Vakantiebeurs 2016: In één dag de wereld over

Door Redactie
Geplaatst in Reizen
Tags:
5 januari 2016

In één dag de wereld over. Dát is wat de Vakantiebeurs, van woensdag 13 tot en met zondag 17 januari 2016, te bieden heeft. Niet voor niets is het motto ‘Je zou zweren dat je er al was’.

Belangrijkste reden voor bezoekers om naar dit evenement te komen is om inspiratie en ideeën op te doen voor de vakantie. Maar ook de voorpret en alvast het aangename vakantiegevoel ervaren is een reden om naar dit evenement te komen. Beleving en inspiratie is wat deze 46ste editie meer dan ooit te bieden heeft.

Van zes naar zeven pleinen

Wegens succes zijn de speciale pleinen met de bundeling van de zes meest geliefde vakantietypen van Nederlanders, terug. Nieuw is het themaplein WELLNESS (ontspanning & gezondheid) Omdat de belangstelling voor wellnessreizen groeit, wordt op de beurs een eigen plek gecreëerd met ongeveer 15 deelnemers die gespecialiseerd zijn in dit type reizen. Hier kan men bovendien genieten van een ontspannende hand- of nekmassage om alvast in een relaxte vakantiestemming te komen.

De andere pleinen zijn ONTDEK (verre bestemmingen), ACTIEF (outdoor & sport), ZIEN (steden & cultuur), SAMEN (familie & kinderen), VAAR (cruises & zeilen), BUITEN (kampeer & camping). Op die pleinen kan de bezoeker gesprekken worden aanknopen met reisleiders en ervaren medereizigers. Overal zijn spelletjes en prijsvragen, presentaties, lezingen, workshops, muziek, dans en eten.

Ontmoet je reismaatje vooraf

De vraag naar reizen voor alleengaanden en alleenstaanden neemt toe. Op de Vakantiebeurs komt een plek waar gelijkgestemden elkaar kunnen ontmoeten voordat ze samen op reis gaan. Ze hebben dus al een reis geboekt en ontmoeten op de Vakantiebeurs hun toekomstige reismaatje onder het genot van een hapje en een drankje. Daarnaast kunnen zij kiezen uit specifieke activiteiten waaronder een culinaire route voor alleengaanden en alleenstaanden.

Culinair

Iedereen heeft wel eens meegemaakt dat je iets proeft en ruikt en denkt aan een bepaalde gebeurtenis of plek. Op die manier is geur en smaak ook een belangrijk onderdeel van de vakantiebeleving. Ook dit jaar is weer een culinaire route langs zeven gevarieerde bestemmingen. De liefhebbers krijgen voor een zeer betaalbare prijs versbereide hapjes die zó kenmerkend zijn voor die betreffende bestemmingen.

Bovendien krijgt het thema culinair extra lading door het Kooktheater met live-kooksessies van een half uur, georganiseerd door vertegenwoordigers van verschillende bestemmingen. Bovendien is er een complete food market. Alle catering is aangepast aan de bestemmingen in de diverse hallen of per thema. Zo zijn in de Afrika-hal, waar een heuse Afrikaanse belevingswereld komt en waar alles in Afrikaanse sferen wordt gebouwd, Afrikaanse hapjes en drankjes te verkrijgen. Komt bij de entree van hal 8, waar onder andere Turkije en Spanje staan, een groot tapasrestaurant met Spaans terras en een Turks theehuis. Hier kan de bezoeker plaatsnemen om zich te oriënteren alvorens de beurs op te gaan. En voelt men de Italiaanse sferen op het Italiaanse terras.

Andere ingrediënten

Er komt een ‘Duizend en 1 nacht’- beleving op de beurs met een bazaarachtige uitstraling, waarbij landen als Tunesië en Marokko centraal staan. Tenslotte worden de entrees Oost en West van de Jaarbeurs omgebouwd tot terminals van een luchthaven. Het stedenplein bij vakantiethema Zien krijgt de skyline van New York. Vertrouwde ingrediënten zijn verder het Aangepaste vakanties paviljoen (nu in hal 10), de sportieve activiteiten op de beurs zoals een klimwand en duiktank, de selfie-spots en de Vakantiebeurs Awards.

Thailand

Bij de bestemmingen buiten Europa scoort vooral Azië altijd goed. Indonesië, Thailand en Vietnam vormen daar de top-3 van favoriete landen.

Uitgebreide informatie over de Vakantiebeurs is te vinden via www.vakantiebeurs.nl. Tweet mee via #vakantiebeurs.


» Laat een reactie achter


Er zijn geen reacties mogelijk.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website