen apotheek.

  • Waar? Schiphol Centrum: vertrekhal 2, boven check-in 16
  • Openingstijden: van 08.30 tot 17.00 uur (noodmedicatie 24 uur per dag, 7 dagen per week).

Bron: Skyscanner.nl

17 reacties op “Met kinderen vliegen naar Thailand vanaf Schiphol”

  1. Chantal zegt op

    Poeh best betaald 15,- on te douchen! Fijn dat het kan, maar voor die prijs?

  2. v veenendaal zegt op

    Ik vind dat kinderen onder de 10jaar niks ts zoeken hebben in Thailand,ze lopen te etteren op het strand en de vlucht erheen al is een drama voor de kinderen zelf en de overige passagiers .
    Geef ze een week walibi en ze zijn veel meer in hun sas.
    Ik ben dit moment in Thailand en ondervind de dagelijkse problemen van ouders met hun kids.
    je hoort ze nu al mopperen over de terugreis…….moet ik weer dat hele kelere eind terug?
    Volgens mij proberen sommige ouders een status op te houden tegen over hun kennissen van .. kijk mij nauw samen met de kids naar thailand!!!!!
    Maar onder tussen rood staan bij de bank ??
    Met 4 personen naar Thailand kost al snel 4000 euro aan tickets en dan het verblijf nog en zakgeld.
    Maar toch ,laat ieder in zijn waarde en geniet van jullie vakantie.
    Doen wij ook hier,volop!!!
    Gr uit Jomtien

    • Ronald zegt op

      Niet alle kinderen onder de 10 jaar gaan op als toerist op vakantie. Je hebt ook kinderen uit een gemengd gezin die op familie bezoek gaan.

    • Henk zegt op

      Ik vind dat voor kinderen onder de 10jaar wel veel te doen is in Thailand,
      mooie zwembaden, dierentuinen, veel vermaak in de grotere winkel centra,
      bioscopen, bowling enz.
      of je nu noord, midden of zuid Thailand zit,

      de vlucht naar Thailand is perfect, omstreeks 21.30, aankomst volgende dag,
      dus kinderen kunnen heerlijk slapen op de heen vlucht

      Jomtien is inderdaad zonde van je geld, vies zee water, jeukt als je eruit komt,
      constant verkopers voor je neus, bedelaars,
      het strand is er leuk voor een uurtje, het leeft wel,
      maar er zijn betere plekke om naar toe te gaan,
      veel plezier!

      Gr uit Holland

    • Farang tingtong zegt op

      @v veenendaal,

      Het is toch niet relevant wat mensen met hun geld doen en ook al staat iemand rood op de bank nou en, het moet toch terug betaald worden.
      U vind toch dat je iedereen in hun waarde moet laten?

      Wel denk ik ook dat het voor kinderen een hele opgave moet zijn zo n lange reis en of je dat je kindje aan moet doen laat ik in het midden, maar ik denk dat de meeste kinderen echt niet zo vervelend zijn als u doet voorkomen wanneer ze op de plaats van bestemming zijn, zon zee en strand dat vinden kinderen toch geweldig.

  3. Arno zegt op

    Mijn ongetwijfeld afwijkende mening over kids in vliegtuigen?

    Lekker de tickets 4x zo duur maken en als ze meer dan 4 uur janken de mensen erom heen een mooie korting geven, zijn ze wel stil? Geef het dan de helft terug 😉

    Arno

  4. marc mortier zegt op

    Onze kleindochter van 10 maanden oud bracht samen met papa en mama een bezoekje vanuit Europa naar de grootouders en familie in Thailand. Voor deze mensen was het een (familie)feest. KLM-hostessen waren tijdens de reis zeer behulpzaam.

  5. Paul zegt op

    Stelletje zuurpruimen. Onze dochter was 3 toen ze meeging naar Thailand. Geen enkel probleem in het vliegtuig (maar ja, ze had al vaker gevlogen… mijn ervaring is dat de eerste lange vlucht de lastigste is: maar kinderen die vaker gevlogen hebben zijn er al aan gewend. Gewoon vanaf de geboorte overal mee naartoe nemen. Daarnaast helpt het als je een nachtvlucht boekt, indien mogelijk).

    Ook in Thailand geen enkel probleem. Overal positieve reacties. Ze is dan ook een vrolijk meisje. In de taxi, de tuktuk, vliegtuig naar Phuket, in de hotels: geen probleem. Dan hebben wij meer last van rokende, oude mannetjes die maar altijd klagen.

  6. John E. zegt op

    Wat een overdreven reacties hierboven. Dan kun je hufterige mensen ook maar gelijk verbieden te vliegen en beginnen geen alcohol meer te schenken!

  7. Leon zegt op

    Helaas heb ik wel eens meegemaakt dat een kind 12 uur lang aan het krijsen was. Vele rijen passagiers konden er van meegenieten. Kinderen onder een jaar of 10 hebben niets te zoeken op deze vluchten.

  8. Adje zegt op

    Ik denk dat kinderen ( ongeacht de leeftijd ) die lopen te etteren op het strand in Thailand dit ook doen in Nederland. Gelukkig zijn niet alle kinderen zo.
    Ik heb hier in Thailand meer last van asociale toeristen die denken dat ze hier alles mogen dan van de kinderen.
    En wat de mensen uitgeven voor hun vakantie moeten ze zelf weten. Wie ben jij om uit te maken hoe iemand zijn geld besteed.

  9. Gerard zegt op

    @ v veenendaal en @ Leon. Helemaal mee eens. Alleen de leeftijdsgrens zou ik wat naar beneden bijstellen. 10 jaar dan zijn de meeste kinderen best wel ‘luisterend’. Als ik sommige reacties hier lees hebben de meeste Nederlanders opeens voorbeeldige kinderen totdat je ze van een ander 10 uur tijdens de vlucht hoor krijsen, janken, huilen… maar ja, zoals we weten Nederlanders kunnen nu eenmaal slecht tegen kritiek en voelen zich altijd aangesproken. Overigens dat gekrijs is een van de redenen waarom ik en m’n vrouw business class boeken zodat we sowieso van een rustige ontspannen vlucht genieten. Zal de klagers even voor zijn. Business class zelf betaald… dus niet de baas anders halen we die pruimen weer naar voren om te klagen. Het is maar waar je de prioriteit legt. Rustig vliegen of opgevouwen in economy class met jengelende kinderen. Ben overigens wel blij dat sommige Aziatische maatschappijen (lees: o.a. Malaysian Airlines) geen jongere kinderen meer toelaat op sommige transatlantische vluchten. Het begin is er dus al. Ben benieuwd wie volgt.

    • Andrie zegt op

      Gerard,
      Helaas is niet iedereen in staat om business class te vliegen. Bovendien moet het toch ook niet zo zijn dat je “verplicht” wordt om business class te reizen door het gedrag van andere mensen. En dat geldt dus voor iedereen en voor kleine kinderen in het bijzonder. Je moet iedereen in zijn waarde laten, maar waarom hoef ik niet in mijn waarde gelaten te worden als er een krijsend kind enkele uren in mijn omgeving in het vliegtuig zit? Moet dat dan maar normaal zijn? Daar hoef ik toch geen last van te hebben omdat die ouders zo nodig ver op vakantie willen?

      Verder is het nog de vraag waarom je met kleine kinderen überhaupt naar Thailand of een ander ver land op vakantie zou gaan. Ze hebben het meestal niet eens door.
      Mijn broer ging vroeger met zijn kleine kinderen in de auto op vakantie. Hij reed zomaar wat rond tot de kinderen te vervelend werden en eindigde dan steevast op een camping 5 km. van zijn woonplaats af.

      En de kinderen zijn er vandaag de dag nog steeds “van overtuigd” dat ze vroeger altijd “verre” vakanties hadden en zijn nog altijd zeer tevreden daarover. Hebben altijd prettige vakanties gehad zonder iemand tot last te zijn geweest. Dus zo kan het ook!

  10. kees 1 zegt op

    Er heerst nogal wat onvrede onder de vliegende Hollanders.
    Eerst die pol over de ontevreden Business Class vlieger. Nu dit weer. Ook de KLM weet dit en breekt zich het hooft hoe het iedereen naar de zin te maken. Ik heb besloten om de KLM een handje te helpen.
    En zal ze een dezer dagen op de hoogte brengen van mijn ideeën

    Probleem NR 1
    De Bus. (business Class) Vlieger hij hecht grote waarden aan rust en stilte zowel op het vliegveld als in de AirPlane Bus vliegers zijn allemaal beschaafde goed op gevoeden mensen en vliegen graag met elkaar
    Soort zoekt soort zeg maar. Dat kan. Men nemen een Boeing dreamliner in plaats van het normale meubilair word hij volgezet met fauteuils Bus class waardig. De bestaande Bus ruimte word omgebouwd tot lounge die door zijn extra isolatie geen enkel geluid van buiten af meer toelaat
    zodat de bus vlieger er in alle stilten zijn krantje kan lezen onder het genot van een glas 100 jaar oude whisky. Het enig waarneembaar geluid komt van de ijsklontjes die twinkelen in zijn glas als hij er gelukzalig een nip van neemt. in de wetenschap dat hij hier zeer zeker niet gestoord kan worden door Tato Bob We hebben een tevreden Bus klant Probleem NR 1 opgelost
    En zo hebben we er een nieuw type vliegtuig bij De Busliner

    Probleem NR 2
    Kinderen. Dat is snel op gelost daar zijn allang speciale vliegtuigen voor. Ze worden nu alleen nog maar gebruikt om gevangene mee te vervoeren. Alle stoelen zijn verwijderd en daar voor in de plaats zijn er kooien geplaatst. Er is een aparte ruimte voor de begeleiders die er voor zorgen dat het spul op tijd gevoerd word. Weer een Probleem opgelost

    Probleem NR 3
    Een veel gehoorde klacht.wat te doen met de mens die zich niet gedragen kan. Die er een bende van maakt. Die in zijn ondergoed al zuipend in de rondte loopt. De wild uitziende Tato man met vieze kleren aan. Kale agressievere mensen die zo hard tegen de voor hun staande stoel duwen dat je bang ben dat hij loskomt. Kort om het soort waar je een beetje bang voor ben.
    Daar heb ik de volgende oplossing voor.
    Me neemt een veroudert vracht vliegtuig als interieur gebruiken we oude afgedankte vuilnis wagens. Zo creëren we een vertrouwde omgeving voor die mensen en zullen ze minder snel agressief worden. stewardessen of stewards zijn op dit soort vluchten niet gewenst. Hun plaats word ingenomen door een paar flink uit de kluiten gewassen uitsmijters. Het midden pad word vol gezet met bier verdere verzorging is niet nodig. Weer een Probleem opgelost

    In de toekomst zullen we met zijn alle het vliegen als prettig gaan ervaren en ben er trots op dat ik daar aan heb bijgedragen.
    PS. Nog een tip voor de Heer v Veenendaal. Google even en zoek even op wat het betekend. Iedereen in zijn waarde laten een fijne vakantie verder

    Groetjes Kees

    • Danny van Deelen zegt op

      Geweldige oplossing Kees 1 Ik zie het al helemaal voor me

      Groet Dan

  11. Siamees zegt op

    Is een vliegtuigreis niet een bepaalde vorm van openbaar vervoer? Wat dus wil zeggen dat iedereen die betaalt het vliegtuig mag nemen? En er zijn nu eenmaal kindjes op deze planeet wat we zelf ook ooit is geweest zijn die nu eenmaal lawaai maken, aub gelieve een beetje tolerant te zijn bij deze gezegd en niet te veel te zagen en klagen want het leven is al zo kort naar mijn gedacht beste zeurpieten onder ons.

  12. Frans zegt op

    Mooi verhaal,

    Waarschijnlijk mocht Heer Veendaal nooit mee als kind in het vliegtuig,
    Zielig,
    Ik hoop voor hem dat hij niet de hele dag op Jomtienbeach zit te ergeren
    Aan kinderen, dat het leven zo duur is, een biertje in Nederland is inderdaad goedkoper,

    En de lange reis terug naar Nederland ook voor hem, als zijn vakantie erop zit

    Sterkte!


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website