Consumentenbond: Luchtvaartmaatschappijen wijzen passagiers onterecht de deur bij annuleringen

e X p o s e / Shutterstock.com
KLM, Transavia, Air France, British Airways, easyJet, Delta Airlines, Lufthansa en Vueling sturen hun klanten met een geannuleerde vlucht van het kastje naar de muur. Terwijl ze zelf verantwoordelijk zijn voor de terugbetaling van het ticketgeld. De Consumentenbond roept toezichthouder ILT op om in te grijpen.
Passagiers met een geannuleerde vlucht mogen kiezen tussen een vervangende vlucht of geld terug. De Consumentenbond heeft het beleid van 8 luchtvaartmaatschappijen onder de loep genomen. Deze verwijzen reizigers die een ticket hebben gekocht via een reisbureau of ticketsite terug naar die partij voor terugbetaling. Dat is in strijd met de Europese regels voor passagiersrechten. Die schrijven voor dat luchtvaartmaatschappijen zelf verantwoordelijk voor zijn voor de terugbetaling, ongeacht waar het ticket is gekocht.
Lees hier het volledige verhaal: https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2022/luchtvaartmaatschappijen-wijzen-passagiers-onterecht-de-deur-bij-annuleringen
Over deze blogger

-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
Cultuur21 maart 2025Luk Thung de stem van het Thaise platteland raakt nog altijd miljoenen harten
Taal21 maart 2025De rijkdom van taal in Thailand: vier dialecten in vier werelden
Vliegtickets21 maart 2025Snel door de paspoortcontrole op Schiphol bij je reis naar en terugkomst uit Thailand met eGates
Eten en drinken21 maart 2025Goong Pao (Gegrilde garnalen Thaise stijl) met recept