e X p o s e / Shutterstock.com

KLM, Transavia, Air France, British Airways, easyJet, Delta Airlines, Lufthansa en Vueling sturen hun klanten met een geannuleerde vlucht van het kastje naar de muur. Terwijl ze zelf verantwoordelijk zijn voor de terugbetaling van het ticketgeld. De Consumentenbond roept toezichthouder ILT op om in te grijpen.

Passagiers met een geannuleerde vlucht mogen kiezen tussen een vervangende vlucht of geld terug. De Consumentenbond heeft het beleid van 8 luchtvaartmaatschappijen onder de loep genomen. Deze verwijzen reizigers die een ticket hebben gekocht via een reisbureau of ticketsite terug naar die partij voor terugbetaling. Dat is in strijd met de Europese regels voor passagiersrechten. Die schrijven voor dat luchtvaartmaatschappijen zelf verantwoordelijk voor zijn voor de terugbetaling, ongeacht waar het ticket is gekocht.

Lees hier het volledige verhaal: https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2022/luchtvaartmaatschappijen-wijzen-passagiers-onterecht-de-deur-bij-annuleringen

Over deze blogger

Redactie
Redactie
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.

Er zijn geen reacties mogelijk.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website