Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Peter: Ja sommige mensen zijn nog te goed van vertrouwen. In the Philippines net zo….ik ken zoveel mensen die er opgelicht zijn,,,
- johnkohchang: Dag Naamgenoot, ik kan je niet helpen maar wel even meedenken. Je kunt wel een advocaat inschakelen maar het lijkt me nuttig om vo
- Herman B.: In geval van het leasen van grond en dat perceel bebouwen met een woonhuis, schuur, garage of wat dies meer zij, kan nooit sprake
- Chris: Geef Engels aan een klein klasje van Thaise kinderen hier in het dorp. Opvallende namen: Focus, Donut en Porsche.
- Bob: Ik zou voor geen geld in een moobaan willen wonen. De huizen worden met een minimum aan tussenruimte tegen elkaar geplakt. De t
- henryN: Ik denk dat de info hier niet volledig is. DE erfenis ? is dat alleen zijn geld wat nog op de bank staat?? IK neem aan dat U niet
- Louvada: Ik kan u beslist Mr Chain aanraden en spreekt goed Engels, hierna de gegevens, Chain Sirivai (Mr.) Attorney-At-Law Right Lawy
- Albert: “waarbij mensen elkaar met water besprenkelen” Dat besprenkelen is helaas veranderd in veelvuldige zuippartijen waa
- Herman B.: Zoals ook in Nederland het geval bij oplevering van een appartementencomplex wordt in Thailand ter Land Office een wettelijke rech
- Arno: helaas, niets nieuws onder de zon, naast hun betoverende glimlach hebben ze een ongekend talent om je geld afhandig te maken, hel
- Wim: Heb je al nagevraagd bij de VvE? Het bestuur van de VvE zal toch wel weten wie de volgende eigenaar is van de vrijgekomen condo? E
- Barney: LET OP: Ik heb geen ervaring met onderstaande advocaat e/o kantoor, noch enig belang. Iedere aansprakelijkheid is uitgesoten! Ook
- Andy: Beste John, je zegt een complexe vraag te hebben, maar als je zo weinig informatie geeft- hoe kunnen wij jou dan helpen? Laat ik e
- GeertP: Gelukkig, het probleem wordt serieus aangepakt,er zullen werkgroepen, stuurgroepen en evaluatiegroepen worden samengesteld die dan
- Henk: Ik kom nu al meer dan 18 jaar jaarlijks naar Thailand, woon er gedeeltelijk van het jaar, en lees bijna dagelijks Thaise media. I
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Kort nieuws » Rode kaart van ICAO voor Thaise luchtvaart
Rode kaart van ICAO voor Thaise luchtvaart
Thailand heeft van de International Civil Aviation Organisation (ICAO) een rode kaart gekregen. De Thaise luchtvaart voldoet nog niet aan de gestelde veiligheidseisen van ICAO en de gestelde termijn van 90 dagen om verbeteringen door te voeren is inmiddels verstreken.
Thailand is wel druk bezig om verbeteringen door te voeren, onder andere op het gebied van certificering van luchtvaartmaatschappijen en controle op het vervoer van gevaarlijke stoffen, maar dat lukte niet binnen 90 dagen.
Al eerder besloten Japan, China en Zuid-Korea om geen uitbreiding van het vliegverkeer vanaf Bangkok toe te staan en bestaande vluchten extra te controleren. Het European Aviation Safety Agency (EASA) zal op 25 juni een uitspraak doen over de situatie.
Onlangs waarschuwde het Economic Intelligence Centre van de Siam Commercial Bank dat een rode kaart zou kunnen leiden tot verregaande consequenties zoals een herbeoordeling van Thaise luchtvaartmaatschappijen door internationale luchtvaartorganisaties. Dat brengt voor de vliegmaatschappijen extra kosten met zich mee. De concurrentiepositie kan dan behoorlijk onder druk komen te staan.
Bron: Bangkok Post – http://goo.gl/VKU5fl
Ja en met ASEAN zullen er straks nog een hoop andere zaken naar boven komen waarbij Thailand een inhaalslag zal moeten maken. Landen als Singapore hebben in het algemeen weinig geduld met ‘Thainess’ fratsen. Niet dat het bv in Maleisie of de Filippijnen veel beter is overigens, maar ik heb wel het idee dat men in die landen iets meer openstaat voor buitenlands advies dan in ‘farang not understand Thainess’ Thailand.
Als Thailand niet oppast, zal het terechtkomen in de onderste regionen wat luchtvaartveiligheid betreft en zullen Thaise vliegmaatschappijen geweerd worden. Net als vroeger Garuda uit Indonesie.
Thailand denkt altijd dat zij het wiel hebben uitgevonden, maar zelfs de spaak van dat wiel kunnen ze niet uitvinden. En veelal weigeren ze buitenlandse experts te raadplegen onder het mom van “Wij weten het al en soms zelfs beter”.
Moet ik me nu zorgen maken voor mijn vlucht? Vlieg in juli met thai airways van Frankfurt naar Bangkok..
Ik denk dit niet, tenzij ze op de “blacklist” terecht komen en zijn ze als maatschappij niet welkom meer. Dit zie ik echter niet zo snel gebeuren.
Ja Celine, antwoord is ja, dus. Ze hebben niet voor niets een rode kaart, er is echt wel wat aan de hand.
Het gaat over de Thaise luchtvaart en niet specifiek over Thai Airways.
Ik vlieg altijd met Thai Airways en maak me niet meer zorgen dan dat ik dat met een andere maatschappij zou doen.
Ze staan bovendien al maanden onder extra toezicht in Europa, maar blijkbaar is er geen enkele reden om ze te weigeren anders was dit zeker al lang gebeurd.
Misschien zijn ze nu wel veiliger dan deze die onder de routine controle vallen.
Indien ze Thai Airways onveilig zouden laten doorvliegen zou dit wel heel onverstandig zijn.
zIe ook Bron onderaan het artikel
Toch nog even dit.
Die rode kaart is voor de ganse Thaise luchtvaart d.w.z. ook voor de vliegvelden.
Met welke veilige maatschappij je dan ook vliegt, je zal toch die rode kaart van de luchthaven erbij moeten nemen bij het landen of opstijgen. En nu ????
THAI vliegt met z’n nieuwe A380 vanaf Frankfurt, dus ze hebben nog niet heel veel tijd gehad om hun onderhoud aan dat specifieke vliegtuig te verkloten.
Overigens is ook THAI een van die Thaise maatschappijen die hun zaakjes niet goed op orde hebben. Er zijn ergere, maar 2 jaar terug is een A330 van THAI door z’n voorste landingsgestel gegaan. Er werd wat over en weer gestegeld door Airbus en THAI, maar einde van het liedje was wel dat THAI gewoon verzaakt had een eerder uitgegeven oproep van Airbus op te volgen en het landingsgestel te controleren. Nu is dit incident goed afgelopen (geen doden, enkel gewonden), maar dat is eerder te danken aan de kwaliteit van Airbus dan aan het vakmanschap van de monteurs van THAI.
Zou ik me zorgen maken? Nee, persoonlijk zou ik liever in de nieuwste A380 van THAI stappen dan in welk vliegtuig van China Airlines dan ook (bewezen slecht onderhoud, piloten die onvoldoende Engels spreken, oude vliegtuigen). En toch lees je telkens weer dat mensen hier zo blij en tevreden zijn met China Airlines “want niks gemerkt aan boord”.
Sluit mij bij Dick aan Celine. Ik zou er niet meer mee vliegen, ze lichten de hand met alles. Overigens, ook al heb je Thai geboekt kan het zijn dat de vlucht uitgevoerd wordt door Lufthansa, dan heb je geluk.
Hoe dan ook, een fijne vacantie toegewenst. Ron.
Oeps!….geldt die rode kaart dan dus ook voor de binnenlandse vluchten…
ik vlieg binnenkort van Bangkok naar Krabi met Air Asia….moet ik mij zorgen maken????…..
groetje….Maria.
Ja, laten we ons met z’n allen heel erg druk gaan maken.
De Vliegtuigen gaan nu allemaal de lucht uit vallen met zo een rode kaart…
Ik wil e.e.a. niet relativeren – want daar is dit een veel te serieuze zaak voor – maar de rode kaart slaat niet rechtstreeks op de Thaise luchtvaartmaatschappijen. Deze is gericht aan de Thaise overheid voor het niet voldoende toezicht houden op het naleven van de vastgestelde veiligheidsnormen.
Hieronder, in het Engels, de toelichting van de ICAO:
‘According to the ICAO’s online safety audit information, “a significant safety concern does not necessarily indicate a particular safety deficiency in the air navigation service providers, airlines (air operators), aircraft or aerodrome; but, rather, indicates that the State is not providing sufficient safety oversight to ensure the effective implementation of applicable ICAO Standards.’
Ik maak me hier niet zo druk over volgens mij is de Lauda Air crash 1991 boven Thailand nog altijd de grootste vliegtuig ramp. In Thailand
Verder One Two Go 2007 Phuket . En Bangkokair op Samui 2009 \
Als je het aantal binnenlandse vluchten elke dag eens bekijkt Nok air en Airasia vliegen beide 10x per dag of meer, alleen al naar Chiang Mai. En dan de rest nog vd maatschappijen en bestemmingen . Bangkok air / Thai Lion / Khan/ Thai enz. Dat moeten zeker dagelijks honderden vluchten zijn.
Afgezet tegen over hoe vaak het mis gaat valt het denk ik statistich gezien wel mee.
Alle incidenten op een rijtje voor de geinteresseerde .
http://www.thai-aviation.net/files/Air_Accidents.pdf
Wat mij opvalt aan het lijstje . Vlieg beter niet met de Royal Thai Airforce mee . Als je op safe wil spelen .
Daar gaat het nogal eens mis.
Kan je ook niet met vliegen. In het beste geval misschien als militair in een internationale militaire operatie …. als para voor een dropping of zo.
Ik heb diverse vluchten geboekt voor eind juli begin aug. o.a. van Kuala Lumpur naar Penang, van Penang naar Bangkok (DMK) en van Chiang Mai naar Bangkok (DMK). Alle vluchten zijn geboekt bij Thai AirAsia.
Geldt de rode kaart ook voor deze maatschappij (en deze vluchten). Ik maak mij ernstig zorgen hierover.
Hoe ernstig is deze waarschuwing van de ‘rode kaart’ ? Kan ik beter al deze vluchten annuleren?
Anand, lees mijn eerdere reactie waarin wordt uitgelegd dat de ‘rode kaart’ voor de Thaise overheid geldt vanwege onvoldoende toezicht en NIET voor de individuele luchtvaartmaatschappijen.
Ik vind het prachtig dat vele van jullie zoveel vertrouwen hebben in de inspectiediensten en maatschappijen. Ik ben een leek op dat gebied. Of kijken jullie alle inspectieboeken na en lopen jullie een rondje rond het toestel voor vertrek? We moeten op die controlemensen kunnen vertrouwen maar zo’n rode kaart wordt niet voor niks getoond. Aan de andere kant geeft het ook wel vertrouwen dat er kaarten worden uitgedeeld en dat het bekent gemaakt wordt. foutje of niet op orde? Dan ben je de Sjaak. Ik ben ook iemand die altijd roept van storten we neer dan storten we neer want ik laat me niet gek maken. Maar ik ga er wel vanuit dat alles goed binnen de lijnen van het speelveld gebeurd. Als ik naar lijstjes kijk van veiligste en onveiligste maatschappij dan valt het mij op dat er vooral gekeken wordt naar het verleden. Maar bv China Airlines van nu kan toch anders zijn dan een 10 jaar geleden? Dat geld ook voor de ‘veiligheidstoppers’. Morgen kan het zo gebeuren en dan ben je niet meer nummer 1. KLM is trots op zijn veiligheid en betrouwbaarheid van vandaag maar aan de andere kant zit een zwarte bladzijde op Tenerife. Wat laat je nu zwaarder wegen? Maar vooral wat zij die cijfers eigenlijk waard als je nu instapt?