Duizenden passagiers hebben nog altijd geen geld teruggekregen voor hun vliegreis die werd geannuleerd vanwege corona. Vooral buitenlandse luchtvaartmaatschappijen en de zogenaamde tussenpersonen die vliegtickets verkopen keren maar niet uit. Dat blijkt uit navraag van BNR bij drie grote claimorganisaties.

Zo’n 5.000 reizigers wachten nog steeds op hun geld. Zij zijn voor enkele miljoenen euro’s gedupeerd. Ze worden van het kastje naar de muur gestuurd. De ticketwebsite, zoals Cheaptickets of het reisbureau wijst naar de luchtvaartmaatschappij en die doet hetzelfde andersom. Sommige luchtvaartmaatschappijen zijn onbereikbaar voor consumenten of ze verschuilen zich achter voucherregelingen.

Lees het volledige artikel hier: https://www.bnr.nl/nieuws/financieel/10471703/duizenden-gedupeerden-wachten-nog-steeds-op-geld-van-geannuleerde-vlucht


» Laat een reactie achter


Rating: 3.00/5. From 2 votes.
Please wait...

8 reacties op “BNR: ‘Duizenden gedupeerde reizigers wachten nog op hun vliegticket refund’”

  1. Hans van Mourik zegt op

    Klopt ik ook.
    Bij Schiphol Tickets voor 650 euro.
    Bangkok-Amsterdam met KLM 26 Mei 2020 heen terug 2 September.
    Schiphol email gestuurd geen antwoord terug enkele keren.
    kLM ook zo, wel antwoord gekregen, moet bij Schiphol Ticket zijn.
    Omdat daar geboekt is.
    Bellen Schiphol Ticket,wordt niet opgenomen.
    Ben van plan, omdat ik op 23-05-2022 naar Nederland gaat, naar het kantoor te gaan met al het bewijs materiaal bij mij.
    Ook het bewijs dat KLM het aan hun hebben gegeven.
    Maar rekend er op dat ik erna kan fluiten.
    Hans van Mourik

  2. Emiel zegt op

    Klopt inderdaad, mijn nichtje en schoonzus wachten nog steeds op een refund van Thai airways die via vliegtickets.nl moet komen. Wijzelf hadden direct bij Thai airways geboekt en onze vouchers zijn gewoon door Thai Brussel netjes ingewisseld voor nieuwe tickets in de zomer. Met vliegtickets.nl is het een drama, die geven niet thuis of reageren heel laat. Mijn nichtje had uiteindelijk gevraagd of ze de refund aanvraag kon omzetten in vouchers maar volgens vliegtickets.nl kon dit niet terwijl er op de website van Thai airways staat dat dit wel kan. Ze heeft ook direct contact opgenomen met Thai in Brussel en ook in Thailand maar daar zeggen ze dat het toch echt via vliegtickets.nl moet omdat zij de service providers zijn en de terugbetaling dus ook via hen moet. Maar het duurt en het duurt maar.

  3. hans zegt op

    klopt helemaal, ik heb deze ervaring met Qatar en Cheaptickets
    poot stijf gehoeden en een directe brief gestuurd naar de CEO in Qatar
    QA verwijst naar ChT en uiteraard die weer naar QA
    heeft een jaar geduurd voor ik mijn geld retour kreeg

  4. Cornelis zegt op

    En nog steeds blijven mensen via de ‘ticketsjachelaars’ boeken……. Voor mij volstrekt onbegrijpelijk.

  5. George zegt op

    Ik had in juli 2021 geboekt voor januari 2022 bij EVA Air In september geannuleerd en 2 weken later mijn geld weer terug zonder problemen

  6. Leon zegt op

    Thai Airways gaat zo te zien de vlucht die al diverse keren verplaatst is toch uitvoeren. Wel eindigt de terugreis in Parijs, in plaats van Brussel. Ik heb het maar geaccepteerd.

  7. haki zegt op

    Mijn ervaring: Voortaan EVA of Qatar rechtstreeks boeken, dan heb je je geld binnen maand terug

  8. Joskeshake zegt op

    Heb ik ook voor met vlucht Emirates van Mei 2020, maar geboekt bij Bravofly, is gewoon niet meer bereikbaar, pure maffiapractice.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website