
Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Sponsor
Laatste reacties
- Dree: Ik heb aan Thai Airways een koude douche over gehouden geen geld terug en verzekering betaald ook niet terug omdat Covid overmacht
- theiweert: Ja die 6 miljoen lagen toch in de weg ;-) dus stopt die het in de villa. Maar op die 6 miljoen in het diepe (na 3x 2 weken vakant
- Dree: De streek van Chaiyaphum heeft het zwaar gekregen met onweer en storm een vriend van mij uit die streek sprak van een hospitaal en
- goort: Eens met vorige spreker, maar huren geeft inderdaad meer flexibiliteit. Overigens kun je in Thailand hele goede bonds kopen die zo
- george: Beste HarryN Ook ik maak gebruik van transferwise en Bangkok bank En ja er staat inderdaad International Transfer op de Bangkok
- Lung addie: Idd Peer, een rechtgeaarde arts zal dit nooit ondertekenen zonder eerst een degelijk onderzoek gedaan te hebben. Stel je voor dat
- Lung addie: Beste Koen, jouw verhaal rammelt langs alles kanten en begint reeds hard te rammelen in jouw bovenstaande reactie. Je kocht de vi
- chris: Neem kontakt op met mij (maninbangkok@live.nl) en doe (via mij) je verhaal aan mijn vrouw (zij spreekt Engels). Als alles volgens
- Willem: Grotendeels eens met de schrijver. Mijn ervaring over de laatste 30+ jaar met zowel huur als koop is dat beide voor en nadelen heb
- RobHH: Vroeger moest je inderdaad je kaart eerst activeren. Eerst alleen bij de eigen bank in de automaat. Later bij willekeurig welke au
- chris: Op vakantie gaan is toch niet alleen (of zelfs in het geheel niet) een kwestie van geld en rendement? Als je zo redeneert moet
- chris: Dit is wellicht in de volksmond corruptie maar toch niet echt. Corruptie is wanneer twee partijen zaken doen die het licht niet k
- chris: Tja, daar kun je toch nog wel eens problemen mee krijgen. Als een geen vergunning is en geen bouwtekening, bestaat het huis dus n
- Der Rudi: Als je geld storting vanuit het buitenland (via Transferwise) op jouw Thaise rekening ontvangt via een andere dan jouw Thaise bank
- Lammert de Haan: Zo bewijst Thailand Blog dag in en dag uit z’n nut. De een heeft een vraag, een ander weet het antwoord. en Thailand Blog br
Thailandblog Twitter
Dossiers
Koers Thaise Baht
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Muziek
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Auteursrechten
Home » Thailand algemeen » Politiechefs overgeplaatst voor hoog aantal verkeersdoden Songkran
Vier provinciale politiecommandanten zijn overgeplaatst als disciplinaire straf voor het hoge aantal verkeersdoden en gewonden tijdens de seven dangerous days rondom Songkran.
De vier politiebazen werken in Bun Khan, Phetchabun, Amnat Charoen en Saraburi. Dat zijn vier provincies die het slecht deden bij het terugbrengen van het aantal verkeersongelukken. In die provincies bedroeg het aantal ongelukken twee- à driemaal zo hoog als verwacht.
Hoofdcommissaris Chakthip zegt dat meer overplaatsingen zullen volgen.
Bron: Bangkok Post
Hoe verzinnen ze het om “de schuld” bij de provinciale politiecommandanten te leggen. Laten we het er maar op houden dat hier slechts sprake is van een wanhoopsmaatregel terwijl aan de werkelijke oorzaken totaal niets wordt gedaan of erger nog men heeft geen idee hoe dit aan te pakken. Wat een verstand!!!!!!
Hoi Fred, ik denk dat je de plank geheel misslaat.
De leiding moet alle dienders aansturen en controleren of ze doen wat ze moeten doen. Handhaven… dat moet gebeuren, en daarop controleren öf dat inderdaad gebeurt..
Het is net een winkel. Als ik binnenstap, weet ik al hoe de eigenaar zijn shop runt..
Constant achter de broekzitten om te handhaven. Daar ontbreekt het dus volledig aan.
Met 10 dienders in een tentje lands de controleplaasts…veel lol… maar alles vliegt bijna voorbij…..
Sjaak.
Inderdaad is hun taak handhaven Sjaak maar of door het ontslag/overplaatsen van politiecommandanten het verkeersgedrag in Thailand zal veranderen trek ik in twijfel.
Een typisch Thaise maatregel waarbij iedereen het gevoel moet krijgen dat er nu werkelijk iets gedaan is aan het probleem.
Dat men bij een dergelijke maatregel duidelijk ziet, dat er helemaal geen goed concept voorhanden is om de werkelijke oorzaken te bestrijden,wordt hier nog een keertje extra duidelijk.
Kijken wie er nu volgend jaar weer overgeplaatst gaat worden.
Dit is symboolpolitiek. Als het collegas ertoe brengt om verkeershandhaving meer aandacht te geven zal het wel enig effect hebben.
Er is al heel veel geschreven over de oorzaken va n de verkeersonveiligheid in Thailand. Het komt allemaal neer op een gebrek aan inzicht bij Thais hoe men veilig aan het verkeer kan deelnemen.
Dat men moet kijken voor men een weg oversteekt, waarom er maximum snelheden bestaan, veilgheidsgordels enz. Waarom kinderen van 12 niet een motorbike mogen besturen, een kind van 2 niet voor op een motorbike vervoerd kan worden, je niet met 100 door de bebouwde kom mag scheuren en zo kun je nog wel even doorgaan.
Wie weet hoe je dit inzicht aan de Thais bij kunt brengen en de mensen er toe kunt brengen om naar dit inzicht te handelen wint de hoofdprijs.
Ik ben voor het eerst enkele maanden in de Isaan geweest en heb voor het eerst Songkran meegemaakt. Wat ik allemaal gezien heb maakt het aantal doden, gewonden en ongelukken erg begrijpelijk.
De handhaving van de regels schiet ernstig tekort. Ik heb NOOIT iemand aangehouden zien worden voor welke verkeersblunder dan ook. 4 op een motorbike, 100 door de stad, alles schijnt hiet te kunnen en te mogen.
Het aanpakken van verantwoordelijken voor handhaving hoort er bij.
Een kind van 12 op een motorbike? Pakkans vergroten en motorbike in beslag. Wie niet horen wil moet voelen.
Enzovoort.
Ik verbleef bij een gezin van 4 personen. Het afgelopen jaar 3, gelukkig niet ernstige, verkeersongevallen. Zoon van 14 rijdt motorbike en rijdt op fiets zonder remmen. En dat is gewoon, iedereen doet zo.
Zolang de Thai niet leert dat het anders moet en zich daarnaar gaat gedragen zal het hier onveilig blijven en zal het verkeer veel ellende veroorzaken.
Het is tenminste een begin. Het politie-apparaat moet worden opgeschud en doorgelicht. Alles begint met (veel strengere) controle en handhaving van verkeersregels.
De nieuwe commandanten weten wat ze te wachten staat.
De meeste ongevallen deden zich voor met motocycles, misschien wordt het tijd om daar eens wat aan te doen, de snelheid hier van drastisch verlagen… een andere oorzaak was drank, wanneer je aan beide zaken iets zou kunnen doen, dan heb je het al aardig onder controle, die checkpoints stellen niet zo veel voor, men kijkt of je een gordel draagt, de wegenbelasting is betaald en zo af en toe maar vrij zelden, vraagt men naar je rijbewijs, of je auto wel of niet in goede staat is daar kijkt men niet naar, hoe vaak zie je auto’s of motoren rijden waarvan de verlichting niet goed functioneert..
Het ligt niet aan de commandanten die hebben gedaan wat ze moesten doen. Ik denk dat het aan de deelnemers van het verkeer hun verantwoordelijkheid niet nemen. De meeste ongelukken zijn met Moterbike s gedaan en ik neem aan dat het vaak jongeren waren en wat op hadden.
Ik denk dat ze deze groep meer in het oog moeten houden.
Ligt het niet aan de commandanten? Die hebben gedaan wat ze moesten doen? En wie hadden dan “deze groep” meer in het oog moeten houden?
Volgens mij hadden de commandanten dat moeten doen doen. Jan, die hebben de suggestie van jou niet opgevolgd.Vandaar: exit/degradatie.