Website Thais verkeersbureau

Door Khun Peter

De Tourism Authority of Thailand (TAT) heeft sinds enig tijd een ‘beta versie’ van haar nieuwe website live staan. In ieder geval een verbetering ten opzichte van de oude site, maar er valt nog veel aan op te merken.

Websites Thaise verkeersbureaus, te droevig voor woorden

Voor een land wat zo afhankelijk is van het toerisme heb ik me altijd verbaasd over de kwaliteit van de websites. En dan bedoel ik niet alleen de website van de TAT zelf, maar ook van de Thaise verkeersbureaus in de verschillende landen in Europa.

De website van het Thais verkeerbureau in Nederland bijvoorbeeld, is te droevig voor woorden. Ik heb begrepen dat er de laatst vijf jaar niets aan veranderd is. Vijf jaar online is te vergelijken met 50 jaar offline.

De Nederlandse website van het Thaise verkeersbureau is niet meer dan een digitale folder. Een achterhaalde WEB 1.0 site. Oftewel eenrichtingverkeer. Geen interactie met bezoekers mogelijk. Waarom geen integratie met social media, zoals een blog, forum, Twitter of Facebook?

Misschien tijd voor Web 2.0?

Betrek je bezoekers bij je site. Zorg dat ze reisverhalen, foto’s en video’s over Thailand kunnen plaatsen. Biedt de mogelijkheid aan andere bezoekers ze te beoordelen. Zorg voor actuele content en zorg er voor dat andere gebruikers dit kunnen delen door social bookmarks (buttons waarmee bezoekers de berichten gemakkelijk kunnen doorplaatsen naar bijvoorbeeld Twitter, Hyves of Facebook).

Vorm een community met gelijkgestemden. Je bezoekers worden dan ambassadeurs van jouw site. Pas dan ben je met online marketing bezig en met echte Thailand promotie.

Er gaat jaarlijks veel geld van de TAT naar het Thaise verkeersbureau. Ik vraag me af wat ze er mee doen, behoudens een stand op de vakantiebeurs?

Social media

Gelukkig gaat de TAT in Thailand wel wat verder, maar ze benutten nog geen 50% van alle mogelijkheden. Het feit dat je een Twitter account hebt of een Facebook pagina wil nog niet zeggen dat het toegevoegde waarde biedt en je social media ook echt inzet om te communiceren met je doelgroep.

Een gemiste kans voor een land die juist alle zeilen moet bijzetten om het vertrouwen van de toeristen weer terug te winnen.

De websites van de Tourism Authority of Thailand:

Er zijn geen reacties mogelijk.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website