Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Rudolf: Quote: Wat zijn op dit moment de geschatte kosten van een huis bouwen per m². Dat hangt er maar net van af wat voor eisen u aa
- Johnny BG: In de jaren 50-80/90 zat ook Nederlands regulier geteelde voedsel met gif en toch zijn er 20% ouderen in NL en in TH is dat ook he
- Johnny BG: De duider baseert zich op een aantal bronnen maar er is natuurlijk veel meer aan de hand. In Isaan is sinds 50-60 jaar geleden r
- rob: Gemiddeld verblijf ik 6 tot 8 maanden per jaar in Thailand en geniet ik dagelijks van het eten daar. Men zal mij nooit en te nimme
- Erik Kuijpers: Robert, weet je hoe groot de Isaan is? Zeg drie keer NL dus het is best zinvol als je een klein beetje richting geeft zoals de pro
- RonnyLatYa: Ja dat zeg ik toch dat Kanchanaburi maar een voorbeeld is en dat je dat kan veranderen. Kan op de webpagina zelf ook en dan zie
- william-Korat: In de droge periode is de lijn onderkant Bangkok en lager en ten oosten daarvan tot vlak boven Khao Yai National Park meestal we
- Erik Kuijpers: Als je de opdrachtregel wijzigt, zoals in https://www.iqair.com/thailand/nong-khai, dan krijg je een andere stad of regio. Maar je
- Cornelis: Nou, GeertP, ik ben absoluut geen ‘spruitjesaanhanger’ of DE Roodmerk-verslaafde, maar dat wil niet zeggen dat ik de Thaise ke
- Rudolf: Het hangt ervan af wat u zoekt in Thailand, maar om eerlijk te zijn hebt u niet zoveel keus lijkt mij. De grote steden vallen af
- RonnyLatYa: Kijk ook hier eens op. https://www.iqair.com/thailand/kanchanaburi Scroll ook wat naar beneden en dan geeft men ook wat uitle
- Peter (redactie): Ik geniet ook van het Thaise eten en ja, de prijs is erg aantrekkelijk. Maar het is gewoon een feit dat Thaise boeren ongelofelijk
- Jack: Het beste kun je gaan in de periode november t/m februari. Iemand met astma moet absoluut niet in de periode maart t/m mei hier k
- GeertP: Beste Ronald, ik kan mij helemaal vinden in jouw verhaal ,ook ik geniet elke dag weer van de Thai keuken en zelfs na 45 jaar Thail
- Erik Kuijpers: Wilma, slechte lucht is niet in heel Thailand. Thailand is meer dan 12x Nederland! Het zijn de grote steden (verkeer) en enkele
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Vliegtickets » EVA Air Boeing 787 vliegt met gebarsten cockpit raam van Bangkok naar Amsterdam
EVA Air heeft bevestigd dat er een cockpit raam van een Boeing 787 is gebarsten, terwijl het toestel onderweg was van Bangkok naar Amsterdam op dinsdag 14 februari.
De vlucht, BR75, vertrok om 14.50 uur uit Bangkok en de piloot ontdekte om 16.10 uur dat het raam barsten vertoonde. Na beoordeling van de schade volgens de standaard procedures, besloot de piloot dat het geen veiligheidsrisico’s met zich meebracht en vervolgde de reis terwijl hij de conditie van het raam in de gaten hield. De vlucht landde om 03.22 uur op woensdag 15 februari in Amsterdam.
Het vliegtuig in kwestie was een Boeing 787-10 van EVA Air met 337 passagiers, vier piloten en 14 stewardessen aan boord. Het vliegtuig werd onmiddellijk gerepareerd bij aankomst in Amsterdam, maar vanwege de tijd die nodig was voor de reparatie moest de luchtvaartmaatschappij de terugreis annuleren.
De Civil Aeronautics Administration heeft verklaard dat zij een rapport hebben ontvangen en het incident onderzoeken.
Bron: Taiwan News
Waarmee zonneklaar is dat de stage bij Car Glass zijn vruchten afwerpt!
Ik moet er overigens niet aan denken wat er gaat gebeuren als zo’n ruit echt aan diggelen knalt. Dan zal men wel ergens moeten landen en kunnen de gezandstraalde piloten opgelapt worden….
Als de ruit er echt uit springt treedt er decompressie op. Zouden de piloten dan niet in de gordels zitten dan lopen ze het risico uit het vliegtuig gezogen te worden. En zelfs die gordels kunnen onvoldoende zijn, zoals bijvoorbeeld blijkt uit het verhaal over vlucht BA5390 op de onderstaaande webpagina:
https://www.abc.net.au/news/2023-01-15/ba5390-pilot-sucked-out-windscreen-the-ultimate-nightmare/101813438
Als vliegtuigonderhoudstechnicus kan ik je melden dat een cockpitruit van een airliner er nooit volledig aan diggelen uit knalt. Het zijn centimeters dikke ruiten die fors gelaagd zijn en met 2-componentenkit in het frame zitten bevestigd. Heb diverse vogelaanvaringen gezien met vaak forse schade, ook op de cockpitruit. Een en keer in mijn loopbaan ging de ruit naar binnen met duizenden splinters maar dat was bij de Starfighter F104 die een vette meeuw schepte met zeer hoge snelheid. Gelukkig had de piloot uiteraard helm op en visor dicht anders was het anders verlopen.
Da’s duidelijk.
Ik reed afgelopen woensdag langs de A5 richting Haarlem en verbaasde mij al een EVA Air-vliegtuig te zien staan tussen de KLM vliegtuigen.
Helemaal omdat het algemeen bekend is dat EVA vliegt op dinsdag, donderdag en zaterdag!
En die ruiten springen al jaren niet mee. Tegenwoordig blijft het bij een fikse scheur dankzij kunstof-laminatie…
Mvg,
FrankyR
Vliegen blijft een spannende bezigheid,
Wij hebben in de afgelopen jaren al vermeende terroristen aan boord gehad, landigs gestel bij klm wat niet ingetrokken kon worden.. lastige passagier die bij opstijgen geen plaats wilde nemen , passagiers die geen seat ticket kon laten zien en steeds van plaats wisselde en zich uiteindelijk bij opstijgen in de toilet opsloot. hevige turbulentie tijdens eten, in het orkaan seizoen in usa gevlogen en een passagier achter me die bewusteloos geraakt was. halverwege amsterdam bangkok.
Wij zaten in dat vliegtuig maar hadden (gelukkig) geen idee, anders hadden we vast niet meer zo lekker gezeten. Wat niet weet dat niet deert zullen we maar zeggen. Lazen het daags erna pas in de krant. Blij dat we goed op Schiphol zijn aangekomen.
Een vriend van mij zou de retourvlucht hebben (BR76) met dit toestel. De vlucht werd eerst verschoven naar woensdag 15 febr. ( hier werd hij netjes over geïnformeerd per SMS en email) Maar over de definitieve annulering werd hij totaal niet geïnformeerd. Telefonisch contact onmogelijk.
Via Twitter ook geen informatie nav een vraag die hij stelde. Goed dat we de Schipholapp checken. Daar zagen we de annulering. Ik vind dit een behoorlijke tekortkoming van EVA sir en zal dan ook een klacht indienen.
14:50u opgestegen vanaf Suvarnabhumi.
03:22u geland op Schiphol.
Dat zou 18u32m vliegen geweest zijn.
Dat leek me sterk, dus heb ik Flightradar24 maar geraadpleegd.
14 Feb 2023: Bangkok (BKK) – Amsterdam (AMS)
Scheduled time of departure: 12:50.
Actual time of departure: 13:50.
Actual time of arrival: 19:35.
Status: Landed 20:09.
Flight time: 12:19.
Ze hebben dus niet langzamer gevlogen vanwege een barst(je) in de voorruit. 🙂
Correctie
Actual time of arrival: 19:35 moet natuurlijk zijn Scheduled time of arrival: 19:35.
En @khun moo,
Bij mij gebeurd er eigenlijk nooit wat tijdens het vliegen of het moet straal aan mij voorbij gaan. En ik kan in een stoel alleen een klein beetje slapen als ik doodmoe ben.
EVA vliegt op andere dagen ook, maar dan naar Taipe. Ik zag er vandaag een in take off rond 12:15
Even gecheckt op flightradar24: dat was het toestel waar dit artikel over gaat. Het werd na reparatie rechtstreeks teruggevlogen naar Taipei. Normaal vliegt deze maatschappij vanuit Amsterdam niet rechtstreeks naar Taipei.
Deze ramen zijn naar mijn mening niet gemaakt van glas, maar van één of ander zeer sterk plastic. Dus gevaar voor breken lijkt mij nihil.