Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Rudolf: Wie zijn die mensen die met de HSL naar Sjanghai rijden? Dat is de rijke elite. Wat heeft de gewone Thai aan dat peperdure proje
- RonnyLatYa: Om een jaarverlenging aan te vragen in Thailand is op geen enkel moment digitale kennis nodig. 30 jaar geleden was die er ook n
- Willem: Pattaya
- Erik Kuijpers: Lieven, ik lees het niet maar weet het wél: ik hoef jou geen koffie te schenken met een mini-lepeltje Buisman er in. Dat hadden w
- Rudolf: In het dorp probeer ik de mensen altijd bij te brengen dat hun gedrag ook het gedrag van de hond bepaalt. De mensen hebben een st
- Johannes: Heerlijk herkenbaar en humoristisch. Nu nog een smakelijk verhaal over de kunsten en fratsen die de hedendaagse barista’s ui
- bert: Deze trein heeft altijd nog veel meer stopplaatsen dan het vliegtuig. Zo heeft Korat geen vliegveld met operationele passagiersvlu
- Rob V.: Zo weinig? Ik denk eerder dat hij teveel stopt! Een echte HSL zou vanuit Bangkok minstens 300-400 km moeten rijden tot de volgende
- H.Revoort: ….Eikeltjeskoffieblues…..
- Huub Adank: Geachte heer Eric Donkaew, het tweede gedeelte van uw tekst is voor mij abacadabra en daarom maak ik gebruik van een visumburea
- bob mersie: waar woon je
- Willem: Geert bedankt voor het aanbod ,heb ondertussen iemand gesproken die me gaat helpen. Mocht het niet lukken dan neem ik contact met
- Erik Kuijpers: Je praat over grote afstanden, honderden of duizenden km, dus 100-200 km rijden met een boemeltje of bus/auto mag geen probleem zi
- Bert Matthys: “waar men blij is wanneer men een baantje heeft met 600 baht per maand.” …per dag dan toch bedoel je?
- Hans Udon: Prachtig geschreven! Maar ik moet opmerken dat over smaak wel valt te twisten. Ik ben zondermeer een koffie drinker. Had tot voor
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Vliegtickets » China Airlines Economy Class Special naar Bangkok € 578 all-in
China Airlines Economy Class Special naar Bangkok € 578 all-in
Geplaatst in Vliegtickets
Tags: Bangkok, China Airlines, Goedkope vliegtickets Bangkok
Er lijkt een ware prijzenslag te ontstaan op de route Amsterdam – Bangkok want steeds meer airlines stunten met de prijzen van vliegtickets, zo ook China Airlines.
Er is tot 30 juni een Economy Class Special naar Bangkok te boeken voor € 578,00 all-in.
Bijzonderheden:
- Dagelijks vertrek.
- Rechtstreekse vlucht, geen overstap.
- Geldigheid ticket: minimum 3 dagen – maximaal 1 maand.
- Reserveringsperiode: heden – 30 juni 2013 op basis van beschikbaarheid.
- Reisperiode: heden t/m 30 juni & 11 augustus t/m 26 oktober 2013.
- Vertrekdatum mag niet gewijzigd worden, terugreisdatum kan wel, voor voor € 150,00
- Bagagelimiet: Handbagage 7 kg en ruimbagage 20 kg.
- Reserveren: www.china-airlines.nl
China Airlines
China Airlines is de nationale luchtvaartmaatschappij van de Republiek China (Taiwan). China Airlines maakt deel uit van de Skyteam alliantie. De luchtvaartmaatschappij heeft zijn knooppunt (of hub) op Chiang Kai Shek International Airport, nabij Taipei. Op 13 april 2013 is het precies 25 jaar geleden dat het eerste vliegtuig van China Airlines op Amsterdam Airport Schiphol landde. In 2009 vierde de maatschappij haar 50-jarig jubileum.
Alleen van Amsterdam naar Bangkok VV en niet vanaf bangok naar mAmsterdam VV, lees ik…
Fijn , al die aanbiedingen vanuit Amsterdam. Is er ook hoop voor reizigers vanaf Bangkok?
Ik heb weleens twee tickets over elkaars datum heen geboekt, om de tickets vanuit Amsterdam te kunnen gebruiken. Zijn er nog andere goedkope oplossingen vanuit Bangkok?
Graag advies.
Ik moet zeggen dat er een paar leuke reden genoemd worden waarom een retour-reis vanuit Bangkok naar bv. Amsterdam duurder is als Amsterdam naar Bangkok. Er is bijna geen Thai die prive een vlucht boekt naar Amsterdam. De Thai gaat niet op vacantie. Als hij überhaupt vacantie heeft gaat hij naar zijn of haar family. Omdat de navraag dus bijna nul is, is geen concurentie nodig en stijgen de prijzen. Anders ziet het uit van uit Europa, waar steeds meer mensen op vacantie naar Thailand en de omringende landen gaan. Daar is dus concurentie gevraagd. Die is zo groot dat Emirates dagelijks van uit Amsterdam en van uit bv München met een volle A380 moeten vliegen. Met een 777 is dat niet meer te doen. Ik ga er van uit, dat een 777 per maand voldoende zou zijn om alle Thais naar Europa te brengen. En dat gebeurd enkel alleen, op uitnodiging van een farang.
Ik kom hier nooit prijzen van retourvluchten BKK-AMS tegen. Ik vraag mij iedere keer weer af waarom deze een stuk duurder zijn!
beste khun Martin.
Waarom deze duurder zijn is verklaarbaar.
Terug vlucht is 1 tot 1.15 uur langer.
Heeft met de ronding van de aarde te maken.
beste groet van Bernardo
Dus de ronding van de aarde tussen AMS en BKK is anders dan vanaf BKK naar AMS ?
Denk dat de langere reisduur een andere reden heeft. En 1 tot 1,25 uur langer is 10% langer, dus gewoon 10% meer rekenen voor BKK – AMS ?
Volgens mij heeft de langere reistijd van oost naar west dan van west naar oost met name maken met de straalatromingen op zo’n 10 km hoogte. Vliegen met wind in de lucht dus of (waar deze niet ontweken kan worden) wind tegen. Of de draaing van de aarde ook een rol speelt durf ik niet te zeggen. Ga ik nu ook niet over nadenken. Belangrijk lijkt mij dat puur vanwege de reistijd/reiskosten (landindsgeld, kerosine, personeel, …) een retourtje Europa-Azië-Europa even veel zou moeten zijn als Azië-Europa-Azië. Dus die hogere ticketprijs voor een retourtje met dezelfde maatschappij, lijnvlucht etc. moet ergens anders aan liggen. Ik vermoed een kwestie van vraag/aanbod per vertrekpunt: vanuit Azië komen maatschappijen weg met hogere prijzen dan vanuit Europa.
Dat van die straalstromingen, zgn jetstreams, op grote hoogte zou best eens kunnen kloppen. Ik zie op de terugreis op het navigatiebeeld ook vrijwel altijd een lagere grondsnelheid vermeld en dat kan het gevolg van tegenwind zijn (tenzij er op de terugweg om wat voor reden dan ook langzamer wordt gevlogen………….). Wat de invloed van de draaiing van de aarde betreft: als ik goed redeneer zou die juist tot een kortere terugreis moeten leiden, want op de terugweg vliegen we tegen de draairichting in, toch?
Ik krijg onderstaande retour prijs.
Voor 2 personen.
Veel te duur.
re Info. : * A breakdown of Fare and Taxes is to be given via the hyperlink.
Fare(EUR) Taxes (EUR) Passenger Total Amount(EUR)
1,254 * 47.77( Tax ) * Adult * 2 2,603.54
Ik vlieg al jaren van af Düsseldorf met Emirates Airways via Dubai. Daar maak ik een Stop-over (max 72 uren) en bekijk me Dubai en Abu Dhabi (huur Auto) etc. Ik betaalde voor mijn laatste vlucht € 559,- all-in, nu net in mei 2013 (retour) en voor mijn voor laatste vlucht in November 2012 € 560,-. Buitendien betaald Emirates mij de trein binnen Duitsland (heen en terug) tot de grens Nederland. Amsterdam en Schiphol is leuk-maar ik vlieg van uit Duitsland.
Het is crisis en de airlines merken het ook, bovendien is het vanaf nu tot oktober ook nog eens absoluut regen seizoen.
Dan is het idd wel een beetje slim je prijzen iets te temperen want voor 100 euro meer vlieg ik liever direct als met een tussenstop in die grote zandbak.
Ook al zijn de Duitse en Belgische luchthavens een stuk dichterbij als Schiphol voor mij.
Ik denk dat het allemaal niets uitmaakt , tegenwind of draaiing van de aarde of wat al niet meer, het feit blijft dat elke reiziger met een retour vlucht met hetzelfde te maken krijgt .
Mensen uit Amsterdam hebben niet ineens 2 keer de wind mee ofwel de aarde draait voor hen niet andersom als ze terug keren naar huis .
Het zal dus alles te maken met vraag en aanbod .
Ik wens iedereen succes met het vinden van de voor hen ideale prijs om te komen genieten in dit mooie land .