De Stichting GOED, een organisatie die Nederlanders in het buitenland helpt, verzamelt klachten over het commerciële bedrijf VFS Global.

Dit bedrijf verzorgt in meerdere landen de inname van de aanvragen voor een Schengenvisum voor kort verblijf voor het Ministerie van Buitenlandse zaken. VFS Global heeft ook een kantoor in Bangkok, in het winkelcentrum ‘The Plaza’ in het Chamchuri Square Building aan de Phayathai Road.

Er zijn al diverse klachten over het bedrijf VFS Global bekend, deze worden voorgelegd aan de Nationale Ombudsman en bij Nederland Wereldwijd (onderdeel van het ministerie van Buitenlandse Zaken). Deze klachten gaan vaak over problemen met afspraken maken, verouderde online systemen, slechte telefonische service, foute of onvolledige informatie over visa, lange wachttijden en het vragen naar documenten die niet ter zake doen.

Nederland Wereldwijd verzamelt deze klachten en stuurt ze door naar VFS Global. Als een klacht na behandeling niet goed is opgelost, zal Nederland Wereldwijd verder ingrijpen. Deze organisatie houdt ook toezicht op de regels en verwerkingstijden voor korte verblijfsvisums. De dienstverleners zorgen alleen voor het ontvangen en digitaal doorsturen van aanvragen naar Den Haag. De paspoorten blijven bij de ambassade in het land tot het visumproces klaar is.

De Stichting GOED hoort graag de ervaringen van Nederlanders in het buitenland, zowel de goede als de slechte. Ze behandelen zelf geen klachten, maar geven deze door aan Nederland Wereldwijd of de Nationale Ombudsman. Je kan dat hier melden.

3 reacties op “Stichting GOED: Geef klachten over VFS Global aan ons door”

  1. Ruud zegt op

    Je moet dit zien Als een extra drempel die door de Nederlandse regering wordt opgeworpen . Niets meer en niets minder dan dat. Er moet een afspraak gemaakt worden Mensen moeten vanuit het hele land helemaal naar Bangkok reizen waar alleen documenten worden gescand en vervolgens in Nederland beoordeeld. Daar wordt uiteindelijk vastgesteld of iemand een inreisvisum krijgt.
    Dit systeem werkt alleen kostenverhogend. Omdat alle documenten worden gescand kan dit heel goed door middel van beeldbellen worden geregeld.. Dan hoeft niemand meer het hele land door te reizen om uiteindelijk in Bangkok te verschijnen voor een organisati die alleen maar documenten in ontvangst neemt, digitaliseert en verstuurd.

    • Pjotter zegt op

      Uiteraard zou dit digitaal wat makkelijker zijn.

      Toch volgens mij niet ZOveel veranderd ?
      Herinner me zo’n 12 jaar geleden, dat mijn huidige vriendin voor de 1e keer naar NL kwam, zij dus nog naar de NL Ambassade moest met alle papierwerk en een kort interview had (VFS Global doet dat ook nu) daar. Volgens mij werd de beoordeling door de NL Ambassade gedaan ? Na 3 dagen was haar paspoort met toeristen visum sticker namelijk al in Korat.

      Een Canadese kennis van me (getrouwd met een Thaise), wilde haar zoon met vriendin eens meenemen naar Canada (wonen 6 maanden daar en 6 maanden hier) en moesten dus ook naar VSB Global waar de zoon en vriendin een interview kregen. Alles verliep goed en netjes. Volgens mij zijn er ook verschillende ‘filialen’ voor landen ?

  2. Jack zegt op

    Waarom alleen klachten.
    Prima organisatie, snel vlot, kundig en vriendelijk
    Geen problemen gehad


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website