Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Rob V.: Haha, Phua Thai brengt luchtfietserij naar een hoger niveau (kan er helaas geen rijmpje van maken). Uiteraard ook een groot warenh
- Erik Kuijpers: Voor de Thaise versie probeer eens deze link: https://www.rd.go.th/fileadmin/download/nation/netherland_t.pdf De _t staat vo
- Erik Kuijpers: Eddy, dit onderwerp heeft al sinds september vorig jaar de belangstelling van de lezers en de adviseurs. Had jij toen dit blog maa
- Cornelis: Voor mij (78) is dat de voornaamste reden om niet permanent in Thailand bij mijn partner te gaan wonen, maar m’n basis in NL te
- Eddy: Bedankt voor de vele reacties. Zoals verwacht leeft dit onderwerp onder de lezers. Ik heb mijn verslag van het eerste bezoek in
- Eddy: De thaise versie heb ik alleen in gedrukte vorm uit mijn eerste bezoek gekregen. Helaas niet in digitale vorm. De engelse versie k
- fred: Probeer deze ; [email protected]. Alvast bedankt.
- Jos M: Arjen , ik bedoel echt jou, jij schrijft “”Een lange rit maken is ook vrijwel zinloos om je accu in goede conditie te
- Dirk: Dat is goed, wat is jouw emailadres? Dan krijg je bericht van mij.
- Petervz: Alhoewel het in Thailand niet mogelijk is een auto verzekering mee te nemen baar een nieuwe auto, is het ook niet zo dat het premi
- Aad: Woon nu bijna 10 jaar in Thailand En april is altijd heel warm Lekker rustig aan doen dus Dec en Jan zijn vaak kouder dagen
- Sjaak S: Tot vandaag had ik er nog niet zoveel last van, maar nu bereikte de warmte ook ons knusse plekje iets ten zuiden van Hua Hin. Maa
- Cornelis: Mijn Thaise partner heeft jarenlang in de ‘sales’gewerkt voor één van de grootste Thaise verzekeringsmaatschappijen. Van haa
- bennietpeter: Is goed, een ieder zijn mening. In corona tijd lagen zieken huizen vol en is de discussie op tv geweest, wie voor zou gaan voor o
- fred: Dank U Dirk. Geen verplichting maar ik had je graag eens een Persoonlijke mail gestuurd. Dus mocht dat geen bezwaar zijn…..w
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Vliegtickets » Airbus komt met verbeterde versie A380 na tegenvallende verkopen
Sommigen van ons zijn er al eens mee naar Thailand gevlogen: de imposante Airbus A380, het grootste passagiersvliegtuig ter wereld. Toch gaat het niet goed met de verkoop van de luchtreus. Een reden voor Airbus om het toestel aan te passen. Zo komt er een verbeterde variant van de A380. Dat maakte topman Fabrice Bregier zondag bekend.
De verbeteringen aan het vliegtuig, die in 2025 beschikbaar moet zijn, heeft als doel de tegenvallende verkopen een boost geven. Waarschijnlijk zal de nieuwe A380 worden uitgerust met nieuwe, zuinigere motoren. De verbeteringen aan het toestel zijn nog niet volledig uitgewerkt, maar mogelijk wordt het toestel nog een stukje groter dan het nu al imposante formaat.
De Europese vliegtuigmaker erkende eerder al dat het zich heeft verkeken op de markt voor het toestel. Vorig jaar was het eerste jaar waarin het Airbus niet is gelukt een nieuwe koper te vinden. Bijna de helft van de tot nu toe geleverde toestellen (140 stuks) is bovendien besteld door één enkele klant: Emirates.
De ontwikkelingskosten van de A380 bedroegen omgerekend ruim 20 miljard euro.
Toch wel een beetje een raar verhaal, leverbaar vanaf 2025?? dat is 10 jaar na nu.
Dat betekend, dat iedere luchtvaartmaatschappij wacht met bestellen op het zuinigere type. (als ze al willen bestellen)
Wat gebeurt er dan als de laatste huidige Airbus 380-800 is gebouwd?
Een eenvoudige rekensom levert op;
Volgens Airbus hebben ze 317 orders.
Heden zijn er 165 gebouwd.
Moeten er dus nog 152 afgeleverd worden.
Productie in 2014 = 30 stuks
Dus valt de productie stil in 2020 / 2021
Dit betekend 4 á 5 jaar geen productie, ofwel Emirates gaat dat “gat’ dichten met een nieuwe order.
Ik kan mij niet voorstellen dat ze z’n investering van ongeveer 25 miljard US dollar “leeg’ laten staan.
Groetjes Nico
De A 380 is slechts geschikt voor een zeer beperkt marktsegment t.w.:
1. lange afstand (zeg ca 8-10 duizend km of meer) en
2. grote aantallen passagiers per vlucht.
Nou wil het geval, dat op dat soort lange afstanden het aantal passagiers verhoudingsgewijs lager zijn dan op middellange vluchten/routes.
Bovendien zijn nog lang niet alle internationale luchthavens geschikt om dit type te “handelen”.
Dus krijg je het verschijnsel, dat alleen door hun overheid gesubsidieerde luchtvaartmijen a la Emirates dit soort toestellen kopen. Die lui zijn van huis uit erop gebrand de grootste en de duurste te kopen/hebben.
Het zal dus nooit wat worden met de A380……………..
Waar we straks al die kleine vliegtuigjes moeten laten is voor mij een raadsel. Op Amerikaanse luchthavens is het nu al 45 minuten of meer wachten voor take off. Er zal veel veranderen moeten om al het luchtverkeer te kunnen handelen. Meer startbanen is voor veel luchthavens niet mogelijk. Misschien was de A380 ietsje te vroeg op de markt. Ik las vorige week op luchtvaartnieuws dat we straks achterste voren op klapstoeltjes gaan vliegen als het producent Zodiac ligt.
Een vriend van mij vliegt ( als piloot ) een Airbus, heeft vele verschillende toestellen gevlogen en is helemaal lyrisch over deze kist . De prestaties en vliegvriendelijkheid zijn waarlijk ongelooflijk claimt hij. Jammer voor airbus dat het marktsegment niet aansluitend is .
Lange afstand…. tegenwoordig vliegen steeds meer passagiers lange afstanden .
Vroeger ging je naar Kijkduin; nu boek je naar BKK .
Jammer dat de vernieuwde versie zolang op zich laat wachten.
Ik ben in april met Emirates A380 naar BKK gevlogen. Ik had meer van dit type vliegtuig verwacht. Economy zitplaats viel tegen. Daarvoor was ik met 777 van Singapore Airlines gevlogen en dat type was beter. Nu hoor ik wel goede berichten over de Dreamliner.
Dat heeft meer met de keuzes van een luchtvaartmaatschappij voor de inrichting te maken dan met het vliegtuig, Yvon. Zo heeft Singapore Airlines in de 777 per rij maar 9 stoelen (3-3-3) staan, terwijl de meeste maatschappijen er 10 (3-4-3) in zetten. Dat resulteert onvermijdelijk in smallere toestellen. Hetzelfde gaat op voor de beenruimte door de keuze voor meer of minder rijen stoelen.
Die Dreamliner waarover je goede berichten hebt gehoord is op dat punt niet anders.
Sorry, lees voor ‘smallere toestellen’ smallere stoelen………..